Skocz do zawartości

325 tył nisko siedzi (foto) amory czy sprezyny?


Bleki

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze na forum jest duzo postów na ten temat ale zaden mi nie pomógł.otóż tył mojej 3-ki bardzo nisko siedzi w porównaniu z innymi.w 5 osób to jest dramat,nie wiem co mam wymienic amory czy spręzyny nie ma zadnych objawów zyrzycia amortyzatorów nic nie stuka,nie leja i odbijaja po nacisnieciu.mam zamiar sprawdzic ich zurzycie procentowe.jesli to spręzyny to na jakie mam wymienic bo jak amory to mam zamiar na bielstein B4 gaz bo na rajdy 325td sie nie wybieram a na co dzien to wystarczy.

zdjecia

http://img116.imageshack.us/my.php?image=s50003947oo.jpg

 

http://img142.imageshack.us/my.php?image=s50003938jb.jpg

 

http://img93.imageshack.us/my.php?image=s50004037rm.jpg

Edytowane przez Bleki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu zdjęć muszę stwierdzić że tył masz normalny.

E36 po prostu z tyłu ma mniej wykrojone błotniki niż z przodu i to tak wygląda. Weź sobie miarkę i zmierz z przodu za kołem odległość od progu do ziemi i to samo zrób z tyłu przed kołem i porównaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki tyle ze kolega obok ma 316 taka sama i jego tył jest znacznie wyzej co druga która mijam na ulicy jest wyzej podniesiona moja ma 13 lat i moze juz czas cos wymienic? czy spręzyny moga po takim czasie siasc i jak je wymienie to sie podniesie?

sprawdziłem przód ok16 cm tył 17 cm to ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winne moga byc tylko sprezyny, amortyzatory z tym nie maja nic wspolnego.

Moja E39 ma 9 lat, a sprezyny z przodu czekaja na wymiane. Widac z tego ze element ten z czasem sie zuzywa.

Przyczyna wczesniejszego zuzycia sprezyn moze byc przewozenie ciezkich bagazy.

Pozdr,

GO NAVY...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z przodu auto ma 16cm a z tyłu 17 cm to przecież stoi równo.

Co chcesz osiągnąć. Efekt klina?

Zmierzyłem u mnie. Ja mam fabryczny M-technic i z przodu i z tyłu mam 16cm. Może u ciebie też jest obniżone. Zmierz suwmiarką jakiej średnicy masz stabilizator z przodu. Jeśli fi 23 mm to standard, a jeśli fi 26 mm to możesz mieć sportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli z przodu auto ma 16cm a z tyłu 17 cm to przecież stoi równo.

Co chcesz osiągnąć. Efekt klina?

Zmierzyłem u mnie. Ja mam fabryczny M-technic i z przodu i z tyłu mam 16cm. Może u ciebie też jest obniżone. Zmierz suwmiarką jakiej średnicy masz stabilizator z przodu. Jeśli fi 23 mm to standard, a jeśli fi 26 mm to możesz mieć sportowe.

 

Hmm tak się tutaj zastanawiam, czym jeszcze różni się zwykłe zawieszenie od zawieszenia w m technic lub m3?? Co można wymienić aby uzyskać lepszą trakcję, wiem o gumach wachaczy z przodu (od m3 są pełne), stabilizator jest wg. Kowala grubszy w m-technic a np same łączniki stabilizatora? Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tej dziedzinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M- technic różni się z przodu od standardowego stabilizatorem, sprężynami (krótsze, twardsze) i amortyzatorami. Łączniki są te same i tuleje wahacza są takie same.

Natomiast prawdziwe M3 ma chyba aż do 95r. długie łączniki stabilizatora idące do góry(tak jak w sedanach z 91r), pełne tuleje wahacza, z tym, że 3.0 ma otwór mimośrodowo, a 3.2 centralnie. Poza tym M3 ma też mimośrodowo przesunięte górne mocowania kolumn. Z tyłu M3 ma całkiem inne wahacze, bardziej wygięte pod szersze koła, oczywiście podobnie jak z przodu inne sprezyny i amortyzatory. Oczywiście emka ma także większe hamulce.

To są różnice, które tak na szybko sobie przypomniałem, ale na pewno jest ich więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 205/65/15 standardowe ale chce zmienic na 205/55/16 i moze to inaczej bedzie wyglądało narazie wszystko ok wiec nie bede nic wymieniał sprawdze tylko amory na zuzycie

 

A wymiarowo nie jest przypadkiem 205/60/15 :?: To by wyjaśniało dlaczego masz wyżej oponę. Wydaje mi się że profil masz za wysoki.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że standard to 205/60R15 ewentualnie 205/55R16.

Szozdul:

Grubszy stabilizator zmniejsza przechylanie auta na zakrętach, ale szybciej lecą łączniki i swożnie zewnętrzne, a dokładnie gumy, w których są zalane. Poza tym nie wiem jak się będzie auto zachowywało na standardowych sprężynach i amortyzatorach i grubszym stabilizatorze.

Przecież ktoś to obliczył i zestroił. Jak przerabiać to wszystko, przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie są amorki Bilstein B6 i jest dużo lepiej, ale z tym przechyłem to właśnie jest tak że dość mocno się przechyla, zobaczymy jak coś się popsuje z aktualnej serii to będę już wiedział co wymieniać na bardziej sportowe:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj z profilem bo będziesz miał przekłamania prędkościomierza w stosunku do rzeczywistej prędkości auta. Zawsze trzeba zachować odpowiednie proporcje między szerokością a profilem.

Chcesz szersze opony, proszę bardzo, ale wtedy niższy profil.

Chcesz większe felgi, proszę bardzo, ale niższy profil.

I na odwrót.

Nie można tak zmieniać samego profilu bez powodu, bo musi być zachowana średnica zewnętrzna koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.