Skocz do zawartości

Sportowe zawieszenie M


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mimo, że celuję w F10 to trafił mi się bardzo fajny egzemplarz F30 328i do kupienia. Przeraża mnie jednak trochę "Zawieszenie sportowe M" w tym egzemplarzu i 18 calowe felgi. Auto jest do importu więc ciężko wcześniej wykonać jazdę próbną. Do tej pory jeździłem autami VW/Skoda/Alfa Romeo z felgami 16 cali. BMW testowałem w salonach, F30 był wyraźnie mniej komfortowy niż F10, jendnak nadal pokonywanie nierówności było jak najbardziej akceptowalne. Nie mam jednak jak przetestować komfort z zawieszeniem sportowym i z tak dużymi felgami.

 

Komfort jest dla mnie dosyć ważny ze względu na "prezesa" siedzącego na tylnej kanapie. Czy ktoś z forumowiczów ma F30 z M zawieszeniem i 18' felgami? Jak tu porównać komfort np. do takiego Golfa czy F30 z normalnym zawieszeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jest dla mnie dosyć ważny ze względu na "prezesa" siedzącego na tylnej kanapie. Czy ktoś z forumowiczów ma F30 z M zawieszeniem i 18' felgami? Jak tu porównać komfort np. do takiego Golfa czy F30 z normalnym zawieszeniem?

 

Zawieszenie nie jest tyle problemem, co runflaty. To one powoduja utrate komfortu, po zmianie na tradycyjne opony komfort F30 na 18" bedzie zblizony do Golfa na 17" (podobna wysokosc scianki bocznej opony).

 

Nie mam jednak jak przetestować komfort z zawieszeniem sportowym i z tak dużymi felgami.

 

Duze w tym aucie, to sa 20" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja takim jeździłem przy czym wersją z adaptacyjną regulacją tłumienia (klawiszem regulowałem sobie "twardość") i to jest fajne rozwiązanie , nie było za twardo nawet w trybie sport+, za to była przyjemna reakcja układu kierowniczego, z drugiej strony:

 

- koszt amortyzatorów jest większy,

- koszt felg jak jakąś zegniesz lub pęknie ma dziurze w drodze a ubezpieczyciel nie uzna

- koszt opon zimowych w tym rozmiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Już wiem, że felgi 18 nie będą mi straszne, jednak samo zawieszenie sportowe M to chyba coś więcej niż tylko zmniejszony o 1cm prześwit? Wydawało mi się, że samo zawieszenie najpewniej uprzykrzy doznania na drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zawieszenie adaptacyjne w trybie komfort jest chyba równie komfortowe jak w standardowym zawieszeniu, a w trybie sport takie jak w sportowym M. Tak więc to sportowe zawieszenie M to chyba najtwardsze z możliwych bez regulacji - zawsze tak samo twardo. I właśnie o to się obawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie ulegaj marketingowi, że jest to adaptacyjne zawieszenie. Ma 2 ustawienia twarde albo miękkie(wg znanej mi osoby za twarde i za miękkie), wybierz zawieszenie M pasywne które będzie przede wszystkim trwalsze i lepiej dobrane do sportowego charakteru tego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A nie lepiej jechać do jakiegoś salonu i się przejechać takim autem? Po co kombinować i ryzykować. Musisz sam ocenić co i jak, bo to co dla Ciebie będzie nieakceptowalne, dla innego osobnika będzie za "miękko". :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Panowie przepraszam, że odświeżam ale mam identyczne pytanie. Czy jest może ktoś na forum, kto posiada obecnie F30 z zawieszeniem sportowym M (nie adaptacyjne). Mam możliwość kupienia fajnego auta, ale ma właśnie takie zawieszenie i tego się trochę obawiam. Nie jeżdżę w trasy. Zazwyczaj to przejazdy wioska - miasto po niezłych drogach, chociaż wszyscy wiemy jak te drogi w Polsce wyglądają. Na co dzień nie mam problemu z przetestowaniem "trójki", ale w zwykłym zawieszeniu i jest ok, natomiast jak duża będzie różnica w twardości samochodu, z komfortu? Pomoże ktoś? Nie mogę tego samochodu niestety przetestować na własnej skórze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedz do dealera, nawet do innego miasta i sprawdz. Na bmw.pl masz oferte aut uzywanych. Wiekszosc to demowki. Znajdz wersje z zawieszeniem m i jedz do tego dealera. Jak masz kilka lat jezdzic, to warto jeden dzien poswiecic niz potem sobie pluc.

 

Ja nie jechalem bmw z zawieszeniem m. Natomiast zwykla zawiecha f30 po liftingu na kolach 17 profil 55, to dla mnie maksymalny rozmiar. Ladnie tlumi drobne nierownosci, jak przez gabke. Wieksze kola lub utwardzony zawias powodowalby zbyt duzy dyskomfort. Nie lubie zbyt twardego przenoszenia kazdej szpary w jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeździłem na zawieszeniu M. Komfort jak w E90 z zawieszeniem sportowym i feglach 18" - co kto lubi - dla mnie było za twarde.20 lat temu bym się skusił :mrgreen: ale teraz pesel już nie ten :mrgreen:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślę, że i tak największy wpływ mają tutaj koła. Niski profil i run flat będą dużo bardziej odczuwalne niż sportowe zawieszenie. Miałem ostatnio kilka beemek nawet z gwintowanym, bardzo niskim zawieszeniem i był znośny komfort bo poruszały się na kołach 17 cali i zwykłych oponach. F30 generalnie ma zupełnie inną charakterystykę zawieszenia niż np. F10. Mam wrażenie, że F10 z M pakietem jest bardziej komfortowe niż F30 w standardzie. Mimo tego i tak wg mojej opinii, tak jak pisałem wyżej, na nasze drogi największy wpływ na komfort mają koła nie zawias.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Teraz i ja stanalem przed dylematem. kupuje w salonie 440i GC xdrive. Adaptacyjnego zawiezseina M nie wzialem poki co. Moze ktos mi odpowiedziec czy to sa same amory ? i czy naprawde auto jest o wiele sztywniejsze i lepsze w prowadzeniu? Seryjne zawieszenie w tym aucie nie jest juz odpowiednio dobre? Wkoncu to "Coupe", sportowa wersja 3.. ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz i ja stanalem przed dylematem. kupuje w salonie 440i GC xdrive. Adaptacyjnego zawiezseina M nie wzialem poki co. Moze ktos mi odpowiedziec czy to sa same amory ? i czy naprawde auto jest o wiele sztywniejsze i lepsze w prowadzeniu? Seryjne zawieszenie w tym aucie nie jest juz odpowiednio dobre? Wkoncu to "Coupe", sportowa wersja 3.. ?

 

Przy x drive auto jest ciut wyższe.... Ludzie z forum wymieniają serię na eibach pro kit lub blusteiny....i wtedy daje rade.... Seria to lipa.... Jedynie przy rwd jest Oki jak weźmiesz stałe zawieszenie m.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień jeżdżę z zawieszeniem M oraz kołem 19" i oponami RF rzecz jasna... dla mnie to sprężyste ale absolutnie wystarczająco komfortowe zawieszenie. Mam 3 letnie dziecko i absolutnie się nie skarży. Wcześniej jeździłem obecną Mazdą 6 która przy tym aucie prowadzi się jak ponton :) Jak na moje preferencje zawieszenie świetne, i całkowicie "znośne" na co dzień.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.