Skocz do zawartości

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zrobic zeby przy aktualizacji sp-daten nie zostawial starych plikow bo robi sie zamet

Mam Bmw Coding Tool v250, jest taka opcja w ogóle? czy kasowac je na bierząco recznie?

'

 

tak nie zaznaczaj aby zostawiał stare po naciśnięciu update wyświetli się monit

"Do you want to backup the existing files"

klikasz nie

ale to z 240 w 250 jeszcze nie robiłem, ale powinno być tak samo ,

tylko pamiętaj aby zachować ori ustawienia z sp-daten jak masz mieć pusty ncs i nie ma folderu w daten E89 niektórzy ściągają folder o nazwie sp-datene89/

i tak chcą robić update a powinno być sp-datene89/ E89/ dopiero foldery jak w ori ISTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam koledzy

Mam pytanie odnosnie NCS Dummy chcialbym sobie zrobic wersje PL mozesz mi podpowiedziec ktore pliki trzeba przetlumaczyc i gdzie sa one zlokalizowane?

Z gory dzieki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cały ncs dummy, czy tylko tłumaczenie opcji do modernizacji pliku FSW_PSW.TRC na FSW_PSW.MAN

to jest zawarte w pliku Translations w jednym z 4 plików Ncs dummy, ale jak byś chciał mieć cały ncs dummy po polsku to

musisz za pomocą Hex edytor (jest w wersji PL) przetłumaczyć aplikacje NcsDummy.exe , być może też za pomocą ResHacker też się da ale nie próbowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Tak trzeba dodac wartosc do PWM dla kierunkowskazow jako DRL

Ja u siebie zrobilem na 3V zeby nie razily ale policja dalej sie dop... ZE PRZEDNIE SWIATLA MAJA BYC JEDNEJ BARWY i zrezygnowałem z tego

 

Ja na szczęście nie mieszkam w PL i tu takiego problemu nie ma.

Przy DRL jest jeszcze opcja dołączenia tylnego oświetlenia (mowa w dalszym ciągu o kierunkach).

 

bmw-power z tego co pamiętam to przy wyborze VALUE (moc oświetlenia) są tam 2 opcje i w tym właśnie miejscu mam dodać 3 na 100 % oświetlenia ?

Trochę nie mogę się w tym połapać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz w PWM dodać wartość wert_03 = FF,1F czyli 100% i ja zakodowac

Nowa opcje dodajesz w NCSdummy w twoim module bez wczytanego .trc pozniej dajesz udate module,

wczytujesz .trc zaznaczasz dodana opcje, export do .man i wykonaj zadanie w NCSEXPERT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Od kilku dni walcze w błędem coapi 2041 przy probie odczytania sterownika klimatyzacji. Sterownik został wymieniony, w aucie jest fabrycznie klimatyzacja automatyczna. Czy brak możliwości konfigurcji tego sterownika wynika z tego, że nie był on zamontowany fabrycznie w aucie? Czy ktos podpowie co w takim razie powinienem zrobic aby móc wyłączyć w nim automatyczny start klimatyzacji po uruchomieniu silnika? Z innymi sterownikami nie mam żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Od kilku dni walcze w błędem coapi 2041 przy probie odczytania sterownika klimatyzacji. Sterownik został wymieniony, w aucie jest fabrycznie klimatyzacja automatyczna. Czy brak możliwości konfigurcji tego sterownika wynika z tego, że nie był on zamontowany fabrycznie w aucie? Czy ktos podpowie co w takim razie powinienem zrobic aby móc wyłączyć w nim automatyczny start klimatyzacji po uruchomieniu silnika? Z innymi sterownikami nie mam żadnego problemu.

Zmień vin dopiero pozwoli Ci NCS sprowadzić do serii nowy moduł Z FA (popularnie zwane kodowanie pustym plikiem man)

 

A w sprawie kolego CAPAZ nie będę się wypowiadał (mimo że podobno pochodzi też jak ja z Lubelskiego, osobiście go nie znam )

ale są też mocniejsze tematy o nim viewtopic.php?f=21&t=263606

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Panowie proszę o wsparcie w kwestii kodowania.

Pojazd E65 po lifcie 2007r.

Mam zainstalowany expert tools 2.12 oraz ncs dummy.

Podczas kodowania ncsexpert odczytuje wszystkie moduły, zapisuje do pliku .trc dane z modułów.

W NCSDUMMY przerabiam wartości i zapisy modułów (próbuję zakodoawać światła do jazdy dziennej - długie na 40%), zmienić język w module TCUM (system SVS).

Wszystko się zmienia i jest niby OK.

Wykonuję kodowanie - komunikat NCSEXOERT pokazuje że kodowanie wykonane poprawnie - ale nic się nie zmienia. Światła nie świecą a język nie zmieniony.

Ponowne wczytanie pliku .TRC wskazuje, że zmiany nie zostały wprowadzone. Już nie wiem co mam zmieniać. Profil jest OK. Próbowałem nawet edytować zmiany ręcznie - tj poprzez edycję zapisów w notatniku - też bez zmian.

Dodam, że kodowanie nie jest dla mnie jakąś nowością moje poprzednie e53 w wersji USA zmusiło mnie do kodowania na europę prawie wszystkich modułów i jakoś nie miałem takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czasami po wysłaniu pliki man z ncsdummy nie zamykasz go przed zmiana funkcji F2 (na SG-codiren) >OK >F3 wykonaj ,

jak zamkniesz wcześniej to usuniesz dane z pliku man i kodujesz pustym plikiem man dlatego nic się nie zapisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do takiej pozycji w LCMie:

LWR_AUT_EXTERN - AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)

mam ją jako nicht_aktiv

nie pasuje mi tu coś bo, mam xenony, przy zapaleniu się regulują lekko góra dół i tyle, oczywiście wyregulowałem je też ręcznie, ale działa to, że niby się same podnoszą.

co mi da ta funkcja jak ją włączę?

z tego co wiem to powinny się światła same dostosowywać do położenia samochodu pod czas jazdy to jest od tego?

z kolei taka opcję:

LEUCHTWEITENREGELUNG - MANUAL VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR)

mam jako aktiv

Wyjaśni mi ktoś to proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmień i sprawdź... pewnie nic się nie stanie zawsze możesz powrócić jak ci nie podejdzie ...

Ale ksenony mają sie podnosić przy każdym włączeniu świateł jest to prawidłowe, ta funkcja ma za zadanie niedopuszczenie do oślepiania kierowców jak włączysz je na drodze zanim czujniki zareagują na poziom i obciążenie przy każdym wyłączeniu sie obniżają (przynajmniej tak powinny)

Jak włączam światła to na budynkach zawsze widzę jak sie ksenony podnoszą (nawet lubię tę funkcje)

Jak masz któryś z czujników uszkodzony (lub jakąs niesprawność w ksenonach) to automatycznie się obniżają do najniższej pozycji i to jest prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Din76

wiadomix ze testowalem od razu, nic sie nie wydarzylo po aktywowaniu, tylko zastanawia mnie to czy dobrze jest zakodowane

moze byc automatic i manual aktiv jednoczesnie czy manuala wtedy wylaczyc ?

poziomowanie tak czy siak dziala, pod czas jazdy tego sie zaobserwowac nie da, ale przy uuchamianiu tak.

tylko czy to nie koliduje po prostu jakos ze soba :)

wydaje mi sie ze ten MANUAL VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL to do tego jak jest przełącznik 0 1 2 3 w aucie to wtedy aktiv, a tak to mozna wylaczyc, dlatego pytam z ciekawosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o wsparcie w kwestii kodowania.

Pojazd E65 po lifcie 2007r.

Mam zainstalowany expert tools 2.12 oraz ncs dummy.

Podczas kodowania ncsexpert odczytuje wszystkie moduły, zapisuje do pliku .trc dane z modułów.

W NCSDUMMY przerabiam wartości i zapisy modułów (próbuję zakodoawać światła do jazdy dziennej - długie na 40%), zmienić język w module TCUM (system SVS).

Wszystko się zmienia i jest niby OK.

Wykonuję kodowanie - komunikat NCSEXOERT pokazuje że kodowanie wykonane poprawnie - ale nic się nie zmienia. Światła nie świecą a język nie zmieniony.

Ponowne wczytanie pliku .TRC wskazuje, że zmiany nie zostały wprowadzone. Już nie wiem co mam zmieniać. Profil jest OK. Próbowałem nawet edytować zmiany ręcznie - tj poprzez edycję zapisów w notatniku - też bez zmian.

Dodam, że kodowanie nie jest dla mnie jakąś nowością moje poprzednie e53 w wersji USA zmusiło mnie do kodowania na europę prawie wszystkich modułów i jakoś nie miałem takich problemów.

 

Mam ten sam problem z E60 2009r. Wszystko robię zgodnie z instrukcją. Przed uruchomienie "Execute job" plik FSW_PSW.MAN istnieje i ma zmienione wartości. Po uruchomieniu "Execute job" pojawia się komunikat "Coding ended". Jednak na aucie nie widać żadnych zmian. Po ponownym uruchomieniu NCS Expert i wczytaniu modułu plik FSW_PSW.TRC również jest bez zmian.

 

Do kodowania używam NCS Expert 4.0.1, NCS Dummy 0.6.0.4, Sp-daten 54.0 E60 FULL zaktualizowane przy użyciu BMW Coding Tool.

 

Czy może to być wina przewodu K+DCAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam ten sam problem z E60 2009r. Wszystko robię zgodnie z instrukcją. Przed uruchomienie "Execute job" plik FSW_PSW.MAN istnieje i ma zmienione wartości. Po uruchomieniu "Execute job" pojawia się komunikat "Coding ended". Jednak na aucie nie widać żadnych zmian. Po ponownym uruchomieniu NCS Expert i wczytaniu modułu plik FSW_PSW.TRC również jest bez zmian.

 

Do kodowania używam NCS Expert 4.0.1, NCS Dummy 0.6.0.4, Sp-daten 54.0 E60 FULL zaktualizowane przy użyciu BMW Coding Tool.

 

Czy może to być wina przewodu K+DCAN?

 

W moim przypadku okazało się, że instrukcja jest niewystarczająca. Brakowało jednego kroku.

Po zmianach w NCS Dummy należy w NCS Expert wybrać "F2 Job" i ustawić na wartość SG_CODIEREN. Następnie "F3 Execute job".

 

Czy komuś działa kodowanie bez użycia "F2 Job"? Jeżeli nie, to przydałoby się poprawić instrukcję z pierwszego postu tego tematu.

Edytowane przez piwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Instrukcja z pierwszego postu jest ok ale do starszych modeli z nowszymi z D-can niektórzy zgłaszają problemy

ja zawsze używam tej i działa z każdym modelem

profil > F1 > F3 > E89(przykład)>CAS (lub FRM /NFRM)> OK > F6 > F4 > wybieramy moduł do kodowania np FRM > OK > F2 (zmieniamy funkcje na czytanie CODIRENDATEN_lesen > OK> F3 (wykonaj )(lub zamiast tej opcji F4 i samo zmienia funkcje na czytanie pliku) teraz NCSDUUMY i według instrukcji export man po wybraniu opcji do zmiany nie zamykamy dummy) >

NCS > F2 (SG_CODIREN) > F3 (wykonaj)

-zamykamy NCS

zamykamy NCSDUMMY (czyści plik man i usuwamy wszystko z work oprócz pustego pliki man )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.