Skocz do zawartości

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam podlacze sie do tematu. Mam taki problem chce zaczac kodowac swoje E46. Zaznaczam ze profil mam ustawiony dobrze z youtube i forum. I standardowo wchodze NCSE File->Load profil->Expertenmodus->Vin/ZCS/FA->ZCS/FA f.ECU->E46->EWS->Back->Chose ECU i mam to http://imageshack.com/a/img907/8430/bDWjtD.png No i nie wiem co wybrac bo na zadnym filmiku instruktazowym nie ma identycznie, czy ktos moze mi pomoc??? Dziekuje POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wybieraj po kolei zaczynając od pierwszego masz zaznaczona opcje dodatkową w profilu dlatego pokazuje to okno jak nie będzie kodowania przez pierwszy to drugi itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktora to jest ta opcja dodatkowa ?? Zebym mogl ja odznaczyc i zeby bylo normalnie. Bedzie mi latwiej poprostu. Jak wybiore jedna z opcji wyskakuje taki blad http://imageshack.com/a/img907/2193/gkmKIh.png na innych tez sa bledy moze dlatego ze auto nie jest podlaczone robie to na sucho. pisalem ze niechce czegos spartolic Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Na wstępie serdeczne dzięki za wszelkie podpowiedzi. Szczególnie dla bmw-power, Din76, mlodzik18 i wielu wielu innych, dzięki którym dziś mogę łączyć się i kasować błędy w swoim bawarze. Jednakże do szczęścia, szczególnie w kodowaniu brakuje mi trochę więdzy.

Po uruchomieniu NCS DUMMY wczytaniu CAS i załadowaniu FSW_PSW.TRC wyskoczyły mi błędy uniemożliwiające kodowanie. Kasując kolejno wskazane w NSC DUMMY wartości z FSW_PSW.TRC ponownie go załadowując doszedłem do momentu w którym NSC DUMMY pomyślnie załadował plik FSW_PSW.TRC i pozwolił i na zmiany - kodowanie. Jednakże mam dylemat, co z poniżej wymienionymi wartościami które nie mogłem załadować. Przypuszczam, że jak po zakończeniu pracy z NCS DUMMY wczytam zmieniony FSW_PSW.TRC, to wartości które skasowałem (poniżej wymienione) utracę bezpowrotnie.

Brak mi wiedzy, czy są mi one potrzebne. Niektóre z nich są aktiv inne nicht aktiv.

Proszę Was o podpowiedź co w takim przypadku zrobić. Na tą chwilę powstrzymałem się z kodowaniem, aby nie utracić bezpowrotnie danych.

ODCZYT:

[ ] 19:16:08 NCS Dummy 0.6.0.4 launched.

[ ] 19:16:08 Loaded 14823 translations by revtor, IcemanBHE, joako, lolo, rdl, StefanL, rondo and LPCapital.

[ ] 19:16:08 Loaded NCS Expert DATEN folder "C:\NCSEXPER\DATEN\" with 1 chassis.

[ ] 19:16:11 Loaded chassis "E60" (E60, E61, E63 and E64) with 375 modules.

[W] 19:16:12 A newer version of NCS Dummy is available (0.6.0.5).

[ ] 19:16:34 Loaded module "CAS2.C05" with 231 functions, 8 properties with 2 arrays and 31 unoccupied blocks.

[E] 19:17:49 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved parameter keyword "elmotor" in function "MOTOR_HUBRAUM". Make sure chassis and module match those of the trace file.

oraz poniżej pozostale blendy w skroconych opisachŁ

1) Unresolved parameter keyword "n20b20" in function "MOTOR_HUBRAUM".

2) Unresolved function keyword "PA_HK_REOPEN_INDICATE".

3) Unresolved function keyword "PA_HK_REV_ZYKL".

4) Unresolved function keyword "PA_MONITOR_ACTIVE".

5) Unresolved function keyword "KL30G_NACHLAUF_NACH_SZ1".

6) Unresolved function keyword "CBS_VERSION".

7) Unresolved function keyword "SCHLUESSELVARIANTE".

8) Unresolved function keyword "ZEIT_KL50_ANSTRG".

9) Unresolved function keyword "FH_KOMFORTF_MIT_SUBST".

10) Unresolved function keyword "ABZUGSPERRE_PLOCK_C6".

11) Unresolved function keyword "FBD_LOAD_POS_HK_HK".

12) Unresolved function keyword "FBD_LOAD_POS_LF_PING".

13) Unresolved function keyword "FBD_NO_LOAD_POS".

14) Unresolved function keyword "FH_RELEASE_CA_BASIC".

15) Unresolved function keyword "KL30G_EIN_HKT_AUSSEN_07".

16) Unresolved function keyword "KL30G_EIN_HKT_FBD_07".

17) Unresolved function keyword "KLR_AUS_TK".

18) Unresolved function keyword "KLSTRG_GRB_ID".

19) Unresolved function keyword "SPERRE_HKL_KEY_VALID_07".

20) Unresolved function keyword "SS_GETRIEBE_7".

21) Unresolved function keyword "STARTABBRUCH_KLR".

22) Unresolved function keyword "STARTDELAY_K_START_R5X".

23) Unresolved function keyword "TC_KL15_AUTO_OFF".

24) Unresolved function keyword "TC_KL15_AUTO_OFF_LIGHT".

25) Unresolved function keyword "TC_MSA_NO_KL15_AUTO_OFF".

26) Unresolved function keyword "TC_TIME_KL15_AUTO_OFF".

27) Unresolved function keyword "FBD_COMFORT_OPEN_LF_PING".

28) Unresolved function keyword "PA_TBEREIT_HK".

29) Unresolved function keyword "CCM_0X42_IM_NACHLAUF".

30) Unresolved function keyword "NLF_AUS_ALLE_TUEREN".

31) Unresolved function keyword "NEUES_FSE_KONZEPT".

32) Unresolved function keyword "PA_SUPERRANGE_R56".

33) Unresolved function keyword "PA_TAGE_REAR_RL_MIRROW".

34) Unresolved function keyword "FH_RELEASE_TOP_ZWSTLG".

35) Unresolved function keyword "PA_LF_PING_TAGE".

36) Unresolved function keyword "PA_MAUT_CLOSE_SILENT".

37) Unresolved function keyword "PA_SEARCH_HK_VORRASTE".

38) Unresolved function keyword "PA_SILENT_TO_4TAGE".

39) Unresolved function keyword "PA_HK_2SEARCH".

40) Unresolved function keyword "ELV_CCM_NEU".

41) Unresolved function keyword "PA_LF_PING_PGS".

42) Unresolved function keyword "HINTERE_TUEREN_MINI".

43) Unresolved function keyword "OSFG_MSA_NO_KL15_AUTO_OFF".

44) Unresolved function keyword "TC_KL15_AUTO_OFF_OSFG".

45) Unresolved function keyword "TC_NOT_P_NO_KL15_AUTO_OFF".

46) Unresolved function keyword "TIME_KL15_AUT_OFF_DR_OPEN".

47) Unresolved function keyword "HK_V_VER_MODUS".

48) Unresolved function keyword "TC_MSA_IGNORE_ENG_RUN".

 

Zatem w celu przypomnienia problemu z początku postu informuję, że po wykasowaniu z FSW_PSW.TRC powyższych funkcji, udało się ostatecznie wczytać FSW_PSW.TRC do NSC DUMMY i pojawiła się możliwość kodowania. Zatem co z wyżej wykasowanymi funkcjami ............ :?

 

OK. Dzieki Din76 oraz zmianie wprowadzania danych do NCS DUMMY problem zniknol. :duh:

Edytowane przez Verbatim1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a nie lepiej je dodać do ncsdummy , ja bym ich nie kasował są częścią twojego sterownika, przecież NCS nie wykrywa błędów jak zczytuje FSW_PSW.TRC

(nie wiem czy dobrze zrozumiałem twój problem NCS zczytuje FSW_PSW.trc z CAS ???)

zapytaj kolege bmw-power on dodawał nowe funkcje do ncsdummy , masz pewnie jakąś nowsza odmianę sterownika lub ktoś przełożył go z nowszej serii i dokodował do twojego auta , ncsdummy nie jest takim nowym programem aby było wszystko, jest możliwość edycji ncsdymmy...

Może masz za starą wersje NCSdummy... masz tą z tego filmu

oczywiście najważniejsze czy twój ncs jest z aktualizowany nowymi plikami z Sp-daten ?? jak masz daten stare to nie ma wszystkich opcji a ncsdumy porównuje dane z danymi w NCSEXPER/daten

i czy kodowałeś juz ten moduł do serii z Fa ???

Ale najbardziej to mi wygląda na to że masz za stare pliki w NCS/DATEN te dane to jak dla mnie sa ważne dużo dotyczy z nich KL15 (napięcie tarminala zapłonu ) a w CAS to ważny element czy innych KL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Din76

Mam NCS DUMMY 0.6.0.4

sp-daten e60 5.40 full od mlodzika1

również od mlodzika1 mam:

INPA-with-FXX; profiles; NCSEXPERT.TXT;Standard Tools Setup 2.12

Wyjaśniam, że NCS DUMMY przy próbie wczytania FSW_PSW.TRC wyrzucał poniżej podaną informację blokując możliwość kodowania:

[E] 19:17:49 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved parameter keyword "elmotor" in function "MOTOR_HUBRAUM". Make sure chassis and module match those of the trace file.

co w wolnym tłumaczeniu oznacza (tak mi się wydaje):

Wystąpił błąd przy wczytywaniu "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Niezrozumiały parametr (słowo klucz) "elmotor" w funkcji "MOTOR_HUBRAUM". Upewnij się, że typ pojazdu i jego moduł pasują do plików (domyślam się że właśnie chodzi o sp_daten).

oraz kolejny błąd:

[E] 19:51:48 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved function keyword "PA_HK_REOPEN_INDICATE". Make sure chassis and module match those of the trace file.

co w wolnym tłumaczeniu oznacza (tak mi się wydaje)

Wystąpił błąd przy wczytywaniu "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Niezrozumiała funkcja "PA_HK_REOPEN_INDICATE". Upewnij się, że typ pojazdu i jego moduł pasują do plików

Jeśli błędnie tłumaczę to proszę o podpowiedź :mad2:

Nie natrafiłem w chomiku lub na innych stronach internetu nowszych sp_daten, niż te wymienione na wstępie postu. Zatem pozostaje mi kodowanie samym NCS Expertem i zastępowanie fizycznie pliku FSW_PSW.MAN zmodyfikowany plikiem FSW_PSW,TRC, który będę zmieniał tylko w tej części której jestem pewien, że mogę. :(

Czy dobrze kombinuję. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

PS. przepraszam za podwójne wklejenie w poprzednim poście. Jeszcze się uczę jak pisać. Nie umiem także wklejać zdjęć, print scr. Może ktoś mi podpowie. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej tak lepiej nie usuwaj funkcji z CAS naddatek które mają związek z KL15 lub KL30 mógłbyś sobie samochód unieruchomić lepiej fizycznie

zmieniać plik FSW_PSW.trc na man wcześniej go edytując , lub spróbuj BMW coding tool troche inaczej zczytuje polecam spróbuj też innej wersji sp-daten nawet starszej

czasami podczas ściągania coś sie może uszkodzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozesz sobie zanim cos zaczniesz zmieniac skopiowac i zapisac np na pulpicie orginalny plik .trc który zczytasz przez NCS i zapisze sie w Work

Mozesz w kazdej chwili wrocic do orginalu co miałeś lub pusty .man i masz co fabryka dała

Jak dodasz nowe parametry w ncs dummy i coś namotasz ze trc nie bedzie wchodzić klikasz na Module functions i Restore module backup

Dane Twojego modułu w NCS Dummy wrócą do seryjnych, ładujesz orginalne .trc i masz co było

 

Jak masz zainstaluj od nowa standard tools bo nie powinno byc zadnych problemow z ncs dummy ps Din76 ma swietny instalator NCS 4.0.1 ze specjalnym profilem zrobionym przez twórce NCS dummy Revtora i tego profilu przy pracy z dummy najlepiej uzywać oraz INPE z danymi 2015 do tego NCS dummy i BMW coding tool :cool2:

 

Tak na marginesie Din76 u kogo kupie sprawdzony interfejs K+Dcan kupiłem ten srebrny z allegro inpa compatibile ale do niczego sie nie naddaje

Co myślisz i takim z przełącznikiem?

http://allegro.pl/inpa-bmw-2-k-d-can-2-linie-k-przelacznik-pin-7-8-i5335347646.html

 

I ostatnia sprawa jak dokladnie krok po kroku uzywac aplikacji K+DCAN utility 2.0

nic sie nie dzieje na zadnym interfejsie tylko wyskakuje error timeout

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak na marginesie Din76 u kogo kupie sprawdzony interfejs K+Dcan kupiłem ten srebrny z allegro inpa compatibile ale do niczego sie nie naddaje

Co myślisz i takim z przełącznikiem?

http://allegro.pl/inpa-bmw-2-k-d-can-2-linie-k-przelacznik-pin-7-8-i5335347646.html

 

I ostatnia sprawa jak dokladnie krok po kroku uzywac aplikacji K+DCAN utility 2.0

nic sie nie dzieje na zadnym interfejsie tylko wyskakuje error timeout

Pzdr

 

Witaj kolego bmw-power dawno się nic nie odzywałeś.....

Nie wiem nie sprawdzałem ale to napewno lepsza opcja niż bez przełącznika, nie testowałem tego interfejsu ja polecam kolege z forum bmw co sam robi interfejsy

k-dcan http://www.interfejsads.ugu.pl/K+DCAN.html dlatego że popieram polskie rzemiosło , nie tylko tanio z chin ...

tą aplikacje używa się tylko jak podłączysz interfejs do samochodu jak jest linia can to wykryje , ewentualnie można wyłączyć CAN dla strszych po lini K

pamiętaj żeby po wszystkim używać clear aby wyczyścić ustawienia sam procesor ATMEGA w interfejsie nie jest zasilany z portu usb tylko FTDI dlatego możemy go zainstalować ale procesor atmega 162 ma z pinu 16 zasilanie przez stabilizator napięcia 78L05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wie ktoś z was jak zakodować w e-46 2002 po lifcie centralny zamek żeby przy zamknięciu i otwarciu był sygnał ,robiłem według różnych instrukcji

i nie ma nadal sygnału.światła zrobiłem kierunki też ,jak zostawie kluczyk w stacyjce też działa ,po wyłączeniu zapłonu żeby wycieraczka wracała do końca a nie stanęła też działa ale pikania przy otwieraniu i zamykaniu nie moge zozgryżść pomoże kto.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema podeślij.trc za pomocą opcji code w narzędziach tam gdzie piszesz wiadomosc to Ci zrobię Ostatnio to przerabialem w E46 coupe

Dzięki din76 za info Sprawdze to ale już wiem o co chodzi z kablem k+d can Poprostu muszę zastosować przełącznik i łączyć piny 7+8 aż mi głupio bo o tym zapomniałem i dlatego starszych E46 i E39 nie mogłem robić Tylko z silnikiem i skrzynia w inpie przy nich współpracował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WISCHERPOTI
aktiv
ANLAUFSTROMBEGRENZ_MEMO
aktiv
SCHEIBENABSENK_OHNE_EKS
aktiv
FH_NACH_TUERE_AUF
nicht_aktiv
E52_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
aktiv
DIFFERENZ_ANLAUF_BLOCK
wert_01
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
nicht_aktiv
SCHEIBE_ABSENKZEIT
wert_01
ZEIT_TUER/SCHLIESSZEIT
wert_01
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
aktiv
IB_BEI_KL.R_AUS
aktiv_mit_kl.58
ABSCHALTUNG_VERBRAUCHER
aktiv
HECKKLAPPEN_LOGIK
geschlossen
KOMFORTSCHLIE_FB_OHNE_SHD
nicht_aktiv
EINGANG_2
nicht_aktiv
EINGANG_2_KONTAKT_GESCHL
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
wert_01
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
HKL_SPERREN_BEI_ZS
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
WISCHER_RUECK_GESCHW
wert_01
EKS_OFFEN/UNTERBRECHUNG
wert_01
EKS_GEDRUECKT/OFFEN
wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
16_km/h
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_SHD
nicht_aktiv
IB_SPERRE_BEI_FEHLER
aktiv
OHNE_INTERVALLBETRIEB
nicht_aktiv
INTERVALLZEIT_GESCHWABH
aktiv
KENNLINIENFELD2_AKTIV
nicht_aktiv
BLOCKIERSCHUTZ_AKT_XXS
16s
MIT_WISCHER_SERVICEPOS
nicht_aktiv
WISCHER_VOLLEND_KLR_AUS
nicht_aktiv
SENSOR_REGEN_N_STUFE2
nicht_aktiv
WISCHEN_ERST_XXS_WASCH
300ms
OHNE_WISCH_BEI_WASCH
nicht_aktiv
ANZAHL_NACHWISCHZYKLEN
3
ANZAHL_WASCHBET_ZUR_SRA
5
MIT_SRA_EIN_LENKSTOCK
nicht_aktiv
SRA_MIT_WASCH_WISCH_SW
nicht_aktiv
ANZAHL_SPRITZIMPULSE
2
DAUER_SPRITZIMPULSE
700ms
PAUSE_ZW_SPRITZIMPULSE
1300ms
MAUT_N_ABBRECH_N_TUER_AUF
nicht_aktiv
EKS_REVERSIERZEIT_ZUS
1000ms
FH_TIMEOUT
8s
KISI_N_DEAKT_IM_CRASH
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER_ZEIT
plus_0s
EINSTIEG_FH_ZU_VER_SPERRE
aktiv
CENT_LOCK_MGL_VO_TUER_AUF
nicht_aktiv
HECKSCHEIBEN_LOGIK
geschlossen
N_VER_B_ERN_GESCHW_SCHWEL
nicht_aktiv
ANSTEUERZEIT_ZV_AGGREGATE
plus_0s
ENTR_HKL_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
ENTR_HS_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
SCHLIESSYSTEM
d_schloss
ENTRIEGELN_HKL
1x_tastendruck
POLLING_ZEIT_L_SCHLOSS
10ms
BETAET_DAUER_WIPPTASTE
kurz
NOTENTRIEGELN_HKL
aktiv
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HKL
wert_01
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HS
wert_01
IB_EIN_BEI_HKK/HSK
nicht_aktiv
IB_EIN_16MIN_WENN_STANDLI
nicht_aktiv
IB_AUS_NACH_X_SEKUNDEN
20s
IB_EIN_N_KL_58G_MAX_1MIN
nicht_aktiv
VA1/VA2_AUS_NACH_X_MIN
16_min
VA1_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VA2_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VERL_ALARMZEI_WAEHR_ALARM
nicht_aktiv
HEULTON
nicht_aktiv
OFFENE_FENSTER
nicht_aktiv
VERZUG_ENTR_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
E85_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
E83_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
OHNE_FERTIGUNGSMODE
nicht_aktiv
OHNE_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
OHNE_SERVICEMODE
nicht_aktiv
OHNE_POWERDOWNMODE
nicht_aktiv
BETRMODI_DEAKT_KL15_EIN
nicht_aktiv
OHNE_IB_0
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_0
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_0
nicht_aktiv
OHNE_IB_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_0
aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_0
aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_0
aktiv
OHNE_SRA_0
aktiv
OHNE_DWA_0
aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_1
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_1
nicht_aktiv
OHNE_IB_2
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_VORNE
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_SRA_1
nicht_aktiv
OHNE_FRONTSCH_REINIGUNG
nicht_aktiv
OHNE_SCHEIBENWISCHER
nicht_aktiv
OHNE_DWA_1
nicht_aktiv
OHNE_ZV
nicht_aktiv
OHNE_ER_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_2
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_2
nicht_aktiv
SCHWELLE_OBEN
wert_01
SCHWELLE_UNTEN
wert_01
VERDECK_VORNE_E85
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
MIT_LIN_SCHALTER
nicht_aktiv
MEMORY_POS_SPEICHERN
wert_01
MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT
standard
MEMORY_POS_ANFAHREN
wert_01
ABKLAPPWERT_GM
wert_01
MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
DELAY_MOTOR_ZV_ER
wert_01
WISCHERINTERVALL
5_sec
ENTSICHERN_CENTERLOCK
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
nicht_aktiv
PANIK_MODUS
nicht_aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
aktiv
SENSOR_REGEN
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
nicht_aktiv
HUB_VERZOEGERUNG_FH_VORN
0ms
OHNE_SCHEIBENABSENKUNG
aktiv
FUNKTIONTUERSCHLOSS
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_4
nicht_aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
us
FUNKTION_CABRIO
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_VORNE
aktiv
EINKLEMMSCH_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
MAUT_NUR_BEI_KL15EIN
nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
FUNKTIONEN_TOURING
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_1
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_2
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_3
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_4
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTRI_INNEN
aktiv
KOMFORTSCHLIE_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
DWA
aktiv
NEIGUNGSGEBER
nicht_aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
nicht_aktiv
QUITIMP_SICHERN/ENTSICHER
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
ALARM_AKUSTISCH_LANG
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
aktiv
MIT_OPT_ALARM
nicht_aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
DWA_HANDSCHUHFACHKONTAKT
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_0
nicht_aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
IR_FERNBEDIENUNG
nicht_aktiv
TAKTUNG_IB
nicht_aktiv
TAKTUNG_VA1
nicht_aktiv
FH_INIT_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
TAB_WIEDERHOLSPERRE_ASF_2
nicht_aktiv
TAB_ANSTEURN_ASF_2
nicht_aktiv
KOMFOEFFNEN_SPERRE_KEY_IN
aktiv
TUER_HINTEN
aktiv
RECHTSLENKER
nicht_aktiv
SITZMEMORY_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
MIT_LIN
nicht_aktiv
SPIEGELABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
V_VAR_SPERRE_BEIKLAPP_GM
klemme_r
SPIEGELHEIZUNG_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
nicht_aktiv
DWA_HECKKLAPPENKONTAKT
nicht_aktiv
DWA_HECKSCHEIBENKONTAKT
nicht_aktiv
SPIEGELMEMORY_GM
nicht_aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wklejac plik. trc między te kwadratowe nawiasy

Code

Jak na przykładzie nizej

Bo inaczej robi się zamęt na forum

 

WISCHERPOTI
aktiv
ANLAUFSTROMBEGRENZ_MEMO
aktiv
SCHEIBENABSENK_OHNE_EKS
aktiv
FH_NACH_TUERE_AUF
nicht_aktiv
E52_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
aktiv
DIFFERENZ_ANLAUF_BLOCK
wert_01
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
nicht_aktiv
SCHEIBE_ABSENKZEIT
wert_01
ZEIT_TUER/SCHLIESSZEIT
wert_01
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
aktiv
IB_BEI_KL.R_AUS
aktiv_mit_kl.58
ABSCHALTUNG_VERBRAUCHER
aktiv
HECKKLAPPEN_LOGIK
geschlossen
KOMFORTSCHLIE_FB_OHNE_SHD
nicht_aktiv
EINGANG_2
nicht_aktiv
EINGANG_2_KONTAKT_GESCHL
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
wert_01
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
HKL_SPERREN_BEI_ZS
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
WISCHER_RUECK_GESCHW
wert_01
EKS_OFFEN/UNTERBRECHUNG
wert_01
EKS_GEDRUECKT/OFFEN
wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
16_km/h
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_SHD
nicht_aktiv
IB_SPERRE_BEI_FEHLER
aktiv
OHNE_INTERVALLBETRIEB
nicht_aktiv
INTERVALLZEIT_GESCHWABH
aktiv
KENNLINIENFELD2_AKTIV
nicht_aktiv
BLOCKIERSCHUTZ_AKT_XXS
16s
MIT_WISCHER_SERVICEPOS
nicht_aktiv
WISCHER_VOLLEND_KLR_AUS
nicht_aktiv
SENSOR_REGEN_N_STUFE2
nicht_aktiv
WISCHEN_ERST_XXS_WASCH
300ms
OHNE_WISCH_BEI_WASCH
nicht_aktiv
ANZAHL_NACHWISCHZYKLEN
3
ANZAHL_WASCHBET_ZUR_SRA
5
MIT_SRA_EIN_LENKSTOCK
nicht_aktiv
SRA_MIT_WASCH_WISCH_SW
nicht_aktiv
ANZAHL_SPRITZIMPULSE
2
DAUER_SPRITZIMPULSE
700ms
PAUSE_ZW_SPRITZIMPULSE
1300ms
MAUT_N_ABBRECH_N_TUER_AUF
nicht_aktiv
EKS_REVERSIERZEIT_ZUS
1000ms
FH_TIMEOUT
8s
KISI_N_DEAKT_IM_CRASH
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER_ZEIT
plus_0s
EINSTIEG_FH_ZU_VER_SPERRE
aktiv
CENT_LOCK_MGL_VO_TUER_AUF
nicht_aktiv
HECKSCHEIBEN_LOGIK
geschlossen
N_VER_B_ERN_GESCHW_SCHWEL
nicht_aktiv
ANSTEUERZEIT_ZV_AGGREGATE
plus_0s
ENTR_HKL_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
ENTR_HS_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
SCHLIESSYSTEM
d_schloss
ENTRIEGELN_HKL
1x_tastendruck
POLLING_ZEIT_L_SCHLOSS
10ms
BETAET_DAUER_WIPPTASTE
kurz
NOTENTRIEGELN_HKL
aktiv
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HKL
wert_01
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HS
wert_01
IB_EIN_BEI_HKK/HSK
nicht_aktiv
IB_EIN_16MIN_WENN_STANDLI
nicht_aktiv
IB_AUS_NACH_X_SEKUNDEN
20s
IB_EIN_N_KL_58G_MAX_1MIN
nicht_aktiv
VA1/VA2_AUS_NACH_X_MIN
16_min
VA1_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VA2_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VERL_ALARMZEI_WAEHR_ALARM
nicht_aktiv
HEULTON
nicht_aktiv
OFFENE_FENSTER
nicht_aktiv
VERZUG_ENTR_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
E85_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
E83_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
OHNE_FERTIGUNGSMODE
nicht_aktiv
OHNE_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
OHNE_SERVICEMODE
nicht_aktiv
OHNE_POWERDOWNMODE
nicht_aktiv
BETRMODI_DEAKT_KL15_EIN
nicht_aktiv
OHNE_IB_0
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_0
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_0
nicht_aktiv
OHNE_IB_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_0
aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_0
aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_0
aktiv
OHNE_SRA_0
aktiv
OHNE_DWA_0
aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_1
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_1
nicht_aktiv
OHNE_IB_2
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_VORNE
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_SRA_1
nicht_aktiv
OHNE_FRONTSCH_REINIGUNG
nicht_aktiv
OHNE_SCHEIBENWISCHER
nicht_aktiv
OHNE_DWA_1
nicht_aktiv
OHNE_ZV
nicht_aktiv
OHNE_ER_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_2
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_2
nicht_aktiv
SCHWELLE_OBEN
wert_01
SCHWELLE_UNTEN
wert_01
VERDECK_VORNE_E85
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
MIT_LIN_SCHALTER
nicht_aktiv
MEMORY_POS_SPEICHERN
wert_01
MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT
standard
MEMORY_POS_ANFAHREN
wert_01
ABKLAPPWERT_GM
wert_01
MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
DELAY_MOTOR_ZV_ER
wert_01
WISCHERINTERVALL
5_sec
ENTSICHERN_CENTERLOCK
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
nicht_aktiv
PANIK_MODUS
nicht_aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
aktiv
SENSOR_REGEN
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
nicht_aktiv
HUB_VERZOEGERUNG_FH_VORN
0ms
OHNE_SCHEIBENABSENKUNG
aktiv
FUNKTIONTUERSCHLOSS
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_4
nicht_aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
us
FUNKTION_CABRIO
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_VORNE
aktiv
EINKLEMMSCH_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
MAUT_NUR_BEI_KL15EIN
nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
FUNKTIONEN_TOURING
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_1
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_2
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_3
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_4
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTRI_INNEN
aktiv
KOMFORTSCHLIE_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
DWA
aktiv
NEIGUNGSGEBER
nicht_aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
nicht_aktiv
QUITIMP_SICHERN/ENTSICHER
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
ALARM_AKUSTISCH_LANG
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
aktiv
MIT_OPT_ALARM
nicht_aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
DWA_HANDSCHUHFACHKONTAKT
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_0
nicht_aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
IR_FERNBEDIENUNG
nicht_aktiv
TAKTUNG_IB
nicht_aktiv
TAKTUNG_VA1
nicht_aktiv
FH_INIT_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
TAB_WIEDERHOLSPERRE_ASF_2
nicht_aktiv
TAB_ANSTEURN_ASF_2
nicht_aktiv
KOMFOEFFNEN_SPERRE_KEY_IN
aktiv
TUER_HINTEN
aktiv
RECHTSLENKER
nicht_aktiv
SITZMEMORY_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
MIT_LIN
nicht_aktiv
SPIEGELABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
V_VAR_SPERRE_BEIKLAPP_GM
klemme_r
SPIEGELHEIZUNG_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
nicht_aktiv
DWA_HECKKLAPPENKONTAKT
nicht_aktiv
DWA_HECKSCHEIBENKONTAKT
nicht_aktiv
SPIEGELMEMORY_GM
nicht_aktiv

Podeślę Ci gotowe.trc jak będę miał dostęp wieczorem do kompa z dumnym

 

 

Nie moge wczytać Twojego .trc ale szukaj wszystkich funkcji DWA w ncs dummy

visual locking acknowlidge

visual unlocking acknowlidge

acoustic locking acknowlidge

acoustic unlocking acknowlidge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witajcie, czy ktoś powie mi co mogę zakodować z fajnych funkcji do mojej e90? Chodzi mi o awaryjne światła stopu, alarmy akustyczne np gong przy otwartych drzwiach lub nie zapietych pasach itp. Chodzi o te najbardziej popularne ewentualnie jakieś ciekawe które mam i mógłbym uruchomić. Z góry dzięki za pomoc :) Edytowane przez wojtek1418
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego nie czytasz postów viewtopic.php?f=48&t=260787&start=90#p2146311

po co wklejasz na całą stronę twoje trc , i co to ci da , usuń to albo wklej tak jak kolego pisze , co by było jak by każdy wklejał swoje dane z trc ,a w nowszych wersjach niektórych sterowników to może ich być kilka tyś , nikt ci tak nie powie co można zakodować ...

szukaj opcji do zakodowania i tam będą dane ,

typu światła do jazdy dziennej itp

a jak chcesz sobie szukać to na pierwszych stronach jest wyjaśnione co każda opcja oznacza są takie same dla różnych modeli bmw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że:

 

CYCL_TI_BLK;1 – dotknięty kierunek miga raz, dwa lub 3 razy.

 

dotyczy tylko nowszych modeli BMW i w e39 z marca 2003 r. nie ma szans na odpalenie tego NCSem?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mi się wydaje, że w e39 chyba tego nie ma (3 mrugnięcia kierunkiem) w LCM3.

Dziś dopiero zainstalowałem NCSa. Do tej pory śmigałem INPĄ diagnozę, błędy i live data. Teraz chcę sobie trochę NCSa ogarnąć. Najpierw sprawdzę w aucie czy po podpięciu w aucie wszystko widzi, działa i odczytuje. Kabel działa ok bo z INPĄ, którą już miałem zainstalowaną śmigał bez problemu - widzi i zapłon i aku.

Dzięki w każdym razie za info i pomoc. W razie w będę pytał ;)

Póki co odczytam sobie plik ncsem i zobaczę jakie funkcje mam dostępne. Póki co mam zakodowane światła do jazdy dziennej tylko muszę zobaczyć na którą wartość bo nie pamiętam.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[E91] 330xd 12/2005r

Mam blad w module RLS A12E co oznacza brak zainicjalizowanego czujnika, ale tez się spotkałem ze niby brak ustawienia typy szyby.

Inicjalizowanie robilem i kasowanie bledu tez, ale blad wraca wiec probowalem tego drugiego czyli zakodować TYP_FRONTSCHEIBE na klimakomfort. W module FRM mam już wpisy dot szyby, co chyba jest OK.

TYP_FRONTSCHEIBE

klimakomfort

 

TYP_FRONTSCHEIBE_FLA

klimakomfort

 

Ale z tego co doczytałem takie same wpisy powinny być zakodowane w RLS. Niestety podczas czytania w NCS wychodzi mi poniższy blad. Jakby ktoś wiedział jak to można przeskoczyć to prosba o info

 

[21:26:20.508] [2016-01-25] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3

[21:26:20.508] [2016-01-25] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_E65: CODIERINDEX = 08h RLS_E65.C06: CODIERINDEX = 06

 

[21:26:20.609] [2016-01-25] [sERIE] 2041 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

[21:26:20.609] [2016-01-25] [sERIE] Falscher SG-Codierindex CODIERDATEN_LESEN

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.