Skocz do zawartości

Jak sprawdzić sprawność termostatu?


kriswin

Rekomendowane odpowiedzi

Opinia na temat termostatów kupowanych poza ASO jest jak dotąd jedna. Strata kasy, a do tego cena wyższa zwykle niż w ASO. Ale jak chcesz to możesz wypróbować także te.

ktoś jeszcze doda swoją opinie? wiecie może ile kosztuje termowstat egr w BMW? na allegro 80 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja ci twoich fenomenów wyjaśniał nie będę. U mnie i u paru innych kolegów temperatura doszła pow 90 stopni mimo uwalonego termostatu. Być moze odkręciłes ogrzewanie w aucie i tym sposobem ciepło ci uciekało z układu. O tyle zacząłes pisać z sensem ze w końcu na temat a nie jakie pierdoły o turbinach.

Owszem aby temperatura sie ustabilizowała potrzebny jest odpływ ciepła na takim samym poziomie jak jego wpływ do układu. Rzecz w tym ze jesli auto stoi nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę. Ciepła wypływa z układu mało. Przez co temperatura rośnie mimo krążenia wody na pełnym obiegu. Potwierdziło to kilka osób niezależnie od siebie na rożnych przykładach. Tylko u ciebie temperatura na postoju nie dochodzi do 90 stopni. Wszystkim innym tak.

 

 

Pytanie KIEDY, i warunki są zmienne, JAZDA w korku to nie zostawienie odpalonego auta pod domem, Temp rośnie do pewnego poziomu potem staje, Można pozmieniać warunki, po przez regulację nawiewów itp itd, nie mniej jednak, sprawny układ praktycznie w każdych ( realnych warunkach nawet przy -15-20* ) jest w stanie trzymać właściwą temp ( w pewnym zakresie tolerancji oczywiście ). Nie pamiętam jak miałem ustawione ogrzewanie, ale było ustawione tak jak podczas jazdy, na pewno nie było odkręcone na FULL. Jak mamy Tak sobie modelować warunki zewnętrzne, to równie dobrze można maskę otworzyć wyłożyć silnik do okoła wełną mineralną, chłodnice zatkać kartonem, nawiew ZGASIĆ, to i być może w trasie nagle zrobi się z 60 nawet 85*. Tylko nie rozumiem co ma piernik do wiatraka ??. Też nie rozumiem po co mam sobie wymyślać, że mi auto się nie nagrzało nawet do 80*. Może jakbym wyłączył ogrzewanie i poczekał dostatecznie długo być może zobaczył bym wyższą temp. Tylko co to zmienia jak termostaty tak czy sią są skrajnie wypierdzielone z kapci ??

 

Ale przykłady wszystkie pokazują, że różne są stany uszkodzeń termostatów, bo jeden ma w trasie 55 inny 65 a inny 75* silniki te same warunki jazdy raczej podobne. Więc jedyne co tam może być w różnym stopniu uszkodzone ( z założeniem że płyn jest wszędzie na właściwym poziomie ) termostaty. I to BYŁ sens całej tej dyskusji.

 

Mało kto tu napisał, że po jeździ postawił auto pod domem i czekał na cud, ja postawiłem i się cudu nie doczekałem. Wszędzie nawet sam to napisałeś wyżej w twoim przykładzie auto NAGRZAŁO się po jeździe w korku, w jakich warunkach ?? w Lato, gdzie Asfalt gorący spaliny do okoła gorące, auto jeździ na 1-2 non stop... W takich warunkach to i wiatrak się włączy nawet jak zamiast termostatu będzie "bajpas"

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie czytam wasze wypowiedzi i inne posty bo szukam dla siebie odpowiedzi na moj problem.

Co powiecie o tym.

Na uwalonych termostatach auto podczas jazdy mialo temp miedzy 55 a 65 stopni. Podczas postoju dochodzila max do 80stopni.

Wymienilem obydwa termostaty na nowe zakupione w Inter Carsie.

Teraz podczas jazdy mam temp. 87-90 stopni. Podczas postoju rosnie do 97 i wtedy chyba nastepuje otwarcie termostTu bo spada do 96 i zachwile znowu 97 i za moment spada ponownie do 96 i tak na okraglo. Jak ruszam i jade to temperatura spada do 88-90 stopni, lub gdy wlacze cieply nawiew to wtedy tez temp sapda do 88-90 stopni i tak samo jest jak wlacze klime to takze spada do 88-90 stopni.

I tu moje pytanie. Czy wszystko jest ok, czy jednak cos nie tak?

 

Moje auto to BMW E90 320d z silnikiem M47/T2 - 2,00I (120kW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia na temat termostatów kupowanych poza ASO jest jak dotąd jedna. Strata kasy, a do tego cena wyższa zwykle niż w ASO. Ale jak chcesz to możesz wypróbować także te.

ktoś jeszcze doda swoją opinie? wiecie może ile kosztuje termowstat egr w BMW? na allegro 80 zł

 

Bierz termostaty z ASO.

Widzialem z 10 postow z placzem, bo ktos chcial zaoszczedzic 50 zl.

Jesli masz nerwy:

- zeby wydawac podwojnie kase,

- zalewac dwukrotnie nowym plynem uklad,

- dwukrotnie grzebac po 1,5h (min) w samochodzie,

to kupuj poza ASO.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przecież konstrukcja termostatu jest prosta jak budowa cepa , no i u kogoś BMW zamawia te termostaty ( Wahler? , Beru? ... nie wiem )

 

Ja tez nie wiem i nie wnikam.

Moja opinia i wielu innych, bardziej ode mnie doswiadczonych, uzytkownikow tego forum jest jednoznaczna - TERMOSTATY TYLKO Z ASO!

Kropka.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty dla BMW robi głównie firma BEHR, jednak jakość tych kupionych poza serwisem (Behr) zdecydowanie nie jest taka sama (choć wyglądają praktycznie tak samo).

Na termostatach z ostatnich lat w autach Bmw, przeważnie nie ma loga producenta.

 

Ostatnio znajomy potrzebował szybko termostat do M57 3.0d 218km, i kupił Febi. Termostat nie działał od samego początku.

Nie warto kupować zamienników, bo cena jest bardzo zbliżona do oryginału, a ich jakość to loteria.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sprawdzalem wczoraj temperatre silnika (N52) z ukrytego menu.

 

Podczas wolnej jazdy, okolo 20-30mph silnik nagrzal sie do temeratury 91C i nagle temperatura zaczela gwaltownie spadac. Z tego co pamietam w ciagu kilkunastu seksund spadla do 65-70C.

 

 

Czy to oznacza ze termostat dziala poprawnie i po nagrzaniu do 91C sie otworzyl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel ma temp otwarcia 89-91'C, w benzynie powinno być raczej trochę więcej.

Jeśli temperatura spada ci tak gwałtownie, to jest duże prawdopodobieństwo, że termostat masz do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się czytać długich postów z uzasadnieniami własnych racji, więc w skrócie napiszę moje doświadczenia.

 

Diesel

Temperatura rośnie wolno ale osiągnie 90 stopni w ukrytym menu - uszkodzony termostat mały.

 

Temperatura nie przekracza 70 stopni a po ostrej jeździe 80stopni - uwalony termostat duży.

Stoisz na rozgrzanym silniku w korku i nagle temperatura spada do 70-80 stopni - też oznaka uszkodzonego dużego.

 

Nie wiem z czego robią te termostaty, ale mam już trzecie BMW i w każdym wymieniałem po 2 bo były zepsute.

 

Termostaty kupuje w BMW i po wymianie zero problemów z temperaturą!

 

Benzyna - nie przerabiałem.

 

Życzę wam Panowie takiego ciśnienia w cylindrach,jak przy wymianie zdań w błahym temacie! :D :D :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się czytać długich postów z uzasadnieniami własnych racji, więc w skrócie napiszę moje doświadczenia.

 

Diesel

Temperatura rośnie wolno ale osiągnie 90 stopni w ukrytym menu - uszkodzony termostat mały.

 

Temperatura nie przekracza 70 stopni a po ostrej jeździe 80stopni - uwalony termostat duży.

Stoisz na rozgrzanym silniku w korku i nagle temperatura spada do 70-80 stopni - też oznaka uszkodzonego dużego.

 

Nie wiem z czego robią te termostaty, ale mam już trzecie BMW i w każdym wymieniałem po 2 bo były zepsute.

 

Termostaty kupuje w BMW i po wymianie zero problemów z temperaturą!

 

Benzyna - nie przerabiałem.

 

Życzę wam Panowie takiego ciśnienia w cylindrach,jak przy wymianie zdań w błahym temacie! :D :D :D

Potwierdzam. Też tak miałem.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel ma temp otwarcia 89-91'C, w benzynie powinno być raczej trochę więcej.

Jeśli temperatura spada ci tak gwałtownie, to jest duże prawdopodobieństwo, że termostat masz do wymiany.

 

Jaka jest w takim razie oznaka termostatu ktory nie jest uszkodzony??

 

Czy w benzynie tez znajduja sie 2x termostaty? (maly i duzy?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytelem w poscie " Jak dbac o nasze BMW" termostat mam jak najbardziej sprawny:

 

4 termostaty.

Wraz z nadejściem chłodów warto sprawdzić termostaty. Ich wymiana nie jest droga, a wadliwe działanie może doprowadzić do poważnych konsekwencji i oczywiście zwiększa spalanie. Temperaturę silnika sprawdzamy w ukrytym menu lub poprzez kluczyk podczas serwisu auta. Prawidlowa temperatura to minimum 88C (dla diesla) - po przejechaniu kilku - kilkunastu km. Nie testujemy termostatów w korku czy na postoju. Optymalnie jadąc w trasie z prędkością do 100 kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wlasnie jestem po koleinej wymianie malego termostatu (tego przy egr). Dlugo sie zastanawialem czy to znowu zrobic bo temperature w sumie samochod osiagal temperature jednak potrzebowal na to dobre 10~15km. Dodatkowo zauwazylem ze oprocz powolnego wzrostu temp podczas jazdy, na postojach (np na swiatlach) temperatura spadala o kilka stopni. Po przeczytaniu tego postu jednak wymienilem w serwisie jeszcze raz i...moge sie cieszyc szybszym nagrzewaniem sie silnika. Teraz temp oscyluje miedzy 87-90st gdzie przed wymiana bylo 85-98st. Dzieki za rade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
witam ja mam podobny problem ale trochę z innej beczki mam e90 318i n46 miałem mało płynu chłodzącego bo uciekał mi parownikiem , i w pewnym momenicie wywaliło mi płyn zbiorniczkiem , uszczelniłem parowanik , nalałem nowego płynu i zacząłem odpowietrzać podpoiłem w miedzy czasie diagnoskop do obserwacji temperatury ślinika , silnik nagrzewa sie normalnie powoli do temperatury 110stopni ale nie otwiera sie termostat i mając 110c na diagnoskopie nadal jest zimny dolny wąż od chłodnicy który idzie do termostatu a przy tym po przekroczeniu około 105 stopni zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka , myślę sobie walnięty termostat wiec wymieniłem termostat i nadal takie same obiawy , nie otwiera sie duży obieg i wygotowuje płyn zbiorniczkiem , miał ktoś tak z was ?? nie wiem już co robić , chyba trzeba gonić tego złoma ;/ , dodam ze wyczytałem ze termostat podobno otewiera sie przy 105stopniach w e90 318i n46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witam, a jak sprawdzić termostaty organoleptycznie? Mi temperatura po przejechaniu ok 7 km w mieście nagrzewa się do 65 stopni. Moim zdaniem mało. Auto kupiłem 3 lata temu i wymieniłem duży termostat więc podejrzewam, że padł mały ale nie chcę wymieniać w ciemno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem termostat (z ASO BMW) u siebie, silnik N43, 2011 rok, przebieg 236tyś, termostat od nowości nie ruszany. Po wymianie temperatura podczas jazdy podobna ok 100 na klimie i ok 100-105 bez, na postoju wzrasta do 112 (przed wymianą tak do 98 dochodziła na postoju) , włącza się wentylator i tak się utrzymuje do ok 110. Rura dolna zimna z chłodnicy do termostatu, termostat chyba zamknięty. Podczas postoju jak włączę na full ogrzewanie, gwałtownie spada do 86 ( wcześniej ze 100 spadało do 70 ). Co myślicie o tych temperaturach (zmianach)? wymieniałem profilaktycznie ze względu na przebieg. Jeszcze przetestuje go z rana, na starym termostacie (9 KM , 20 min ) za nim osiągnął 100 st.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Może i ktoś mi pomoże z moim problemem. Pacjent e93 328i '10r, INPA cały czas pokazuje błąd P0597 czyli uszkodzony obwód grzałki termostatu. Temperatura cieczy prawie nigdy nie przekracza 100 stopni, generalnie to prawie cały czas utrzymuje się na poziomie 98 stopni. Od czego zacząć diagnozę i gdzie szukać rozwiązania problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.