Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dołączę się opisując mój przypadek, znany zresztą koledze Papikowi (pozdrawiam przy okazji). W lutym tego roku stałem się posiadaczem Xa, 3.0D z kompletem kół zima R17, lato R19. Przy jeździe na zimówkach wszystko ok, po zmianie w marcu na letnie od razu pojawiły się pooszarpywania, szczególnie przy ruszaniu. Po ponownej zmianie na R17 wszystko ustawało, letnie koła zmierzone na samochodzie wydawały się być jednakowe, natomiast po zdjęciu i ustawieniu przedniego koła z tylnym przy sobie okazało się, że jest znacząca różnica w wysokości kół, felgi sprawdzałem są OK więc to na pewno wina wysokości opon. Zdaję oczywiście sobie sprawę, że opony są różne tj. przód 235/45/R19, a tył 255/40/R19 ale wszystko zgodnie z zaleceniem BMW. Nie wiem ile czasu poprzedni właściciel jeździł na tych kołach ale twierdził, że wszystko było OK (ale co miał powiedzieć :D )

Pytania do kolegów forumowiczów są następujące: czy ktoś jeździ na 19tkach i po paru sezonach miał coś podobnego?, czy można założyć wbrew instrukcji jeden rozmiar opon na przód i tył, a jeśli tak to jaki?

Ja przez 4 lata dwa razy w roku zmieniałem opony zimowe/letnie mając dwa komplety opon o rozmiarach dokładnie jak u Ciebie. Co więcej, w tym czasie zaliczyłem tez wymianę opon i tych zimowych i tych letnich z powodu zużycia i nigdy nie miałem żadnych problemów, żadnych szarpań, dosłownie nic! Zmieniałem opony i jechałem i jedyne co się zmieniało to komfort (gorszy na R19 co zrozumiałe :norty: ) i nie były to opony "z gwiazdką"!

Te wszystkie objawy, o których tu piszecie to może pierwsze objawy niedomogi skrzynki, która zaczyna wariować przy tej minimalnej różnicy średnicy opon a nie opon per se?! :|

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
ok! niech i tak będzie! :twisted:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to teraz moje pytanie: od strony kierowcy przód i tył mam 5mm bieżnika natomiast strona pasażera ma 4mm (przód i tył)czy xdrive może przez to szaleć??
Opublikowano

Ciekawa konfiguracja z tymi oponami że obydwie po stronie kierowcy maja inne zużycie bieżnika od tych po stronie pasażera.

Żelazna zasada to wszystkie 4 powinny być jednakowe a tak to nie wiadomo czego się chwytać.

Na oko to by wyglądało że ten 1 mm różnicy to ujdzie w tłumie ale tak na 100% to nikt Ci nie poręczy.

Ty nie tylko się będą różnic obwodem koła ale też przyczepnością.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
to teraz moje pytanie: od strony kierowcy przód i tył mam 5mm bieżnika natomiast strona pasażera ma 4mm (przód i tył)czy xdrive może przez to szaleć??

Przewaznie jest tak,ze przy ruchu lewo-stronnym z prawej strony auta opony szybciej lecą(krawedzie drogi,krawezniki).

1-2 mm róznicy nie powinno specjalnie wpływac na prace skrzynki.Ważne aby wszystkie 4 opony były takie same i takie samo cisnienie w nich.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Koledzy mam pytanie odnosnie mojej X3 3.0i. Producent zaleca opony 235/55/17 99H.tak mam na wlepce przy drzwiach, nie mniejsze. Mam okazje zakupić 225/60/17 jak nowe , czy mogę takie złożyć . Jak sądzicie. Wiem że trochę smarkato będą wyglądały ale nie przeszkadza mi to. A jeśli muszę założyć tylko takie to czy jest jakaś dopuszczalna różnica w wysokości bieżnika pomiędzy osią przednią a tylną?
Opublikowano

W innym wątku

Papik napisał , cytuje ; Opony nierowno zuzyte + nierowno napompowane i roznica zaczyna byc wieksza.. 2mm a 1,2cm robi roznice i to glownie ze wzgledu na zle dobrane opony do auta. Sam mialem przypadek klienta, ktory kupil NOWE opony na przod i "nowe" na tyl. Z pozoru obie pary byly nieuzywane, ten sam producent, dedykowane rozmiary na przod i tyl. Roznica polegala na dacie produkcji: 2 lata pomiedzy tymi parami. Roznica w wysokosci jednych wzgledem drugich to 1,5cm (po obwodzie bylo oczywiscie wiecej). Kombinowanie z cisnieniem niewiele wnosilo a na takiej roznicy skrzynka wytrzymala 300km...

Koniec cytatu.

viewtopic.php?f=86&t=202016&start=510

Ja jestem zwolennikiem wszystkich takich samych opon , ale podobno małe odchyłki są tolerowane.

Te opony co napisałeś sa wąskie ale nie takie wąskie ale wyższe, powinny wejść bez obcierania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
U mnie w x3 3.0d automat na przodzie felgi 18" 8,5 opona 255/45, tył felgi 9,0 opona 255/45. Szarpanie tylko przy ruszaniu. Czasem szarpnie raz, czasem dwa a czasem wcale. Na trasie do niemiec przy prędkości 150km/h zero problemów, dziwnych pukań i stukań (czemu?). Jedyne co muszę pilnować to ciśnień w oponach. Przy wymianie na letnie okaże się jak wygląda sprawa zdzierania.
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, właśnie Kupilem e60 525xi i mam tylko trzy opony letnie 245/45/r17 , raczej będę dokupywal nowe opony 4 sztuki. Ale zastanawiam sie tez czy nie sprzedawać tych co mam razem z felgami oryginalnymi BMW i kupić 18", jak sądzicie które będa lepsze ? Jeśli 18" to jakie opony czy, rozmiary na wszystkich 245/40/r18 bedą ok czy lesze cos innego, zależy mi na komforcie jazdy i wyglądzie.

Nurtuje mnie tez inne pytanie, skoro przy xdrive maja byc 4 opony takie same to co gdy złapie kapcia w trasie mam do przejechania około 500km a mam dojazdowe 135/80/r17 , czy nie zniszczę skrzynki ? Macie jakie doświadczenie?

 

Będę wdzięczny za pomoc w powyższych sprawach.

Opublikowano
Wybaczcie że tu poruszam ten temat. Mam nowe opony i używane felgi, jeszcze osobno. Pytanie mam czy jeśli posiadam przycisk kontroli ciśnienia opon to czy muszę zaopatrzyć moje felgi w czujniki ciśnienia? Jeśli tak to jakie?
Opublikowano
Wybaczcie że tu poruszam ten temat. Mam nowe opony i używane felgi, jeszcze osobno. Pytanie mam czy jeśli posiadam przycisk kontroli ciśnienia opon to czy muszę zaopatrzyć moje felgi w czujniki ciśnienia? Jeśli tak to jakie?

 

Żadnego czujnika nie potrzebujesz. E83 sprawdza ciśnienie pośrednio, poprzez pomiar obwodu (przy pomocy czujników ABS).

Opublikowano
Hej. A jak to jest z ciśnieniem w ogumieniu? Tabliczka mówi 2/2.2 bar o ile dobrze pamiętam. Czy dopuszczalne są wyższe wartości ciśnienia czy tym także można coś rozwalić? To trochę paranoja z tymi oponami w x3!
Opublikowano

Jarmen witaj ! Pytasz

Czy dopuszczalne są wyższe wartości ciśnienia czy tym także można coś rozwalić?
Jak dasz 10% więcej to nic nie rozwali Stary wulkanizator Ci by powiedział że jak nie wiemy ile powinno być do dajemy 2,2 a do cięższych jednostek 2,5-2,8.

Opona to nie okrągły balon że zmiana ciśnienia nie deformuje balona, ale opona jest tak zbudowana że jak ma odpowiednie ciśnienie to protektor będzie całą powierzchnią równo przylegał do podłoża a jak jest ciśnienie za wysokie czy za niskie to już nie .

To trochę paranoja z tymi oponami w x3!

To jest uzasadnione bo w napędach 4x4 jak jedno koło ma mniejszą średnicę to układ to odbiera jak by auto dostawało poślizgu i chce to korygować przez co jest to często odczuwalne a co za tym idzie szybciej może paść skrzynka rozdziału mocy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Okey, dzięki kolego za odpowiedź. Ja mam dopomopowane 2.3/2.5 czyli jakoś tak po środku. Skrzynkę 4x4 i tak mam do przeglądu przy następnej wizycie u mechanika, bo coś tam buczy na 5-ce, ale to opisałem w innym wątku.
Opublikowano
To jest jakaś paranoja w X-ksach z tę skrzynką. Kto w dzisiejszych czasach kto nie zna sie na mechanice będzie kojarzył że opony mogą spowodować awarię poważnego podzespołu samochodu.

 

Nie będąc na tym forum sam bym o tym nigdy nie pomyślał i popukałbym się w czoło gdyby ktoś wciskał mi tego typu kity.

 

A tu proszę taka marka jak BMW wypuszcza bubla nie z tej ziemi-defacto sam mam tego bubla już 4 lata.

 

Z nowszymi samochodami z serii X też są problemy z X-Drive ???

 

A druga sprawa jeśli to faktycznie wina opon to składać reklamację do sprzedawcy opon. Klient nie musi się aż tak znać a sprzedający jednak powinien. :)

 

POZDRAWIAM

Oczywiście, że nie musisz się znac. W takiej sytuacji korzystasz z ASO, płacisz i nic Cię nie interesuje.

Opublikowano
Wybaczcie że tu poruszam ten temat. Mam nowe opony i używane felgi, jeszcze osobno. Pytanie mam czy jeśli posiadam przycisk kontroli ciśnienia opon to czy muszę zaopatrzyć moje felgi w czujniki ciśnienia? Jeśli tak to jakie?

 

Żadnego czujnika nie potrzebujesz. E83 sprawdza ciśnienie pośrednio, poprzez pomiar obwodu (przy pomocy czujników ABS).

I tu zdziwionko. Rano wsiadam przekręcam kluczyk i wyświetliło mi brak ciśnienia. Bez ruszania wozem. Sprawdzam ciśnienie i z tyłu mało ( wbita śruba ). Po ściągnięciu opony okazuje się że mam czujniki. A na świeżo kupionym letnim zestawie czujników nie posiadam. I co teraz. Co będzie jak je założę??? Czy będę musiał wyłączyć funkcję kontroli ciśnienia?

Opublikowano
A może interface i wyłączyć na lato funkcję? Tylko jaki?

 

A to już poszukaj na forum,bo to nie temat o tym aby zaśmiecać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Witam może poszukaj tych czujników zanim ta poj--ana skrzynka odmówi posłuszenstwa przecież nawet kilka milimetrów róznicy opony robi krecją robote a po wykodowaniu i róznicy cisnienia może być przykro :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.