Witam. Taki temat: auto jeździ normalnie, nie wyrzuca błędów na idrive. Podpinam INPE i znajduje błąd klemy IBS [ signal ]. Od kolejnego dnia auto pokazuje żółtą ikonę akumulatora + komunikat o wysokim zużyciu akumulatora.
W czerwcu [ 6500 km temu ] robiłem serwis auta i z powiązanych spraw zmieniłem paski osprzętu + rolki oraz regeneracja alternatora + regulator valeo. Ufam tej firmie bo zawsze u nich robie i nigdy nie było problemów. Ładowanie od samego startu silnika to 14 - 14.5v. Napięcie aku po nocy 12.5, po wzbudzeniu ok 12.2-12.4. Aku ma 1.5 roku, kwasiak, 110ah i był kodowany po założeniu. Nigdy nie było żadnych problemów. SOC i SOH jak najbardziej prawidłowe. Problem z wyrzucanym alertem o akumulatorze pojawia sie najcześciej gdy po trasie zgaszę auto i na chwile zapale lampki podsufitki, otworze drzwi itp. Dziś np po 160 km trasy i na postoju po 1.5 min wyrzuca ten błąd [ w OBD pokazuje napięcie aku 12.5, pomimo błędu odpala od strzała]. Patrzyłem czy auto usypia i po ok 30-50 min gaśnie lampka blokady na drzwiach, zmieniarka przestaje wydawać dziwne dzwięki. Podładowałem aku [ przyjał 5 Ah ] i po 20 min znowu ten komunikat. Zaglądam do IBS wszystkie kable podpięte jak dawniej [ auto mam 3 lata / 100 tys km]. Odpiałęm IBS na ok 3h jazdy i mimo wszystko łądowanie nie zmienia się tj 14-14,5, dalej błąd rozładowanego aku pomimo bezproblemowego odpalenia silnika. Dodatkowo padł idrive [ próbuje się włączyć ale jakby nie morze - jedynie w prawym dolnym rogu są kreski zamiast wskazania godziny]. Elektryka auta działą tj tempomat, nawiew na max biegu itp. Kupiłem klemę używaną z polifta na podmianę ale muszę do niej przełożyć kostki ze starej klemy a nie chce jej rozcinać jesli okazałaby się nieuszkodzona [ no bo nie zmienia się napięcie i dalej wyrzuca błą aku mimo odpiętej lub zapiętej IBS}.Dodatkowo mam błędy świecy na 3 cylindrze i czujnik oleju ale tj od kiedy mam to auto. Po odpięciu klemy [ całą minusową odpinałem, czyściłem oglądałem itp] pojawiają się 3 błędy, które ostatni się pojawiły i wiąże z nimi problem i nie da się skasować.
1.powermanagement bordnetz
2.powermanagement batterie
3. IBS signal
Pytania:
1.po jakim czasie od odłączenia IBS powinnno przestać wyrzucąc błąd o rozładowanym akumulatorze? gdzieś czytałem ,że IBS aktuaizuje się co 6godzin [ ja jeżdzę ok 3 h bez IBS + auto stało noc bez IBS]
2.czy zuzyty akumulator może generować błąd IBS w INPie ?
3.Czy ekran idrive [ mały ] możę przestać działać od zepsutej IBS ? poprzednio jak im padł aku to ekran świecił za to nie mogłem odpalić, często padał rozruch itp