Skocz do zawartości

e39 530d słabe audio - od czego zacząć ?


roman11d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pewnie tak jak większość użytkowników e39 strasznie irytuje mnie jakość dzwięku seryjnego audio, dodatkowo podobno typowa usterka - trzeszczący prawy głośnik w przednich drzwiach.

 

Od czego zacząć ogarnięcie tego ? Co do prawego głośnika winny głośnik czy wiązka po drodze , a może końcówka mocy w radiu ??

 

Wymieniał ktoś może głośniki (średnio-niskotonowe) w przednich drzwiach ?? Dużo to roboty i zachodu ? Jeżeli tak to jakie ?

 

Widziałem wersje z seryjnym subwooferem w boczku w bagażniku, ciężko coś takiego dorobić jeżeli nie ma ? Jest sens ?

 

Moje audio to 8 głośników + kaseciak (ten większy) + zmieniarka w bagażniku wszystko seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od napisania co masz i czy chcesz instalować radio z marketu, czy lepiej coś w stylu navi 16:9, czy seryjne CD z końca produkcji.

 

Masz dsp, kaseciaka, czy CD?

 

Głośniki wymienia się bardzo szybko, zdejmujesz boczek, a później to już tylko odłączenie i podłączenie, możesz mieć trochę zabawy z lutowaniem kabli ale to praktycznie wszystko.

Ja u siebie wrzuciłem CD53 z 2003r z wyjściem AUX. Gra całkiem spoko, do tego wrzuciłem Hertz ESK 130, to sa bardzo grube głośniki, więc praktycznie każdy w tym rozmiarze Ci wejdzie. Może być naprzykład taki:

http://www.mediamarkt.pl/glosniki-alpine-spg-13cs,id-103711

 

Zwrotnice możesz wstawić, ale jest już wmontowana, więc Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Głośniki w e39 nie są jakieś tragiczne, ja zaczynałem od radia, tutaj to wg mnie pierwszy krok, na dobrym radyjku jest już naprawdę odczuwalna różnica.

Minus taki, że albo szukasz czegoś dedykowanego w stylu Navi 16:9 (masz np eneon, czy dynavin) i masz dobre granie i ori wygląd, lub pogodzisz się z trochę szpetnym środkiem przy zwykłym radyjku (żadne radio w e39 nie wygląda, niestety).

Montaż navi oryginalnej wg mnie jest nie opłacalny, w graniu większej różnicy jak na zwykłym radiu nie ma, sprzęt już niezbyt świeży, i gra średnio, a do tego kablomanii trochę jest, a na koniec cena, cały zestaw nawet jak uda się kupić z jednego auta to nie kosztuje mało, a nie warto pakować najstarszych. Co dalej, jest opcja audio DSP z procesorem dźwięku, nie gra to źle, ale taki zestaw jest już mocno rozbudowany, komplet kosztuje kupę kasy, montaż to znowu rozprucie całego auta, tam nawet głośniki są inne jak w pozostałych konfiguracjach audio.

Jeśli zdecydujesz się na wymianę radyjka, to kolejną opcją jest podratować niskie tony, czyli wskazana jakaś niewielka skrzynka w bagażnik + wzmacniacz, podbijesz niskie tony (upragniony bass :mrgreen: ) i zarazem odciążysz trochę głośniki auta z niskich tonów przez co na średnich i wysokich zagrają sporo lepiej.

Jeśli dysponujesz trochę większą ilością kasy, to kolejną opcją wg mnie jest dołożenie na przód jakiegoś ciekawego dwudrożnego zestawu, z tańszych a nie złych szukaj np helixa, i do tego wzmacniacz, zagra już naprawdę dobrze. Pomyśl nad odpowiednim wygłuszeniem drzwi, to dużo daje.

 

Ogólnie napisz ile kasy chcesz przeznaczyć na audio, i czego oczekujesz, jakiej muzyki słuchasz, coś doradzimy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie kluczowe , jeżeli w mojej wersji w bagażniku nie ma suba w boczku to jeżeli chce go tam zainstalować to jest już jakaś instalacja/pociągnięte kable czy muszę drutować od radia kable ? Ile kasy hmm ciężko powiedzieć, chciałem się najpierw rozeznać ile trzeba żeby był sens brania się za to, w swoim starym golfie 4 miałem głośniki hertza dwudrożny zestaw kupiłem używany za 250 zł ze zwrotnicami i grało to 1000 razy lepiej jak oryginalny zestaw 8 głośnikowy w bmw , no na tym gruncie to się nie popisali ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same bla bla bla i nic konkretnego -.-

 

ile razy można wałkować temat audio do BMW e39 -.-

skoro mówisz o subie w boczku to pewnie, masz touringa bo tylko one miały suby w boczku i to jest hi-fi albo dsp w zależności od modelu

ps. suba nie podłączysz do samego radia nie ma opcji

 

więc tak

seria - syf płacz i żal...

 

hi-fi - 10 głośników + sub w turasie (sedan nie miał w hi-fi suba) + wzmak w bagażniku gra troszkę lepiej ale zabieg nie opłacalny bo trzeba całą wiązkę i tak przeciągać

cena? nie mam pojęcia ale wiązka jest taka sama jak w dsp więc wiązka około 200 zł pewnie

 

dsp - 10 głośników + sub w boczku w turasie lub sub pod półką w sedanie + wzmak w bagażniku (inny niż w hi-fi) + wiązka oczywiście. Gra to już dobrze, ale jak oczekujesz czegoś w stylu swojego hertz z golfa to zapomnij.

Cena? wiązka 200 zł + głośniki i sub 400 (w sedanie - w turasie taniej wychodzi bo sub tańszy dużo) + MID obsługujący dsp około 150-200 zł + wzmacniacz (da się za 100 spokojnie dorwać)

 

M sound / M audio - inna bajka, głośniki w drzwiach są razem z tweeterami, pasują pod wiązkę dsp jednak kosztują krocie + w bagażniku są 2 suby 10". Cena? Jeden głośnik na ebayu kosztuje około 400-500 zł + wysyłka z usa, zaś suby 1000 zł komplet. Podobno gra extra ale zabieg już nie opłacalny całkowicie.

 

 

jeżeli decydujesz się na dsp to łatwo już podłączyć navi 16:9. Wiązkę kupujesz pod navi i dsp zamiast samo dsp cena podobna. Zostaje dokupić czytnik navi MK3 250 zł + monitor 16:9 około 500 zł w zależności jak trafisz bo chodzą i po 1000 i tuner radiowy w zależności od tego jaka kostka będzie w wiązce - przedliftowy bm24 lub poliftowy bm54 (cen nie znam)

 

Możesz wszystko kupić w zestawie czasem nawet za 1500-2000 uda się to dorwać.

Turas: http://allegro.pl/bmw-e39-navi-16-9-tv-dvd-dsp-komplet-do-przekladki-i4541126171.html

 

Co do nie oem'owskich 13 w drzwi to już lepiej 16 na specjalnych dystansach z mdf'u (są na allegro) + oczywiście pełne wygłuszenie drzwi, jednak bez wymiany radia dużo Ci to nie da. Jak masz turasa to wyprowadź cinch'e z tego radia z kabla głośnikowego i wstaw nie ori suba i wzmak. Tak jak ktoś wyżej pisał odciąży to oem głośniki, jednak jak masz sedana to nie oryginalnego suba sobie odpuść, chyba, że przykręcisz 2 głośniki do górnej blachy bagażnika (wybijasz tam 2 zaślepki, które przeniosą dźwięk do środka) i oczywiście wtedy wygłuszysz cały bagażnik, bo to on będzie robił za suba. Nie wiem nie bawiłem się więc tutaj nie pomogę, jednak aby nagłośnić porządnie sedana to trzeba szykować 3-4 tysie w zależności do wymagań..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja zacząłem od zmiany radia.

Mega różnica w porównaniu z serią.

Co do suba w turasie, są na allegro skrzynie do kupienia, które pasują do zabudowy bagażnika.

wsadzasz tam konkretny sprzęt i wzmaka i już będzie dużo lepiej.

ale najważniejsze to zmiana radyjka wg mnie... bo seria jak kolega wcześniej napisał to żal, płacz i cała reszta syfu.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja nie wiem czy u mnie ktoś coś wcześniej w germani zmieniał czy co ,ale audio gra bardzo ładnie i kila osób które ze mną śmigały twierdziły tak samo .

Czego nie mogę powiedzieć o e46 :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No szczerze ci powiem że mając oba auta pod domem w podstawowym audio, to akurat ojca e46 grało lepiej niż moje e39 :?

Zawsze sądziłem że im wyższa półka tym wyższe standardy, ale coś tu chyba nie tak poszło.

e46 nie miało czasem głośników 16?

Kiedyś widziałem całe zestawy głośników dedykowanych do e39, podobno grało świetnie, ale cena była tak wykręcona że w takich samych pieniądzach spokojnie można było używane DSP wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam touringa dlatego pytałem o suba w boczku, no najgorzej że to radio oemowe jest taaaaaaaaaaaaaaaakie , nijak tam sensownie wsadzić coś innego żeby w miarę wyglądało, czyli żeby samego suba podłączyć trzeba mi kupić skrzynię z głośnikiem kable od chinchów przeciągnąć i wzmak gdzieś po drodze, a jak obciąć częstotliwość dla suba ? Crossover jakiś po drodze ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No szczerze ci powiem że mając oba auta pod domem w podstawowym audio, to akurat ojca e46 grało lepiej niż moje e39 :?

Zawsze sądziłem że im wyższa półka tym wyższe standardy, ale coś tu chyba nie tak poszło.

e46 nie miało czasem głośników 16?

Kiedyś widziałem całe zestawy głośników dedykowanych do e39, podobno grało świetnie, ale cena była tak wykręcona że w takich samych pieniądzach spokojnie można było używane DSP wrzucić.

No u mnie e46 to była tragedia ,zaczynając od radia kaseciaka ,a kończąc na głośnikach które trzeszczały przy połowie regulacji głośności .

I tak jak piszecie najgorsze było to ,że do e46 nie pasuje ni h...ja żadne nie seryjne radio.

U mnie w dodatku środek był jasny plus te niby drewno i wstawienie jakiegoś kolorowego wynalazku wyglądało by tragicznie :duh:

Znajomy ma w audi a4 z 2000r nagłośnienie bosse i gra bardzo podobnie do mojego w e39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

e46 też ma 13 w serii z tego co wiedziałęm dłubiąc w audio w brata samochodzie.

A co do jakości grania - modele się zmieniały z czasem, jak na poczatku były kaseciaki beckera, tak po lifcie zaczęli wrzucać Alpine z CD, od 2003 Alpine z mp3 nawet (w e39 i e46).

Różnica między moim radiem beckera, a alpine CD jest bardzo duża. Arturo, Ty pewnie u siebie masz alpine więc dźwięk też lepszy (Shadow Ty podobnie jeśli to e46 z 2003r jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniki w e39 nie są jakieś tragiczne, ja zaczynałem od radia, tutaj to wg mnie pierwszy krok, na dobrym radyjku jest już naprawdę odczuwalna różnica.

Minus taki, że albo szukasz czegoś dedykowanego w stylu Navi 16:9 (masz np eneon, czy dynavin) i masz dobre granie i ori wygląd, lub pogodzisz się z trochę szpetnym środkiem przy zwykłym radyjku (żadne radio w e39 nie wygląda, niestety).

Montaż navi oryginalnej wg mnie jest nie opłacalny, w graniu większej różnicy jak na zwykłym radiu nie ma, sprzęt już niezbyt świeży, i gra średnio, a do tego kablomanii trochę jest, a na koniec cena, cały zestaw nawet jak uda się kupić z jednego auta to nie kosztuje mało, a nie warto pakować najstarszych. Co dalej, jest opcja audio DSP z procesorem dźwięku, nie gra to źle, ale taki zestaw jest już mocno rozbudowany, komplet kosztuje kupę kasy, montaż to znowu rozprucie całego auta, tam nawet głośniki są inne jak w pozostałych konfiguracjach audio.

Jeśli zdecydujesz się na wymianę radyjka, to kolejną opcją jest podratować niskie tony, czyli wskazana jakaś niewielka skrzynka w bagażnik + wzmacniacz, podbijesz niskie tony (upragniony bass :mrgreen: ) i zarazem odciążysz trochę głośniki auta z niskich tonów przez co na średnich i wysokich zagrają sporo lepiej.

Jeśli dysponujesz trochę większą ilością kasy, to kolejną opcją wg mnie jest dołożenie na przód jakiegoś ciekawego dwudrożnego zestawu, z tańszych a nie złych szukaj np helixa, i do tego wzmacniacz, zagra już naprawdę dobrze. Pomyśl nad odpowiednim wygłuszeniem drzwi, to dużo daje.

 

Ogólnie napisz ile kasy chcesz przeznaczyć na audio, i czego oczekujesz, jakiej muzyki słuchasz, coś doradzimy. :wink:

 

 

Cześć \Podłącze się na chwileczkę:

możecie mi powiedzieć lub podać link do strony, gdzie mogę kupić ten sprzęt eneon bo cały czas przewija się gdzieś w wypowiedziach na forum a na allegro i w google nic nie mogę znaleźć?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam o audio w e39 i za każdym razem rośnie we mnie bunt, ale już się przyzwyczaiłem i nie robi to na mnie takiego wrażenia ;) Po prostu inne oczekiwania, bo z tego co widzę większość dąży do typowego car audio, ma być bardzo mocny bas i świdrujące uszy wysokie tony. Tymczasem w e39 zostało to bardzo mądrze przemyślane, zgodnie z zasadami typowego hi fi. Mam audio w podstawowej wersji, radio Business CD i gra mi to naprawdę bardzo ładnie, patrząc na kryteria domowego audio. Jest zachowana równowaga tonalna, pełne pasmo jest dobrze słyszalne, a nie tylko kontury jak w większości średniej klasy car audio, dźwięk jest czysty i ma bardzo przyzwoitą rozdzielczość. To jest instalacja do słuchania spokojnej, eleganckiej muzyki, tak jak inżynierowie BMW wyobrażali sobie odbiorców tego prestiżowego samochodu ;) Dyskoteki się z tego nie da zrobić. Jedyne co, to trochę jednak brakuje niższego basu, ale naprawdę nie mogę się zgodzić, że to jest taki słaby sprzęt. Siedzę trochę w temacie domowego audio i naprawdę tej instalacji w e39 słucham z przyjemnością. Tak że nie obrażajcie tej szacownej marki, po prostu inne cele przyświecały osobom to projektującym ;)

 

Co nie zmienia faktu, że wolałbym mocniejszy bas i możliwość nieco głośniejszego grania. Ale pod tym względem już instalacja Hi-FI spełnia moje oczekiwania. Niestety jej nie mam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego mam takie samo zdanie jak ty o naszym audio nawet rocznik i silnik ten sam , więc tak jak pisano wyżej były różne radia przed i po lifcie . Tylko teraz pytanie czy głośniki też były inne bo u mnie walą naprawdę głośno i tu nasuwa się znowu na myśl co dla kogo znaczy "głośno" . Bo dla niektórych to znaczy że panienki idące dwie ulice dalej powinny już się odwracać :cool2:

 

 

 

Czyli kolego "rafal99" bmw jednak nie zostało stworzone z myślą o dresach :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mówiąc że ori audio gra kiepsko, nie znaczy że jeżdżę autem pod remize i dudnie basem przy panienkach przez co czuję niedosyt we fabrycznym sprzęcie. :duh:

Dźwięk wg mnie czysty nie jest, z głośników 13 i syków niestety nie wyciągniesz pełnego czystego pasma, im głośniej tym większe zniekształcenia.

Niskich tonów brakuje i to mocno, głośniki się męczą chcąc pograć coś głośniej, całość zlewa się w taki bełkot chcąc podciągnąć niskie tony.

Uwierzcie mi, że słuchanie spokojnej muzyki, nawet klasycznej też nie wypada szałowo w tym samochodzie, ok, może i jestem audiofilem ale nie mam aż tak wygórowanych wymagań co do caraudio (bo w domu to akurat musi grać :mrgreen: ).

Tutaj niestety trochę mnie rozczarowało autko pod względem nagłośnienia, ale tak jak osiągi chipem poprawisz, tak i audio można poprawić, więc nie ma co narzekać. :mrgreen:

Jednemu wystarczy seria, inny będzie chciał więcej. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówię, brakuje niskiego basu, bo tego faktycznie nie da się wyciągnąć z tak małych głośniczków. Resztę pasma spokojnie można i tak jest. Bardzo wyraźna i szczegółowa jest średnica, góra tak samo. Mam uczulenie na syczące, świdrujące uszy wysokie tony, najczęściej producenci podbijają je, żeby ukryć fakt, że całość ma mizerną ilość szczegółów ;) Tak samo jak podbicie basów w wielu fabrycznych instalacjach - tam nie ma prawa być niskiego basu, więc dają dużo tego średniego, tak żeby stworzyć pewną iluzję. Efekt jest taki, że góra tnie jak nóż, dół dudni, a i tak całość nie gra. W E39 przynajmniej nic się nie wzbudza, dźwięk jest zrównoważony, stonowany, elegancki. Ale tak jak mówisz, dotyczy małego zakresu głośności, dość szybko głośniki przestają wyrabiać i się wyraźnie męczą. Nie jest to żadna super klasa, ale bardzo doceniam umiejętne zestrojenie całości.

 

I nie, też mi to nie wystarcza ;) Tylko po prostu nie zgadzam się z opinią, że to jest taka denna instalacja, bo nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.