Skocz do zawartości

regulator napięcia - za wysokie ładowanie


TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak mam IBS. Akumulator wziąłem 80/700.

Już dokładnie nie pamiętam ale chyba wszytko się poprawiło. Błędy, które się wcześniej pojawiały i ciężko było w nich odnaleźć jakąś logikę również znikły...

Te auta są bardzo wrażliwe na anomalia z prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodatkowego nie trzeba robić. Odpinasz klemy z tą całą nakladką na +, wyciągasz stary, wkładasz nowy i już. Zaczynasz demontaż od odpięcia minusa. Teraz będzie to trudniejsze bo zimno i kable sztywne ale to nic skomplikowanego. W wielu punktach taka usługa wymiany jest w cenie zakupu akumulatora.


Daj znać czy wymiana, jeśli się zdecydujesz, pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.


Właśnie wymieniłem akumulator wedle Twojej instrukcji.


Niestety napięcie nadal pokazuje 15V :-(


Nie mam już pomysłu

Jezeli niekodowales nowego aku to napiecie bedzie wyzsze bo w kompie jest ciagle stary aku. Jak nie masz jsk zakodowac to idlacz ibs do tego czasu zeby nie przeladowywal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego to napiecie jest normalne ,tez to przerabiałem,regulator,IBS klema, aku inne,auto jak zimne napiecie 15,1v,po jezdzie 14,7v,

 

Dzięki kolego za info. Konkretna odpowiedź, która mnie uspokoiła.


A możesz mi powiedzieć. Ostatnio jak jechałem autostrada wiele km zaświeciła mi się na czerwono kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej i wszystko auto wyłączylo. Mogło to być spowodowane, że akumulator był do wymiany? A napięcie było cały czas 15.15-15.25V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam problem z BMW E60 530d. Wymieniłem akumulator na nowy.w momencie odpaleniach ładowanie wynosi 14,4 po nagrzaniu spada do 12,3 12,5 gdy samochód przejedzie pół godziny 40 min ładowanie spada do 11,3 11,8..czy winny temu jest regulator napięcia to dla mnie tak to wygląda.a obserwacja zacząłem od momentu kiedy samochód po dwóch tygodniach od wymiany akumulatora raz mi nie odpalił. Czy ktoś spotkał się już kiedyś z czymś takim proszę o radę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam ja mam problem z BMW E60 530d. Wymieniłem akumulator na nowy.w momencie odpaleniach ładowanie wynosi 14,4 po nagrzaniu spada do 12,3 12,5 gdy samochód przejedzie pół godziny 40 min ładowanie spada do 11,3 11,8..czy winny temu jest regulator napięcia to dla mnie tak to wygląda.a obserwacja zacząłem od momentu kiedy samochód po dwóch tygodniach od wymiany akumulatora raz mi nie odpalił. Czy ktoś spotkał się już kiedyś z czymś takim proszę o radę

to zdecydowanie na z niskie napięcie nie powinno spaść niżej niż 13V poniżej tego już nie ma ładowania akumulatora

13V to napięcie konserwujące może takie być nawet rok podłączone do akumulatora i nic nie zrobi tylko utrzyma akumulator w stanie naładowania )

a napięcie 11,3 to już rozładowanie akumulatora

odepnij IBS od zasilania i sprawdz czy napięcie będzie stabilne cały czas w granicy 14V

jeśli bez ibs będzie pracował dobrze do wymiany klema minus IBS

jeśli to nic nie pomoże to wina alternatora

(sprawdź pasek czy nie jest luźny i koło pasowe były przypadki że koło pasowe było zerwane )

panowie 15V w e9x w zimie z AGM na zimnym silniku to norma nie ma co się bać

przy zwykłym akumulatorze widziałem często 14.7V , 14.8V też na zimnym

po to jest ten system aby inteligentnie ładował akumulator w zależności od warunków zewnętrznych (a najważniejszy to temperatura zewnętrzna )

IBS to bocznik do pomiaru prądu , temperatury na klemie , i napięcia ładowania (w IBS mikro-kontroler przekazuje informacje magistrali BSD (interfejs szeregowy) do regulacji napięcia w alternatorze , sterownikiem odpowiedzialnym za prace BSD jest sterownik silnika DDE/DME

dlatego tak ważnym elementem jest rejestracja nowego akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem czujnik z klemy minusowej "rozpiełem kostkę". Chwilę po odłączeniu ładowanie było 14.58 v - 14.4v ale po minucie spadało do 12 z chakiem .... Cały czas skacze i Wacha się. Akumulator za zakodowałem poprawnie przez interface. Parę razy przy skanowaniu wyskakwał mi błąd inteligętnego czujnika akumulatora. Ale nie zawsze.... Może mieć to coś wspólnego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że akumulator i jest niedoładowany gdyż na postoju jego prąd spada do 11,7 volt a mam go niecały miesiąc... Ale auto odpala mi za każdym razem normalnie nie odczuwam tego że jest trochę wyładowany.ale boję się że któregoś dnia po prostu wsiądę i auto odmówiły mi posłuszeństwa dlatego chcę zawczasu rozwiązać ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź czy nie ma różnicy między napięciem pod maska a na aku. Jak auto odpala dobrze.

Nie możliwe , terminal +12V jest bezpośrednio podłączony do alternatora tylko mase trzeba podłączyć pod specjalny do tego przystosowany

terminal nie do śruby przy kielichu od amortyzatora (tam zawsze niżej jest)

polecam voltomierz do zapalniczki coś takiego https://allegro.pl/oferta/ladowarka-usb-do-zapalniczki-z-woltomierzem-12-24v-7579690197

nie jest super dokładny jak multimetr ale pozwala podglądać napięcie cały czas podczas jazdy

dokładność podobna do ukrytego menu w zegarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wczoraj przed blokiem ze swojego M47N wyciągałem alternator, bo zapaliła się kontrolka akumulatora. Napięcie 11,5V czyli tyle co zostało w baterii. Po wyjęciu regulatora, brak szczotek. Koszt naprawy to 20 zl za szczotki plus witamina C, żeby się nie przeziębić:) Pierwszy raz to robiłem, więc 4 godziny zeszło. Po zamontowaniu przez pierwsze 10 minut trochę się ładowanie wahało, ale to pewnie przez szczotki, które sie układały. Teraz jest 14,3V, nie mam IBS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak , to najważniejszy element , napięcie ładowania jest uzależnione od temperatury zewnętrznej im niższa tym wyższe napięcie,

napięcie ładowania jest jedynym elementem regulującym prąd ładowania akumulatora w samochodzie ,

reszta czynników jest mniej istotna ale też wpływa na napięcie ładowania

jak temp na klemie IBS (jak wysoka to też obniży napięcie ładowania )

prąd ładowania akumulatora (jak niski pobór prądu świadczy o naładowanym akumulatorze , to obniży napięcie)

przy dużym rozładowaniu akumulatora powinien początkowo trochę zaniżyć napięcie aby ochronić akumulator

ale rozładowanie ogólnie podwyższa napięcie ładowania aby szybciej naładować akumulator


Jak system START/STOP i regeneracja energii z hamowania to akumulator nigdy nie jest ładowany do końca przez alternator

jego prawidłowa wartość to między 60% - 80% naładowania , takie wartości są utrzymywane cały czas ,

aby zawsze przyjąć energię z hamowania silnikiem .

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wczoraj przed blokiem ze swojego M47N wyciągałem alternator, bo zapaliła się kontrolka akumulatora. Napięcie 11,5V czyli tyle co zostało w baterii. Po wyjęciu regulatora, brak szczotek. Koszt naprawy to 20 zl za szczotki plus witamina C, żeby się nie przeziębić:) Pierwszy raz to robiłem, więc 4 godziny zeszło. Po zamontowaniu przez pierwsze 10 minut trochę się ładowanie wahało, ale to pewnie przez szczotki, które sie układały. Teraz jest 14,3V, nie mam IBS.

Ile te szczotki wytrzymały, znasz autentyczny przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.