Skocz do zawartości

Duże spalanie w bmw e39 530d


pablo1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno bmw e39 530d z 2001 roku. Wcześniej miałem dwie z silnikiem 2,5 tds. Obecnie mam problem ze spalaniem. komputer pokazuje średnią 6 - 7 litrów na 100 km, a w rzeczywistości pali mi 11 - 12l :( . Co może być tego powodem? Pozdrawiam i proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak miasto + automat + ciężka noga to normalne spalanie.

Wskazania komputera co do spalania, można korygować w testach zegarów.

Gdzieś tam jak się weszło, to była wartość 1000 i zwiększając ją i zmniejszając przestawiało się to co komputer pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie cos jest w ustawieniach zegara na temat spalania menu 20,

mozna tam korygowac itd.

Nie jestem pewny czy np zastosowanie resetu 21 zresetuje te ustawienia

jak dokladnie ustawiac to dziadostwo tez nie wiem :cry2:

 

gdzies wyczytalem zeby najlepiej tego wgl nie ruszac :nienie:

 

to olalem temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi moja też "spalała" około 12L srednio . Winowajcą oakazał sie pęknięty wąż przelewowy z pompy . Po wymianie węża spalanie spadło do sredniej 8,7 sprawdzone od tankowania do tankowania po korek przez 600km trasa miasto <> 50/50. Sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności , sprawdź wtryski inpą , ewentualnie nacz sie obchodzic pedałem gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS-Y paliły mi o wiele mniej. W zależności od warunków. W mieście nigdy nie przekroczyło 10l, a w trasie i poniżej 7l spadało spalanie. A z tą jest normalnie porażka i uwierzcie, że nie ma różnicy, czy w trasie, czy w mieście :( . 12, a nawet do 14 litrów nie wyjęte. Podłączałem do kompa, ale nie pokazuje żadnych błędów. Gdyby był przewód któryś walnięty zapewne byłoby czuć ropą, a tu nic. Silnik suchuteńki. Nogi nie mam lekkiej, ale sprawdzałem w trasie nie przekraczając 120 km/g i wraz to samo. Ręce mi już opadają :( . Podobno można jeszcze spróbować nową mapę mu wgrać... Robił może to ktoś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS-Y paliły mi o wiele mniej. W zależności od warunków. W mieście nigdy nie przekroczyło 10l, a w trasie i poniżej 7l spadało spalanie. A z tą jest normalnie porażka i uwierzcie, że nie ma różnicy, czy w trasie, czy w mieście :( . 12, a nawet do 14 litrów nie wyjęte. Podłączałem do kompa, ale nie pokazuje żadnych błędów. Gdyby był przewód któryś walnięty zapewne byłoby czuć ropą, a tu nic. Silnik suchuteńki. Nogi nie mam lekkiej, ale sprawdzałem w trasie nie przekraczając 120 km/g i wraz to samo. Ręce mi już opadają :( . Podobno można jeszcze spróbować nową mapę mu wgrać... Robił może to ktoś?

 

TDSy przede wszystkim były mniejsze, dlatego paliły mniej. Nie wiem, co Ty robisz z tym autem, że tyle pali. W rodzinie mam 3.0d touringa i w mieście pali około 9,5-10 (manual, delikatna jazda).

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być bardzo dużo powodów na początek komp. INPA i live data daj na forum

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczepie się pod temat. Mam 530d na "emce" i spalanie średnie to 7.0l 50/50 nie mówię o wciskaniu pedału w podłogę lecz normalnej jeździe. Zalane pod korek i sprawdzone komp mniej więcej pokazuje owe spalanie także coś nie tak u Ciebie... sprawdź szczelność pomp, wężyki przy filtrze od ON. Od tego bym zaczął.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie w Touringu automat, zimą, tylko miasto - średnio zakorkowane, 12l lekko

z tym że pokonuję małe odcinki do pracy - ok 6 km - uważam że na tą masę i jazdę z nie do końca dogrzanym silnikiem to normalka.

Myślę że latem spadnie chociaż o litr ;)

co do trasy, 6,5 - 7 litrów przy normalnej jeździe 120-130 km/h

 

Średnio 10l musi wziąć wg mnie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie w Touringu automat, zimą, tylko miasto - średnio zakorkowane, 12l lekko

z tym że pokonuję małe odcinki do pracy - ok 6 km - uważam że na tą masę i jazdę z nie do końca dogrzanym silnikiem to normalka.

Myślę że latem spadnie chociaż o litr ;)

co do trasy, 6,5 - 7 litrów przy normalnej jeździe 120-130 km/h

 

Średnio 10l musi wziąć wg mnie.

 

I ja się pod tym podpisuję obom rękami :mrgreen:

U mnie też 6km zazwyczaj w jedną stronę, miasto, korki, i 12 w zimie potrafi się pokazać.

Normalnie po mieście to w 10 się zamknie, na trasie poniżej 7 zejdzie bez większych problemów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I 17 można wykręcić... :norty:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj można wykręcić... ale automatu szkoda...

ciekawą anegdotę słyszałem o 4.0i ...

jedyna kontrolka która się częściej zapala niż DSC... to.... rezerwa.... buahahah...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tamten problem mam już z głowy, bo padł mi tamten silnik :mad2: . Jak się okazało :mad2: był podszykowany do handlu, bo miał pęknięty blok :evil: . Jak się okazało próbowali coś z tym zrobić, bo była nowa uszczelka wsadzona pod głowicą, ale jak to nie pomogło zaleli chłodnicę uszczelniaczem i do żyda. No i ja wpadłem :( . Kupiłem drugi silnik i mam kolejny problem. Zbiera się powietrze w układzie chłodzenia i jak go chciałem sprawdzić w trasie, to zaczął mi się gotować. Jak się wszystko uspokoiło i wystygł sprawdziłem przepływ chłodnicy (b/u), przepłukałem cały układ, zmieniłem korek od zbiorniczka na drugi no i d... nic to nie pomogło. Ręce już mi opadają. Wczoraj przejechałem się kawałek i dzisiaj rano próbowałem odkręcić korek od zbiorniczka i robi się fontanna i wyrzuca cały płyn. czyżby to była uszczelka pod głowicą????? Do tego wszystkiego zaczął mi falować podczas spokojnej jazdy do 2 tys obrotów i to bez znaczenia, czy na zimnym, czy na gorącym motorze :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.