Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej!

Ostatnio coś dziwnego dzieje mi sie z tarcza ekonomizera. Strzalka albo wariuje albo caly czas pokazuje 0. Z czym moze to byc zwiazane??

Opublikowano
mozliwe ze masz problem z masa, chyba nie pozostaje nic innego jak rozebrac licznik i sprawdzic luty albo udac sie do elektryka
Opublikowano

U mnie ekonomizer najmniejsze spalanie po zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy wskazywał 4 litry :roll:

Wskazówka ekonomizera nigdy nie wskazywała zera.

 

Pomajstrowałem przy przepustnicy :mrgreen:

Ustawiłem poprawnie czujnik położenia przepustnicy i ekonomizer działa elegancko :norty:

Gdy podczas jazdy obroty silnika przekraczają 1200 to po zdjęciu nogi z gazu spalanie równa się 0 :norty:

 

Sprawdz miernikiem według ksiązki czujnik położenia przepustnicy :wink:

Jak nie pomoże to targnij się na licznik :worried:

http://img92.imageshack.us/img92/1637/dddd6cx.jpg
Opublikowano
Witam!Mam mały problem.Wymieniłem licznik w E30 z zegara na licznik z obrotomierzem ale jest ale-Ekonomizer wcale nie chodzi a obrotomierz pokazuje obroty,ale jak go strzeli to przestanie wtedy zgasze silnik i obroty dalej chodzą.Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.Moje auto to bmw e30 316i.Dziękuje z gory za odpowiedz
Opublikowano
padający ekonomizer może być tez objawem zużytych akumulatorków. u mnie właśnie on pierwszy padł a potem dopiero obrotomierz i kontolka temp. silnika :mrgreen:
klepało ale przestało!!!
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
padający ekonomizer może być tez objawem zużytych akumulatorków. u mnie właśnie on pierwszy padł a potem dopiero obrotomierz i kontolka temp. silnika :mrgreen:

 

Ale jakich akumulatorków? Któryś raz o tym czytam ale chodzi o normalny główny akumulator czy nie wiadomo o co innego jeszcze?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
padający ekonomizer może być tez objawem zużytych akumulatorków. u mnie właśnie on pierwszy padł a potem dopiero obrotomierz i kontolka temp. silnika :mrgreen:

 

Ale jakich akumulatorków? Któryś raz o tym czytam ale chodzi o normalny główny akumulator czy nie wiadomo o co innego jeszcze?

 

 

Pozdrawiam

 

Chodzi o akumulatorki - baterie zainstalowane wewnatrz liczników które odpowiedzialne są za pamieć "inspekcji".

Opublikowano

Czy to normalne że gdy podczas jazdy wrzuce na "luz" to ekonomizer pokazuje jakieś głupoty ? ostatnią wartość spalania na biegu ? a gdy już sie zatrzymam to leci i pokazuje normalnie ~~

 

?

...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Opublikowano
Ekonomizer jest powiazany z predkosciomierzem i czujnikiem w dyfrze - ja mam skopany predkosciomierz (nie dziala w ogole) - dodatkowym efektem jest szalejacy ekonomizer wlasnie - ujmiesz gazu 0, dodasz, od razu leci na max niezaleznie od tego, jak mocno naciskasz. Przyczyny imho trzeba szukac w czujniku w dyfrze - wlasnie sie przymierzam do wymiany. Aha, teoria z padajacymi akumulatorkami tez moze byc sluszna.
Opublikowano

Ekonomizer staje w połowie lub na 3/4 jadac np na luzie. U mnie to normalne. Najważniejsze żeby działał czyli nie pokazywał 0 lub MAX.

Wtedy , jesli nie działa prędkosciomierz, moze być wina czujnika w dyfrze, lub wiązki, albo , co u mnie sie zdarzyło - padniete akumulatorki. Inspekcja "nie trzymała" i predkosciomierz nie działał - co za tym idzie ekonomizer wariował. Wymieniłem zegary - wszystko gra.

Opublikowano

za ekonomizer odpowiada "klucz" w zegarah (kość z pamięcią) oraz sygnał fuelRate z kompa (pośredni odpowiadający za przygotowanie czsu otwarcia wtrysku)

 

fuelRate jest obliczane na podstaiwe wskazań tych samych czujników co czas otwarcia wtrysku... czyli przepływki, TPS, czujnika prędkości obr. wału, czujnika prędkości i reszy czujników. Klucz jest po to aby mozna było produkować jdnakowe liczniki a potem kalibrować je do odpowiedniej pojemności wsadem w pamięci klucza.

 

jezeli wariuje ekonomizer, akumulatorki i masy sa OK to mogła ulotnić się pamięć w kluczu, pamięc z mapami w kompie, lub co bardiej prawdopodomne padło coś z osprzętu liczacego mieszake. Pwenie przepływka lub termistor w niej. Funkcja składu mieszanki etyliny i tlenu jest bardzo uzależniona od ciśnienia i temperatury zasysanego powietrza

Opublikowano
jezeli wariuje ekonomizer, akumulatorki i masy sa OK to mogła ulotnić się pamięć w kluczu, pamięc z mapami w kompie,

 

chyba jakby stracił te mapy to silnik by nie chodził albo w najlepszym przypadku kulał :roll:

u mnie np. wszystkie wskazówki chodzą dobrze tylko ekonomizer szaleje, będę musiał dobrać się do tych akku

Opublikowano
chyba jakby stracił te mapy to silnik by nie chodził albo w najlepszym przypadku kulał

Tutaj nie chodzi o mapy silnika tylko licznika. Kostka "kodująca" znajduje się w czerwonym kółeczku na zdjęciu (licznik firmy MOTOMETER, były też liczniki VDO i mają tą kostke od tyłu). Koder ten właśnie "ustawia" licznik pod silnik tzn. 4 lub 6 cylindrowy, ekonomizer lub jego brak itp.

http://img294.imageshack.us/img294/4524/licznikyv2.jpg

To tak w celu wyjaśnienia. Pozdrawiam.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.