Skocz do zawartości

E 46 valveyronic 143 KM wysokie spalanie.


art654

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyna awaria jaka mnie spotkała to byl serwomotor valvetronica — okolo 800 zł. Poza tym standardowo pocilo sie pod uszczelką pokrywy zaworów, podstawą filtra oleju, uszczelką miski olejowej, wybieraku i na polaczeniu skrzyni z silnikiem. Wszystko regularnie wymieniane na przestrzeni 3 lat w miare pojawienia sie nowych drobnych wycieków. Nic więcej nie działo się. Reszta to sprawy eksploatacyjne typu hamulce, wahacze, amortyzatory itp.

Silnik bardzo ekonomiczny jak na swoją pojemność i moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

u mnie w ostatnim tygodniu pokonana trasa do Zakopca i z powrotem, łącznie wyszło ok. 900 km.

 

4 osoby plus pełny bagaż, średnia z kompa wyniosła 6,2 litra

 

ten silnik w trasie jest bardzo ekonomiczny

 

w mieście przy normalnej jeździe z korkami (praca 8-16) komp pokazuje 9,3 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie

miasto (lato): 9,5-10L

miasto (zima): 10,5-11,5L

 

trasa (lato i zima): 6,5-6,9L (max 110km/h)

jazda 'na żyda': 6,2L (80-90km/h)

 

z wyższymi prędkościami nie jeżdżę, bo po co ....trzeba się wyluzować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z nas osiąga porównywalne, niskie wyniki spalania. Przy odpowiednim traktowaniu jest to super oszczędny silnik, nawet jak na dzisiejsze standardy. Śmiem twierdzić, że mimo kilku przypadłości (serwomotor valvetronica, napinacz łańcucha, drobne wycieki) generuje niższe koszty utrzymania niż diesel 2.0D przy obecnych przebiegach większości z tych aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z nas osiąga porównywalne, niskie wyniki spalania. Przy odpowiednim traktowaniu jest to super oszczędny silnik, nawet jak na dzisiejsze standardy. Śmiem twierdzić, że mimo kilku przypadłości (serwomotor valvetronica, napinacz łańcucha, drobne wycieki) generuje niższe koszty utrzymania niż diesel 2.0D przy obecnych przebiegach większości z tych aut.

dokładnie! :) ...ale polaczki to z gatunku plebejski naród i uwielbiają traktory puszczające czarne bąki z przebiegami 189.000km (czyli 389.000km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest sobie w stanie wmowic polak by myslec ze ma racje bezcenne :-)

Tyczy sie to obu stron, tych idelnych 143kuni i traktorow....

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5.9 w trasie. Nie przekraczałem 90a w terenie zabudowanym jeszcze spokojniej. Dodatkowo w e46 pięknie działa tempomat. Po wciśnięciu od razu ekonomizer idzie w dół. W mieście od 8 do 10. Znaczenie mają oczywiście korki i jazda bez zatrzymywania np. jakaś długa prosta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra w czwartek gazuję auto chociaż jeszcze nie doszedłem co z tym spalaniem (13l LPG / 10 PB). Przed zakupem szukałem po lifcie 143 KM, lub przed 2,5/ 2,8 z LPG i padło na valv....., ale pod nosem ciągle miałem te 2,8 w LPG, ale to już po fakcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Trochę minęło ALE: Auto robiłem na komunalnej 5 BSB ( to dla cadexa ). Założyłem LPG BRC sequwnt 24 i PALI MI TYLESAMO GAZU CO BENZYNY :duh: :mad2: :duh: - i co wy na to ? Przy tym spadku mocy na LPG nie czuć. Obecnie mam niższe rachunki za paliwo o 50% ( niech się wypchają sianem, napiją ruskiej PB 83 i odpalą sobie MARLBORO z przemytu wszyscy przeciwnicy LPG ). W tym tygodniu wybiorę się do moich mechaników bo może gdzieś mam po prostu nieszczelność i kapie mi PB. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z nas osiąga porównywalne, niskie wyniki spalania. Przy odpowiednim traktowaniu jest to super oszczędny silnik, nawet jak na dzisiejsze standardy. Śmiem twierdzić, że mimo kilku przypadłości (serwomotor valvetronica, napinacz łańcucha, drobne wycieki) generuje niższe koszty utrzymania niż diesel 2.0D przy obecnych przebiegach większości z tych aut.

dokładnie! :) ...ale polaczki to z gatunku plebejski naród i uwielbiają traktory puszczające czarne bąki z przebiegami 189.000km (czyli 389.000km)

 

 

Uwielbiają nie uwielbiają , czasem logika i ekonomia skłania do diesla np. mnie mam stare 2.0d w które włożyłem kupe kasy , ale pokonując 40tys km rocznie i zakładając , że spala 2l mniej od benzyny (przy założeniu , że nic bym nie wkładał w ten silnik benzynowy jestem na 0 ) a znając, życie w benzynę pewnie też bym wkładał - bo to Panowie nie są nowe auta ;)

 

 

A trafiają się takie diesle , że ktoś naprawdę nie robi takich napraw jak (regeneracja głowicy etc) i wtedy jest sporo na + oczywiście diesel ma rację bytu jak się dużo jeździ , przy 10 k rocznie nawet bym sobie glowy dieslem nie zawracał , a jednak robię 40-50k rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
To teraz kolega może przeżyć szok na stacji jak użyje kalkulatora :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiją ruskiej PB 83 i odpalą sobie MARLBORO z przemytu wszyscy przeciwnicy LPG )

Co to znaczy kolego Ruska PB 83 ? Chyba nigdy nie lałeś benzyny na wschodzie/zachodzie. Nawet ta Ruska jest lepsza niż z Polski jak się wie, gdzie tankować więc o czym mówisz. Tankuje od roku na ruskiej i nic się z autkiem nie dzieje nawet w mrozy -22 stopni jak to było niedawno przez dwa dni i w poprzednią zimę. A za 150 zł mieć 70 litrów to sama przyjemność gaz Cię drożej wyjdzie w Polsce :). Ale to tak odbiegając od tematu w celu wyjaśnienia bo chyba nie wiesz o czym mówisz. Posiadam BMW 320i 150HP z 1998 roku, spalanie średnio wychodzi 10-11 litrów zależy od stylu jazdy generalnie nie mniej niż 9 (wskazanie z komputera 8,3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik potrafi mało spalic pod warunkiem ze masz zalany 5w-40 lub 5w-30 ale minusem jest psujacy sie velvetronic i uszczelniacze zaworowe .jak masz taki silnik do naprawy to jedz do pożadnego warsztatu co napawiaja tylko bmw i znaja sie na rzeczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam również e46 z n42b20, przy spokojnej jak również dynamicznej, spala naprawdę nie dużo.

Jeżeli komuś spala jak wersja 6 cylindrowa to znaczy że coś jest nie tak.

Wczoraj przeprowadziłem mały test, odcinek 50 km, średnia prędkość 80-90km/h. Spalanie wyszło 5.7.

Z tym że w aucie posiadam krótszy dyfer, 3.38, został zastąpiony 3,64, do tego mod i odcinka przesunięta na 6850.

 

http://www.iv.pl/images/65526302232371654509.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu się z tobą nie zgodzę, w trasie jezdząc naprawdę dynamicznie do 160, ciągłe wyprzedzanie, nie weżmie mi więcej ni 8 litrów. Kiedyś próbowałem ile może spalić mi najmniej, jazda naprawdę emeryta, kom pokazał równo 5 litrów.

Zwróć uwagę na to ze przy takich prędkościach mam o kilkaset obrotów więcej niż Ty, a pry takich prędkościach spalanie raczej idzie w góre, a nie w dół.

Ale za to auto przyśpiesza jak m54b22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej chlopcze do pelna i wykonuj testy liczac z dystrybutora

Inaczej szkoda naszego czasu na te bzdurne wyniki :)

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej chlopcze do pelna i wykonuj testy liczac z dystrybutora

Inaczej szkoda naszego czasu na te bzdurne wyniki :)

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

No cóż wiekowo, to chyba raczej dużo więcej mam lat od Ciebie, wiec po co te stwierdzenia "chłopcze".

Co do spalania, pokrywa się praktycznie idealnie ze spalaniem z dystrybutora. Licznik spalania kalibrowany był kilkukrotnie Disem, aby zminimalizować różnicę do 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.