Skocz do zawartości

E60 530d Skoki napiecia


yeero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy,

 

Odswierze temat: ja zauwazylem ostatnio ze u mnie ladowanie (sprawdzane w ukrytym menu komputeraz i programem BMWhat/CarlyForBMW) w czasie jazdy prawie ciagle skacze pomiedzy 13.8 do 14.8, ale tez czesto sa chwilowe spadki do 13.5 lub skoki do 15.1.

 

Myslalem ze jakos obroty beda mialy cos wpolnego ze wsrostem lub spadkiem napiecia, ale wyglada ze jest to niezalezne w moim przypadku. Tak czy inaczej chcialbym zapytac:

 

1. Czy to bardziej aku czy regulator (a moze alteranator), oraz jak to sprawdzic - na forum w podobnych tematach czesto pojawia sie rada aby sprawdzic regulator, ale nie wiem jak to zrobic.

 

2. Jesli to aku (a nawet jesli nie) to myslalem zeby go podladowac i dolac destylowanej (z gory widzialem ze sa korki do dolewania), tylko czy lepiej odlaczyc calkiem aku i wyjac do takiej operacji, czy zostawic podlaczony do tych operacji?

 

Dzieki z gory za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania w E60 ze sprawnym IBS, altkiem i regulatorem powinno być w okolicach 15 V. To normalne, ja też tak mam :)

 

To normalne bo tak masz czy normalne ponieważ... ( i tu brakuje rozwinięcia myśli)

 

Wg ISTY dla AGM'a napięcie nie może wzrastać ponad 14,8..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ladowanie jest w ololicach 14,4- 14,7 V podczas jazdy czy na postoju.Zastanawiam mnie tylko dlaczego jak dam raptownie gazu i w momencie zejscia obrotów przygasają lampki i napięcie spada do 13 i zaraz znowu rośnie.TAk powinno byc czy trzeba juz zabierac sie za altka??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze u wiekszosci ladowanie trzyma na jakims tam poziomie wiekszosc czasu. Wyglada wiec ze u mnie cos nie tak - tak jak napisalem 4 ppsty wyzej, u mnie ciagle skacze ppmiedzy 13.8 a 14.8, a czasem spada nawet do 13.5.

Czy komus sie udalo dojsc czy to woda akumulatora czy regulatora napiecia?

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Czy ktos moze mi pomoc z doborem regulatora do mojego auta, bylem dzisiaj w sklepie i pani powiedziala mi ze sa dwa rodzaje i musialbym podac numer TG, ale nie moge go zlokalizowac. Dzisiaj jechalem i wszystko bylo ok, przed zjazdem na stacje sprawdzilem napiecie i bylo troche ponad 11v. Zgasilem i juz nie odpalil, rozruch na kable i znowu w menu pokazuje 14.4v. Chcialbym to ogarnac bo strach jezdzic, przewody rozruchowe mam juz na stanie w bagazniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://alternators-starters.blogspot.de/2012/05/fg18s019-valeo-alternators.html

 

Poszukaj na tej stronie.

Wileńska nr. OEM i mi znalazło

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

ostatnio odmówił mi posłuszeństwa regulator napięcia w trasie i udało mi się zrobić bez ładowania aż 70 km -- później laweta :cry: :mad2:

Ale Panowie jak łatwo wymienić regulator to już wiemy ok 15 minut a tak samo łatwo można go zregenerować !!!!

Mając lutownicę i szczotki które można zakupić w sklepie elektrycznym regeneracja zajmie nam w porywach kolejna 15 minut - koszt 20 pln (tak drogo bo miły Pan otworzył sklepik w sobotę).

U mnie ze względu na okres świąteczny zdecydowałem się na regenerację by nie czekać tygodnia za nowym regulatorem i jest wszystko ok - operacja się udała

a pacjent ożył :lol:


Wszystko pokazane na filmiku który posłużył jako opis regeneracji.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam podobny problem w swoim e60, pewnie winny jest regulator napięcia gdyż zdażyło się tak że pewnego dnia pokazała się choinka na desce i auto zaczeło wyłaczać wszystko po kolei i weszło w tryb awaryjny, po ujechaniu kilku kilometrów zgaśła również cała deska rozdzielcza, auto zgasiłem i już nie zapaliło, brak prądu.

Więc pod prostownik dosłownie 5 minut i auto zapaliło , sprawdziłem ladowanie 14,5v.


Po paru dniach znowu to samo, w kolejny dzień przed odpaleniem auta najpierw wszedłem w ukryte menu i pokazywało napięcie 11,9v zapaliłem auto i w droge podczas jazdy powoli napięcie spadało aż spadlo poniżej 9,5 i znowu choinka i od nowa.


Wiec prostownik 5 minut auto chodzi w ukrytym menu 14,9v więc jade dalej zrobiłem 40 km wszystko wporządku, lecz zaobserwowałem skoki napięcia skakało między 15,1v a 14,9v czy to jest normalne??


Wydaje mi się jak by się zawieszały szczotki na regulatorze napięcia, dzisiaj chciałbym zrobić sobie te szczotki lecz nie wiem jakie dobrać, czy one mają jakieś oznaczenie??


Chodzi o to aby szczotki pasowały, Pomoże ktoś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,Mam podobny problem jak u wiekszosci .

Podczas jazdy zapaliła mi sie czerwona kontrolka aku, po dojechaniu do domu sprawdzilem w ukrytym menu ładowanie i pokazywało 11,2v ,Kilka dni przed wspomnę ze ladowanie na zimnym na poczatku jest 15.2 a pod czas jazdy juz w miare rozgrzanym silniku pokazywało 14,4/6 ,podłaczyłem pod komputer wyskoczył bład (przepiecie ) po skasowaniu błedu wyskoczył nowy bład alternator , odłączyłem aku i podłaczyłem jeszcze raz , auto odpaliło bez problemu ladowanie 15.4 ,po 5 minutach zapaliła sie znów lampka . Po dwóch dniach stania i nie ruszania auta postanowiłem z ciekawosci zobaczyc czy odpali ,auto bez problemu odpaliło ale tylko na 30 min i kontrolka wróciła :/

jak alternator jest juz w rozsypce to bedzie raz działał a raz nie czy jak padnie to juz w ogóle nie bedzie ladował , czy to sa objawy ibs? akumulator ma 2 lata wymieniałem poniewaz stary miał 6 lat i wymieniłem dosłowanie na identyczny lecz nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, trochę odświeżę temat.. Kupiłem auto z Niemiec, problemy to przygasający silnik, choinka na zegarach, przy dodawaniu gazu wszystko przygasało, przypadkiem wypiołem wtyczkę od alternatora, tą od góry i wszystko gra, czy to problem regulatora? Samochód po nocy z wpietą wtyczką odpala normalnie, wyjeżdżam i po jakiś 100 metrach wszystko wraca, przygasa itp, wysiadam, wypinam wtyczkę, gaszę auto, odpalam i jak ręką odjął, jeżdżę już bez tej wtyczki jakoś 3 tyg...


Edit.

Właśnie zmierzyłem napięcie z ukrytego menu, przy odpiętej wtyczce po odpaleniu od 13.9 do 14.3 skakało, po przejechaniu kilometra skacze od 14.1 do 14.3 lecz podczas jazdy utrzymuje się na 14.2 praktycznie cały czas. Następnie wpiąłem wtyczkę i napięcie na postoju skakało od 14.5 do 14.7 a podczas jazdy z wpiętą wtyczką utrzymywało się bardziej przy 14.6-14.7. I przy odpaleniu auta bez wtyczki, przejechaniu kilometra po czym wpięciu wtyczki problem również znika, nie pojawia się choinka na wyświetlaczu, jedynie poranny rozruch auta z wpiętą wtyczką stwarza ten problem, że wszystko przygasa i muszę wypinać wtyczkę od alternatora. Ktoś coś podpowie? Czy to wystarczy wymienić regulator przy okazji zregenrować alternator czy to może być inny problem z tą klemą IBS np..? Byłem wczoraj u gościa od alternatorów i powiedział, że to regulator i alternator do regeneracji ale różnie to z nimi bywa, wolę najpierw tu podpytać a niestety nie znalazłem takiego samego problemu u kogoś na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napiecia wedlug mnie masz padniety a jego wymiana to najmniejszy koszt. Jezeli wyjda tez problemy z alternatorem warto obadac alternator na stole i wymienic w nim zuzyte czesci.

Jakby klema ibs byla uszkodzona bylyby problemy caly czas, a po wypieciu wtyczki widac , ze masz wszystko okey, czyli regulator napiecia cos zle podaje. Te regulatory bardzo czesto padaja w E60. Jak ci padnie calkiem to auto nie bedzie reagowac na przycisk START STOP przykladowo nie wiem jak jest w przypadku tradycyjnej stacyjki na kluczyk ale pewnie zadziala :)

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm więc trochę mniejsze koszty.. Oby tylko regulator :) No a co do start stop to faktycznie był z nim problem na początku, czasami auto nie chciało się wyłączyć, czasami musiałem go zdławić na biegu :roll: ale problem sam zniknął, to auto podobno długo stało zanim je przywiozłem do PL, może coś tam zaśniedziało i się samo naprawiło, chyba, że to faktycznie od regulatora, ale teraz nie mam najmniejszych problemów z odpaleniem i gaszeniem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tam przy regulatorze nie widzę problemu, skakanie napięcia powinno być o wiele większe.


Sprawdź koło pasowe i pasek

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam przy regulatorze nie widzę problemu, skakanie napięcia powinno być o wiele większe.


Sprawdź koło pasowe i pasek

 

Od kola pasowego by mial drgania jakby mialo luzy. Jak nie ma zadnych nawet minimalnych drgan to kolo pasowe powinno sie jeszcze trzymac. :)

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że regulator jest na jednej magistrali z klema ibs i sterownikiem świec żarowych. Wystarczy że jeden z tych elementów będzie uszkodzony, a wszystkie będą pracowały niepoprawnie. W moim przypadku uszkodzony regulator dawał napięcie między 11 a 15. Podłącz wtyczkę od regulatora a odepnij od klemy ibs, pojeździj zobacz co się zadzieje. Sprawdź jeszcze czy słupek minusowy nie masz zasniezaly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymielili mi regulator i sprawdzili alternator, ogólnie to miałem inny regulator, nie od tego alternatora, teraz mam tak jak wyszło z fabryki. Odpalę jutro z podpiętą wtyczką, mam nadzieję, że problem zniknął :roll: Jeśli nie to będę dalej szukał... Ale jak wyjechałem od elektryka to po kilku km, jak stałem w korku to zaczęło mi trochę wariować auto, tzn, obroty lekko skakały i całą budą trzęsło, było to dosyć odczuwalne, przy ruszaniu nawet mi zgasło auto, zdławiło go tak jakby i już myślałem, że elektryki czegoś nie podpięli po wyjęciu alternatora lecz po chwili wszystko wróciło do normy, nie wiem, może jakieś paliwo mają u Obajtka na stacji lewe czy co :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czesc,

podpinam sie do tematu, sorry za brak polskich znakow.


Objawy z moim przypadku (m47) jak na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=u8ZOZPD-5Gk

- nie wiem czy slychac ale jest brzydka praca silnika gdy bledy sie pojawiaja.


Ustarka pojawia sie na rozgrzanym silniku przy lekkim dogazowaniu (ok 2500 RPM) i pozniej znika przy zgaszeniu i odpalenie auta jeszcze raz - ale tylko an chwile :)


Napiecie wacha sie miedzy od 14.6 i siega nawet do 16.0 V.


bimmer-tool wyplul mi bledy silnika:

43E2 - przepustnica

46D1

3EDD

4660 - napiecie zailania


Chcialbym sprobowac wymienic regulator napiecia samemu bez wyjmowania alternatora ale utknalem na wtyczce elektrycznej! widzial ktos moze filmik dobrze obrazujace taka operacje? jakies inne sugestie? dzieki!


edit: problem prozwiazany po wymianie regulator napiecia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,


historia zawiła i już ręce opadają, może tutaj ktoś pomoże...

E61 525d 197KM Automat, 2007

W skrócie... :)


1. Pierwsze objawy, podczas jazdy ze stałą prędkością jakby dławienie i i chwilowy brak reakcji na gaz, powtarzało się praktycznie codziennie rano.

2. Któregoś dnia zapalio się ładowanie - sprawdzone miernikiem - ładowania brak - regeneracja alternatora (szczotki+komutator) rezultat: ładowanie OK.

3. Któregoś poranka, ruszam, zaczeło szarpać, silnik zgasł przełączył bieg na N z błedami:

- increased emissions

- DBC failure! Drive moderately

- Drive control system! Drive moderately

- Battery charge very low!

- Start assistans inactive!


Po odpaleniu gasł - holowanie.


4. Komputer pokazał system czastek stałych, bład elektryczny alternatora oraz zasilanie 1 - kasowanie błędów wszystko gra odpalił i jazda cały dzień bez problemu.

5. Rano jazda do pracy - nagle dławienie, brak reakcji na gaz i zapala się trakcja i pomaranczowy wykrzyknik w nawiasie sypie błedami:

- DBC failure! Drive moderately

- Drive control system! Drive moderately

- Start assistans inactive!


6. Sprawdzone aku 93% sprawności - roczne aku.

7. Podczas jazdy podgląd napięcia - przy trzymanym gazie spada do 12V odpuszczam gaz - 14V - mysle moze regulator...

8. ORI regulator 780zł, Ori alternator 3700zł - więc odpada. Zamiennika regulatora podobno nie warto wkładać -

9. Wymiana alternatora na zamiennik 750zł - zrobione poskładane błędy pokasowane - na wolnych obrotach stoi nagle zaczeło telepać - gaśnie.

10. Komputer nic nie pokazuje.

11. Adaptacja aku na nowo, może pomoże - zrobione odpalone i jazda.

12. 15km ujechane i znowu to samo:

- DBC failure! Drive moderately

- Drive control system! Drive moderately

- Start assistans inactive!

- increased emissions


Zjechałem zgasiłem poczekałem odpaliłem - jedzie. Poszedłem na zakupy wracam jade - to samo.


Wiem że to długie i zawiłe i pewnie jeszcze coś pominąłem ale tyle tego było że już sam się gubię, ale jeśli ktoś coś podobnego przerabiał to może podsunie jeszcze jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny.


Z góry dzięki za odpowiedzi!



4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.