Skocz do zawartości

yeero

Zarejestrowani
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d

Osiągnięcia yeero

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Jezeli widac za Toba czarny dym to znaczy ze dpfu nie masz lub jest uszkodzony(nawiercony....), sprawny filtr nie przepuszcza nic czarnego co najwyzej blokuje sie na amen i nawet nie ruszysz Mozliwe ze masz wywalony filtr dpf ale nie przeprogramowany sterownik pod to (programowanie jest drozsze niz wybebeszenie filtra). Podsumowujac z tego DPFA co masz nawet jezeli tam jest juz nic nie bedzie skoro puszcza sadze 1) Wymien DPF lub 2) Usun go do konca programowo i fizycznie (o ile jest jest co), u mnie wykruszyli calosc bez naruszania puszki wiec tak latwo nie zobaczysz
  2. Jezdze 95% po miescie krotki odcinki (3-4km) jest to powod przebiegu i problemow z DPFem ( w zasadzie to nic takiego sie nie dzialo, po prostu jak procedura wypalania zaczela sie odpalac (po ilus razach juz czulem kiedy zaczyna ladowac dawka paliwa i rozgrzewa sie wydech), nie miala okazji sie skonczyc przez kilka dni dopoki nie pojechalem na trase, do tego od ciaglego przerywania procedury przybywalo oleju. Klapki byly okej, wywalilem je bo sie naczytalem i przestraszylem niekoniecznie slusznie ;) Wracajac do tematu: - Auto kopci rzeczywiscie tak jak kolega wyzej nadmienil szczegolnie przy pierwszym depnieciu (potezna chmura - wstyd!), potem wszystko sie oczyszcza i jest sporo mniej ale przy max gazie dalej puszcza chmurke, jednak gdy wcisne gaz do konca na trzecim biegu z dolnych obrotow widac ze po prostu kopci na biezaco. Ogolnie, akceptacja kopcenia na forum jest za duza uwazam, kawal dobrego silnika nie moze tak robic - Swist "spuszczanego cisnienia" rozumiem z pusta pucha jest normalny, myslalem ze on ma cos wspolnego z kopceniem ? Wymienilem tez filtr powietrza ale tak jak sie spodziewalem nic to nie dalo. Teraz zamierzam skasowac adaptacje przeplywki i ograniczyc egr, ostatnim pomyslem jest nieprawdilowy program (218>265), ogolnie auto przy gazie w podlodze zachowuje sie tak jakby lalo paliwo na max niezaleznie od tego co pokazuje przeplywka ;/ Ogolnie dla nastepnych z usunietym DPFem nie jest wcale tak kolorowo sam fakt ze koncowka wydechu skierowana jest na wprost a nie w dol powoduje kopcimy jeszcze bardziej widocznie, pusta pucha w srodku wydechu tez powoduje ze zbiera sie tam sadza.
  3. Od pewnego czasu walcze z dwiema rzeczami: - Auto wydaje dziwny swist przy odpuszczaniu gazu tylko w okolicach 2500-3500 w trakcie jazdy i na postoju - Auto za mocno kopci przy mocnym wcisnieciu pedalu gazu (najbardziej z dolnych obrotow na trojce) Oba objawy pojawiły sie po wycieciu dpf'a z wymiana oleju (zapchal sie od ciaglej jazdy miejskiej i wpadl w tryb awaryjny, pewnie maskowal w/w dolegliwosci), teraz jest pusta pucha + wyprogramowany z z programu. Mimo w/w objawów auto jedzie równo i mocno jak szalone, nie zglasza bledow w sterowniku silnika. 1) Wtryski sprawdzone na stole, korekcje max 1 2) Kolektor wydechowy wymieniony na zeliwny 3) Po zaslepieniu wezyka egr objawy tak samo, egr minimalnie zasyfiony, rusza sie 4) Nowy separator oleju wlozony 5 tys temu 5) Turbo dobrze wyglada (malo oleju, male luzy) 6) Klapki wywalone 7) Z odpiata przeplywka objawy te same NIE MAM POMYSLOW :( Nie wymienialem tylko filtra powietrza ostatnio (rok czasu) ale watpie zeby mialo to jakies znaczenie Tu jest film po puszczeniu gazu slychac jakby blow off (w tyle sporo ciszej slychac zwykly gwizd schodzacej turbiny z obrotow) http://youtu.be/FUGyxezagdY Czy taki swist ala blow-off jest normalny po wywaleniu dpfa z puchy ? Co z tym kopceniem przy butowaniu co moge zrobic ?
  4. Wszyscy mechanicy rozkladali rece, praktycznie przechodzilem to co TY (wy)* Kolego ja obstawiam ze Twoje auto jest w ciaglym cyklu wypalania DPF'a. DPF nie zostal usuniety programowo lub został usunięty źle U mnie po aktualizacji softu silnika co 2 tygodnie dzieje to samo. W programie jest wypalanie dpfa a ja go nie mam, sterownik wariuje... (Wypalanie odbywa sie nawet nie ma cisnienia na czujniku przed dpfem co jakis czas w przypadku problemu z czujnikiem auto wpada w petle i ciagle chce go wypalac) Niestety nikt nie wiedzial ale przeczytalem pare artykulow jak odbywa sie regeneracja dpfu: 1. Sterownik silnika wysterowuje zmienna geometrie turbo tak aby jak najmniej obciazac turbo podczas wypalania szczegolnie z dolu (b. wysokie temp spalin) - to powoduje brak reakcji na gazu z dolu 2. Sterownik dowala dawke paliwa w odpowiednim momencie zeby trafilo do wydechu i podnosilo jego temperature - od tego kopci Zwroc uwage czy wydech bardzo mocno sie rozgrzewa i czy slyszysz basowy pomruk przy ruszaniu po jakims czasie jazdy jesli tak to napewno to Jedz do kogos kto ogarnie i sprawdzi czy w sofcie masz wywalony dpf potem dzialaj dalej
  5. Niestety ciągle tak jezdze, jest coraz glosniej ale dalej nie czuje jakis luzow Ogladalem Twoje filmy i to jest odkladnie to samo Dostalem sie do kolumny kierownicy (rozebralem plasitki pod kierownica) i na krzyzakach nic nie widac, w serwisie auto bylo podniesione (w powietrzu czy jezdzie kiedy nie ma oporow na kole stuki nie wystepuja) i zawieszeniu mowia ze tez ok, laczniki ok Dokrecenie maglownicy sruba nie pomaga (chhodzi ciasniej ale stuki sa) Zwrocilem uwage ze rowniez najezdzanie lewym kolem na krawezniki powoduje stuk Nie wiem co to jest, ostatnio gdzie nie pojade to mnie naciągają mnie na niepotrzebne wymiany/naprawy. Boje sie ze po regeneracji magla dalej bedzie to samo Panowie jakies pomysly ?
  6. Sprawdź regulator napięcia oraz czy klemy dopięte są do akumulatora dobrze tak jak kolega wyżej pisze Jak lampka w środku miga gdy dzieja sie te rzeczy to skup sie na regulatorze najpierw (ok 250zl Valeo)
  7. W temacie jest napisane "brak luzu" chodzi tylko ciche stukniecia przy zmianie krecenia kiera Wtemacie nizej ktos napisal: "Jak podniesiesz auto i zdejmiesz osłony to na górze maglownicy jest śruba regulacyjna. Nie można dokręcić zbyt mocna bo ster będzie się kręcił ze zbyt dużym oporem i nie będzie wracał." O ktora srube chodzilo ? Co innego jeszcze mozna tam sprawdzic, te stukniecia naprawde sa ciezkie do zlokalizowania ;/
  8. Przy zmianie kierunku krecenia kierownica z przekladni dochodzi głuche stuki, stuki również są słyszalne w trakcie jazdy na nierównościach, najbardziej jednak słyszalne są po wyjęciu kluczyka gdy kierownica się zablokuje na kierownicy jednak nie odczuwam luzu, najmniejsze machnięcie na kierownicy jest też widoczne na kole, w trakcie jazdy po asfalcie wszystko jest perfekt Byłem u trzech mechaników i za bardzo nie chcieli dochodzić wysyłając na regeneracje magla, jeden mówił o krzyżaku na kolumnie, wszystkie te diagnozy od niechcenia Na forum przeczytałem że jest jakaś śruba, którą można zniwelować takie dźwięki gdzie ona jest ? Wrzucam screeny: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/t/209.png http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/m/250.png
  9. Dzieki zaraz bede działał Telepie to mocne słowo czuć że telepie delikatnie silnikiem co przenosi sie na lewarek i kiere, dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku z reguły po mocniejszej jezdzie
  10. Myśle ze mi zajmie to pewnie z 3h ale chyba sprobuje :) Korekcja -1.4, może i nie jest tragiczna ale mam manual i na niskich obrotach czuć minimalnie drgania od silnika na jałowym na lewarku niewykluczone że to coś innego ale chyba wszystko już sprawdziłem oprócz tego. Przy podwyższeniu na 900rpm minimalnie telepe budą ale czuje to tylko ja jestem troche przewrażliwiony na tym punkcie. (poduszki wymienione) EDIT Ta nakrętka to klucz 16 ? Z jaka siłą tak słownie dokręcać wtryski kolektor (wiem że to 10 nM ale nie mam takiego klucza)
  11. Przy 5 czy 6 to rzeczywiscie nie ma innej opcji ale pierwszy wychodzi bez problemu, pytanie co z drugim, moze jednak jest jakas metoda w zasadzie chodzi tylko o odkrecenie tej nakretki, dojscie kluczem
  12. Mam problem z delikatnie słabymi korekcjami na cylindrze drugim (na tym szóstym - 1.4 reszta po max 0.4) Chciałem podmienić ten wtrysk i tutaj pojawia się problem czy można to zrobić bez ściągania kolektora. Pierwszy to jakies 5 minut roboty bo jest przed kolektorem w drugim jest utrudniony dostęp do nakretki od tej metalowej rurki wys. cisnienia przez kolektor Jest jakiś patent na to bez zdjęcia całego ssącego ? http://www.pixentral.com/pics/1YX4qERf3lH4Mcp3XtTya3bs9oHtj80.jpg
  13. Dla następnych: Diagnozy 3 mechaników: -zatarta sprezarka -zepsuty moduł klimatronic - zawor do wymiany Rozwiazanie: konnektor masy od klimy (2 pin) wyszedl 3 mm z wtyczki w podszybiu x6011 (pin 5) Starajcie sie omijać wymieniaczy bo mozna stracic fortune!
  14. http://www.pixentral.com/pics/17qUWFeGZKGJBigQVHKj69BTdJVtmr1.jpg Sorry za turbo lamerskie zdjecie monitora zrobilem to pierwszy i ostatni raz ;)
  15. Niestety już byłem u trzech mechaników sprawdzali zawsze to samo, komponenty sa rzekomo sprawne dlatego zwracam sie do was. Jest ten blad na kompie, rozumiem ze panel nie ma komunikacji z kompresorem to chyba ten oddzielny kabel wchodzacy do sterownika. I chyba nie chodzi tu o zadne niespelnione zew warunki (inaczej rzucalby bledami byloby to widac w disie)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.