Skocz do zawartości

Bohun

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wodzisław Śl.

Osiągnięcia Bohun

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Bohun

    Hamulec

    Zdemontuj plastik pod kierownicą i zobacz czy pompa jest sucha Jeżeli będzie to sprawdz połączenie zbiorniczka z pompą Pózniej podjedz na kanał np.na stacje dioagnostyczną i zobacz jak wyglądają przednie zaciski jeżeli będą suche to zobacz tylne bębny czy przypadkiem tam nie ucieka płyn- jeżeli masz stalówki to dla lepszej widoczności możesz zdemontować tylne koła. Jak nie znajdziesz wycieku na wymienionych powyżej elementach to zabierz się za oględziny przewodów :worried: Jeżeli płynu w zbiorniczku nie ubywa a pedał wpada w glebe to nie stosuj się do powyższych zaleceń a zacznij od prawidłowego odpowietrzenia hamulców- więcej w opcji :search:
  2. Bohun

    Waska lampa '90...

    Erstzulassung 02/1990 - data pierwszej rejestracji :wink: Być może data produkcji to styczeń 1990 :roll: W moim przypadku jest podobnie samochód zarejestrowano w lutym na wszystkich częściach widnieje rok produkcji 84 a rok produkcji w dokumentacji to 85 - styczeń :roll: Jeżeli kolega zainteresowany jest kupnem tego jakże pięknego kabrioletu to powinien poprosić sprzedającego o podanie ostatnich siedmiu cyfr numeru nadwozia VIN i wyjaśnić sprawę na stronce Reaolem lub dzwoniąc do pierwszego lepszego serwisu BMW :cool2: ps. To kabrio z ogłoszenia jest po prostu piękne :jawdrop:
  3. Perzełożenie dyfra na pewno będzie inne tak jak inne jest przełożenie skrzyni biegów :8) Przełożenia skrzyni biegów według mojej książki "Betriebsanleintung Serviceheft" Dla 320 : 1 bieg 3,72 2 bieg 2,02 3 bieg 1,32 4 bieg 1,00 5 bieg 0,81 R-bieg 3,45 Dla 323 1 bieg 3,83 2 bieg 2,20 3 bieg 1,40 4 bieg 1,00 5 bieg 0,81 R-bieg 3,46 Wiec jak widać różnice są bardzo podobne tak jak podobne są przełożenia mechanizmu róznicowego tylnego mostu dla 320 3,45 dla 323 3,46 Zasadnicze róznice są przy skrzyni sportowej dla 323 :norty: 1 bieg 3,76 2 bieg 2,33 3 bieg 1,61 4 bieg 1,23 5 bieg 1.00 R-bieg 4,10 Przełożenie dyfra dla tej skrzyni to 3,25 Oczywiście wyżej opisane modele dotyczą wszystkich E30 z przed 9/85 :clap:
  4. Lagadula :cool2: W moim aucie też jest kat i sonda której nie powinno być :wink: -Niemiec założył w celu ochrony środowiska i co za tym idzie mniejszych opłat :wink: Mam dwu częściowy kolektor wydechowy :norty: Taki jak był w 323 bodajże :roll: Dwururke idącą od kolektorów do katalizatora połączonego z drugim tłumikiem i dalej dwururke wpadającą do końcowego tłumika z wejściem na dwie rury i wylotem też na dwie rury. Sonda jest wkręcona pomiędzy rury idące od kolektora do katalizatora. Pod kabel idący do czujnika temperatury podłączony jest jakiś dodatkowy sterownik nie fabrykowany BMW :| Sterownik w ogóle nie jest fabrykowany żadną marką ani numerami czy oznaczeniami :| Żaden mechanior nie wie co to jest :( Najrozsądniejszą odpowiedz jaką udało mi się uzyskać to to iż jest to jakiś oszust :roll: cokolwiek to miało znaczyć. Dodatkowy sterownik podłączony jest oprócz sondy pod czujnik temperatury,czujnik połozenia przepustnicy i cewkę. Samochód nie zauważa odłączenia sondy lambda,równie dobrze mógłbym jezdzić bez. Odłączając owego "oszusta"samochód staje się nieco słabszy :| Poszukaj sobie tej rury łączącej katalizator z kolektorem z wejściem na sondę. Z nowszych wersii 320 powinno to pasować :cool2: Kumpel w 320 89 r. ma taki sam podwójny kolektor wydechowy i dwururkę idącą do katalizatora dopiero z katalizatora połączonego z drugim tłumikiem wychodzi mu pojedyńcza rura i biegnie aż do końcowego. :roll: Dziury na sonde lepiej nie rób bo sonda nie jest wkręcona w jedną z dwóch rur tylko w obie jednocześnie :wink: Jutro wstawię fotkę to zobaczysz bo nie będę się rozpisywał jak to wygląda :twisted2: Sondę możesz odłączyć wkońcu to L-Jetronic i w trybu awaryjnego nie posiada więc luz :8) Jeżeli po odłączeniu sondy samochód będzie zachowywał się tak samo to myślę że spokojnie mógłbyś z niej zrezygnować w razie czego ale nie zapominaj że Niemiec głupi nie jest i na daremno sondy tam nie wkręcił :twisted2: poszukaj sobie dokładnie sterownika dla sondy :!: I spróbuj go odłączyć :!: Musi gdzieś być przecież seryjna wiązka dla twojego silnika nie posiada wyjścia na sonde :!: Sprawdz sterownik jakie ma numery 0 280 000 309 to seria i Ja taki posiadam. :8)
  5. Bohun

    Waska a Szeroka lampa ?

    BOR :clap: :modlitwa: Bardzo byłbym wdzięczny gdybyś opisał dokładnie zmiany nadwozia biorąc pod uwagę 320i z tego względu iż z tabelki wynika że były trzy rodzaje silników i są trzy wersje nadwoziowe E30 w całych latach jej produkcji :roll: no chyba trzy :mrgreen: -wąska lampa z krzywym przednim pasem -wąska lampa z prostym przednim pasem -krzywa lampa z niewiadomo jakim przednim pasem :twisted2: :idea: Rozpis silników i ich lat produkcji: :arrow: :arrow: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img66.imageshack.us/img66/4505/126wv.jpg
  6. Mój też falował jak się nagrzał i troszkę drżał. -Wymieniłem kable ,swiece -przestał drżeć -uszczelniłem odmę (pęknięcie na długości dwóch centymetrów przy samej pokrywie zaworów) - przestał falować. Lagadula jeżeli u ciebie na gorącym dalej faluje to spróbuj przekręcić troszkę srubą regulacyjną odpowiedzialną za ustawienie biegu jałowego w jedną lub w drugą stronę i przestanie. Podkręć na ciepłym jak będzie falował czy drżał Wina leży po stronie zaworu powietrza dodatkowego Zapodaje on za mało lub za dużo powietrza dlatego silnik nie może znalezć wolnych obrotów i faluje :cool2:
  7. Bohun

    Waska a Szeroka lampa ?

    Nie wiem nie znam się i nie oriętuję się ale chyba 87 i 88 rok to wersje przejściowe z prostym pasem przednim i ciekawymi dokładkami w opcji :wink: Na Motronicu :8) z tąd róznice z pod maski :wink:
  8. Nie mam szyberdachu :evil: Nawet gdybym miał to bym nie otwierał :evil: bo wolę szybę :evil: Za kierownicą zawsze zajmuję prawidłową pozycję :8) Sorry za OT Ale znów boli mnie głowa :mad2: a otworzyłem jakieś trzy cztery centymetry jak jechałem :| Chyba musze to sprzedać i trzymać się z dala od modelu :| ps. kiedyś miałem Mondeo i wiało po czapce tak jak w E30 :mad2: Na szczęście szybko sprzedałem :cool2:
  9. W Jasienicy nie byłem i nie dzwoniłem na razie bo jeżdże i w sumię już się przyzwyczaiłem :wink: Ziomek w Zawadzie nie ma części do BMW a o pierwszej wersji E30 nie ma pojęcia całkowicie :mrgreen: Ps. -Ślizg- Ciąglę wożę w schowku płytę z ksiązką dla ciebie :!:
  10. Niestety nie mam Emule a ksiązka ma 180 MB i nie potrafię jej wrzucić na żaden serwer :| Ksiązka także pomija fakt istnienia takiegoż zaworu :worried: O Mechanizmach różnicowych tylnego mostu też zapomnieli napisać :duh:
  11. u mnie w okolicy na szrotach same szerokie lampy a pracownicy na temat zaworu powietrza dodatkowego wyposażonego w niewymienialny termostat nie mają zielonego pojęcia :mrgreen:
  12. Właśnie tym wtryskiem rozruchowym po pierwsze różnią się te dwa silniki choć zawór powietrza dodatkowego znajduje się pod kolektorem ssącym pod przepustnicą zarówno u mnie jak u ciebie. 323 i 320 mają te same przepływomierze filtry powietrza czujniki położenia przepustnicy i wiele innych z tąd podobieństwo :wink: Na początku też myślałem że to 323 :wink: 323 posiada wtrysk rozruchowy a także inny regulator paliwa -chyba :wink: No i większą pojemność i przełożenie 3,46 przy zwykłej skrzyni lub 3,25 przy sportowej :norty:
  13. Ja dodam coś innego :idea: Byc może nie jest to usterka ani problem natury mechanicznej Ale jest to wada dzięki której ciągle myślę o sprzedaży tego samochodu :evil: Po prostu,Ja nie mogę jezdzić tym autem z otwartą szyba od strony kierowcy :evil: Jeżeli otworzę szybę o więcej niż 2 cm to pęd powietrza chce urwać mi głowę :evil: Lubię świeże powietrze w samochodzie a także dzwięk mojego silnika co niestety wiąże się z kłopotami zdrowotnymi :mad2: W niedzielę było fajnie ciepło to pojezdziłem z otwartm oknem wsłuchując się w muzykę R6 :8) -cały wieczór nic nie słyszałem na jedno ucho :evil: Kłopoty z zatokami mam cały czas :duh: Bóle głowy są na porządku dziennym a dzisiaj zaczął boleć mnie ząb :x Być może przyczyną moich problemów zdrowotnych jest nawyk jazdy z uchylonym oknem którego za nic nie mogę się pozbyć :lol: Mam już zamiar zrezygnować z pokrętła do otwierania okna od strony kierowcy :evil: W poprzednim aucie mogłem spokojnie pędzić 200 km/h z całkowicie otwartym oknem spokojnie paląc papierosa bez większego uszczyrbku na zdrowiu :twisted2: a tu klapa jak sardynka w puszce trzeba jezdzić :duh:
  14. W moim przypadku najprawdopodobniej uszkodzony jest zawór powietrza dodatkowego ten pod kolektorem ssącym :| Zawór ten wyposazony jest w taki malutki termostat który pod wpływem temperatury powoduje zwiększenie lub zmniejszenie ilości powietrza dodatkowego. Termostat ten zacina się przy rozgrzanym silniku i pozostaje zamknięty co powoduje trudności z rozruchem,niemożność wyregulowania biegu jałowego :? Czujnik temperatury mam nowy i sprawny :cool2: Problem przygasającego silnika na zejściu z obrotów został dawno temu rozwiązany w momencie uszczelnienia przewodu odmy który był nieszczelny przy pokrywie zaworów. Jeżeli chodzi o sterownik to otworzyłem go z czystej ciekawości :twisted2: Nie zapominaj że moje e30 to wersja z przed 9/85 czyli wersja z przed pierwszego liftingu w której rozruch,ssanie,podtrzymywanie obrotów na zejsciu a także regulacja wolnych obrotów odbywa się na zasadzie podciśnień :? Zawór powietrza dodatkowego testowałem już na kilka sposobów eliminując go całkowicie :mrgreen: -pierwszym sposobem było zatkanie przewodu idącego od zaworu do regulatora biegu jałowego. zimny silnik nie ma wolnych obrotów ani ssania - gaśnie gorący silnik trzyma obroty i odpala natychmiast po chwilowym przestudzeniu samochód znów ciężko odpala a także nie trzyma wcześniej ustawionych obrotów dla gorącego silnika Jednym słowem klapa - temperatura silnika stale się zmienia dzięki visco a także warunkom atmosferycznym i drogowym :duh: Problem pozostaje. Opcja druga to wyeliminowanie zaworu i zastąpienie go rurką przelotową :cool2: Samochód zimny i ciepły odpala idealnie :P Ale powstaje problem z ustawieniem wolnych obrotów :x Silnik chodzi cały czas na ssaniu jakieś 1800 obrotów nawet po całkowitym zakręceniu śruby regulacyjnej na regulatorze wolnych obrotów. Jezdżąc cały czas na ssaniu powstaje mozliwość przegrzania silnika :x Czyli znowu klapa :duh: Z tego względu iż nie mogę znależć w mojej okolicy takiego używanego zaworu a poprzez wysyłkę nie chcę kupić tak samo uszkodzonego a o cenę nowego w serwisie na razie nie pytałem :worried: to mam zamiar w przyszłości spróbować stworzyć taką część :twisted2: która będzie kompromisem pomiędzy całkowicie otwartym a zamkniętym termostatem z tym zaworze powietrza dodatkowego. Ale zapewne znów będzie klapa :8)
  15. E30 na każdych felgach aluminiowych wygląda dobrze :cool2: Jedynie seryjne alu te zwykłe proste i wszystkie tym podobne są daremne i nie wyglądają na e30 :|
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.