Skocz do zawartości

Ofensywa BMW Polska


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy też macie takie wrażenie, że centrala w Monachium jakby zauważyła polski rynek?

 

Do tej pory BMW trakotowało Polskę bardzo po macoszemu. A od dłuższego czasu sporo reklam w prasie, poprawiona strona WWW.

 

Czyżby chcieli nadrobić stracone lata i dogonić Mercedesa i Audi?

 

pozdr

 

PS. Niestety w Szczecinie jak nie było salonu, tak nie ma :cry:

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trojmiescie napewno jeste jeden u mnie salon mercedesa i napewno jest jeden w sopocie AUDI hmm o innych nie slyszalem...

wiec tez jest ich malo :lol:

w Gdańsku też jest Audi - obok Biedronki :)

Kołobrzeską do końca...

BMW Sauber F1 Team; only Pb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Jest ruch w reklamie BMW Polska.

 

Sam osobiście dostałem na stacji Statoil płytę CD promującą markę, od dziewczyny która rozdawała te płyty podjeżdżającym BMW (dobre podejście do klienta, dzięki temu 'wyróżniasz' czują klienta, a to jest dobre). W internecie idzie teraz kampania reklamująca BMW, dosłownie wszędzie są ich billboardy i boxy reklamowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Jest ruch w reklamie BMW Polska. W internecie idzie teraz kampania reklamująca BMW, dosłownie wszędzie są ich billboardy i boxy reklamowe.

To fakt. Na www.onet.pl juz od kilku tygodni jest reklama na glownej stronie... :norty:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Niestety w Szczecinie jak nie było salonu, tak nie ma :cry:

Był jak się jedzie na Lubieszyn - ale nie ma bo słyszałem, że właściciel przekombinował

 

Co do salonu Audi to tak jak pisał Boggy - już lata jest ten salon i nawet duże tablice wiszą w Szczecinie.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zielonej Górze pozostał tylko serwis (dobre i to :D ), był kiedyś w tym miejscu też salon, ale mało chyba beemek się sprzedawło no i jest jak jest, razem z salonem i serwisem Nissana :? . Pozatym Mercedes x1, Audi - 0.

Także zauważyłem, że BMW coraz częściej reklamuje się w polskich mediach, no i nie za bardzo się z tego cieszę. Jestem takiego zdania, że takie marki jak BMW, Audi, czy MB nie muszą się reklamować w powszechnych środkach przekazu, powtarzam powszechnych, bo promocja marki zawsze jest wskazana, ale można to robić na wiele sposobów np. taki filmik.

Dodam jeszcze, że jest taka zasada w Zarządzaniu (które studiuje) - spadają Ci obroty (zyski), zwiększ nakłdy na reklamę. Mam nadzieję, że zarząd w Monachium nie ma z tym problemu

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony kiedyś BMW było firmą, która nie musiała się reklamować. Myślę że reklama jest związana z bardzo małą sprzedażą samochodów w porównaniu z Audi/Mercedes. Tu jednak większy wpływ ma stylistyka samochodu niż reklama.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie uwagi:

 

BMW tak zauwaxyło Polskę, i tak jej zależy na klientach z naszego kraju że likwiduje swój oddział w Warszawie i przenosi go do pragi

 

płyty CD o BMW też dostałem mimo, że na stację podjechałem audi

 

to tyle :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dodam jeszcze, że jest taka zasada w Zarządzaniu (które studiuje) - spadają Ci obroty (zyski), zwiększ nakłdy na reklamę. Mam nadzieję, że zarząd w Monachium nie ma z tym problemu

To raczej nie jest powodem. BMW z miesiąca na miesiąc i z roku na rok sprzedaje coraz więcej samochodów, nie tylko w USA ale również w Europie.

A to że się zaczęli mocno reklamować w Polsce? Być może jest to jeden ze sposobów realizowanej strategii zmiany wizerunku marki jaki BMW Polska prowadzi od początku swojego istnienia. Pokazanie że BMW to po prostu porządny luksusowy samochód dla biznesmanów i wszystkich których na to stać a nie samochód bandytów... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyty CD o BMW też dostałem mimo, że na stację podjechałem audi

Mojego brata kolezanka rozdawała płytki CD na stacji i miała od górnie powiedziane:

 

"płytke mają dostawac kierwcy podjeżdżajacy samochodami bardziej luksusowymi" - co chyba jest logiczne.

Z drugiej strony kiedyś BMW było firmą, która nie musiała się reklamować. Myślę że reklama jest związana z bardzo małą sprzedażą samochodów w porównaniu z Audi/Mercedes. Tu jednak większy wpływ ma stylistyka samochodu niż reklama.

nieprawda, BMW E90 bije rekordy popularnoiści i sprzedazy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My w Gdyni mamy jeden salon. Za to w Sopocie lub Gdansku nie ma a kiedys byl :(

 

A ile jest salonów Mercedesa i Audi?

W Szczecinie jest 2x Mercedes i 0x Audi.

 

w Szczecinie jest salon VW ,Audi na ul Madalińskiego już tyle lat a kolega nie wie?

 

 

Niestety nie ma tam już salonu Audi.

Zgodnie z rozporządzeniem UE przekształcił się w salon wyłacznie VW.

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma tam już salonu Audi.

Zgodnie z rozporządzeniem UE przekształcił się w salon wyłacznie VW.

pozdr

o jakim rozporządzeniu mowa?

bo u mnie jest salon Audi/Skoda/VW i teraz dodatkowo - jakiś czas temu - wprowadzili sprzedaż i serwis Porsche!

- tak tak jak jeździłem octavią to klnąłem na ceny, ale trzeba przyznać, że się starają, np. jako jeden z chyba 6 salonów VW w Polsce mają autoryzację na obsługę Phateona... i teraz porszawki

 

przy okazji - niby taka wieś a porszaka sobie zaraz kupię (w tym samym salonie gdzie fabie sprzedają :mrgreen:

 

jedyne rozporządzenie związane z salonami jakie mi jest jako tako znane to to mówiące o konieczności uwzględniania gwarancji w przypadku serwisowania w stacji potwierdzającej to pieczątką w książce - nie musisz już serwisować w ASO, czyli o rozdziale sprzedaży od serwisu (jeśli taka wola klienta). No i o konieczności stosowania w ASO nażyczenie klienta zamienników. Ma też chyba wejść w życie możliwość sprzedawania więcej niż jednej marki w salonie - mają powstawać salony sprzedaży samochodów a nie tylko jednej marki - ale to wprost przeciwnie do tego co napisałeś :norty:

 

a co do reklamy BMW - no cóż ja myślę że znak czasów - sprzedaż mają raczej dobrą - piątka lepiej idzie niż E klasa, ale czemu nie powalczyć o więcej? Poza tym z tego co mi wiadomo, to BMW ma najwyższy zysk ze sprzedaży każdego samochodu, jednak sprzedają ich globalnie znacznie mniej niż mieczysław (ilość modeli w ofercie) stąd też walka o nowego klienta i planowane rozszerzenie gamy modeli...

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to jeden ze sposobów realizowanej strategii zmiany wizerunku marki jaki BMW Polska prowadzi od początku swojego istnienia. Pokazanie że BMW to po prostu porządny luksusowy samochód dla biznesmanów i wszystkich których na to stać a nie samochód bandytów... :wink:

 

No właśnie dla Biznesmenów i zamorznych klientów. Dlatego nie wiem czy reklamy na onecie i czy na rmffm są celowane do nich, bo dla mnie ten fakt ozacza, że bmw staje się popularną zwykłą marką, stara się wedrzeć w tłum. Mam nadzieję, że nie mają takiej strategii :modlitwa: .

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to jeden ze sposobów realizowanej strategii zmiany wizerunku marki jaki BMW Polska prowadzi od początku swojego istnienia. Pokazanie że BMW to po prostu porządny luksusowy samochód dla biznesmanów i wszystkich których na to stać a nie samochód bandytów... :wink:

 

No właśnie dla Biznesmenów i zamorznych klientów. Dlatego nie wiem czy reklamy na onecie i czy na rmffm są celowane do nich, bo dla mnie ten fakt ozacza, że bmw staje się popularną zwykłą marką, stara się wedrzeć w tłum. Mam nadzieję, że nie mają takiej strategii :modlitwa: .

 

Dokładnie. BMW Polska kręci biznes. Jak widać po europejskiej sprzedaży... cieniutko. Jeszcze nie widziałem "strategii zmiany wizerunku".

Bastek pytałem o konkrety w poście chyba z kwietnia... i 0 konkretnej dpowiedzi...

BMW stara się wcisnąć w Europie swój towar. Normalny, przeciętny towar...

Ja to tak widzę...

W USA radzą sobie bardzo dobrze i tyle.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dokładnie. BMW Polska kręci biznes. Jak widać po europejskiej sprzedaży... cieniutko.
To że BMW Polska kręci biznes to chyba normalne - w końcu to firma komercyjna.

Natomiast co do sprzedaży - Chyba nie rozumiem... :roll: BMW Polska cieniutko kręci ten biznes w porównaniu do reszty Europy, czy w ogóle cała Europa cieniutko pod tym względem przędzie wg Ciebie?

 

 

Jeszcze nie widziałem "strategii zmiany wizerunku".
Być może nie zauważyłeś. Było np troche artykułów w prasie, w których można było przeczytać np wypowiedzi ludzi którzy po latach zdecydowali się na BMW tylko dlatego że wizerunek marki nieco się zmienił...

 

 

Bastek pytałem o konkrety w poście chyba z kwietnia... i 0 konkretnej dpowiedzi...
Chodzi Ci o to?:
BMW Polska reaguje na takie psucie wizerunku marki jak np ciągłe pokazywanie BMW w roli samochodów gangsterskich w filmach polskich.

W jaki sposób??? Co ma BMW Polska do producenta filmu? Poprosi go? :duh: Coś mi się nie wydaje... Jeżeli znasz jakieś przykłady udanej ingerencji BMW Polska w polskie kino to chętnie się zapoznam...

Jeśli tak wiem tyle że BMW Polska reaguje kiedy ktoś pokazuje samochody marki BMW w niekorzystnym świetle. Natomiast na ile są to skuteczne ingerencje - o to musisz zapytać w BMW Polska :wink:

 

 

BMW stara się wcisnąć w Europie swój towar. Normalny, przeciętny towar...
To że towar jest normalny to się zgodzę. Natomiast przeciętny? Gdyby był przeciętny to nikt normalny nie zapłaciłby za niego tyle.

 

 

W USA radzą sobie bardzo dobrze i tyle.
USA radzą sobie bardzo dobrze i w Europie również. Sprzedaż na całym świecie idzie cały czas w górę. Bodajże w 2004 roku w Niemczech sprzedano niemal tyle samo E65 co w USA (pomimo że ludności jest o jakieś 60% mniej w Niemczech). No ale to może faktycznie kiepska sprzedaż... :?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprawda, BMW E90 bije rekordy popularnoiści i sprzedazy.

Nieprawda. Mowa była o naszym rynku. Tu BMW totalnie przegrywa z Audi/Mercedes.

ale sprawa tyczy się całej firmy BMW, a tutaj, jednak BMW leci w górę ze sprzedaża jak i z zyskami.

Niestety polityka cenowa BMW Polska nie jest atrakcyjna w stosunku do swej nawiekszej konkurencji. Mało tego w Polsce BMW jest droższe niż w niemczech i to znacznie, a do tego jakość usług serwisów autoryzowanych beznadziejna ( u Merceseda podobnie) .

Dokładnie. BMW Polska kręci biznes. Jak widać po europejskiej sprzedaży... cieniutko.

na bieżąco uaktualniaj dane. patrz tez na zyski firmy. Bo przeciez firma BMW to nie Matka Teresa, oni sa po to by zarabiac.

Normalny, przeciętny towar...

Normalny, przeciętny towar nie ukazuje nowych standartów nie sprzedaje się tak jak sprzedaje i nie kosztuje tyle ile kosztuje. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do osób nastawionych sceptycznie do "ofensywy BMW" w Polsce:

Podawanie argumentów, że osłabi to prestiż marki ( z założenia przeznaczonej dla biznesmenów), jest gruba przesadą, czy rozumując w ten sposób można przypuszczać, że biznesmeni, którzy stwierdzą, że wizerunek marki się zbyt upowszednił, że auta są za bardzo dostępne dla szerszej rzeszy entuzjastów, a nie tylko dla elity przesiądzie się do czegoś mniej znajomego na naszym rynku (tylko, dlatego?). Jest jeszcze kilka marek na świecie, które są mało znane w Polsce, ale np. w USA mogą być synonimem luksusu i prestiżu. Rynek polski jest jednak mało zauważany przez producentów zza oceanu, nie, dlatego, że są to marki drogie, tylko, dlatego, że "design" aut jest bardzo odbiegający od przeciętnych gustów europejskich.

J się osobiście cieszę z tego, że my Polacy przesiadamy się, z F126p, Polonezów, Ład i innych, badziewiarskich konstrukcji na samochody o wiele bardziej zaawansowane technicznie, a przede wszystkim, że nas coraz bardziej na to stać. Nie zauważa się tego, na co dzień, ale wystarczy sięgnąć pamięcią o 10-15 lat wstecz, jak wyglądały nasze drogi (mam na myśli jeżdżące po nich auta).Wystarczy spojrzeć, jak wielu entuzjastów, BMW jest zarejestrowanych na tym forum, żeby zrozumieć, że wiele osób z pewnością ucieszy się, że BMW myśli o naszym rynku, ze przecież te reklamy skierowane są nie tylko do nas, którzy markę lubimy, znamy i posiadamy, ale również do wielu niedowiarków, przeciwników, którym BMW kojarzy się z dresem i łysa pałą.

Nie wolno spłycać tematu do stwierdzenia, że BMW nazbyt się popularyzuje, BMW stara się zarabiać pieniądze! Przecież po to istnieje firma produkująca auta, żebyśmy je kupowali, ale żeby tak było trzeba się reklamować.

Inna sprawa jest, że w wielu miastach Polski, salony BMW, serwis są prowadzone nie do końca przejrzyście. Mało, kto z nas, niezależnie od posiadanego rocznika auta, decyduje się na serwisowanie go w ASO BMW (koszta). Poziom cenowy jest niejednokrotnie ogromną zaporą.

Jeśli ktokolwiek z BMW Polska czyta te nasze posty, ktoś odpowiedzialny, za image marki w Polsce, powinien zastanowić się, co zrobić, żeby o wiele większa ilość ludzi było stać na serwisowanie aut w autoryzowanych stacjach BMW. Przecież sprawne auto, serwisowane w dobrej stacji, to auto mniej awaryjne (może pozbylibyśmy się etykietki Będziesz Miał Wydatki), a dalej idąc skoro firma dba o dalszą eksploatację swojego produktu, to jest to naprawdę dobra firma, czyż nie?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a'propos tych narzekających na ofensywę medialną:

 

poczytajcie proszę najpierw te reklamy...

z pamięci; " już od 1590PLN netto miesięcznie, przy wpłacie 30% wartości"

oferta leasingowa...

zapraszam wszystkich przeciętnych zjadaczy chleba w kaczystanie do zakupu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

PRZECIĘTNY TOWAR ha!ha!ha! :roll2: :roll2:

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma tam już salonu Audi.

Zgodnie z rozporządzeniem UE przekształcił się w salon wyłacznie VW.

pozdr

o jakim rozporządzeniu mowa?

 

 

Niestety nie wiem jakie. Opieram się na rozmowie z pracownikiem salonu VW Kołacz-Łopiński na ul. Madalińskiego.

 

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.