Skocz do zawartości

[E36]Cała prawda o wydechu.M52B25.


CICHY525

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Witam :wink:

Dziś postanowiłem z czystej ciekawości zainteresować się swoim wydechem silnik gada pięknie i odgłos przywodzi na myśl tylko jedno-przelot!!!

Wszystko jest fajnie itd.dźwięk może się podobać zaj******ście ryczy szczególnie jak przekraczam 3 t obr. tylko jest parę ale....

1.Jak jadę nie ma osoby żeby się nie obejrzała za mną :D

2.Coś mi się wydaję, że przy kontroli tracę dowód rejestracyjny.

3.Z początku podobało mi się bo fajnie i gęba się cieszyła, ale na dłuższą metę zrobiło się co tu dużo mówić UCIĄŻLIWE!!!Przy prędkości powyżej 130 prawie myśli swoich nie słyszę.A przy przegazówce to co lżejsze leży za samochodem zostaje odrzucone na kilkanaście metrów :mrgreen:

4.Coś się musiało też powypalać bo w końcowym coś dzwoni jakbym nakrętkę wrzucił i na wygląd też pierwszej świeżości nie jest.

Otóż tak.Kolektor Wydechowy raczej seryjny nie jest. Jest spawany i nie podobny do tych co widziałem w innych M52 reszta jest z wyglądu jak oryginał tłumik końcowy z normalną puszką.

Zdjęcie poglądowe "Bada" z podnośnika :wink:

DSC_0774.jpg

No i tak dorwałem dziś katalog tłumików (książkowy) i trochę mnie to zdezorientowało.Jest tam kilka rodzajów.

Co ciekawe np. w Bosal-u M52B25 występuje dopiero od 98, do 98 jest M52. Na ich stronie popatrzyłem i wydaje mi się, że ten powinien być ok.- link

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_select_order_list.php?query_nr=20&sysnr=02020065

Byłem dziś u tłumikarzy i zaoferowali mi niby od tego auta(Polski), ale puszka zupełnie inna za 250 z montażem. Drugi zakład proponował mi tłumik za 650 z montażem i uparcie twierdząc, że w E36 2,5 litra musi mieć końcówkę dwururkę.Nie dali sobie przetłumaczyć że owszem 2,5 miał dwururkę, ale M50 nie M52.Kolejny popatrzył i stwierdził, że (cytuję) "się cóś :mrgreen: dorobi z podobnego" :shock: Więc więcej nie wchodziłem w rozmowę i pojechałem.

Przeglądam teraz Allegro i ta sama historia niby pasuje do 323, ale prawie każdy wygląda inaczej :? Zarówno końcówka inna jak i mocowania itd.

Mam trochę mętlik w głowie.Zależy mi na normalnym dźwięku silnika i fabrycznym wyglądzie.Nie chce sportowych kominów, ani używek które pewnie za niedługo też szlag trafi zwłaszcza, że jeżdżę tym autem symbolicznie.

Więc jak to jest z tymi tłumikami???

PS.A może by podwiesił ten temat tak jak o dyfrach? Co by następni nie zakładali.Co myślicie? jak coś to do moda truknę :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poszukaj na stronie polmo ostrów jedna z największych firm jeżeli chodzi o produkcję tłumików w pl.Ponad rok temu nabyłem u nich tłumik do swojej 520 za uczciwą kasę i wykonanie przyzwoite.Co do dzwięku to jest cichy nawet za bardzo.Przedtem miałem fajny basowy pomruk.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do dzwięku to jest cichy nawet za bardzo.
:lol:

Wydaje mi się,że tłumiki od modelu silnika 1.6 do 2.3 są takie same.Ja mam w mojej E36 1.8 tłumik taki sam jak Ty CICHY,patrzyłem też na Allegro.Swój tłumik zmieniałem jakieś 7 lat temu i był jeszcze oryginał ze znaczkiem BMW-może i Twój to jeszcze oryginał choć może "łapał" już dziury i był łatany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wydaje mi się,że tłumiki od modelu silnika 1.6 do 2.3 są takie same.

Nie są takie same i chyba zależy to też od rodzaju budy, bo patrzyłem na sedana to ma taki owalny i tam gdzie wychodzi końcówka to jest płaski.

Nie ma silnika 2,3. Jest 2,5 tylko są 2 rodzaje-nazwijmy to starszy i młodszy.Ja mam ten młodszy z vanosem.

Ten pierwszy miał też chyba jeszcze inny wydech. I właśnie w tym motorze tłumik miał 2 końcówki wydechu tzw. dwururka.

Nie chcę innego tłumika bo nie mam najmniejszego zamiaru podcinać M pakietowego zderzaka żeby upchnąć końcówki.

może i Twój to jeszcze oryginał choć może "łapał" już dziury i był łatany.

Nie sądzę żeby ten co jest u mnie cokolwiek tłumił :8)

Poszukaj na stronie polmo ostrów

No poszukałem i jest, tylko cen nie ma.Rozumiem, że trzeba zadzwonić do nich, czy jak?

http://polmostrow.pl/katalog.html

http://katalog.polmostrow.pl/2011/a/00109.gif

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja kupowałem przez allegro tylko nie pamiętam nicku gościa.

Tu masz przykładową cenę

http://allegro.pl/tlumik-koncowy-bmw-3-e36-2-0-2-5-wroclaw-i3794055260.html

Ale myślę że warto zadzwonić i zapytać możliwe że kupisz taniej.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak robiłem w E36 swapa na m52b25 zamontowałem tłumiki z E36 2,5tds bez kata oba są przelotowe ,mają taką samą średnicę jak z m52b25 i ciche jak w serii. Za dwa dałem 260zł.

http://i46.tinypic.com/20tosac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W m52b25 jest taki sam wydech jak w b20 (układ na jednej rurze, z pojedynczą końcówka, sedana i coupe jest taki sam - wiem bo przekładałem z coupe do sedana tak owy). Tłumik masz już najwidoczniej przepalony, mój kumpel w m52b20 miał coś takiego jak ty że fajnie "głośno" chodził, ale powyżej 130 km/h to w trasie mózg wysiadał :)

Osobiście nie polecam tłumików "nowych" z allego, gdyż nijak mają się one z dźwiękiem oryginału i są robione dość uniwersalnie. Może poszukaj coś na zagranicznych serwisach aukcyjnych ebay.de lub ebay.co.uk

Możesz też pogadać z chłopakami z PROEX oni robią wydechy na zamówienie, maja ogłoszenie nawet na forum gdzieś, wszystko Ci wyczarują a jakość jest naprawdę niezła - robili mi kiedyś wydech tylko do innego autka i byłem naprawdę zadowolony :)

 

PS.A Co z resztą układu wydechowego? Masz kata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chciałbym żeby to wyglądało i brzmiało.......normalnie.

Tak jak napisałeś i ja wcześniej napisałem odgłos może się wydawać fajny dla kogoś kto przejechał się raz czy dwa,ale nie dłużej przy większej prędkości jest to bardzo męczące i dosłownie czuje się aż taki rezonans.

Patrzyłem na dedykowane tłumiki Ultera. Najtańsze nie są i podejrzewam że jakość jest niezła, ale jakoś nie widzę u siebie takiego komina z świecącą końcówką.

Co do kata to nie dam jednoznacznej odpowiedzi. Jakaś tam puszka jest, ale czy coś w niej siedzi tego nie wiem.

Nie wiem, może się mylę ale mam przeczucie, że ani w katalizatorze ani w tłumiku to żadnych bebechów u mnie nie ma.

Słyszałem też od jednego gościa że jeżeli katalizatora nie ma to pomimo założonego nowego tłumika może nie pożyć od długo bo będzie dostawał ognia i szybko wypali się. jak myślicie,prawda to?

Odnośnie tłumika widziałem takie owalne z okrągłą końcówką/rurką i te tłumiki widać spod zderzaka i nie wygląda to za estetycznie. Taki który mam posiada większą i płaską końcówkę i reszty praktycznie nie widać i to zgrabnie wygląda, dlatego chciałbym taki lub podobny.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kata to powiem Ci z mojego doświadczenia tak:

Jego obecność jest wymuszona normami emisji spalin itp w związku z tym cały układ wydechowy jest z zaprojektowany tak aby kat się w nim znajdował. Ma on za zadanie nie tylko dopalać związki znajdujące się w spalinach jak również wyciszać układ, łagodzić drgania itp. Np u mnie po wycięciu kata bo się rozsypał praktycznie do dziś nie mogę poradzić sobie z tym aby cały układ wydechowy zachowywał się prawidłowo. Albo cały układ drży albo rezonuje przy określonych obrotach albo po prostu po jakimś czasie ucina mi rurę przy wejściu do puszki tłumika końcowego. Ostatnio nawet wspawałem łącznik elastyczny którego w serii nie ma. Rozważałem nawet zakup używanego kompletnego wydechu.

Moim zdaniem jeśli chcesz mieć spokój z wydechem to idź w oryginał albo rób jakiś wydech na zamówienie z nierdzewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że środek kata wydmuchało już - miałem tak kiedyś w oplu omedze, że katalizator się posypał a jego resztki poleciały aż do końcowego tłumik, więc dlatego możesz słyszeć to dzwonienie w końcowym. A co za tym idzie jeśli puszka kata jest pusta to nic dziwnego że końcowy tłumik się wypaliła w środku :P Zmiana tylko końcowego nic nie da bo za jakiś czas też go szlag trafi....

A u siebie np. nie mam katalizatorów (z tym że ja mam układ na dwóch rurach jak to w m50b25) i zamiast katów mam wspawane tłumiki takie małe wielkości kata od Passata jakiegoś nowszego czy czegoś tam (nie wiem dokładnie bo kupiłem od gostka już z nimi) a po za tym reszta w oryginale i jest cichutko i elegancko, nic się nie przepala itp.

 

Np. mój kumpel kupił ostatnio e36 sedan z m52b20, na oryginalnym układzie z eleganckim katalizatorem itp. i samochodu w ogóle nie słychać. Podczas zamiany końcowego tłumika, zamarzył mu się supersprint, chcieliśmy sprawdzić czy będzie bardzo głośny bez końcowego tłumika i powiem szczerze że moja e36 na poprzednim układzie wydechowym od b20 (zamiast kata jakaś tania strumienica + końcowy supersprint) była głośniejsza od jego bmw bez końcowego :P choć zmienił na tego supersprinta co wcześniej ja miałem to u niego dalej wszystko cichutko chodzi, kapkę głośniej od oryginału więc sprawny kat dużo tłumi i to nie tylko zanieczyszczeń ale i dźwięku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko prawda,kat bardzo wycisza układ i rzadko się zdarza,aby posypał się w BMW

na miejscu kolegi,który założył temat,poszukałbym używki i będzie dobrze

wycięcie kata raz na zawsze pozbawi auto typowego brzmienia

od 318,320,i 325 M52 są takie same końcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Moderatorzy

Nie myliłem się co do wydechu, że to przelot :mrgreen: .

Katalizator jest wybebeszony-znaczy wygląda, a go nie ma :wink:

Końcowy tłumik hmmm jeżeli go można tak nazwać to coś było :mrgreen:

Wyglądał tak :mrgreen:

T%25C5%2582umik%2520BMW4.jpg

Niezły co? :mrgreen:

Co do wyboru tłumika skłoniło mnie mnóstwo przeczytanych opinii z tego i z innych forów.

Większość tych co nabyła zamienniki jest niezadowolona z dźwięku, również większość tłumików po 2 latach rozlatuje się w drobny mak(widziałem jak wygląda tłumik z Ostrowa po 2 latach-jedna wielka rdza).

Więc jest ...

T%25C5%2582umik%2520BMW3.jpg

T%25C5%2582umik%2520BMW5.jpg

Nawet dziś tłumikarz się klepnął, że zamienniki "dzwonią".

W końcu nastała cisza :D .Po przekroczeniu 3 t/obr na moment daje znać o sobie pusta puszka kata

PS.Ten używany orginał był droższy jak nowy zamiennik :doh: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.