Skocz do zawartości

qbix

Zarejestrowani
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 M3
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia qbix

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Kilka pytan odnosnie pielegnacji wnetrza: 1) Czy zabezpieczajac wentylowane siedzenia mozna uzywac tych samych kosmetykow jak do zwyklej skory (oczywiscie kosmetyki samochodowe)? 2) Czy perforowane miejsca na siedzeniach traktujemy tak samo jak pozostale miesjca skorzane? 3) Czy podszybie rowniez nalezy zabezpieczac preparatem do skor tak samo jak fotele? Zastanawiam sie czy srodek do zabezpieczania skory ktory dostalem od dilera nie pozatyka perforowanych miesc siedzen?
  2. Kupowanie wielkiego auta po to zeby korzystac z mozliwosci zaladunkowych sporadycznie wg mnie mija sie z celem. Zaleta w postaci przestronnosci takiego auta staja sie jego najwieksza wada w codziennym uzytkowaniu. Przy jakis ekstremalnych zaladunkowo wypadach ja bym raczej zaopatrzyl sie w mala przyczepke, lub box. Zaladowal tam caly sprzet do np kempingu, psa wladowal do bagaznika i problem z glowy :)
  3. To prawda! Kiedys dostalem oferte od pewnego dilera z Warszawy i moge przysiadz, ze te same auta byly wystawione na mobile.de. Doliczona akcyza, VAT plus prowizja! Taka to byla mega oferta :) A przy okazji mowiac o cenie serwisu jezdze do Niemiec. Bo taniej!
  4. O jakiej eksploatacji? Codziennej. Zaczynajac od rodzaju paliwa jakie wlewasz do auta. Jezdzisz autem firmowym to wlejesz drozsze (czytaj nie BIO)? Czy moze wymienisz olej zamiast po 2latach/30tys km po np. roku? Spieszysz sie zalatwic sprawe to bedziesz zima diesla nagrzewal przez 20km? Chlodzenie turbiny uwazasz ze bezsensowne? Powodzenia! Nawet jesli w BMW nie trzeba jej chlodzic. Wszystko fajnie pieknie przez pierwsze xx tys km, potem co sie moze dziac zapytaj kogos z serwisu. O silnik niestety trzeba troche bardziej dbac jesli chce sie go bezproblemowo eksploatowac przez wiele lat, a to nie kazdy wie, lub nieswiadomie do tego sie nie stosuje. Szczegolnie pracownik jezdzacy nie swoim autem. Nie wynika to wcale z kultury. Inny przyklad aut z AG? BMW M3. Pojedz na tor w DE i zobacz ile tam jezdzi aut na weekend wyrwanych z salonu, Sixt'a, itp. Myslisz ze po track day'u wymieni olej? Moze nie trzeba, bo w instrukcji jest przeciez 30tys km (komputer wcale duzo nie obcina przy jezdzie torowej). Do odcinki zimny tez mozna krecic bo przeciez komputer sam ogranicza max RPM... Powodzenia w zakupie takiego auta. W srodku na pewno bedzie czysty i pachnacy. Tylko tyle chcialem poradzic. Kolega na pewno wybierze jak uwaza sam. :cool2:
  5. Jednak wpadłeś w paranoję. Pamiętaj, że wszyscy na świecie nie mają mentalności Polaków, szczególnie gdy są to ludzie pracujący na normalnych stanowiskach a nie kopiących doły. Dlaczego ktoś, kto miał służbowe auto miał o nie nie dbać? Sprowadzałem z Francji służbowe, dostawcze Clio, z przebiegami po 80-100 tys km, które lepiej wyglądały wewnątrz niż niejedno auto od prywatnego właściciela po 50 tys km, a do tego były serwisowane na bieżąco w każdym detalu. Szukasz samochodu z przebiegiem 10-20 tys km a obawiasz się, że ktoś mógł go zajeździć, zniszczyć, zaniedbać na tak krótkim dystansie? :duh: Jedź no do salonu, bo nikt nie spełni Twoich oczekiwań z nieba i tracisz tylko czas. ;) Z szacunkiem, ale tutaj to Ty masz mentalnosc i pojecie "typowego" Polaka ktory raczej o kulturze i mentalnosci innych narodow dowiaduje sie z forów, czy spotkan przy kielbasie i piwie. Czemu ktos mialby nie dbac o auto? Bo np nie jest jego. Tak samo jak u nas. I nie chodzi tutaj o czysty srodek, tylko eksploatacje auta. No ale niektorym czysty srodek wystarczy, aby byc zadowolonym z zakupu.
  6. NIestety auta te sa z typowych wypozyczalni. Zadnych firmowych, menadzerskich, czy innych fantazji. Ofert na mobile.de jest bardzo duzo, ale jak juz przychodzi co do czego to nie jest tak latwo znalezc dobre auto. Kto sprzedaje roczne auto? W moim przypadku statystyka wygladala nastepujaco: 50% to auta z wypozyczalni, 25% auta po dzwonach, 20% z BMW AG czyli auta ktore zwiedzaly Niemcy i nikt pewnie o nie nie dbal. Tylko doslownie kilka sztuk bylo kupionych przez salony i uzytkowane przez prezesow. Formalnie byly to demowki i w praktyce pewnie tez. Nie znalazlem ani jednego egzemplarza pochodzacego od prywatnego wlasciciela z przebiegiem do 5k km. Auta szukalem dosyc dlugo mimo ze ofert na portalu bylo na kilka stron.
  7. Hey, robi wrazenie. Jakies przemyslenia odnosnie zywotnosci silnika, skrzyni i calej reszty? Pamietam, ze jak chcialo sie dokupic pakiet Performance do N55 ktory chyba dawal tylko 20KM i jakies 30NM (dla automatu ciut wiecej NM) to trzeba bylo montowac dodatkowa chlodnice cieczy i mocniejszy wiatrak. Przyrost gowniany, a modyfikacje juz dosyc istotne. Jestem ciekawy jak to daje rade na torze? Bedziesz moze 5go lub 6go kwietnia na track day'u w Poznaniu?
  8. No to widze ze wszystkie opcje masz dobrze przemyslane pod siebie. I o to chodzi :cool2: Pozdrawiam,
  9. Hey, gratuluje zamowionego autka! Bylem raz w salonie i tak jak 5GT wcale do mnie nie przemawia, 3GT robi naprawde pozytywne wrazenie. Bardzo ladne oraz funkcjonalne auto. Duzo miejsca, super bagaznik z wielkim otworem zal. Odnosnie opcji ja bym wywalil wszelkie asytenty. Parkowanie z asystenta jest tak powolne ze wygladasz jak niedzielny kapelusz. Auto nie jest na tyle wielkie, aby byla potrzebna kamera cofania. Aktywny tempomat- moge sie zalozyc ze nie bedziesz z niego korzystac. Radosc z jazdy i te sprawy ;) Zmiana pasa ruchu i drgajaca kiera tez wg mojej opinii jest zupelnie niepotrzebna. Servotronic tez jest do niczego nie potrzebny. Wprawdzie nigdy z tym nie jezdzilem, ale w obu 335i i M3 nigdy mi niczego nie brakowalo jesli mowimy o ukl. kierowniczym. W sumie bardzo duzo kasy jak za rzeczy ktore do niczego nie sa potrzebne. Ja bym dorzucil pakiet M ktory wg mnie bardzo pasuje do tego modelu auta, ale wiem ze nie kazdemu musi sie podobac. Na pewno felgi 19, jesli nie 20 cali, chyba ze te 18tki beda na zime i wieksze na lato. Felga 20 potrafi to auto zmienic kosmicznie. Z praktycznych rzeczy to koniecznie H&K tym bardziej ze to 2.0d (super silnik ale klekot) i dobre audio potrafi uprzyjemnic podroz. Jesli zostawiasz auto przed praca lub domem pod golym niebem to ogrzewanie postojowe warte jest kazdej zlotowki. Nawet jesli uzyjesz go w roku tylko 20-30 razy. Za zaoszczedzona kase dorzucilbym lepsza skore. Nie wiem jakie opcje sa dostepne w 3GT, ale np. Nappa jest duzo przyjemniejsza od Dakoty. Nie bralbym jej tylko jesli masz dzieciaki. Dakota jest bardziej wytrzymala, a przynajmniej takie sprawia wrazenie.
  10. Warto domowic jesli nawet myslisz o ciagnieciu przyczepy. Mozna potem doposazyc auto w hak, ale cenowo wyjdzie x2. Auto nie ma przygotowanej instalacji i wg mojej wiedzy wszystkie haki musza (lub beda musialy) byc chowane/ demontowane.
  11. qbix

    X5 F15 50i czy M50d

    Ale syf sie wdarl na forum. Mialem podobny problem z kretem w ogrodzie. Sk#$#na traktowalem gazem, karbitem, pulapkami, trucizna i nic. Musialem "zwinac" trawnik i polozyc nowy na siatke zabezpieczajaca...
  12. Czesc, orientujecie sie czy mozliwa jest aktywacja ConnectedDrive w Polsce jesli auto pochodzi z innego rynku? Z tego co sie orientuje w module jest karta SIM. Czy wystarczy jak wymienic i podpisac jakas umowe z BMW w Polsce?
  13. Wg mnie diesle tez sa beznadziejne i jakbym mial wybor to kupilbym beznyne. Jedyna zaleta diesla to ich oszczednosc. Reszta to same wady. Kultura pracy, przebieg mocy/momentu, dzwiek, problemy z filtrami czastek stalych przy uzytkowaniu auta w miescie, czulosc na jakosc paliwa, dlugie nagrzewanie sie silnika. Niestety N55 w budzie E92 potrafil mi kiedys palic 14l w miescie, wiec realnie F15 bedzie palil kolo 20l jesli nie wiecej. Na trasie juz znacznie lepiej bo wychodzilo 8-9l przy naprawde szybkiej jezdzie. O V8 nie chce nawet pisac. Osobiscie jakbym nie mial w planie duzych przebiegow tym autem to nie zastanawialbym sie nad benzyna nawet minuty. Zamowilem diesla i juz boje sie problemow z filtrem czastek stalych i problemow zwiazanych z jakoscia naszego paliwa. Mam nadzieje ze az tak zle nie bedzie.
  14. Nie, wtedy sie bardzo oplaca. Zaoszczedzisz okolo 25% w przypadku modeli z silnikami powyzej 2.0l. Jak by to wyszlo w przypadku 25d sprawdz sam. Wejdz na bmw.co.uk i skonfiguruj auto. Do ceny netto (od netto wpierw odejmij 12% upustu) dodaj 1000GBP (koszty wydania auta), 3% akcyzy (18,6% w przypadku silnika o poj. powyzej 2.0l) i na koniec 23% VAT od wszystkiego. Mam nadzieje ze to rozwiaze male zamieszanie.
  15. Witam Czemu nie opłaca się brać u brokera auta na firme? Mam zamiar w tym roku własnie brać X5 25d w leasing na firme auto zamierzam kupić przez brokera wiec jeśli możesz napisać coś więcej czemu się nie opłaca będę wdzięczny. Co do dyskusji na temat dynamiki tej X5 25d skoro tak jak wyżej zauważono osiągi na papierze to 8.2 do 100 to dynamika myślę ze będzie podobna do tej co mam w X1 177KM w automacie- nie jest to demon szybkości ale mi osobiscie do w miare dynamicznego przemieszczania się wystarcza. I jeszcze jedne: wyżej ktoś wspomniał o X3 zamiast X5... myślę że wybór między x3 F25 a X5 F15 jest dość prosty i oczywisty :D Troche zamieszalem :oops: Oczywiscie ze w PL oplaca sie kupic auto u brokera na firme. Chodzilo mi ze w przypadku prywatnego importu z UK (i nie na firme) nie oplaca sie w porownaniu do zakupu auta w PL w salonie na firme. Ciekawe, czy mozliwy jest zakup w UK na firme w Polsce? To dopiero bylaby okazja! Troche brzmi to jak mydlo maslane, ale mam nadzieje ze zrozumieliscie moja mysl. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.