Skocz do zawartości

Zaworek/ przetwornik podcisnienia od benzyny do diesla


dxtr71

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dla was wszystkich zagadke.

 

Tytulem wstepu - rozebralem juz niejeden zaworek podcisnienia i moge stwierdzic jedno, nawet po obrobce materialowej nie wroci on do fabrycznych parametrow. Tuleja w ktorej chodzi wewnetrzny tloczek jest aluminiowa i z czasem powstaja w srodku wzery, ktorych nie idzie usunac tak, aby nie stracic w pelni szczelnosci. Czyszczenie samcyh filterkow nigdy nie daje dobrego rezultatu, a jesli juz, to nie na dlugo.

 

Ostatnio wpadl mi w rece zaworek od BMW 335i (stosowany tez do innych doladowanych benzyn bmw) z numerem OEM 11747649407. Nowka. Wlozylem i samochod odzyl. Moje 318d na gratach z 320d ma teraz kolo 2500 w overbooscie, co jest wartoscia znakomita.

W porownaniu do tego co bylo, rwie do przodu jak oszalale. Wiem tez, ze ten zaworek do 2012 mial inny numer 11747626351 ale wizualnie rozni sie tylko kolorem gumki.

Natomiast oba, maja calkiem inny filterek (ten zewnetrzny prostokatny, zdejomowany przez wielu do czyszczenia) niz moj oryginal i jest on okragly. Taki jak tu na zdjeciu:

 

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmotoplakor.rdl.pl%2FN75%2F7.00887.18_1.jpg&f=1

 

Natomiast oryginal od 320d ma numer 11747796634 i filterek prostokatny.

 

Otoz sprawdzalem live data i wyglada bardzo dobrze (na tyle, ze kolega obok, z laptopem na kolanach stwierdzil, ze idzie jak po chipie i sam zakupil taki sam zaworek, z tego samego zrodla).

Niby nie mam zastrzezen ale chcialbym spytac o wasza opinie. Czym sie moga roznic te zaworki oprocz wygladu? Budowa wew ta sama, podpiecie elektryczne to samo... sam juz nie wiem.

 

Dla pytajacych czemu taki podlaczylem - bo mialem mozliwosc kupna 2x taniej pewnego, nowego ori :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

TC powiedz cos :). Moze Ty bedziesz wiedzial, bo w koncu to chipujesz.

 

Jest jakas roznica miedzy tymi zaworkami? Z moich ustalen wstepnych wynika, ze ten od 335i jest oczywiscie tez podcisnieniowy (niektore benzyniaki maja sterowanie WG na nadcisnieniu).

Turbiarz mi potwierdzil, ze pelne otwarcie nastepuje przy takiej samej wartosci podcisnienia, bodajze 0.7bara. Z tego co widze jedyna roznica to fakt, ze ten od benzyniaka np w 335i steruje waste gatem a nie zmienna geometria a poza tym niczym sie nie rozni.

 

Dla przykladu, Ford czy Volvo, stosuja do diesli tez taki z okraglym filterkiem, jak ten o ktorym ja pisze. Roznica w ich zaworku to delikatnie przesuniete wejscie i wyjscie VAC.

Tu foto:

http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-ford-2-0tdci-volvo-pierburg-i4402267044.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a może po prostu miałeś nie do końca sprawy zawór i zmieniłeś na ten od 335i, który okazał się w pełni sprawny. Trudno szukać tu nadzwyczajnych rzeczy tym bardziej jeżeli sam mówisz że parametry pracy oba zawory mają takie same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na 100% mialem nie sprawny i wcale tego nie ukrywam. Wiem, bo rozbieralem, co podkreslam. Ale chce sie dowiedziec czy filterek moze np wplywac na charakterystyke pracy VTG.

Bo moze np ten zaworek lepiej trzyma cisnienie? Moze szybciej otwiera? Wiesz, moze byc, ze poza fitlerkiem nie ma zadnej roznicy (i tak podejrzewam patrzac tez na to jak smaochod jezdzi i co pokazuje live data), ale pytam, bo a) kto pyta nie bladzi b) nurtuje mnie to :)

 

c) moge miec te zaworki, w bardzo dobrej cenie, w wiekszej ilosci i wtedy skorzystaliby na tym ludzie z forum, a nie tylko ja.

Ale zanim komus zaoferuje wole sie upewnic, zeby potem nikt nie mial pretensji w razie wu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Zamontowałem w swoim 320d CR omawiany zaworek od Dexa i jak wielkie było moje zdumienie dynamiką i zupełnie inną LEPSZĄ charakterystyką pracy silnika. Auto wyrywa do przodu jak oszalałe! Stało się jakieś takie zrywne, lekkie i chętne do przyspieszeń. Nie ma żadnego "zastanawiania się" nad doładowaniem, tylko wciskasz i wycinasz jak przecinak do przodu. Auto odżyło i na nowo daje mega frajdę z jazdy. POLECAM każdemu wymianę starego typu zawór na ten nowy od Kolegi. Dex, dzięki jeszcze raz za pomoc w zorganizowaniu tego sprzęciku do mojego CRa. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę aż tak duża różnica? Yoshimura01, u Ciebie ma się rozumieć poprzedni elektrozawór był w pełni sprawny?

Sam byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tego urządzenia, ale faktycznie wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie turbiny. Tak, u mnie w aucie osprzęt w pełni sprawny.

Gdzie można się zaopatrzyć w ten zaworek? Bo ja na alledrogo szukałem zaworek firmy Dex :oops:

Autor tego wątku dxtr71

kwestia tylko taka czy tyczy się to osób tylko ze sterowaniem turbiny podciśnieniowym?? a jak ktoś ma sterowaną elektronicznie a tylko zaworek mam przy EGR to jest sens taki nowego typu zakładać?

Podmienie go miejscami ze starym zaworkiem EGRu i dam znać o efektach działania z układem recyrkulacji spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm ......... temat mnie zaciekawił ............. koszta-koszta ciągle koszta hehe :mrgreen: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienie go miejscami ze starym zaworkiem EGRu i dam znać o efektach działania z układem recyrkulacji spalin.

 

Na Ciebie zawsze mozna liczyc jeśli chodzi o nowinki. Szacun dla dxtr71 za eksperymenty. Trzeba bylo na początku grudnia dokonać takiego odkrycia zanim kupiłem nowy elektrozawór do sterowania turbo :P

Czekam niecierpliwie na dalsze wieści i kolejnych testerów. Sam bym spróbował ale jestem swieżo po wymiane sprzęgła, dwumasy i łącznika wału więc portfel zupełnie pusty :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na początku myślałem że jest to tzw efekt ,,placebo'',ale po wypowiedzi kolegi yoshimura01 ,coś w tym musi być :?: :?: Dodam że ,jak sprawdzałem u siebie to w overbooscie mam coś około 2150, chipa nie mam jedynie zmienione wężyki podciśnienia,aż wstyd przyznać,że nie wiem ile powinno być w sprawnym aucie :mad2:
KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla was wszystkich zagadke.

 

Tytulem wstepu - rozebralem juz niejeden zaworek podcisnienia i moge stwierdzic jedno, nawet po obrobce materialowej nie wroci on do fabrycznych parametrow. Tuleja w ktorej chodzi wewnetrzny tloczek jest aluminiowa i z czasem powstaja w srodku wzery, ktorych nie idzie usunac tak, aby nie stracic w pelni szczelnosci. Czyszczenie samcyh filterkow nigdy nie daje dobrego rezultatu, a jesli juz, to nie na dlugo.

 

Ostatnio wpadl mi w rece zaworek od BMW 335i (stosowany tez do innych doladowanych benzyn bmw) z numerem OEM 11747649407. Nowka. Wlozylem i samochod odzyl. Moje 318d na gratach z 320d ma teraz kolo 2500 w overbooscie, co jest wartoscia znakomita.

W porownaniu do tego co bylo, rwie do przodu jak oszalale. Wiem tez, ze ten zaworek do 2012 mial inny numer 11747626351 ale wizualnie rozni sie tylko kolorem gumki.

Natomiast oba, maja calkiem inny filterek (ten zewnetrzny prostokatny, zdejomowany przez wielu do czyszczenia) niz moj oryginal i jest on okragly. Taki jak tu na zdjeciu:

 

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmotoplakor.rdl.pl%2FN75%2F7.00887.18_1.jpg&f=1

 

Natomiast oryginal od 320d ma numer 11747796634 i filterek prostokatny.

 

Otoz sprawdzalem live data i wyglada bardzo dobrze (na tyle, ze kolega obok, z laptopem na kolanach stwierdzil, ze idzie jak po chipie i sam zakupil taki sam zaworek, z tego samego zrodla).

Niby nie mam zastrzezen ale chcialbym spytac o wasza opinie. Czym sie moga roznic te zaworki oprocz wygladu? Budowa wew ta sama, podpiecie elektryczne to samo... sam juz nie wiem.

 

Dla pytajacych czemu taki podlaczylem - bo mialem mozliwosc kupna 2x taniej pewnego, nowego ori :).

 

Gdzie kupiłeś i czemu tak tanio?:D

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo zaworków, polecam do 320d kupić oryginał Pierburga (jakieś 260-300 zł) w dobrym (pewnym) sklepie motoryzacyjnym. Sam skusiłem się na 130 zł na allegro i niby numer pierburga wybity, wygląd prawie jak oryginał (na kupionym ze sklepku miałem dodatkowo nalepkę z numerem i pudełko oryginalne. Ciągle borykałem się z kopceniem, niby po wynmianie na nowy (z allegro) się poprawiło. Po jakimś czasie problem powrócił. Ostatnio odpiąłem wężyk od EGR i jak ręką odjął - wszelki zakopcenia były powodowane przez EGR - więc zeminiłem miejscami zaworki - ten z EGR (allegro) dałem w miejsce tego od Turbo (sklep) i od razu poprawa - zdecydowanie rzadziej przy redukcji (mam automata) zakopci. Wniosek jest taki że 50% ceny nie bierzez się znikąd - allegrowe chyba są trefne. O dziwo nie odczułem żeby pogorszyły się parametry pracy po zmianie miejscami (jeśli chodzi o turbo). Może ten oryginalny drogi po prostu lepiej działa/szybciej reaguje - nie wiem.

 

To taka mała dygresja na temat zaworków z allegro.

Chętnie założę ten od 335 jak mi spasuje :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nie jest w ogole taki jak z allegro z logo Pierburga, tylko oryginal BMW.

Pochodzenia to i ja nie znam, bo mam je od turbiniarza, ktory jest zreszta polecany w moim rejonie i znany ze swojej solidnosci.

Natomiast nawet z wygladu widac, ze zaworki sa nowe. Stwierdzam, ze jak u mnie i kolegow dziala, to dziala i tyle.

 

Wiadomo, ze zeby dzialal to turbina musi byc sprawna (kierowncie zmiennej geometrii czyste, wirnik caly i bez luzow poprzecznych), wezyki podcisnien cale i pompa vacuum sprawna.

Nie jestem nastawiony z nimi na zarobek, bo nic na tym nie zarabiam. Moge oddac 3 sztuki, potestujecie, zobaczycie jak jest i wtedy zobaczymy co dalej. Takze kto pierwszy ten lepszy :).

 

PS: Nikogo nie zniechecam do zakupu oryginalnu w ASO! Wrecz przeciwnie, jesli kogos stac to zachecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najblizszym czasie (poki co blizej nie okreslonym) bede mial pare nowych sztuk, obecnie robie pare wysylek (dzisiaj/jutro).

Takze mam nadzieje, ze pojawia sie tez opinie kolejnych zadowolonych posiadaczy tychze zaworkow.

 

EDIT: Ostatnia sztuka do sprzedania poki co. Jesli jest chetny, prosze pisac na PW.

EDIT2: Wszystkie sprzedane. Poki co nie bedzie wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie w 330d m57 184 konie w/w zaworek także robi robote, różnica jest bardzo duża. Mam odczucia jakbym zrzucił z auta jakieś 200kg. Faktycznie zaworek "zarządza" łopatkami turbiny inaczej niż ten dedykowany. Inapa w szczycie pokazuje ok 2300 gdzie normalnie bylo max 2000.

Także podziekowania dla kolegi dxtr71.

 

pozdr.m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zamontowałem zaworek od dxtr71.

Również odczuwam poprawę :D auto szybciej wkręca się na obroty podczas delikatnego operowania gazem, tak jakby było lżejsze :mrgreen:

Być może ta różnica wynika tylko z faktu, że poprzednik siedział w samochodzie od nowości i nigdy nie był czyszczony...

 

tak czy inaczej jestem zadowolony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, slavers, a jaka widzisz roznice? Smiem twierdziec, ze turbina jest bardziej wymagajaca jesli chodzi o prace zaworka niz EGR.

Jakby na sterowaniu zmienna geometria bylo cos nie tak to by ci samochod szarpal albo slabo przyspieszal.

 

Co do czyszczenia zaworkow. Polecam rozebrac i zobaczyc jak taki zaworek jest zbudowany.

W srodku jest tuleja aluminiowa, w ktorej porusza sie tloczek z nierdzewki. Problemem jest tuleja. Z czasem pokrywa sie tlenkiem i tloczek sie w niej zaciera. Mozna sobie czyscic fitlerki wewnatrz, z zewnatrz i gdzie, kto chce. Nigdy nie zastapi to nowego zaworka a uznac takie czyszczenie mozna za srodek dorazny. Zachecam do sprawdzenia samemu. Oczywiscie mozna "sciagnac" ten telenek ale wtedy zaworek zrobi sie nieszczelny bo pasowanie musi byc ciasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skopiuję podsumowanie z galerii:

 

Moja Bumka spełniała wymagania aby zaworek mógł pokazać 100% swoich możliwości:

- układ podciśnieniowy szczelny

- turbo działa .... czuć :D , łopatki zmiennej geometrii nie są zapieczone itd. :P

- zamontowany w pełni sprawny Pierburg mający około 97 tys. km "w nogach"

 

Hm na nowym jest ok :mrgreen: , niestety nie mogę przyłączyć się do kolegów którzy zauważyli-wyczuli dużą różnicę bo wymieniłem w pełni sprawny na nowy :cool2: .

W przypadku mojego autka inne odczucia może powodować absolutny brak zaworu Egr.

 

Jeśli czytelniku w samochodzie masz niesprawny zaworek, albo fabryczny np. 10 letni i według licznika "mający w nogach" PRAWIE :wink: 200 tyś hehe a chcesz autko dopieścić to jak najbardziej polecam zmianę na OEM z 335i zamiast kupować-głowić się czy z allegro przyjdzie dobry ....... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.