Skocz do zawartości

E60 530d Stuki przy kręceniu kierownicą, brak luzu


yeero

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zmianie kierunku krecenia kierownica z przekladni dochodzi głuche stuki, stuki również są słyszalne w trakcie jazdy na nierównościach, najbardziej jednak słyszalne są po wyjęciu kluczyka gdy kierownica się zablokuje

 

na kierownicy jednak nie odczuwam luzu, najmniejsze machnięcie na kierownicy jest też widoczne na kole, w trakcie jazdy po asfalcie wszystko jest perfekt

 

Byłem u trzech mechaników i za bardzo nie chcieli dochodzić wysyłając na regeneracje magla, jeden mówił o krzyżaku na kolumnie, wszystkie te diagnozy od niechcenia

 

Na forum przeczytałem że jest jakaś śruba, którą można zniwelować takie dźwięki gdzie ona jest ?

 

Wrzucam screeny:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/t/209.png

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/m/250.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie jest napisane "brak luzu" chodzi tylko ciche stukniecia przy zmianie krecenia kiera

 

Wtemacie nizej ktos napisal:

"Jak podniesiesz auto i zdejmiesz osłony to na górze maglownicy jest śruba regulacyjna.

Nie można dokręcić zbyt mocna bo ster będzie się kręcił ze zbyt dużym oporem i nie będzie wracał."

 

O ktora srube chodzilo ? Co innego jeszcze mozna tam sprawdzic, te stukniecia naprawde sa ciezkie do zlokalizowania ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej Kolego,

 

Rozwiązałeś problem? Czy to był faktycznie krzyzak? Mam ten sam problem tzn głucha stuki przy kreceniu kierownica nawet na włączonym silniku,bez względu na położenie kierownicy. Zero luzow na maglu, zawieszenie sztywne. Jak sobie z tym poradziles?

 

Poniżej linki do filmów ze stukami.

 

https://onedrive.live.com/?cid=9E4F24262D7970C7&id=9E4F24262D7970C7%21105&authkey=%21APhKHrdJG8AP9NY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ciągle tak jezdze, jest coraz glosniej ale dalej nie czuje jakis luzow

 

Ogladalem Twoje filmy i to jest odkladnie to samo

Dostalem sie do kolumny kierownicy (rozebralem plasitki pod kierownica) i na krzyzakach nic nie widac, w serwisie auto bylo podniesione (w powietrzu czy jezdzie kiedy nie ma oporow na kole stuki nie wystepuja) i zawieszeniu mowia ze tez ok, laczniki ok

Dokrecenie maglownicy sruba nie pomaga (chhodzi ciasniej ale stuki sa)

 

Zwrocilem uwage ze rowniez najezdzanie lewym kolem na krawezniki powoduje stuk

Nie wiem co to jest, ostatnio gdzie nie pojade to mnie naciągają mnie na niepotrzebne wymiany/naprawy. Boje sie ze po regeneracji magla dalej bedzie to samo

 

Panowie jakies pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak były stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju to okazało się że miałem za słabo dokręconą śrubę na klucz torx która znajduje się przy dolnym krzyżaku na drążku kolumny kierowniczej ta śruba zabezpiecza drążek a żeby nie wyskoczył z wieloklina maglownicy .Na pierwszym rysunku na elemencie nr.3 widać otwór który jest właśnie na te śrubę. Dokręcałem ja od góry , otworzyłem maskę przekręciłem kierownica tak żebym umiał założyć nasadkę z przedłużką . Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dokręciłem obie te śruby, zarówno na dolnym jak i górnym krzyżaku od strony komory silnika (przy czym ta od dolnego krzyżaka to poszła nawet o ponad jeden obrót ) i dalej to samo. Ostatni element to ten krzyżak od strony kabiny chyba. Ale tam to pewnie wymiana. Auto przy użyciu okazji oglądali kolejni mechanicy. Słyszą stukanie, ale na podnośniku nie są w stanie niczego znaleźć. Porada - czekać do zimy na zmianę opon z ROF na zwykłe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam to samo koledzy ,wdaje mi się że te stuki dochądzą z kabiny tak jak by z kolumny kierowniczej ,tez myślałem o krzyżaku ale jeszcze tego nie sprawdzałem ,pewnie zabiore się za to zimą jak będzie więcej czasu :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Czy ktoś może potwierdzić że dany sposób powinien zadziałać? Dziwne żeby na stuki wystarczyło posmarować w środku przekładni. Dolny Krzyżak ma śrubę do dokręcania? Śruba to numer 6 i jest przy kierownicy oraz przy maglownicy a smar w poradniku jest przy numerze 5 sawxflo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Cześć wszystkim. Mam ten sam problem w E60 530d 2004 (218km) bez xDrive, z Active Steering. Zawieszenie jest cacy, nie ma luzów. Miesiąc temu wymieniłem z przodu wszystkie wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki drążka (febi) i od razu zbieżność, kąty. Niestety przy skręcaniu, a konkretnie odbijaniu słyszę głuche stuki jakby z kierownicy. Zamierzam kupić krzyżaka na próbę - pytanie czy i jakie są różnice w przypadku przed liftu i poliftu, napęd tył czy xDrive, czy różnią się między wersjami silnikowymi i czy można je stosować zamiennie. Z góry dzięki i pozdrawiam. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 9.05.2023 o 10:09, radek2029 napisał(a):

Cześć wszystkim. Mam ten sam problem w E60 530d 2004 (218km) bez xDrive, z Active Steering. Zawieszenie jest cacy, nie ma luzów. Miesiąc temu wymieniłem z przodu wszystkie wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki drążka (febi) i od razu zbieżność, kąty. Niestety przy skręcaniu, a konkretnie odbijaniu słyszę głuche stuki jakby z kierownicy. Zamierzam kupić krzyżaka na próbę - pytanie czy i jakie są różnice w przypadku przed liftu i poliftu, napęd tył czy xDrive, czy różnią się między wersjami silnikowymi i czy można je stosować zamiennie. Z góry dzięki i pozdrawiam. :)

I jak doszedłeś o co chodzi? U mnie to samo i szlak trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.