Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam pytanie odnośnie aktualizacji sterowników, cześc modółow poszła (używam winKFP) natomiast najważniejszych się nie udało czyli silnika i skrzyni, problem polega na tym że winkfp nie może znaleść mojego ZUB number dme 7542309 i skrzyni 7541198 ktorego sp daten uzyć żeby je znalazł testowałem już kilka i ciągle nici, auto e60 520i m54b22 z maj 2004. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Według realoem nr cześci wskazuje na sterownik MS45.0

http://www.realoem.com/bmw/pl/partsearch?id=VU31-EUR-03-2006-E91-BMW-320d&mg=&q=7542309

Jeśli wybierzesz rodzinę MS45.0 w winKFP i program to potwierdzi że pasuje do sterownika w aucie, zaktualizuje go do najnowszej wersji jaką posiada w danym SP-Daten. Prawdopodobnie masz mega stary soft którego brakuje w SP-Daten.

Jakie zasilanie używasz przy aktualizacji prostownik(jaki) czy drugie auto?

Opublikowano
Tak też doszedłem do tego i udało mi się zaktualizować ecu silnika jednak ze skrzynią już nie jest tak łatwo gdyż totalnie nie wiem które ecu family wybrać dla mojej skrzyni. W inpa w skrzyni automatycznej posiadam takie informacje GS19.11.3 jak rowniez GS19D version 0.4 cokolwiek to znaczy, moze ktos cos podpowie , do aktualizacji podpinam drugie auto.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy wiecie jak wykodowac paski ledowe z tylu przy DRL w e92? frm2 ma opcje wykodowania outer tail lights i inner tail lights i dziala (paski ledowe gasna), ale przy okazji gasna tez ringi z przodu. czyli jak wykoduje tyl to przestaje dzialac tez przod. po wlaczeniu tylu wraca przod. probowal kros z Was wykodowac tylko tyl, tak zeby przod zostal? chodzi o to, zeby przy DRL nie swiecilo sie z tylu nic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DRL w e92? frm2 ma opcje wykodowania outer tail lights i inner tail lights i dziala (paski ledowe gasna)

A skąd ty w FRM2 takie opcje znalazłeś, jak to numer FRM2 ?

ja normalnie robię DRL na ringach


FRM światla dzienne

VERHALTEN_DRL_TFL

drl_h - Długie na XX% jako światła do jazdy dziennej

drl_s - Ringi jako światła do jazdy dziennej

lub tfl_s europejskie światła dzienne


PWM_FL_FKT_DRL (opcja inna dla ringów wert_01 FL to długie )

wert_02


TAGFAHRLICHT_ECE (różne opcje na activ)

aktiv


Usuwałem kiedyś tylne światła DRL z E84 X1 (ta sama grupa e89) i jest tam opcja DRL z tylnich świateł nie pamiętam skrótu

problem częsty jak ktoś ma DRL z kodu FA ale nie było problemu z wyłączeniem (tylko to był FRM3)

ale powiem Ci ze nigdy tak nie jest że każda instrukcja pasuje do każdego modelu sterownia czasami trzeba troch poszukać aby prawidłowe rozwiązanie znaleźć :idea:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

juz Ci odpowiadam - FRM2. Ustawienia od DRL sa takie:


VERHALTEN_DRL_TFL

tfl_s europejskie światła dzienne


i dalej:


DRL_TFL_MIT_RL_BL

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_RL_BL_1 (outer tail light - pasek ledgy zewnetrzny)

aktiv


DRL_TFL_MIT_RL_BL_2 (inner tail lights - pasek ledgy wewnetrzny)

aktiv


ostatnie dwa przelaczylem na nicht_aktiv. teoretycznie powinny wylaczyc sie paski ledowe z tylu i owszem, wylaczyly sie, ale tez zgasly ringi z przodu. po ponownym wlaczeniu tych funkcji na aktiv, ringi tez wrocily.


DRL_TFL_MIT_KZL

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_SML

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_BLK_V_GED

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_NSW

nicht_aktiv


DRL_TFL_MIT_BFD

nicht_aktiv


takie sa ustawienia w tym FRM2. wykodowanie DRL_TFL_MIT_RL_BL_1 i DRL_TFL_MIT_RL_BL_2 wylacza jednoczesnie ringi z przodu.

FRM z fabrycznym kodowaniem. nic w nim nie bylo gmerane.

Opublikowano
czy wiecie jak wykodowac paski ledowe z tylu przy DRL w e92? frm2 ma opcje wykodowania outer tail lights i inner tail lights i dziala (paski ledowe gasna), ale przy okazji gasna tez ringi z przodu. czyli jak wykoduje tyl to przestaje dzialac tez przod. po wlaczeniu tylu wraca przod. probowal kros z Was wykodowac tylko tyl, tak zeby przod zostal? chodzi o to, zeby przy DRL nie swiecilo sie z tylu nic.

 

2007 - RL_BL_2_MIT_TFL

2008-2009 - DRL_TFL_MIT_RL_BL_2

2010 - DRL_TFL_MIT_SL_2


zobacz jakie masz opcje w swoim NFRM i zmień odpowiedni wpis na nicht aktiv

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisz do kolegi alb3rt

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Próbuje wyłączyć mate pasażera wszystko robie według opisu:


Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja.

Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E36) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nicht_activ:


Zmieniam z activ na nicht_activ

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv- mata pasażera


Nastepnie:


Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon.


Po tym odołączam wtyczkę od maty kasuje błąd i niby jest ok ale po chwili znów zapala sie kontrolka od poduszek i błąd 112.


Gdzie popełniam błąd

 

Do czego tak naprawdę służą opcje w zakładce kontakt F2 ? - jak koduje np Drl to omijam ten punkt i zazwyczaj się udaje .


Codierdaten lesen i SG codieren stosujemy zawsze w takiej kolejności jak wyzej opisane ?


Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Napisałeś ale sam stwierdziłeś ze sobie poradzisz.

Poradziłem sobie świetnie.

Nawet mogę za przysłowiowe piwko komuś w wolnym czasie pomóc. Za DARMO !

Zapytam może bardziej doświadczonych czy wiedzą może dla czego po wyłączeniu poprzez przytrzymanie przycisku start\stop raz cofa kierownicę a raz nie cofa kierownicy.

Opublikowano

Może ktoś będzie wiedział albo pomoże.

Mianowicie chodzi o 3 sprawy.

1. Czy ktoś wie jakie są różnice w zakodowany radia ece do Australia.

Doszedłem że w ece mamy stacje regionalne a w Australii nie ma. Ewentualnie może ktoś wie czemu w ece złe działa przewijanie gałką po stacjach.

2. Mam wyposażenie 322,316 i czy trzeba dokodować otwieranie klapy nogą bo u mnie nie działa?

3.czy jest możliwość dokodować wyświetlanie biegu na którym jedziemy na wyświetlaczu?

Jeżeli tak to gdzie to jest?

Opublikowano

Może ktoś będzie wiedział albo pomoże.

Mianowicie chodzi o 3 sprawy.

1. Czy ktoś wie jakie są różnice w zakodowany radia ece do Australia.

Doszedłem że w ece mamy stacje regionalne a w Australii nie ma. Ewentualnie może ktoś wie czemu w ece złe działa przewijanie gałką po stacjach.

2. Mam wyposażenie 322,316 i czy trzeba dokodować otwieranie klapy nogą bo u mnie nie działa?

3.czy jest możliwość dokodować wyświetlanie biegu na którym jedziemy na wyświetlaczu?

Jeżeli tak to gdzie to jest?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

[servotronic] [Kodowanie]

próbuje się uporać z niedziałającym servotroniciem. Kiedyś był zmieniany moduł GM3 i jest dużo nowszy i możliwe że jest źle zakodowany.

W INPIE status analog parametrach przy speed class [step] cały czas jest pełny pasek a powinno być 0 na postoju. Inne parametry stały na 0.

Zmieniłem w NCS parametry i się paski pojawiły ale ten speed class został cały zapełniony.

Nie wychodzi napięcie z modułu.

Podając bezpośrednio napięcie na wtyczce z modułu servotronic działa czyli zawór i przewody ok.

Kto wie od czego jest ten speed class? Czy jest gdzieś to ujęte w kodowaniu i coś musze poprawić

I czy ktoś kto ma e39 z m54b30 i działający servotronic u siebie jest w stanie wysłać mi zczytane ustawienia z modułu komfortu w pliku?

Bo u mnie to wygląda tak i nie wiem co z tym zrobić

Bez_tytu_u.jpg

short epic poems


Po wyłączeniu zapłonu kierownica się cofa i opuszcza z czego co pamiętam. Po odłczeneniu modułu teraz się tylko cofa. Coś się stało? Jak to zmienić?

Opublikowano

Po kodowaniu mp3 uciekło mi polskie menu.Chcę dodać do VA język rosyjski

NCS-expertmode-F1-F3-F2 dodaje $6UD -F6 back i taki komunikat

oXcAKD.jpg

Co to może być?

Opublikowano
Witam. Panowie maly problem zmienilem delphim jezyk na angielski za jakis czas wrocilem na niemiecki i chyba wywalilo mi pamiec eeprom. Bo spalanie pokazuje caly czas ok 30l. Pomoze ktos????
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie dodalem nowe radio do va bezproblemu zakodowal sie modul cas, natomiast frm wywala blad. Dziwne bo powinno byc ok. Co prawda w ncs wybieram e89 bo nie mam e87. Wywala:

Error in cabd look at cabi.err and error.log.

Error_ecu_conditions_not_correct_or_request_sequence_error


sam modul frm dziala i jest z nim komunikacja. Ma dobry vin

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zmiana panelu klimatronik E38 730d 09/98. Zmiana z prawego MAX na prawy REST gdyż nie podświetlał się diody, kodowałem stary panel z MAX pustym plikiem man i nie poszło, w sensie diody nie świecił, te zielone. Jak podłączam nowy z REST diody świecą, tylko kompresor klimy się nie załącza. Próba kodowania pustym plikiem MAN nowego panelu kończy się po wciśnięciu execute job:


"Der Codierindex folgender Steuregerate ist fur diesen Codierauftrag nicht zulassig: IHK 03"


NCS versja 3.1.0, SP daten zaktualizowe, inpa łączy się bez problemu. Kwestia tylko zakodowania lub zrobienia czegoś, żeby się kompresor załączał. Jak coś to podaje link do tematu:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=344538

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć. Oddałem CCC do naprawy. Navi Proffesional. Wróciło do mnie i jest taki problem że wszystko działa z tym że nie działają dźwięki multimediów, typu radio, aux. Nie wykrywa zmieniarki. Jest dźwięk gongu, działa PDC z tym ze nie wyświetla się obrys samochodu co widziałem u znajomego. Samochód kupiłem już z uszkodzonym navi więc nawet nie wiem jak to w moim powinno wyglądać. Nie ma też żadnego menu serwisowego. U znajomego widziałem ze można było sprawdzić stan oleju itd. Czytam coś o kodowaniu pustym plikiem MAN itd. INPA pokazała mi coś takiego jak na zdjęciu: p.png?size=1280x960&size_mode=3


To normalne? Może ktoś dać wskazówkę jak ogarnąć to CCC żeby ta muzyka przez AUX grała chociaż? Wszystkie te poradniki i wpisy są nieprecyzyjne i pisane skrótowo i ogólnikowo. Z góry dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.