Skocz do zawartości

F20 118i LCi 2015 Valencia Orange MPakiet


KrzysztofS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Dołóż litr, półtora do tego co zakładasz. Chyba, że jeździsz jak emeryt :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na eco-pro max możesz jechać 132 km/h, spalanie u mnie wtedy wynosi ok 7,5. Tzn. Możesz szybciej ale wtedy nie będzie tego liczył jako eco-pro. W trasie jazda w peletonie ok 90 wychodzi w okolicach 6 litrów. W miescie trochę zależy, oprócz nogi oczywiście, od umiejętności korzystania z systemu start/stop. Jeśli pozwalam mu sie wyłączyć wtedy gdy przewiduje dłuższy okres stania a nie pozwalam na kilka sekund to jest to zauważalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Biorąc pod uwagę że wersje 136 i 170 różnią sie tylko ECU i średnica wydechu przy jeździe niewykorzystującej całej mocy musza palić tak samo. Poza tym piszą na tym forum jak i na innych, ze 136 dostaje całkiem ładnego bonusa od fabryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę że wersje 136 i 170 różnią sie tylko ECU i średnica wydechu przy jeździe niewykorzystującej całej mocy musza palić tak samo. Poza tym piszą na tym forum jak i na innych, ze 136 dostaje całkiem ładnego bonusa od fabryki.

Jest jedna różnica, która może mieć wpływ na większe spalanie w 170 konnej wersji. Stare 118i (170KM) ma krótsze przełożenie główne niż 116i i 114i, a to może miec wpływ na większe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę że wersje 136 i 170 różnią sie tylko ECU i średnica wydechu przy jeździe niewykorzystującej całej mocy musza palić tak samo. Poza tym piszą na tym forum jak i na innych, ze 136 dostaje całkiem ładnego bonusa od fabryki.

 

Ostatnio widziałem, że jeden gość dostał 150 koni fabrycznie zamiast 136 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Gratulacje!

 

Świetny jest ten kolor, mijam codziennie taką 1M, na żywo pięknie się prezentuje.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bardzo ładnie się prezentuje, napisz jak się jeździ. Muszę dodać, że to białe maleństwo z tyłu też klasa;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

poniżej krótka relacja z BMW Werk w Lipsku. Emocje były bardzo duże, więc mogę coś przekręcić, mogłem też coś źle usłyszeć, więc z góry przepraszam za nieścisłości.

 

Jak macie pytania to piszcie.

 

Budynek główny Fabryki zaprojektowała Zaha Hadid i robi on ogromne wrażenie. W jego centralnej części znajduje się recepcja dla pracowników i miejsce w którym wita się gości. Widać tez przemieszczające się pod sufitem karoserie aut a potem także pomalowane już auta. Budynek pełni funkcje łączące różne części fabryki.

 

Na taki Tour trzeba się zapisać przez Internet- są 3 rodzaje: iProduction Tour (BMW Werk Leipzig produkuje jako jedyna fabryka na świecie modele i3 i i8), Classic Production Tour oraz Tour o Architekturze. Terminy tych tours są dostępne na stronie fabryki. Zwiedza się w grupie max 30 osób. Można to odbyć po angielsku lub po niemiecku. Koszt 6Euro.

 

Moja grupa liczyła ok 15 osób, była to wycieczka po angielsku prowadzona przez młoda Niemkę, która bez problemu mówiła po angielsku oraz odpowiadała zawsze na wszystkie pytania.

 

W środku nie wolno fotografować (poza obszarem recepcji), oraz niczego wnosić- zostawia się rzeczy w zamykanej szafce. Trzeba nosić identyfikator, a smycz dostaje się na końcu gratis(YEAH).

 

Przy fabryce znajduje się salon pokazowy BMW, który także zaprojektowała Zaha Hadid.

 

Jest tez opcja zamówienia indywidualnej wycieczki.

 

Produkcja auta od stali do finalnego produktu trwa ok 40 godzin.

 

6 dni przed początkiem produkcji można jeszcze zmienić kolor auta, 5 dni przed- wyposażenie.

 

Tour zaczyna się od omówienia zasad, potem przechodzi się do Body Shop- tam widzi się roboty które ze stali robią karoserię aut. Produkuje się tu 5 modeli aut- X1, 1, 2AT, 2Cabrio, 2 Coupe. Produkuje się generalnie tylko na konkretne zamówienie(850 aut dziennie, 2 zmiany po 8h). Najwięcej robi się aut w kolorze białym i czarnym- łatwe do późniejszej sprzedaży(taka jest oficjalna wersja:)

 

Potem przechodzi się do Pain Shop- tam widzi się jak jest malowane auto. Przy nas malowane było (oczywiście przez roboty) kilka aut, chyba najwięcej 2AT. Widać dokładnie nakładanie kolejnych warstw i dodatkowej powłoki lakieru metalik.

 

Było to pierwsze miejsce zbudowane w Lipsku (2002r.) z całej fabryki, produkcja ruszyła (z tego co pamiętam) 2 lata później. Paint shop jest ograniczeniem dla fabryki- jeśli będą chcieli kiedyś pracować na 3 zmiany a nie na 2 tak jak teraz, muszą go rozbudować.

 

Potem zwiedza się Final Assembly line- my mogliśmy tylko zwiedzić jej początek, ze względu na to, że na linii prowadzona była testowa produkcja prototypu (prawdopodobnie nowego X1- nie powiedziała nam tego). Widzieliśmy zatem tylko część finalnej produkcji.

 

Ciekawostka w tej części- Fabryka zbudowana jest na planie ręki- kciuka i palców. Jest to pomysł studenta, który po raz pierwszy wykorzystano tu w Lipsku- ze względu na duży teren 229 hektarów które BMW tu ma, można było to zrobić.

 

Clue sprawy polega na tym, iż produkcja przebiega w systemie Just in Time- wszystkie części dostarczane są zgodnie z zapotrzebowaniem do konkretnego punktu tej "ręki" z zewnątrz.

 

Odległość pomiędzy linią montażu a punktem dostawy to zwykle tylko 15 metrów (!!!!). Generalnie części się tu nie składuje, ze względu na to, iż jest to drogie oraz oszczędza się miejsce.

 

Kciuk i pace tej "ręki" można przedłużać w zależności od potrzeb.

 

Ciekawostka: X1 to jedyny model w którym kokpit wkłada się obecnie ręcznie a nie maszynowo(nie w pełni automatycznie)-widzieliśmy to.

 

Zwykle czas na jedną czynność to 72 sekundy (np na wstępne rozłożenie kabli w aucie- to widzieliśmy). Pracownicy pracują po 8H, natomiast jesli tylko jest to mozliwe np. 4 godziny na 1 stanowisku a potem 4H na innym.

 

Szkoda,że nie widzieliśmy dalszego procesu produkcji- może next time.

 

Ogólnie, polecam wizytę tam, jest to niezapomniane przeżycie :)

 

Fotki będą soon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.