Skocz do zawartości

Czy warto sprzedac E9x i kupic F3x i dlaczego ?


Rivasi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przez ostatnie kilka dni przejechalem kilkaset kilometrow F30 znajomego i wczoraj wrocilem do mojego E91. Ewidentnie jezdzilem za krotko aby zauwarzyc wszystkie aspekty samochodu a do tego jezdzilem dosyc ostroznie (nie moj samochod).

 

Zastanawiam sie wiec czy warto wydac 200 tys zl aby sie przesiasc z E9x na F3x czy moze lepiej poczekac do nastepnej wersji, jakie sa plusy F30/F31 ktore by mogly decydowac o takim zabiegu wedlug was. ? Przyznam szczerze ze osobiscie nie znalazlem jeszcze na tyle mocnego argumentu ale jeszcze raz moja przygoda z tm autem byla krotka.

 

Dziekuje.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Twój e90 jest bardzo ładnie wykończony jeśli chcesz zamienić na f30 to dodatkowe wyposażenie będzie kosztować około 50 tys .zł.

Jaka różnica większy bagażnik więcej miejsca z tyłu choć nie powala, no skrzynia ZF8 super lepsza, nawigacja system prof. jest na plus dla f30 jakość prowadzenia czyli układ kierowniczy jest lepszy itp.

Konkurent do twojego silnika to R4 328 i lub R6 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie faktycznie bagaznik jest wiekszy i to czuc.

Za to nie zauwarzylem jakies roznicy w prowadzeniu. Prowadzilo sie ekstra ale tak samo ekstra jak w E9x. To samo ze skrzynia, widze roznice miedzy ZF6 à ZF8 ale to nie roznica pomiedzy automatem GM w Astrze ktora czasem prowadze a ZF6 w BMW, to smaczki, moze na wiekszych jednostkach roznica jest bardziej odczuwalna. ZF8 szybciej reaguje i jest to bardziej intuicyjne tylko nie wiem czy to odczucie nie bierze sie z silnika benzynowego ktory ciagnie jak by byl dizlem (w miescie trudno przekroczyc 2 tys obrotow) ale przy powiedzmy ostroznym prowadzeniu cudzego samochodu roznica byla zadna, moze jak sie go popchnie to roznice widac ewidentenie.

 

Silniki sa inne... ani gorsze ani lepsze, tylko ze pala mniej przy tych samych osiagach za cene turbo i dzwieku.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie miejsce z tylu/bagaznik, odrobina wieksza przestronnosc z przodu. Uwazam tez, ze skrzynia to przepasc - ZF8 to wg wielu najlepszy klasyczny automat na rynku i w 95% przypadku idealnie daje sobie rade. (mam odwrotnie jak Ty - na co dzien jezdze F3x, a E9x byla znajomego, wiec tylko jezdzilem). Wydaje mi sie, ze jest wieksza plynnosc ZF8, ale w trybie Sport/Sport+ pokazuje zupelnie inne oblicze. Ach, no i te tryby jazdy - daja wieksza wszechstronnosc auta (zmienia sie: reakcja na gaz, uklad kierowniczy, automat i jakbys mial adaptacyjne - to tez zawieszenie).

 

Pozostaje kwestia gustu oczywiscie. Ja nadal uwazam, ze E91 i E92 sa nadal bardzo ladnymi autami i moze ladniejszymi od odpowiednikow z serii F3x. Jednak najwieksza roznica bylo dla mnie wnetrze, ktore nigdy mi sie nie podobalo w E9x, za to w F3x jest bardzo ok. O gustach sie nie dyskutuje, wiec to jest neutralny punkt, ani na + ani na -, sam na pewno wiesz, ktore auto bardziej Ci sie podoba.

 

 

ps. a co do prowadzenia - wiele osob uwaza, ze F3x stala sie zbyt duza i nie daje juz takiej frajdy z jazdy, ukl. kierowniczy nie jest tak bezposredni itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co do prowadzenia to E9X jest klasą samą w sobie i doprowadzoną do perfekcji, podejrzewam ze już lepiej prowadzącego się BMW w tej klasie raczej nie będzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa trojka to chyba nie tak predko wyjdzie :>

ale zawsze ciekawym strzalem okazuja sie wersjie LCI ktore srednio wychodza w polowie produkcji danego modelu ..wiec moze poliftowe bardziej ci sie spodoba .. ale kiedy ten lift ? 2016 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa 3 wyjdzie ok 2019. Na 2015 przewidziane jest face-lifting.

 

Przez 10dni jeździłem X1 z 2010 roku. Wydaje mi sie ze cala deska i skrzynia sa takie same jak w poprzedniej 3. Jak dla mnie to skrzynia chodziła dziwnie, i bylo wyraznie czuc rozniecę do ZF8 z F30. Jakość plastików tez dla mnie tragedia jak porównać do F30.

 

Mysle ze najlepiej kupić w nowym roku F30/F31 z 2012/2013 w Premium Selection i sprzedać w 2018 ;) Nowa auto ktore straci 45% na wartości w 2 lata to bez sensu, chyba ze bierzesz w lizingu na firme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się zastanawiam, plusy F31 ( rozpatruję combi) to duuużo większy bagażnik ( w sedanie nie ma takiej różnicy wg mnie) , trochę szerszy środek, lepsze plastiki, bardziej nowoczesny wygląd.

Skrzynia ZF6 nie jest zła , myślę , że nie będzie ZF8 znacząco lepsza ( chociaż nie próbowałem , to tylko opinia oparta na zadowoleniu z ZF6 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem w tym samym czasie E90 i F30 z tym samym silnikiem (320d), obydwa w automacie. Różnica (jak dla mnie) jest KOLOSALNA. Pierwsza kwestia to dużo lepsze wygłuszenie - praca silnika ale także dużo ciszej przy większych prędkościach. Druga to skrzynia biegów: całkiem inna kultura zmiany przelozeń, prawie niezauważalnie i przez to bardziej komfortowo. W trybach sportowych czuc lepszą dynamikę i elastyczność (choć osiągi takie same jak e90).

W ślad za inną skrzynią idzie także spalanie.

miasto 9l (e90), 7,5-8l (f30) głownie dzięki trybie ECO

oszczędna trasa 5,5l (e90), 4,5-5 (f30)

A dla przypomnienia to ten sam silnik, te same trasy i miasto oraz ten sam kierowca :)

I tak jak kolega "rycy" wspomniał, że kwestie estetyczne to akurat sprawa indywidualna. Mi bardziej podobała sie e90 z zewnątrz, środek zdecydowanie na korzyść f30. Zarówno jeśli chodzi o design, jak i same materiały. Fotele podobne; jednakowo dobrze trzymają. Prowadzenie na korzyść f30, choć nie wiem czy to nie wrażenie subiektywne związane z lepszym komfortem.

Ja uważam, ze jest to jeszcze lepiej dopracowany samochód pod każdym względem (niekoniecznie estetyki). Przesiadając sie z f30 do e90 miałem wrażenie "toporności" i zdecydowanie czuć było te kilka lat różnicy pomiędzy modelami. Moze wydawać się, że f30 jest mniej sportowy (choć przód drapieżny aż za bardzo), ale w żaden sposób nie odczuwa się tego podczas prowadzenia.

F30 jest po prostu wygodniejsze, praktyczniejsze i bardziej komfortowe od E90. Oczywiście biorę pod uwagę samochód z w/w silnikiem - nie do ścigania czy jakiejs ostrej jazdy tylko zwyczajnego przemieszczania się po mieście czy trasie. Powiem szczerze, że tak na szybko szukam słabych stron f30 względem e90 i nic specjalnego nie przychodzi mi do głowy. No moze dwa drobiazgi: czujniki do dostepu komfortowego w e90 byly we wszystkich drzwiach, w f30 tylko z przodu (denerwujące, jeśli najpierw otwiera się drzwi dziecku z tyłu), no i kierunkowskazy przód i tył-e90 fajnie wygladające ledy, a w f30 zwykłe żarówki.

Fakt, f30 trochę straciło ten sportowy charakter, taki fajny "pazur", ale mi osobiście to nie przeszkadza. To auto nie ma konkurencji ani wsród audi, ani mercedesa czy lexusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA może dopisze że jak kupować na leasing to tylko nowe ze względu na warunki leasingu i ubezpieczenia ,jak za gotówke i na osobe prywatną to można szukac demo lub coś z EX-AG,omijać z rynku USA 99% po powodzi lub "przystanki"

Co do różnic e90 vs f30 to dla mnie F30 to inna bajka,przynajmniej tyle co jeździłem czyli kilka razy e90 320d 163km mojego znajomego) napewno nowe 3 jest cichsze,wygodniejsze dlatego że jest miększe (wiem że dla niektórych to minus),środek jak na XXI wiek przystało jest po prostu skrojony pod kierowce jak garnitur,jakość materiałów dużo lepsza,skrzynia ZF8 majstersztyk.Nowy model Początek 2019,lifting jesień 2015,pewnie zmienią zderzaki i lampy tylne oraz pokętło od i-drive,jak zawsze :D

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus:

- dużo lepszy automat,

- dużo więcej miejsca z tyłu,

- projekt wnętrza aktualny z obecnymi trendami,

- materiały z grupy „indywidual”: deska-merynosy, tapicerka-merynosy, maskownice od głośników H&K,

- dodatki, których nie było: grzana tylna kanapa, ogrzewana kierownica.

- bardzo dobry diesel „3.5d”, b. fajna benzyna w M3/4.

 

Na minus:

- większość materiałów wykończeniowych jest wykonana z tworzyw tańszych w produkcji (nie ma co polemizować- takie są fakty),

- tanich materiałów jest dużo więcej – patrz np. obicie drzwi ile jest tapicerki w odniesieniu do plastików,

- wygłuszenie auta,

- prowadzenie (większe wymiary, kierownica elektryczna).

 

Jak masz dużo „setek” na wydawanie to na 100% warto. Konfigurujesz sobie 320d za ~300k i taka konfiguracja na pewno będzie przyjemna w użytkowaniu. Natomiast jak myślisz o 320d za 200k to wg mnie zapomnij, kupisz jedynie znaczek, który już masz z jedyną różnicą, że będzie na aktualnej karoserii.

 

Wg mnie warto pomyśleć jak do tych 200 dołożysz jeszcze 100 + Twoje auto to kupić aktualne 335d :cool2: , jak dołożysz jeszcze kolejną 100 to b. warto M3/4 :cool2: :cool2: .

 

Jak nie masz dużo setek to ja bym czekał do następnego modelu. Trójkę zapowiadają na koniec 2018r.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadłem się z E91 do F34... Jak dla mnie to nie jest przesiadka w ramach jednego tego segmentu. Seria Fxx naprawdę znacząco różni się w stosunku do Exx. Różnica jest mocno odczuwalna, zarówno w samym prowadzeniu jak i wykończeniu. Jestem bardzo zadowolony z tej przesiadki :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie F30 prowadzi się gorzej od E90. Zwalam to na beznadziejne w mojej ocenie elektryczne wspomaganie i bardziej miękkie zawieszenie. Wygłuszenie i poziom hałasu w środku też na plus w E90. F30 ma natomiast zdecydowanie więcej miejsca w środku i zauważalnie większy bagażnik. No i wizualnie lepiej się prezentuje ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus:

- dużo lepszy automat,

- dużo więcej miejsca z tyłu,

- projekt wnętrza aktualny z obecnymi trendami,

- materiały z grupy „indywidual”: deska-merynosy, tapicerka-merynosy, maskownice od głośników H&K,

- dodatki, których nie było: grzana tylna kanapa, ogrzewana kierownica.

- bardzo dobry diesel „3.5d”, b. fajna benzyna w M3/4.

 

Na minus:

- większość materiałów wykończeniowych jest wykonana z tworzyw tańszych w produkcji (nie ma co polemizować- takie są fakty),

- tanich materiałów jest dużo więcej – patrz np. obicie drzwi ile jest tapicerki w odniesieniu do plastików,

- wygłuszenie auta,

- prowadzenie (większe wymiary, kierownica elektryczna).

 

Jak masz dużo „setek” na wydawanie to na 100% warto. Konfigurujesz sobie 320d za ~300k i taka konfiguracja na pewno będzie przyjemna w użytkowaniu. Natomiast jak myślisz o 320d za 200k to wg mnie zapomnij, kupisz jedynie znaczek, który już masz z jedyną różnicą, że będzie na aktualnej karoserii.

 

Wg mnie warto pomyśleć jak do tych 200 dołożysz jeszcze 100 + Twoje auto to kupić aktualne 335d :cool2: , jak dołożysz jeszcze kolejną 100 to b. warto M3/4 :cool2: :cool2: .

 

Jak nie masz dużo setek to ja bym czekał do następnego modelu. Trójkę zapowiadają na koniec 2018r.

 

Ja bym sie bardzo przychylil do tej opinii moze oprocz skrzyni gdzie mam jeszcze watpliwosc czy to samo odczucie to nie propaganda BMW i materialy z grupy individual akurat srodek mojej E91 jest na poziomie jakosciowym i materialowym seri 7 + ale to dotyczy kazdego mego samochodu, materialy seryjne w samochodach to straszna taniocha (koszt hurtowy skory podstawowej w nowym BMW to jakies 500 zl, nappa wyzszej jakosci powinna byc standardem (chocby taka jak W E90 M3 individual, to sztucznie kreowana roznica cennikowa roznica w cenie nie jest taka ogrmna)

 

Jedna rzecz ktora mnie urzekla tak naprawde w tym samochodzi to HUD i MP.

Grzana tylna kanapa i kierownica (mozna zrobic ta ostatnia w E91) to akurat tak wazne dla mnie jak absurdalny design wnetrza F30, mm wrazenie siedziec w samochodzie francuskim typu DS

Za to zuwarzam rownierz uzycie tak podlych materialow wykonczeniowych za skandal, troche zbyt oszczednie.

To duzo wiecej miejsca z tylu nie jest faktualnie odczuwalne w E91 i tak podrozuje tylko 4 osoby wygodnie a bagaznik nie urusl na tyle zeby moc sie spakowac spkojnie z dzieckiem i wozkiem mimo ze jest juz DUZO lepiej niz bylo.

 

Tak naprawde czy warto wydac 300 tys zl za lepszy automat, troche wiekszy smochod , HUD i swiatla i hamulce. swiatla doposazysz za 3 tys a hamulce Performance z F30 ktore wejda za nastepne 6000 tys i juz beda powyzej zwyklych F30. Pozostaje kwestia HUDa ktorego chyba nie uda sie doposazyc z powodow elktronicznych, i konsupcji benzyny (mniej wiecej pale 4 litry na sto wiecej czyli jakies jeszcze 1200000 km aby sie oplacalo, przy 50 tys rocznie nie uda sie :norty:

 

Oczywiscie pozostaje przyjemnosc posiadania nowego samochodu na gwarancji a wlasnie jak czytam fora amerykanskie to mnie ciakawi przechodza jak chodzi o utrzymanie tego samochodu post gwarancyjnie... nie wiem czy to ich styl w stanach ale jak czytasz to maz wrazenie ze przez drogie w naprawie problemy z elektronika trudno odsprzedac bez gwarancji i ceny spadaja (u nas to chyba juz nie mozliwe)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Problem jest przesiadka z bogato wyposażonej E90 -E93 do średnio doposażonej F30 -F33.

U mnie na przykład zmiana z E93 na F33 w tej samej konfiguracji silnik/wyposażenie to cena robi się na poziomie 350 tys.

Trochę chora cena.

Zmieniając auto chciałoby się mieć mocniejszy silnik, i tak:

F33 335d w M-pakiecie + HUD + parę ekstrasów które mam u siebie, oraz te które są dostępne w F30 np regulowane zawieszenie czy lepsze hamulce i cena osiągnęła kosmiczne 390tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze + na korzysc f30 w porownaniu do e90 ale tak jak pisalem juz wczesniej moze warto poczekac boo to swiezy model

mi w f30 nie podoba sie ta deska jeszce jakos sie nie przyzwyczailem

- bardziej f13 deske widzialbym dla siebie w f30 - - chodzi o to przejscie deski w tunel :> ale nie wazne bo napewno tak nie bedzie :>

 

Cena za fulla f33 335d to jakies 350 tys? ale za e 92 335d ceny byly chyba podobne za full - ja z tego co sie orientuje to pierwszy wlascielem mojej e92 335d kupil ja chyba w podobnej cenie i nie byl to m pakiet nie miala tez radaru acc to tych dwoch rzeczy nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przczytalem kilka ostatnich wypowiedzi i macie racje panowie,

Ciezko bylo by sie przesiasc z dobrze wyposazonej E90/E92 do srednio/kiepsko wyposazonej F30/F32.

 

Rynek wtorny F30/F32 to pomsta do nieba, wiele egzemplarzy chyba branych z lapanki najtanszych jak sie tylko da,

skory indyvidual widzialem tylko w dwoch egzemplarzach a merysony na desce w zadnym jeszcze.

 

A nowe auta ceny maja duze, wrecz kosmiczne.

Sam rozkminiam czy nie kupic F32 428i jako daily, ale konfiguracja ktora mnie interesuje przed rabatami to 285 tys pln. Taniej wychodzi nawet nowa Cklasa W205 C250, (260 tys pln)

Nie wspomne juz o takich autach jak 430d, albo 435xd, ktore kosztuja odpowiednio 330 i 350 tys pln, cabrio podobnie jak Rufio napisal.

A w tych budzetach mam uzywane, kilkuletnie ale o wiele fajniejsze auta ;)

 

Takze moim zdaniem JAK przesiadac sie E90->F30 to tylko grubego F30..., inaczej, jesli E90 nadal jezdzi dobrze i sie nie psuje nie ma sensu tego zmieniac,

Chyba ze chce sie sasiadowi pokazac ze jezdzi sie "nowom trojkom" ....

 

W F3x pojawilo sie duzo fajnych nowych opcji wyposazenia, ktorych nie bylo w E9x -> indyvidual pelny (z merysonami na desce), hud, hamulce, automat z launch control, diodowe reflektory i kilka innych ciekawych pozycji... ja bym nie mogl sie oprzec nie zamawiajac tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Różnicę cenową pomiędzy e90 a f30 robi także różnica kursowa EURo oraz akcyza na pojazdy z silnikami o pojemności ponad 2l. Jak kupowałem swoje e90 w 2008r. euro było za około 3,65. Za auto ponad roczne zakupione u dealera zapłaciłem 120 tyś, dzisiaj za f30 w takiej konfiguracji musiałbym wydać dwa razy więcej. Różnica bezsensowna bo moje auto nadal jest ok. Możliwość odliczenia 50% Vat jest niewystarczającą zachętą. Prócz tego f30 jest większe, co dla mnie jest wadą a nie zaletą. Więc teraz raczej patrzę w kierunku lepiej wyposażonej serii 2 albo 1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma ciśnienie na wypasy i bajery.

Ja np auta z skórą na fotelach nigdy nie kupię.

U mnie auto musi mieć : automat,ksenon,kierownica M,fotel sport, kolor obojętny poza czarnym, zestaw BT.

Używane F30 jeszcze bardzo trzymają cenę.

za 2012 rocznik F30 320 D trzeba dać powyżej 100.000, a w 2012 lata temu za 2 letnie E91 320 D automat dałem w BMW Olszowiec 69000 zł brutto.

Więc jeśli miałbym dołożyć teraz 45 -50 000 do F30 uważam że nie warto.

Tylko ten automat mnie kusi, w porównaniu do mojego to przepaść.

No i spojrzenia sąsiadów bezcenne :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie chore to zapłacić za f30 230-250tyś.zł ,za to można mieć F10,dla mnie rówńież podstawa to ksenon,sport fotel,zestaw BT i automat,reszte mam gdzieś,w e61 miałem Navi prof,servotronic,skóre,komforty fotele ,i co tego jak buda ze średniowiecza ,nawigacja pokazywała bzdury aż mi jej było żal w dodatku wnętrze lata 90-te.Sprzedałem ,dołożyłem i mam nowe f30,co prawda wyposażenia połowe mniej,mocy połowe mniej,ale jest nowe ,pięknie pachnie i w środku czuje się jak w aucie z tej epoki,do tego najbliższe 5 lat mam z głowy przeglądy i naprawy.Dla jednego warto dla drugiego nie,tak samo mogłem do dzisiaj jeździć swoją pierwszą e36 bo była idealna,nie psuła się i miała piękną skóre ;)

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.