Skocz do zawartości

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie odnośnie aktualizacji sterowników, cześc modółow poszła (używam winKFP) natomiast najważniejszych się nie udało czyli silnika i skrzyni, problem polega na tym że winkfp nie może znaleść mojego ZUB number dme 7542309 i skrzyni 7541198 ktorego sp daten uzyć żeby je znalazł testowałem już kilka i ciągle nici, auto e60 520i m54b22 z maj 2004. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Według realoem nr cześci wskazuje na sterownik MS45.0

http://www.realoem.com/bmw/pl/partsearch?id=VU31-EUR-03-2006-E91-BMW-320d&mg=&q=7542309

Jeśli wybierzesz rodzinę MS45.0 w winKFP i program to potwierdzi że pasuje do sterownika w aucie, zaktualizuje go do najnowszej wersji jaką posiada w danym SP-Daten. Prawdopodobnie masz mega stary soft którego brakuje w SP-Daten.

Jakie zasilanie używasz przy aktualizacji prostownik(jaki) czy drugie auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też doszedłem do tego i udało mi się zaktualizować ecu silnika jednak ze skrzynią już nie jest tak łatwo gdyż totalnie nie wiem które ecu family wybrać dla mojej skrzyni. W inpa w skrzyni automatycznej posiadam takie informacje GS19.11.3 jak rowniez GS19D version 0.4 cokolwiek to znaczy, moze ktos cos podpowie , do aktualizacji podpinam drugie auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
czy wiecie jak wykodowac paski ledowe z tylu przy DRL w e92? frm2 ma opcje wykodowania outer tail lights i inner tail lights i dziala (paski ledowe gasna), ale przy okazji gasna tez ringi z przodu. czyli jak wykoduje tyl to przestaje dzialac tez przod. po wlaczeniu tylu wraca przod. probowal kros z Was wykodowac tylko tyl, tak zeby przod zostal? chodzi o to, zeby przy DRL nie swiecilo sie z tylu nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DRL w e92? frm2 ma opcje wykodowania outer tail lights i inner tail lights i dziala (paski ledowe gasna)

A skąd ty w FRM2 takie opcje znalazłeś, jak to numer FRM2 ?

ja normalnie robię DRL na ringach


FRM światla dzienne

VERHALTEN_DRL_TFL

drl_h - Długie na XX% jako światła do jazdy dziennej

drl_s - Ringi jako światła do jazdy dziennej

lub tfl_s europejskie światła dzienne


PWM_FL_FKT_DRL (opcja inna dla ringów wert_01 FL to długie )

wert_02


TAGFAHRLICHT_ECE (różne opcje na activ)

aktiv


Usuwałem kiedyś tylne światła DRL z E84 X1 (ta sama grupa e89) i jest tam opcja DRL z tylnich świateł nie pamiętam skrótu

problem częsty jak ktoś ma DRL z kodu FA ale nie było problemu z wyłączeniem (tylko to był FRM3)

ale powiem Ci ze nigdy tak nie jest że każda instrukcja pasuje do każdego modelu sterownia czasami trzeba troch poszukać aby prawidłowe rozwiązanie znaleźć :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

juz Ci odpowiadam - FRM2. Ustawienia od DRL sa takie:


VERHALTEN_DRL_TFL

tfl_s europejskie światła dzienne


i dalej:


DRL_TFL_MIT_RL_BL

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_RL_BL_1 (outer tail light - pasek ledgy zewnetrzny)

aktiv


DRL_TFL_MIT_RL_BL_2 (inner tail lights - pasek ledgy wewnetrzny)

aktiv


ostatnie dwa przelaczylem na nicht_aktiv. teoretycznie powinny wylaczyc sie paski ledowe z tylu i owszem, wylaczyly sie, ale tez zgasly ringi z przodu. po ponownym wlaczeniu tych funkcji na aktiv, ringi tez wrocily.


DRL_TFL_MIT_KZL

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_SML

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_BLK_V_GED

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_NSW

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_BFD

nicht_aktiv


takie sa ustawienia w tym FRM2. wykodowanie DRL_TFL_MIT_RL_BL_1 i DRL_TFL_MIT_RL_BL_2 wylacza jednoczesnie ringi z przodu.

FRM z fabrycznym kodowaniem. nic w nim nie bylo gmerane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wiecie jak wykodowac paski ledowe z tylu przy DRL w e92? frm2 ma opcje wykodowania outer tail lights i inner tail lights i dziala (paski ledowe gasna), ale przy okazji gasna tez ringi z przodu. czyli jak wykoduje tyl to przestaje dzialac tez przod. po wlaczeniu tylu wraca przod. probowal kros z Was wykodowac tylko tyl, tak zeby przod zostal? chodzi o to, zeby przy DRL nie swiecilo sie z tylu nic.

 

2007 - RL_BL_2_MIT_TFL

2008-2009 - DRL_TFL_MIT_RL_BL_2

2010 - DRL_TFL_MIT_SL_2


zobacz jakie masz opcje w swoim NFRM i zmień odpowiedni wpis na nicht aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Pisz do kolegi alb3rt

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Próbuje wyłączyć mate pasażera wszystko robie według opisu:


Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja.

Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E36) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nicht_activ:


Zmieniam z activ na nicht_activ

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv- mata pasażera


Nastepnie:


Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon.


Po tym odołączam wtyczkę od maty kasuje błąd i niby jest ok ale po chwili znów zapala sie kontrolka od poduszek i błąd 112.


Gdzie popełniam błąd

 

Do czego tak naprawdę służą opcje w zakładce kontakt F2 ? - jak koduje np Drl to omijam ten punkt i zazwyczaj się udaje .


Codierdaten lesen i SG codieren stosujemy zawsze w takiej kolejności jak wyzej opisane ?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisałeś ale sam stwierdziłeś ze sobie poradzisz.

Poradziłem sobie świetnie.

Nawet mogę za przysłowiowe piwko komuś w wolnym czasie pomóc. Za DARMO !

Zapytam może bardziej doświadczonych czy wiedzą może dla czego po wyłączeniu poprzez przytrzymanie przycisku start\stop raz cofa kierownicę a raz nie cofa kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie wiedział albo pomoże.

Mianowicie chodzi o 3 sprawy.

1. Czy ktoś wie jakie są różnice w zakodowany radia ece do Australia.

Doszedłem że w ece mamy stacje regionalne a w Australii nie ma. Ewentualnie może ktoś wie czemu w ece złe działa przewijanie gałką po stacjach.

2. Mam wyposażenie 322,316 i czy trzeba dokodować otwieranie klapy nogą bo u mnie nie działa?

3.czy jest możliwość dokodować wyświetlanie biegu na którym jedziemy na wyświetlaczu?

Jeżeli tak to gdzie to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie wiedział albo pomoże.

Mianowicie chodzi o 3 sprawy.

1. Czy ktoś wie jakie są różnice w zakodowany radia ece do Australia.

Doszedłem że w ece mamy stacje regionalne a w Australii nie ma. Ewentualnie może ktoś wie czemu w ece złe działa przewijanie gałką po stacjach.

2. Mam wyposażenie 322,316 i czy trzeba dokodować otwieranie klapy nogą bo u mnie nie działa?

3.czy jest możliwość dokodować wyświetlanie biegu na którym jedziemy na wyświetlaczu?

Jeżeli tak to gdzie to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

[servotronic] [Kodowanie]

próbuje się uporać z niedziałającym servotroniciem. Kiedyś był zmieniany moduł GM3 i jest dużo nowszy i możliwe że jest źle zakodowany.

W INPIE status analog parametrach przy speed class [step] cały czas jest pełny pasek a powinno być 0 na postoju. Inne parametry stały na 0.

Zmieniłem w NCS parametry i się paski pojawiły ale ten speed class został cały zapełniony.

Nie wychodzi napięcie z modułu.

Podając bezpośrednio napięcie na wtyczce z modułu servotronic działa czyli zawór i przewody ok.

Kto wie od czego jest ten speed class? Czy jest gdzieś to ujęte w kodowaniu i coś musze poprawić

I czy ktoś kto ma e39 z m54b30 i działający servotronic u siebie jest w stanie wysłać mi zczytane ustawienia z modułu komfortu w pliku?

Bo u mnie to wygląda tak i nie wiem co z tym zrobić

Bez_tytu_u.jpg

short epic poems


Po wyłączeniu zapłonu kierownica się cofa i opuszcza z czego co pamiętam. Po odłczeneniu modułu teraz się tylko cofa. Coś się stało? Jak to zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie dodalem nowe radio do va bezproblemu zakodowal sie modul cas, natomiast frm wywala blad. Dziwne bo powinno byc ok. Co prawda w ncs wybieram e89 bo nie mam e87. Wywala:

Error in cabd look at cabi.err and error.log.

Error_ecu_conditions_not_correct_or_request_sequence_error


sam modul frm dziala i jest z nim komunikacja. Ma dobry vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmiana panelu klimatronik E38 730d 09/98. Zmiana z prawego MAX na prawy REST gdyż nie podświetlał się diody, kodowałem stary panel z MAX pustym plikiem man i nie poszło, w sensie diody nie świecił, te zielone. Jak podłączam nowy z REST diody świecą, tylko kompresor klimy się nie załącza. Próba kodowania pustym plikiem MAN nowego panelu kończy się po wciśnięciu execute job:


"Der Codierindex folgender Steuregerate ist fur diesen Codierauftrag nicht zulassig: IHK 03"


NCS versja 3.1.0, SP daten zaktualizowe, inpa łączy się bez problemu. Kwestia tylko zakodowania lub zrobienia czegoś, żeby się kompresor załączał. Jak coś to podaje link do tematu:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=344538

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć. Oddałem CCC do naprawy. Navi Proffesional. Wróciło do mnie i jest taki problem że wszystko działa z tym że nie działają dźwięki multimediów, typu radio, aux. Nie wykrywa zmieniarki. Jest dźwięk gongu, działa PDC z tym ze nie wyświetla się obrys samochodu co widziałem u znajomego. Samochód kupiłem już z uszkodzonym navi więc nawet nie wiem jak to w moim powinno wyglądać. Nie ma też żadnego menu serwisowego. U znajomego widziałem ze można było sprawdzić stan oleju itd. Czytam coś o kodowaniu pustym plikiem MAN itd. INPA pokazała mi coś takiego jak na zdjęciu: p.png?size=1280x960&size_mode=3


To normalne? Może ktoś dać wskazówkę jak ogarnąć to CCC żeby ta muzyka przez AUX grała chociaż? Wszystkie te poradniki i wpisy są nieprecyzyjne i pisane skrótowo i ogólnikowo. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.