Skocz do zawartości

E46 320d jak wam pali na mrozie


skols003

Rekomendowane odpowiedzi

Niekoniecznie jest tak jak piszesz, poprzedniej zimy miałem walnięty sterownik świec - błędy ''glow plug'' były na każdym cylindrze. Sterownik zregenerował Roger, dodatkowo wymieniłem 4 świece i do pierwszych ostrych mrozów tegorocznej zimy auto paliło normalnie, zero błędów. Jak pisałem w poprzednim temacie przy -13 musiałem kręcić 3 razy zanim zaskoczył, co się okazało 2 świece NGK odmówiły posłuszeństwa po niecałym roku. Będę je reklamował, kupię teraz Beru, zobaczymy ile wytrzymają...
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niekoniecznie jest tak jak piszesz, poprzedniej zimy miałem walnięty sterownik świec - błędy ''glow plug'' były na każdym cylindrze. Sterownik zregenerował Roger, dodatkowo wymieniłem 4 świece i do pierwszych ostrych mrozów tegorocznej zimy auto paliło normalnie, zero błędów. Jak pisałem w poprzednim temacie przy -13 musiałem kręcić 3 razy zanim zaskoczył, co się okazało 2 świece NGK odmówiły posłuszeństwa po niecałym roku. Będę je reklamował, kupię teraz Beru, zobaczymy ile wytrzymają...

A może zregenerowany sterownik znowu się posypał jak było w moim przypadku.Najpierw blad jednej,potem dwie i trzecia.Okazalo się że regenerowany padł.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie jest tak jak piszesz, poprzedniej zimy miałem walnięty sterownik świec - błędy ''glow plug'' były na każdym cylindrze. Sterownik zregenerował Roger, dodatkowo wymieniłem 4 świece i do pierwszych ostrych mrozów tegorocznej zimy auto paliło normalnie, zero błędów. Jak pisałem w poprzednim temacie przy -13 musiałem kręcić 3 razy zanim zaskoczył, co się okazało 2 świece NGK odmówiły posłuszeństwa po niecałym roku. Będę je reklamował, kupię teraz Beru, zobaczymy ile wytrzymają...

A może zregenerowany sterownik znowu się posypał jak było w moim przypadku.Najpierw blad jednej,potem dwie i trzecia.Okazalo się że regenerowany padł.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

 

Dla mnie rowniez padl regenerowany, kupilem orginal Behru za 120zl w IC, zadowolony do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra cena :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w Dis'ie , Inpie jednoznacznie można stwierdzić że jest to wina sterownika ? Bo zaczynam się poważnie zastanawiać czy faktycznie jest to wina świec.

Czy dobrze pamiętam że Roger dawał na nie gwarancje ?

 

 

 

Edit:

Odpowiem sobie częściowo sam :D, Roger udziela gwarancji na naprawiane u niego sterowniki, czas 2 lata....

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Każdemu na naprawiany sterownik daje dożywotnia gwarancję.

Co nie znaczy że nigdy nie ulegnie on awarii.

Na to w jaki sposób pracuje sterownik , a jego praca jest zależna od wielu podzespołów w aucie nie mam wpływu.

W sprawnym aucie będzie działał bez problemu , w aucie z uwalonym termostatem ,lub podgrzewaczem tudzież czujnikiem temperatury a nawet głupią pompką obiegową ,będzie działał inaczej. Czas jego pracy, albo będzie bardzo krotki albo bardzo długi.

Sterowniki maja wadę ale w większości przypadków ich awaria jest efektem innej awarii. Przyroda.

 

Jeśli komuś padł sterownik robiony prze zemnie , nie robię problemów , nie wnikam , naprawiam lub wymieniam.

Niech ktoś spróbuje sterownik na gwarancji wymienić w sklepie. :mrgreen: Tym bardziej w takim który sprzedaje sterownik za 120zł w co osobiści nie wieżę.

Przywykłem to forumowych dziwnych treści wiec traktuję to info z przymrożeniem oka.

 

Mauro życzę a by nowy sterownik działał ci bardzo długo , natomiast wiem że jeśli padnie to tego się nie dowiemy.

 

Ja naprawiam je za 80zł jeśli Ty kupiłeś sterownik za 120zł , to naprawa faktycznie musi być mocno przemyślana.

Czekam na link do oferty o której mowa.... albo po prostu nie pisz bzdur bo za 120zł brutto przeciętny Kowalski nie kupi nowego zamiennika do swojego auta.

Przy szpanowałeś że tanio kupiłeś ale nikomu nie pomogłeś. :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek,

 

Zdecydowałem się najpierw regenerować, bo teoretycznie trwałość miała być równa, większa niż nowego. Okazało się że padł po kilku miesiącach, ale powodem mógł być niesprawny podgrzewacz. Chciałem ponownie sterownik naprawić, ale w serwisie u brata gdzie robię auto miałem opcję zakupu nowego za ok 120zł po zniżkach, cena dla warsztatu. W detalu dziś taki kosztuje 285 zł, BERU 0522120701, GSE 101 0522120701.

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=52333415131416131760131414601318151514151320131411414838&i=14131115161711141415111813&s=7887405c8391ae7d1c2a3116021be768

Dokładnie ten model jest dostępny w IC i cena dla warsztatu jest zależna od zniżki na elektronikę. W moim przypadku jak bym chciał na dziś taki sterownik, to kosztuje on 189zl.

 

Wymieniłem podgrzewacz i wszystko hula, na razie nie mam z nim problemu. Jak padnie to dam znać na forum, bo nie ma co ukrywać. Warto by inni wiedzieli jaka jest trwałość nowych sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Roger za info, zadaje ponownie pyt. czy bez ściągania kolektora jestem w stanie za pomocą dis, inpa stwierdzić czy padł sterownik czy świeca ?

Nie ma takiej możliwości.

Najszybszym krokiem jest podłączenie sprawnego pewnego sterownika , wykasowanie błędów i wymuszenie pracy (inpa-AKTYWACJA)

Po czym odczytujemy błędy.

Jeśli błędów nie ma wiemy że winny był sterownik jeśli błędy powrócą na jednej świecy wiemy że ta świeca jest spalona.

 

Można jeszcze pod autem zamiast podłączać sprawny sterownik , próbować przemierzyć na " pinach wtyczki " świece.

Najprościej jest podać 12v poprzez żarówkę np. od "stopu". Jeśli żarówka się zaświeci oznacza to że świeca jest sprawna i zamknęła obwód do masy .

 

Wymieniłem podgrzewacz i wszystko hula,
a widzisz :mrgreen: to odłącz go i zobaczymy ile podziała nowy sterownik. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roger czy możesz zdradzić tajemnicę jaki prąd pobiera sprawny pdgrzewacz.

Chciałbym to sprawdzić bo w prawdzie sterownik wymieniłem na nowy ale w sumie nie chcę żeby znów padł.

 

W ubiegłym roku przed wymianą sterownika i świec tak do -8C nie miałem większych problemów z odpalaniem. Gożej było z nowym badziewnym aku które wymieniłem na używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najszybszym krokiem jest podłączenie sprawnego pewnego sterownika , wykasowanie błędów i wymuszenie pracy (inpa-AKTYWACJA)

Po czym odczytujemy błędy.

Jeśli błędów nie ma wiemy że winny był sterownik jeśli błędy powrócą na jednej świecy wiemy że ta świeca jest spalona.

 

Krzychu, a czy jest taka opcja, że świece i sterownik są ok, a na inpie pokazuje błąd?

Pytam, bo gdy kupowałem autko (z pewnych rąk), to dostałem fakturę potwierdzającą 4 nowe świece, no i sprzedający chciał mi dać stary sterownik świec, bo też wymienił na nowy (głupi, że nie wziąłem). Jakieś dwa miesiące później podłączałem inpę, pokazał i nadal się pokazuje błąd na 2 i 4 śiewcy, ale nie mam najmniejszego problemu z odpalaniem. Tydzień temu byłem na mazurach gdy były te duże mrozy, po nocy pokazało mi -16, a odpaliła bez najmniejszych problemów. Piszę do Ciebie, bo zastanowił mnie ten Twój wpis:

wykasowanie błędów i wymuszenie pracy (inpa-AKTYWACJA)

 

Błędy kasowałem, choć powracają, ale o co chodzi z tym wymuszeniem pracy? Coś dodatkowo trzeba inpą włączyć?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem po przejechaniu kilku km i podgrzewacz był gorący, więc póki co go wykluczam. Sterownik świec od Rogera już leży w domu i czeka na założenie, jeśli po wymianie dalej będzie to samo to będę szukał dalej. Jeśli to znów świece po roku padły to się wkurzę. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolacze sie do postu, mam podobny problem. Po nocy wyglada to mniej wiecej tak

 

http://www.youtube.com/watch?v=j3N9OdmvPJ8

 

a tu na "cieplo" (w dzien po kilku godzinach odpala podobnie)

 

http://www.youtube.com/watch?v=s3zMa7j2qiE

 

Swiece do wymiany czy pompa?

 

Problem chyba rozwiazany, 3 padniete świece, wymienione, bledy skasowane. Z potwierdzeniem zaczekam na mroz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem jak mój przedmówca bagley. Tak samo mam problem rano odpalić jak kolega przedstawił na filmie .

 

Reperowałem u Rogera sterownik świec żarowych w maju i mam kłopot z odpalaniem auta ;/ żeby odpalił rano przy -10 stopni muszę go kręcić około 10-15 sekund do tego korygując pedałem od gazu bo inaczej nie odpalę ;/ zauważyłem że kontrolka świec pali się góra 4s. Na kompie patrzyłem nie ma błędów ani świec żarowych ani sterownika :/ Dodam że jak go odpalę i od razu zgaszę to za chwile juz pali od strzała. Przeszukałem już forum i nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na inpie zauważyłem że:

 

przed odpaleniem auta:

 

air intake temperature pokazuje 9 stopni

temperaturę silnika 16

temperaturę cieczy 16

 

po odpaleniu:

 

air intake temperature pokazuje 2 stopne

temperatura silnika 18

temperatura cieczy 18

 

na dworze jest -10.5 stopnia, auto stało około 3h Nie wiem ale chyba temperaturę wlotu powietrza powinno pokazywać taką samą jak zewnętrzną prawda??

 

czy przypadkiem nie jest walniety jakiś czujnik i dlatego nie dogrzewają świece przy odpalaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedstawię zrzuty ekrany z inpy

 

przed odpaleniem auta

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3c57d9ebae7524a.html

 

po odpaleniu auta

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09c30cb7d15a8d9c.html

 

dodam selective mass adjustment

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b15efc244f53721.html

 

przypomnę że auto stoi około 3h, jest temperatura -10.5. proszę o waszą fachową opinię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.