Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu /wymiana/


dangersexy

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przymierzam sie do wymiany kompletnego zestawu lancucha rozrzadu. Czy warto kupowac tylko oryginal czy zamiennik np Febi? Na jednej stronie www znalazlem info że Febi to ''producent na pierwszy montaz w BMW''. Czy to oznacza ze fabrycznie nowe bmw z np. 2003, 2004r. mialo w srodku lancuch wyprodukowany przez Febi? jesli tak to nie jest to dobra reklama bo plasticzki ze slizgow rozpadają sie w wielu silnikach e46. A moze te nieszczesne plastiki to efekt instalowania oryginalow z bmw? Roznica cenowa pomiedzy kompletem z Febi a ori z bmw to okolo 300 zl. Gosc ktory ma mi wymieniac zaleca kupno originalu. Co o tym myslicie? Prosze o konkretne opinie na temat jakosci Febi i ori bmw, a nie bajki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio bylem u goscia (fachowca od bmw w okolicach trojmiasta). Powiedzial mi to i owo o tych silnikach a zwlaszcza o niespodziankach ktore kryja sie po otworzeniu go. Lancuch rozrzadu w n42 jest niewymienialny ale tylko w teorii. Po otwarciu czesto okazuje sie ze slizgi sa w rozsypce ale silnik nie daje o tym znac ...do czasu. Jak da znac ze cos jest nie tak z rozrzadem z reguly jest za pozno na cokolwiek i pozostaje wymiana silnika. Gosc nie naciaga mnie na zadne prace bo i tak u niego czeka sie w kolejce 1-2 tygodnie. Nie chce ryzykowac i mysle trzeba sie tym zajac. Rowniez czytalem ze czesci montowane w bmw robione sa przez febi a czesci ori bmw to tylko marketing z dwukrotnie wyzsza cena. Jak jest naprawde nie mam pojecia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio bylem u goscia (fachowca od bmw w okolicach trojmiasta). Powiedzial mi to i owo o tych silnikach a zwlaszcza o niespodziankach ktore kryja sie po otworzeniu go. Lancuch rozrzadu w n42 jest niewymienialny ale tylko w teorii. Po otwarciu czesto okazuje sie ze slizgi sa w rozsypce ale silnik nie daje o tym znac ...do czasu. Jak da znac ze cos jest nie tak z rozrzadem z reguly jest za pozno na cokolwiek i pozostaje wymiana silnika. Gosc nie naciaga mnie na zadne prace bo i tak u niego czeka sie w kolejce 1-2 tygodnie. Nie chce ryzykowac i mysle trzeba sie tym zajac. Rowniez czytalem ze czesci montowane w bmw robione sa przez febi a czesci ori bmw to tylko marketing z dwukrotnie wyzsza cena. Jak jest naprawde nie mam pojecia.

 

moglbys zapodac adres i telefon do tego fachowca z okolic trojmiasta? moze byc na prv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Febi to febi a Oryginał to oryginał.

Nawet jeśli Febi robi dla BMW do oryginału to jest to inna linia produkcyjna i inna jakość.

Rozrząd tylko oryginał i nic z podróbki, no chyba że chcesz po taniości (różnica 300 pln) ale wtedy będzie wiadomo ze wszystkie naprawy robisz po taniości.

Ja rozumiem ze klocki czy filtry nie muszą być ori ale taka część jak rozrząd dla mnie tylko ORI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi różnymi liniami produkcyjymi to się nie zgodze ani w 1% ,większość firm robi oryginały i potem części zamienne na jednej lini i dlatego często są właśnie szlifowane ori loga ,żeby je odróżniać, a jakość jest teraz wszędzie na gó......ym poziomie jedna wielka masówka a dochodzi jeszcze niezadowolenie pracowników z różnych przyczyn i to też dużo się przekłada na jakość ,wiem z własnego doświadczenia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i nie, wszystko zalezy od danego producenta oraz odbiorcy jak mocno wyśrubuje normy dla danego produktu

np akumulatory idące na pierwszy montaż potrafią trzymać po 15lat, dziwne ze te najlepsze, najdroższe ze sklepów juz tylko około 6lat max.... ;)

duzo czesciej jest jednak praktykowane zeszlifowywanie loga producenta tak jak prawi rafi363 :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszecie z tymi częściami. Wiem to z własnego doświadczenia bo pracuję w firmie która produkuje maglownice do różnych marek m.in do BMW i powiem tylko tyle że jakość maglownicy produkowanej do BMW jest taka sama jak do Fiata czy Opla czyli każdy może sobie sam odpowiedzieć jaka....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja Was koledzy pogodzę. Oczywiście, że w fabryce wychodzi to z tej samej linii produkcyjnej. Jakiż ekonomiczny sens miałoby stawianie dwóch linii produkcyjnych kosztujących majątek :duh: Natomiast różnica leży w kontroli jakości. Przykładowo te łożyska, które idą do aut klasy premium mają 3 krotną kontrolę w co drugim łożysku, a te które idą do Fiata czy zamienniki mają na przykład 2 krotną kontrolę w co piątym elemencie. Mówię to dla przykładu. Ma to odbicie w tym, że rzadziej się trafiają "felerne" elementy w ori częściach. Natomiast jakość zwykle jest w teorii ta sama.
http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety takie czasy ,ja też wiem bardzo dużo na temat znanych firm i marek bo pracuje na słowacji dla VW a najbardziej mnie denerwuje jak na czym się jest MADE IN GERMANY a naprawdę wyprodukowano to w rumuni ,węgrzech czy samej słowacji ale tutaj ludzie mają przynajmniej jakiś płat tak im trochę zależy, a jakie auta i ile tam ich robią bylibyście lekko zaskoczeni :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę przestańcie pier....ć że coś jest oryginalne albo robione na tej samej linii produkcyjnej, to wszystko jeden wielki c..j.

 

Przytoczę jedne przypadek , LEMFO...... wszyscy się zachwycają kupują i chwalą a nie wiedzą ze to robione na akord w Brodnicy w kujwsko pomorskim.

 

Jak Niemcy przyjeżdżają na wizytacje to wszystko idealne piękne zgodne z technologią a jak Niemcy wyjada to w piz.e i na gaz AKORD AKORD !!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracujac dla renomowanej firmy powiem wam jedno, w polsce robimy i made in germany i china, poland najrzadziej.

 

Problem w tym zeby wiedziec gdzie produkt jest produkowany i z jaka kontrola jakosci.

 

Niestety czesto KJ 100% jest niszczaca a nie ma chetnych na rozerwane lancuhcy.

 

 

Jak ktos nie ma farta to na niczymnie ujedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Pozwolę sobie odgrzać temat. Chciałem zapytać ile może kosztować mniej wiecej wymiana kompletnego rozrzadu w e46 316ti? Ktoś sie orientuje? Bo niestety przy wymianie uszczelki pod miską olejową okazało sie ze slizgacze są na dnie i do wymiany rozrzad (na szczeście nie cały silnik). z góry dziekuje za odpowiedź :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.