Skocz do zawartości

BMW Rheingold


kris1973

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ISTA P online https://www.youtube.com/watch?v=cV6ww8kWk2w

zobaczcie tam nie ma icom tylko jakaś inna głowica

 

zaskoczyłeś mnie Din76, że ty nie wiesz iż BMW również działa z interfejsem, który obsługuje standard J2534 ;)

 

troche więcej informacji:

https://oss.bmw.de/open/legal/techRequirements.jsp

Dla potrzeb diagnostyki i programowania pojazdu konieczne jest użycie następującego interfejsu Vehicle Communication Interfaces (VCI):

ICOM (zalecane przez BMW)
Do połączenia modułu ICOM z komputerem PC potrzebne jest kolejne złącze sieciowe

Narzędzie Passthrough Tool (PTD), które musi być kompatybilne ze standardem SAE-J2534 (np. od producenta Drew Technologies, I+ME ACTIA)
Do połączenia narzędzia PTD potrzebne jest wolne odpowiednie złącze w zależności od danych producenta (np. RS232 lub USB)
Wymagany jest sterownik PTD producenta, który należy zainstalować zgodnie z instrukcją użytkownika systemu OSS
Przed zakupem komputera/systemu operacyjnego należy uwzględnić także wymagania techniczne producenta narzędzia PTD (np. istnieją takie narzędzia PTD, które nie są kompatybilne z systemem Windows 7 Professional © 64-bit.)
Nie należy obsługiwać narzędzi PTD poprzez złącze Bluetooth

 

http://www.boschdiagnostics.com/pro/j2534-faqs

http://www.drewtech.com/technician/introduction/whatisj2534.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, przyznam się że nie wiedziałam , myślałem że do programowania ISTA P zrobili sobie wyłączność tylko dla ICOM , OPS odcieli a to taka sama głowica

dla serii exx do fxx brak chyba ethernet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .

ma ktos instrukcje do ista_P po polsku.

bo gosc ma e36 i z automatu na manual przerabia ,i mam mu pomöc to przeprogramowac .

czy tylko ADS w e36 wchodzi w rachube?

i czy moge to ncs zrobic? lepjej DIS jako retrofit?

czy istaP jako wymiana sterownika? ale jak wpisze wg vin to wyczyta ze byl automat,,jak to manualnie wpalic mu ten manual?

a jest jescze winkfp .cz y tym musze nowy soft mu wpalic ?chyba ma ms41.0,musze dokladnie zchekowac jaki ma silnik i sterownik

a drugi ziomek ma e87 320D 2008 rok 5 drzwi i zakoadowalem mu pare rzeczy (klapjace lusterka ,home i welcome licht)

ale chcial zeby tylne swiatla swiecily tylko LED,a swieca mu tylko tylne jezdne görne i dolne,opröcz tych led .czy mozna to przeprogramowac ?czy trzeba ciac kable :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .

ma ktos instrukcje do ista_P po polsku.

bo gosc ma e36 i z automatu na manual przerabia ,i mam mu pomöc to przeprogramowac .

czy tylko ADS w e36 wchodzi w rachube?

i czy moge to ncs zrobic? lepjej DIS jako retrofit?

czy istaP jako wymiana sterownika? ale jak wpisze wg vin to wyczyta ze byl automat,,jak to manualnie wpalic mu ten manual?

a jest jescze winkfp .cz y tym musze nowy soft mu wpalic ?chyba ma ms41.0,musze dokladnie zchekowac jaki ma silnik i sterownik

a drugi ziomek ma e87 320D 2008 rok 5 drzwi i zakoadowalem mu pare rzeczy (klapjace lusterka ,home i welcome licht)

ale chcial zeby tylne swiatla swiecily tylko LED,a swieca mu tylko tylne jezdne görne i dolne,opröcz tych led .czy mozna to przeprogramowac ?czy trzeba ciac kable :mad2:

 

W e36 istaP Ci się nie przyda za bardzo, tam w dużej mierze jest eprom a nie eeprom, zmiana na manual - zmień ZCS.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie czy ista rheingold 3.41 ma opcje np kodowania swiatel etc.? Czy tylko diagnoza?

nie koduje, tylko diagnostyka i adaptacje .

 

Co to ZCs?

to samo co FA/VO opis wyposażenia ale w starszych modelach

składa się z 3 kodów GM SA VN jak uzywasz ncs ze starszymi modelami to widzisz jak zczytasz

od 31 do e53 z tym że od 2001 roku w E46 jest już FA zamiast ZCS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie wymagania sprzętowe ma rheingold? Mam starego lapka, system xp, ram 4GB (pewnie xp widzi jeszcze mniej), procesor w miare szybki 2GHz czy da radę na tym postawić rheingolda? Czy bez 64 bitowego systemu nie ma szans?

 

Gdzieś dawniej czytałem że ISTA itp. potrzebuje przynjamniej 6-8GB ramu i sporo wolnego miejsca na dysku? Ktoś ma praktyczne doświadczenia jak to na prawdę jest? Czy rheingold w ogóle nie ruszy czy też bedzie bardzo powolny jeśli laptop będzie ‘słaby’?

 

Czy w ogóle jest sens pchania się w ten program skoro już jest zastępownay czymś nowszym? Na razie, do diagnozy/kodowania e92 wystarcza mi dis/sss i inpa/ncs ale do f-series (byćmoże w przyszłości) to już za mało. Czy Rheingold posiada jakiś odpowiednik starego TIS'a z informacjami o naprawie, momenty dokręcania śrub itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dasz rade zainstalować na XP chociaż nie będzie to łatwe instrukcje masz w tym temacie ale kilka stron wcześniej, poszukaj też kod aktywacyjny

też jest w tym temacie

Rheingold to ISTA D to że zmienili nazwę na ISTA+ to nic nie znaczy nadal jest to samo nawet pliki z nowego pasują do starego (jak ktoś umie przerobić)

zainstaluj sobie rheingold 3.41 wystarczy ci 3 GB do tego i 30GB wolnego miejsca na dysku C , po instalacji można zmniejszyć do 16 GB

usuwając zbędne języki

potrzebny jest ediabas 7.3.0 do niego i microsoft net framework 4

chodzi ze zwykłym interfejsem K- D-can , ICOM, ENET dla F serii

tak jest cała dokumentacja techniczna, ale nie do wszystkich modeli nie ma do tych starszych .

 

 

Panowie mam pytanie aktualizował ktoś ICOM firmvare przez rheingold ???

czy lepiej klasycznie przez przeglądarkę Internet explorer zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie aktualizował ktoś ICOM firmvare przez rheingold ???

czy lepiej klasycznie przez przeglądarkę Internet explorer zrobić .

 

Aktualizowałem oboma sposobami tylko przez przeglądarke dużo prościej ;) nie ma przeciwwskazań :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dla mnie to prościej jest przez rheingold tylko u mnie nie wykrywa icom jako firmware, ale Free w ista 3.52

obecne jest 138 Firmware 03-13-02 patrząc w przeglądarce ,

a już jest nowsze 03-14-03 ściągnąłem instalator icom firmvare BMW_ISPI_ICOM-FW_03-14-03

zainstalowało się ale nie ma jakieś aplikacji do aktualizacji , mi narazie z tym co ja mam wszystko chodzi

ale wychodzi Ista P 3.58 to pewnie do tego trzeba będzie zaktualizować , do isty D 3.54 pewnie też , ale nie ma bazy SQLitedbs do tego jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to prościej jest przez rheingold tylko u mnie nie wykrywa icom jako firmware, ale Free w ista 3.52

obecne jest 138 Firmware 03-13-02 patrząc w przeglądarce ,

a już jest nowsze 03-14-03 ściągnąłem instalator icom firmvare BMW_ISPI_ICOM-FW_03-14-03

zainstalowało się ale nie ma jakieś aplikacji do aktualizacji , mi narazie z tym co ja mam wszystko chodzi

ale wychodzi Ista P 3.58 to pewnie do tego trzeba będzie zaktualizować , do isty D 3.54 pewnie też , ale nie ma bazy SQLitedbs do tego jeszcze.

 

juz wyszła ;) juz mam zainstalowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz rade zainstalować na XP chociaż nie będzie to łatwe instrukcje masz w tym temacie ale kilka stron wcześniej, poszukaj też kod aktywacyjny

też jest w tym temacie

Rheingold to ISTA D to że zmienili nazwę na ISTA+ to nic nie znaczy nadal jest to samo nawet pliki z nowego pasują do starego (jak ktoś umie przerobić)

zainstaluj sobie rheingold 3.41 wystarczy ci 3 GB do tego i 30GB wolnego miejsca na dysku C , po instalacji można zmniejszyć do 16 GB

usuwając zbędne języki

potrzebny jest ediabas 7.3.0 do niego i microsoft net framework 4

chodzi ze zwykłym interfejsem K- D-can , ICOM, ENET dla F serii

tak jest cała dokumentacja techniczna, ale nie do wszystkich modeli nie ma do tych starszych .

 

 

Panowie mam pytanie aktualizował ktoś ICOM firmvare przez rheingold ???

czy lepiej klasycznie przez przeglądarkę Internet explorer zrobić .

 

a ten enet kabelek to tylko do eFek? ale diagnoza i kodowanie ,update? i motory bmw tez?bo koles sie pytal bo wie ze mam soft ,ale motory bmw maja obd2?

to musze miec kabel k+d can do aut od 2007.03? a extra do eFek jeszcze ENET?

a jak soft bym chcial se przerobic winOLS to jeszcze musze miec MPPS czy lepjej GALLETTO1260?

czy lepjej cos drozszego

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/smps-mpps-chiptuning-chip-tuning-obd-flasher-v-13-02-usb-can/407833280-223-3235

 

takie cos np .z pudeleczkiem na srodku..

 

czy gra nie warta swieczki i w mojej betce za duzo nie zwojuje softem? :norty:

pozdrawiam

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to prościej jest przez rheingold tylko u mnie nie wykrywa icom jako firmware, ale Free w ista 3.52

obecne jest 138 Firmware 03-13-02 patrząc w przeglądarce ,

a już jest nowsze 03-14-03 ściągnąłem instalator icom firmvare BMW_ISPI_ICOM-FW_03-14-03

zainstalowało się ale nie ma jakieś aplikacji do aktualizacji , mi narazie z tym co ja mam wszystko chodzi

ale wychodzi Ista P 3.58 to pewnie do tego trzeba będzie zaktualizować , do isty D 3.54 pewnie też , ale nie ma bazy SQLitedbs do tego jeszcze.

 

juz wyszła ;) juz mam zainstalowana.

Dzisiaj aktualizowałem Firmware swojego ICOMa przez ISTA +3.54.11 :D .Poszło bez problemu .Czas aktualizacji około 2 minuty :dance: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nawet poszukać się Wam nie chce, a było kilka razy

nawet zacytuje ze strony 3

 

"Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control i tam masz korekcje wtryskow, testy dpf,przeplywka i jeszcze pare innych"

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mnie oświecić w temacie czy z Rheingold'a 3.41 powinienem korzystać(czy jest taka możliwość,że połączy mnie z bazą)będąc podłączonym do neta?

Można sprawdzić historię napraw?

Nie mogę sprawdzić czy się łączy,ponieważ nie mam sieci w garażu,normalnie w domu nie łączy się z netem.

I nie za"Chiny" nie mogę opanować jak sprawdzić wtryski w benzyniaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej możesz tylko po marzyć, jedynie co można sprawdzić w ETK to wyposażenie fabryczne samochodu rozkodowanie VIN

łączy się z bazą danych i zczyutuje, ale o połączeniu się z BMW i przegląd historii serwisowej to nie da rady ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.