Skocz do zawartości

e60 530d odma objawy zuzycia ?


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam,

 

Powiedzcie jakie są objawy niesprawnej odmy w silnikach M57 Diesla, ( odma o którą pytam to separator z plastikową wkładką i membraną)

Model auta to e60 3.0d M57n ale dotyczy to wszystkich m57 plus n47 bo budowa identyko

Zasadę tego elementu znam ale zastanawia mnie dlaczego przepuszcza olej do dolotu... Czy zużyła się ?

2 razy wyjmowałem ją i czyściłem ropą a potem przecierałem do sucha, membrana wygląda jak nowa, sprężyna też, mechanicznie działa jak należy ale już w praktyce nie... (bo przepuszcza olej)

 

Jakieś pomysły ?

Czy kupno nowej ma jakiś sens ? coś poprawi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz olej w dolocie to moze byc znak ze odma jest zatkana na maxa. Wymien ja czym predzej bo moze sie to zle skonczyc dla twojego silnika. Ja jak kupilem autko to mialem tak zawalona odme ze jak ja wyciagnelem to na tym filtrze gabkowym byla taka maz (fujjj) do tego dymil na niebiesko po wywaleniu DPF. Po wymianie wszystko ustapilo a juz myslalem ze silnik lub turbo bedzie DEAD

Czy kupowac nowa odme ?? odpowiedz brzmi TAK bo tak jak inne elementy i ona sie zuzywa

PS

Prawdopodobie jak zdecydujesz sie na zakup nowej odmy to moze sie okazac ze bedzie ona bez wkladu i tak ma byc ALE ja tak czy inaczej zalozylem sobie taki filtr gabkowy jak byl wczesniej z tym ze teraz pamietam o tym zeby przy kazdej wymianie oleju wymienic takze ten filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zwykły filterek zastąpiono plastikowym separatorem żeby można to było czyścić, przemywać benzynką itp. Nie ma sensu go wymieniać, należy czyścić, a jak często to już kwestia sporna. Ja go czyszczę przy każdej wymianie filtra powietrza, bo i tak mamy wszystko na wierzchu więc grzechem by było nie odkręcić 4 śrubek. Obudowę należy co jakiś czas zmienić, ja zmieniam przy pakiecie startowym po zakupie auta i zapominam o sprawie.

Kiedyś miałem problem z odmą, naczytałem się sporo o tym, najczęściej inni użytkownicy czyszczą lub wymieniają wkład co 3 wymiany oleju, a obudowę co 100kkm.

Najczęstsze objawy zawalonej odmy, to nadmierne połykanie oleju, nierówna praca zaraz po odpaleniu, kopcenie na niebiesko, lub puszczanie niebieskiego bąka przy odpalaniu. Mi kiedyś tak zawaliło filterek, że jadąc po mieście miałem za sobą niebieską chmurę i olej z silnika zniknął w 5 minut, a mechanicy obstawiali od padniętego turba, poprzez pęknięte pierścienie, aż do pękniętego tłoka. Tylko dzięki forum zabawa kosztowała mnie 100zł, a nie 5000, bo tyle krzyczeli mechanicy za remont silnika.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmy zatkanej nie mam bo rura która wychodzi z silnika do dolotu dmucha cały czas opary z olejem.

dodatkowo zamontowałem oil catch tank i część oleju zbiera mi się w zbiorniku a wcześniej wszystko leciało do dolotu, chociaż OCT nie rozwiązało problemu bo część oleju z oparami ze zbiornika dalej przelatuje zasysana przez dolot w turbo. a Wszystko jest spowodowane tą odma na pokrywie zaworów.

 

jak pisałem mam wkładkę plastikową a membrana jest jak nowa i działa dobrze, nawet czyściłem to jeszcze raz, brak rezultatu i zastanawiam się co może być w niej nie tak ?

 

Czy kupić taką samą nową z plastikowym wkładem czy z filcowym wkładem ?, Czy w ogóle to coś pomoże ?

raz czyściłem kolektor z tego syfu i mazi rok temu i było ok a ostatnio jak zaglądałem znów zrobił się syf dlatego kombinuje aby ten problem rozwiązać na stałe...

 

(najlepszym rozwiązaniem było jak odłączyłem kompletnie odme z dolotu a wszystko wlatywało do zbiorniczka OCT tam kumulował się olej a opary przez stożek leciały w kosmos)

 

Ta operacja utwierdziła mnie że wtryski i turbo są sprawne i dobre bo ani grama oleju nie było w rurach a spaliny były jak bym zamontował DPF

 

miało to też duży minus bo opary w nagrzanym silniku są widoczne i wyglądało to jak by kopcił się silnik z wierzchu więc ponownie z oct wpuściłem rurę do dolotu

 

Też czytałem, że bardzo wiele nowych aut diesla ma problem z odmą i olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kupić taką samą nową z plastikowym wkładem czy z filcowym wkładem ?, Czy w ogóle to coś pomoże ?

raz czyściłem kolektor z tego syfu i mazi rok temu i było ok a ostatnio jak zaglądałem znów zrobił się syf dlatego kombinuje aby ten problem rozwiązać na stałe...

Zrob jak ja i kup sobie wklad filcowy. Ja takze mialem zasyfiony dolot i tak jak u ciebie powodem byly opary olejowe bo przy wymianie odmy zalozylem orginalna z bmw bez zadnego wkladu. Postanowilem zakupic na ebay wklad gabkowy i zamontowalem go w swojej odmie. Rezultat to brak oparow w dolocie a co za tym idzie czysta oslona pod silnikiem (TURBO sprawne :)) i mysle ze silnik tez "sie cieszy" Teraz jeszcze po MOT ogranicze w DIS EGR i juz bedzie git :)

Trzeba tylko pamietac jak wyzej napisalem zeby przy wymianie oleju/filtrow wymienic takze filterek odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniałem olej i przy okazji kupiłem odme z modelu e39 z filcowym filterkiem, obudowy są identyczne, jednak z e39 nie pasuje do e60 (kwestia mm z jednej strony, nie chce wejsc na miejsce) tak wiec wybebeszylem odme z e60 i wsadzilem membrane, sprezyne i filterek z e39 i jest git) zamontowalem wszystko z nowymi uszczelkami i jest dobrze, mam wrazenie tylko ze filc bardziej tlumi opary w silniku niz ten separatorek plastikowy,

przy okazji znowu zdjalem dolot z silnika i go wyczyscilem.

 

ps oleju teraz wlalem rowne 8,25l i mam pomiedzy min i max, rok temu wlalem okolo 9 l Aby miarka byla pod max (moze to byl blad ze przez nadmiar oleju wiecej go dostawalo sie z oparami do dolotu)

 

pojezdzimy zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info ze nie pasuje bo ja tez mialem kupowac przy nastepnek wymianie od e39 teraz wiem ze musze w aso poprosic o org + na ebay kupic sobie filterek gabkowy.

Jest to wg mnie najlepsze rozwiazanie dla tych ktorzy nie chca miec zasyfionego dolotu a BMW dlatego zrezygnowalo z tych filterkow bo 90% ludzi+ASO tego nie wymienia co powoduje wiadomo co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info ze nie pasuje bo ja tez mialem kupowac przy nastepnek wymianie od e39 teraz wiem ze musze w aso poprosic o org + na ebay kupic sobie filterek gabkowy.

Jest to wg mnie najlepsze rozwiazanie dla tych ktorzy nie chca miec zasyfionego dolotu a BMW dlatego zrezygnowalo z tych filterkow bo 90% ludzi+ASO tego nie wymienia co powoduje wiadomo co.

Możesz mi podać linka gdzie kupić ten filterek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam zastanawiam sie czy moglbym zalozyc filterek filcowy do wersji 231 konnej bo oleju mam pelno w dolocie a chcialbym go sie jakos pozbyc . I mam pytanko do kolegi mavaros i innych ktorzy zalozyli filterek zamiast separatora, czy zauwazyliscie jakies niedomagania silnika po takim czasie uzytkowania ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zastanawiam sie czy moglbym zalozyc filterek filcowy do wersji 231 konnej bo oleju mam pelno w dolocie a chcialbym go sie jakos pozbyc . I mam pytanko do kolegi mavaros i innych ktorzy zalozyli filterek zamiast separatora, czy zauwazyliscie jakies niedomagania silnika po takim czasie uzytkowania ??

mam silnik 231 km i niema fabrycznie filterka ani separatora jest samo odpowietrzenie, spr. w realoem :D

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudna sprawa z tą odmą, filierek g... daje, ja u siebie wywaliłem plastikowy wkład i zamontowałem parciany z e39 i bez rezultatu, dalej odma przepuszcza olej do dolotu

Mundek jak nie masz w odmie żadnego wkładu to w jakim stanie masz dolot ? lub zawór egr ?

U mnie jest lepka czarna maź w dolocie a w kolankach IC jest wilgotno od oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
trudna sprawa z tą odmą, filierek g... daje, ja u siebie wywaliłem plastikowy wkład i zamontowałem parciany z e39 i bez rezultatu, dalej odma przepuszcza olej do dolotu

Mundek jak nie masz w odmie żadnego wkładu to w jakim stanie masz dolot ? lub zawór egr ?

U mnie jest lepka czarna maź w dolocie a w kolankach IC jest wilgotno od oleju

 

W jakim stanie nie byłaby odma, to i tak w dolocie będzie syf. Zawór EGR, który jest przy dolocie ma dopływ spalin wprost z kolektora wydechowego. Czyli syf ze spalin trafia z powrotem do kolektora dolotowego i robi się maź, która w niewielkiej części się skrapla i spływa po wężu gumowym wprost do IC.

Jeśli jest dużo syfu, to świadczy o tym, że po pierwsze EGR działa, a po drugie, że auto jest w większej części używane na mieście.

Są ludzie, którzy kompletnie wyłączają EGR, albo ograniczają go komputerem, dzięki czemu do silnika idzie więcej świeżego powietrza.

Jak już czyścicie kolektor czy EGR, to warto też wyjąć IC i wylać z niego olej, a potrafi się tego tam trochę uzbierać.

 

Jeśli wymieniacie odmę, to warto też wymienić co jakiś czas obudowę z membraną. Mało kto to robi, ale membrana w środku potrafi sparcieć, przepuszczać i odma nie działa jak należy, a później są narzekania, że wymieniłem filterek/separator i nic to nie dało.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś może mi wytłumaczyć zasadę działania... :?: i wydaje mi się że wyrzuciłem 290 zł w błoto :( :( :(

 

Kupa plastiku, i nic więcej, wystarczyłoby nitro i benzyna ekstrakcyjna...( E60 535d)

stara odma bardzo czysta, praktycznie żadnego oleju wewnątrz...

 

Rozebrane na części pierwsze :

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/FMvefD.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/Dj7Pwf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
U mnie autko 2006 231KM w odmie jest tylko zawór i miejsce na filterek w dolocie olej. Średnio na 15tys dolewam 2 l. Teraz oryginalny przebieg to 160tys odma Była jescze oryginalna wiec postanowaiłem wymienic przy okazji wymiany oleju i filtrów, ciekawe czy bedzie poprawa. NAjbardziej wkurzajace jest w tym to ze ten olej wycieka z kolektora dolotowego i zasyfione sa wszytkie przewody i blok pod kolektorem :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i widzisz to są objawy zaniedbywania wymian odmy. Podejrzewam, że może być za późno bo 2 litry oleju na 15 tys to już granica, myśle, że zapchana odma nie tylko wywaliła ci uszczelnienia silnika, ale i również od turbo wymiana odmy nie spowoduje cudów, a co do turbo puszczające olej chyba nie musze pisać co się stanie dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dpf tez nic sie nie dzieje. Co do odmy zgladałem do niej wczesnij ale tak jak pisali koledzy wyrzej nie widziłem senu wymiany bo tam nic nie ma poza zaworkiem. W tym roczniku filtra juz nie ma. Auto ma moc, parametry cisninia sa wszytkie ok. Turbo ciche wiec olewam temat i jeżdze :) 2 litry oleju na niecały rok jak w moim przypadku to nie problem :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Witam serdecznie wszystkich mam pytanie a zarazem prośbę o pomoc posiadam bmw e60 530D 218km z 2003r problem polaga na tym że od odmy leci olej i przy turbo mam dość dużo oleju turbo nowe orginalne gareta nowe nie regenerowane ! odma była przy zakupie auta kupiona najpierw plastikowa bez wymiennego wkładu a teraz mam z wymiennym wkładem i wymieniam przy każdej wymianie oleju . Filtr powietrza też ma na sobie ślady oleju wczoraj zdjąłem kolektor ssący bo też pojawił się wyciek spod uszczelnienia go ( gumy już twarde po 2 latach jakoś ) mierzyłem też kompresję (1tłok 28,5 2-29 3-30 4-26 5-30 6-29) jeżeli chodzi o 4 tłok kompresja na trzecim pomiarze była 27,5 czy to jest dobra kompresja czy może być coś już nie tak z pierścieniami wracając do odmy filtr czarny bardzo czarny aż miał na sobie drobinki oleju rano przy odpalaniu kopeć na niebiesko silnik odpala śmiga nie ma problemu z mocą jedynie leje mi się olej przy tym turbo a rura od ic przy turbo ma luzy ( chodzi o to że odchyla się na boki a ona nie powiina być sztywno ) Proszę o pomoc :) z góry dziękuję za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
e60 530d 218. Odma plastikowa bez filców, membran itp. Co 3 wymianę oleju robię inspekcję i jest na niej ślad oleju - ubrudzi palec ale nie to, że cieknie z niej. Czyszczę ją i zakładam spowrotem. Nie dolewam oleju między wymianami 15 tyś km. SIlnik działa okej. Zimą zakopci na niebiesko po rozruchu ale mam 2 świece walnięte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

To podbijam temat, bo u mnie to już skandal z tą odmą. Co jadę do mechanika to mi spod odmy cieknie i nie widać światełka w tunelu.

Oleju nigdy nie brał od wymiany do wymiany zero dolewek poza jednym niepotórzonym przypadkiem gdzie 2 l musiałem w ciągu miesiąca dolać. Ale po kolei:


W ciągu roku już 3 odmy wymienione. Pierwsza bez filtra latem, bo ciekło spod niej - pusta w środku jak fabryka nakazała. Ale zimą zaciągnął coś oleju i musiałem litr dolać, bo krzyknął na kompie, że ma niski stan oleju po 2 tygodniach się powtórzyło - trasy krótkie po wsi, uznałem, że coś przymarzło, i to dlatego, bo od tego czasu problem zniknął, nawet jak miesiąc później wymieniłem odmę na Febi z filcem nic oleju nie musiałem już dolewać.


2 tygodnie temu mechanik mówi, że znowu leje spod odmy i znowu wymienił na odmę z filtrem, mówi, że filtr był konkretnie zawalony.

trasa kilka tysięcy zrobiona, poziom oleju cały czas ok, a po boku silnika z odmy leje jeszcze mocniej, aż plamy na asfalcie zostają.

Od lipca, kiedy wymiana oleju zrobiona - zero dolewek poziom trzyma.


Ktoś coś może doradzić? Czy odmy febi od oem jakoś sięróżnią? Czy kolejny raz wymieniać, czy silnik ma takie mocne przemuchy, że już będzie sobie kapał, czy o co tu biega?


Żeby nie było - turbo regenerowane jakies 60tys km temu, IC nówka - podróba Borga założona 2 lata temu, EGR ograniczony do minimum.


Co robić, gdzie szukać, jedyny co znaczy trochę teren, co robić, żeby to naprawić? Wymieniać odmę na OEM? Czy gdzieś jeszcze można szukać przyczyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.