Skocz do zawartości

F31 Premium Selection z Niemiec - nie-demo


PiciuM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozgladam sie za autem i F31 320d jest powaznym kandydatem.

 

- ceny uzywanych PS w PL sa bardzo wysokie - az taka marze narzucaja? Wole przejechac sie do Niemiec

 

- w Niemczech mnostwo PS ma przebieg:

- ok 7 tys - rozumiem, ze to demowki?

- albo ok 13 tys - rozumiem, ze to demowki?

- albo ok 23-26 tys

 

- handlarze maja troche wyboru z przebiegami ok 35-40tys.

 

Nie chce demowki, ani auta z wypozyczalni, stad najbardziej interesuje mnie ostatnia grupa PS lub od handlarzy.

Czy ktos wie, jak to w Niemczech z PS funkcjonuje? Skad sa te auta? Odawane po roku leasingu czy co?

 

Dzieki z gory za oswiecenie mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak posprawdzalem ceny PS w Polsce, to generalnie F31 320d z 2013 stoja za ok 190-200k pln (te z BMW AG). A w Niemczech znajduje PS z 2013 za 30-34 k EUR - wiec roznica jest ogromna.

 

Zeby nie pytac o kazdy indywidualny pojazd, czy wiadomo skad z reguly pochodza auta z PS z ok 25tys km? Bo rozumiem, ze demowki trzymaja krocej.

 

Fajnie b ybylo, gdyby odezwal sie kto wie jak BMW w DE dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dealer w Polsce może sprowadzić używane auto z Niemiec tzw ex AG

Tylko, że ceny są u polskich dealerów zupełnie inne niż parę lat temu.

W 2006 i 2007 samochody tzw BMW AG lub samochody demo kupiłem z rabatem cena cennikowa minus rabat 30 -35% (przebiegi 22-25 tys km wiek 10-12 miesięcy)

Teraz to co proponują to jakaś porażka. Minus 15% - 20% od ceny cennikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W DE jest dużo samochodów z centrali BMW i mają malutkie przebiegi. Nie są to żadne dema, po prostu jeździli nimi pracownicy BMW. Niestety do wielu tych samochodów mają dostęp tylko autoryzowani partnerzy BMW, którzy mają chore marże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z zeszłego tygodnia - znajomy dostał ofertę na exAg w Inchcape w Wawie: 525xd z przebiegiem 22tys, cena wg katalogu 335 tys PLN, cena oferowana 220 tys PLN + opony zimowe i 2 letnia gwarancja PS (bez pakietu serwisowego).

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również się orientowałem odnośnie F30 z przebiegiem około 25tyś.

 

Po kilku telefonach do różnych punktów sprzedaży BMW w Niemczech (np. B&K) dowiedziałem się że zdecydowana większość to samochody po wypożyczalni. :|

 

Także znaleźć fajne auto, z dobrego źródła, w rozsądnej cenie w Niemieclandii to też nie jest łatwa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi się wydaje, że źle interpretujesz niemieckie określenie "wypożyczalnia". Prawdopodobnie informujący Cię ludzie mieli na myśli coś w formie leasingu, czyli sposób w jaki większość droższych samochodów w Europie jest użytkowana. Po prostu przez 2 lata ludzie płacą ratę i potem auto wraca do firmy leasingowej/wypożyczalniowej. U nas słowo to kojarzy się źle, czyli z miejscem, gdzie ktoś przychodzi i pożycza auto na 2 dni. W rzeczywistości to jest normalny wynajem długoterminowy, coś co w Polsce dopiero się rozkręca. Nie ma co się bać takich aut, bo to jest najczęstsza i zupełnie normalna forma użytkowania drogich samochód w całym cywilizowanym świecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracownicy danej marki moga tak auta brac tzn-

to sie nawet nazywa "wypozyczenie pracownicze"

moj kolega pracuje w Mercedesie w Mannheim i co roku bierze nowe auto-

pol roku temu wzial A45 Amg za ktore placi 500€ miesiecznie (oplaty za auto go nie int)

konczy mu sie w listopadzie i juz zapowiedzial ze bierze nowa C-Klase

Aha- w ich interesie jest zeby auto nie zniszczyc bo przy oddawaniu beda musieli placic za wyrzadzone szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spekcie zniszczeń aut pracowniczych dealer'zy BMW w bazie exAG maja opis każdego auta z raportem uszkodzeń. Często taki samochód zamawiany przez klienta na podstawie listy wyposażenia, przebiegu, koloru i oględzin podobnego w salonie jest sprowadzany do malowania. Sprzedawca exAG od jednego z warszawskich dealer'ow powiedzial mi ze w zasadzie jest to loteria co przyjedzie na lawecie. Zawsze dają sobie tydzien na naprawy nie wyszczególnione i dwa tygodnie gdy wiedza że będzie trzeba malować itp....Inna sprawa poprawki i naprawy że robią w ASO na oryginałach więc raczej nieźle.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również się orientowałem odnośnie F30 z przebiegiem około 25tyś.

Po kilku telefonach do różnych punktów sprzedaży BMW w Niemczech (np. B&K) dowiedziałem się że zdecydowana większość to samochody po wypożyczalni. :|

Także znaleźć fajne auto, z dobrego źródła, w rozsądnej cenie w Niemieclandii to też nie jest łatwa sprawa.

 

Wczoraj rowniez napisalem do dwoch dealerow odnosnie PS i oba byly z 'car rental company'. Przebiegi ok 25tys. Dzis bede celowal w przebiegi ok 13tys - pewnie beda to demowki.

 

Jak jest po niemiecku 'wynajem pracowniczy'? :) na razie opanowalem 'erste fahrezughalter' hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spekcie zniszczeń aut pracowniczych dealer'zy BMW w bazie exAG maja opis każdego auta z raportem uszkodzeń. Często taki samochód zamawiany przez klienta na podstawie listy wyposażenia, przebiegu, koloru i oględzin podobnego w salonie jest sprowadzany do malowania. Sprzedawca exAG od jednego z warszawskich dealer'ow powiedzial mi ze w zasadzie jest to loteria co przyjedzie na lawecie. Zawsze dają sobie tydzien na naprawy nie wyszczególnione i dwa tygodnie gdy wiedza że będzie trzeba malować itp....Inna sprawa poprawki i naprawy że robią w ASO na oryginałach więc raczej nieźle.

 

Ostatnio widzialem na BMW.pl, ze tez maja taka opcje wynajmu dlugoterminowego i jest tam nawet cala broszura jakie uszkodzenia sa dopuszczalne, a za jakie trzeba placic. Pytanie, czy przed zamowieniem mozna zobaczyc taki raport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperalem i wychodzi na to, ze nielatwo kupic dobre uzywane (nie-demo, nie-auto na wynajem) F31 z Niemiec.

 

Najlepsza opcja wydaje sie zakup auta nowego, ktore zostalo kupione przez dealera w celu poprawy wynikow sprzedazy :) Cena jest doskonala, jednak te auta sa dosc ubogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego. Troszkę wpadasz w paranoję. Rozumiem nie chcieć samochodu demo, bo to mało kto by chciał, ale każdy inny samochód z tak śmiesznym przebiegiem (20-30 tys. km) będzie autem praktycznie nowym i nie ma tu znaczenia czy go używała osoba prywatna, czy jeździł nim ktoś służbowo, albo ktoś używał z wynajmu długoterminowego albo w leasingu. Skoro nie chcesz auta nowego, bo chcesz uniknąć tej największej straty wartości (i słusznie wg mnie) to po prostu znajdź takie auto jak Ci pasuje, sprawdź je dokładnie pod każdym kątem i kup nie patrząc jakie jest jego pochodzenie. A to czy któraś listwa ozdobna albo element plastikowy będą miały rysy, to nie problem, bo można kupić nową i wymienić, w BMW akurat nie kosztują te elementy majątku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat pochodzenie, ktore wspominasz jest dla mnie ok.

Ale jesli dostaje odpowiedz, ze pochodzi z 'car rental company', to znaczy, ze autem jezdzilo mnostwo ludzi. A jak na razie jest to wiekszosc PS z BMW Niemcy o jakie zapytalem.

 

Mozliwe, ze Niemcy 'car rental company' rozymieja inaczej - dopytam, czy chodzi o wynajem dlugoterminowy, czy tez nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety auta te sa z typowych wypozyczalni. Zadnych firmowych, menadzerskich, czy innych fantazji.

 

Ofert na mobile.de jest bardzo duzo, ale jak juz przychodzi co do czego to nie jest tak latwo znalezc dobre auto.

 

Kto sprzedaje roczne auto?

 

W moim przypadku statystyka wygladala nastepujaco: 50% to auta z wypozyczalni, 25% auta po dzwonach, 20% z BMW AG czyli auta ktore zwiedzaly Niemcy i nikt pewnie o nie nie dbal.

 

Tylko doslownie kilka sztuk bylo kupionych przez salony i uzytkowane przez prezesow. Formalnie byly to demowki i w praktyce pewnie tez. Nie znalazlem ani jednego egzemplarza pochodzacego od prywatnego wlasciciela z przebiegiem do 5k km.

 

Auta szukalem dosyc dlugo mimo ze ofert na portalu bylo na kilka stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20% z BMW AG czyli auta ktore zwiedzaly Niemcy i nikt pewnie o nie nie dbal.

 

Jednak wpadłeś w paranoję. Pamiętaj, że wszyscy na świecie nie mają mentalności Polaków, szczególnie gdy są to ludzie pracujący na normalnych stanowiskach a nie kopiących doły. Dlaczego ktoś, kto miał służbowe auto miał o nie nie dbać? Sprowadzałem z Francji służbowe, dostawcze Clio, z przebiegami po 80-100 tys km, które lepiej wyglądały wewnątrz niż niejedno auto od prywatnego właściciela po 50 tys km, a do tego były serwisowane na bieżąco w każdym detalu.

 

Szukasz samochodu z przebiegiem 10-20 tys km a obawiasz się, że ktoś mógł go zajeździć, zniszczyć, zaniedbać na tak krótkim dystansie? :duh: Jedź no do salonu, bo nikt nie spełni Twoich oczekiwań z nieba i tracisz tylko czas. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Właśnie jak tak przeżywasz to nic tylko kupić nowe.

Z własnego doświadczenia:

- E91 320d demo od dealera w Polsce

- E60 530d z wypozyczalnia Europcar

- E93 330d tzw ex AG - samochód zarządu

 

W kwestii zużycia, przedwczesnych awarii nie widzę różnic.

 

Roznicę widziałem w portfelu ok 35% taniej za roczne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu 'nie przezywa' i nikt nie 'wpada w paranoje', takze spokojnie.

 

Poszukuje auta nie-demo i nie z wypozyczalni i o tym jest ten watek. Szczerze mowiac nowka z salonu mnie nie interesuje ze wzgledu na cene oraz na to, ze to tez nie daje gwarancji, ze auto jest 100% ok... Wole auto, ktorym przed zakupem moge sie przejechac.

 

Sadze, ze temat jest do zamkniecia - w przypadku kazdego Premium Selection trzeba spytac o pochodzenie i tyle - przebiegi nic nam tu nie powiedza.

Szkoda, ze nikt nie jest w stanie wyjasnic roznicy w cenach PS w Neimczech, a na stronach BMW PL...

Edytowane przez PiciuM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aspekcie pytania o pochedzenie zapewne każdy prawdę Ci powie :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.