Skocz do zawartości

komputer pokładowy mnie oszukuje - średnie spalanie


cater01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam oszukuje komputer ze średnim spalaniem,zatankowałem pod korek skasowałem licznik skasowałem spalanie i po przejechaniu 650km zatankowałem znów pod korek weszło 31litrów średnia z kalkulatora wyszła 4.8 na komputerze wyszła 8.2 zaznacze ze nie ja jezdziłem tylko żona wiadomo prędkości nie większe jak 90km/h jak skorygować taką rozbieżnosc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Temat poruszamy wiele razy. Ja mam swoją teorię na ten temat i widzę, że Twój przykład tylko to potwierdza. Napisałeś że wyzerowałeś spalanie, i tu moim zdaniem pies pogrzebany. Ja jak skasowałem spalanie też mi pokazywalo jakieś cuda- różnica 1,5l /100km, zauważyłem że z biegiem kilometrów zgodność zaczyna się poprawiać, postanowiłem nic nie ruszać że spalaniem i obecnie to co pokazuje komp praktycznie pokrywa mi się z rzeczywistym - różnica 0, 2-0, 3l. Tak więc jeździj dalej a jestem pewien, że z biegiem kilometrów sytuacja się poprawi.

Milego dzionka i pzdr

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego s3booo to co napisales, jest tylko po czesci prawda.

Cuda wychodza owszem po skasowaniu sredniego spalania (najlepiej tez wtedy kasowac srednia predkosc bo wydaje mi sie ze jest to powiazane przy przeliczaniu).

Jest to w sumie zrozumialem bo po skasowaniu sredniego spalania komputer zaczyna przeliczac wszystko od poczatku i musimy przejechac troche tych kilometrow aby wynik byl miarodajny. Jednak czytajac forum u 90% uzytkownikow komputer przeklamuje (przewaznie zaniza o 1-1,5l/km - u mnie tez tak bylo) i nawet nie kasujac licznika i tak wynik nie bedzie sie pokrywal z prawda :?

u Kolegi cater01 po 650km nie powinny byc takie duze rozbieznosci (tym bardziej ze widac ze ten dystans byl robiony na trasie).

Dziwne bo sytuacja jest odwrotna (komputer zawyza i to o prawie 3,5l :shock: ).

Jest opcja w DIS dzieki ktorej mozna troche skorygowac to spalanie. Ja zwiekszylem u siebie o 10% (wiecej nie moglem podniesc). Srednie spalanie sie poprawilo ale i tak srednio okolo 1l/100 km zaniza :(

Nie wiem jak jest w druga strone, ale jesli jest wieksza tolerancja w DIS to metoda prob i bledow (albo poprzez wyliczenie) moglbys sobie ustawic srednie spalanie co do 0,1l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem istnieje możliwość regulowania tego poprzez ustawienia w komputerze. Można spowodować, że komputer będzie wskazywał większe bądź mniejsze spalanie. Nie testowałem tego, ale u mnie różnica jest ~1,5-2l względem spalania liczonego z baku. Zawsze tankuję pod korek i z ostatnich 5kkm mam średnie z baku ~9,91l/100km, a na komputerze 8,5...:) W zimę różnice są jeszcze większe (z baku wzrasta, a na komputerze pozostaje na podobnym poziomie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już niby po temacie, ale siedząc przy kawce zastanawiałem się jak to jest możliwe, że w takich autach jak BMW występuje taki bubel ( tak a propos ciekaw jestem jak to było w tych autach gdy były nowe). Tak na chłopski rozum to przecież najprostsze działanie matematyczne " coś przez coś" i tyle. Może ktoś wie skąd ECU pobiera dane o ilości zużytego paliwa? Może problem tkwi w układzie CR, ze schematu działania wynika, że część paliwa z pompy wysokiego ciśnienia jak i z samych wtryskiwaczy trafia z powrotem do zbiornika paliwa. Może to jest powodem różnic wskazań spalania. Tylko, że w tym wypadku komp wskazywałby większe spalanie niż rzeczywiste (tak jak w twoim wypadku, u mnie jednak było na odwrót). No i dlaczego po pewnym czasie wskazania się jednak normują? ( bynajmniej ja tak mam) . Może właśnie komp po jakimś dystansie dopiero jest w stanie w miarę poprawnie wyliczyć średnie spalanie (ile zostało pobrane paliwa a ile trafiło z powrotem).

Albo... Teraz tak pomyślałem, różnice w spalaniu mogą wskazywać na jakąś niesprawność, tzn jeśli komp wskazują mniejsze spalanie niż rzeczywiste to uszkodzone jest "to", jeśli odwrotnie to "to", z tym że w takich wypadkach różnice wskazań byłyby cały czas takie same .

Może ktoś z forum rozkminił już ten temat.?

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto podaje średnie spalanie z ostatnich 50km- z tąd różnice. A swoja drogą do czego nam to potrzebne? Taki bajer, że się pociesze, że mi spaliło dziś 0.75l na 100 mniej! cale kilka złoty zaoszczędziłem(złudnie). Jak już tak tego potrzeba, śr spalania to lać zawsze pod korek i będziecie wiedzieć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ArturBB co kraj to obyczaj, jednym potrzeba tego a innym nie, może ten typ jak ja tak ma ale lubię jak coś co ma działać działa i zgodzę się z Tobą, że bez tego da się żyć, tylko nie mogę pogodzić się z faktem że niby tak ma być. Przecież 10 lat czy nawet więcej temu gdy ktoś przyszedł do salonu po nowe BMW i zapłacił za nie konkretną sumę z pewnością nie usłyszał tak ma być a jak Pan chce realne spalanie to trzeba sobie na kalkulatorku wyliczyć, i już wyobrażam sobie jak cała masa Niemców wpada na stacje, zalewa do pełna i jeb karteczka, kalkulator i wylicza.

Poza tym w porównaniu do zastosowanych technologii CR, czujniki deszczu cofania itp., to nawet jak na tamte czasy wskaźnik średniego spalania to nic nadzwyczajnego, prosta matematyka.

A i jeszcze, skoro Ecu aktualizuje spalanie co 50km to dlaczego chociażby u mnie dopiero po ponad 2500km od wyzerowania wskazania zaczęły się w miarę pokrywać z tym co rzeczywiste?

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Osobiście uważam ze lanie pod korek daje najlepszy efekt obliczeń. U mnie komputer zawyża co oczywiście jest dziwną sprawą no ale sprawdzałem kilku krotnie no i prawda. Sprawdzić sobie dosłownie raz pod korek obliczyć spalanie i mniej więcej będzie w takich granicach jakie nam wyjdą z wyniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest to celowe/spiskowe działanie producenta :norty: mające na celu polepszanie samopoczucia u kierowcy. Chyba większość osób może potwierdzić, że auta realnie palą sporo więcej niż wskazują dane katalogowe, a mimo to (w przypadku mojego m47n dokładnie sprawdzone) spalanie wskzywane przez komputer przy normalnej jeździe jest niemal identyczne z tym katalogowym :cool2: Bo jakby faktycznie spalał średnio 5,7l na 100km to byłoby cudownie, tak samo jak nowa F10 520d spalałaby średnio katalogowe 4,5 l/100km :roll: czyli w trasie pewnie 3,5... a tyle to nawet w VW Lupo 3L byłoby problemem :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Osobiście uważam ze lanie pod korek daje najlepszy efekt obliczeń.

 

Oczywiście, bezapelacyjnie masz racje, z tym, że problemem nie jest to która metoda jest lepsza, tylko dlaczego coś co masz mieć jak na tacy, proste, wygodne i co najważniejsze w miarę dokładne wcale takie nie jest. U niektórych tolerancję wynoszą nawet ponad 20% co do pojęcia "niemiecka precyzja" ma się w tym wypadku nijak. Nie sądzę aby takie odchyłki były uznane przez bawarczyków jako dopuszczalne.

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazywal o 1litr za duzo, zawsze leje pod korek az paliwo zobacze i przeliczam.

Disem skorygowalem spalanie i teraz mam blad 0.0-0.1litra. Resetuje wszystkie wskazania zawsze po zalaniu kolejnego baku do pelna - doslownie pelna. Kilka razy korygowalem zanim trafilem idealnie.

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po zmianie softu na najmłodszy w silniku M43TU pokazuje dokładnie tyle ile spaliłem +- 0.2L . Na starym sofcie pokazywało o 1.5 różnicy. Też walczyłem, korekty w DISie w INPIE - nic to nie dawało. Po "updejcie" jest wszystko tak jak być powinno - może tędy droga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też kłamie o około pół litra na setkę. I też zauważyłem, że jak kasuję spalanie, to są cyrki, natomiast jak nie kasuję, to spalanie normuje się i mniej więcej zbliżone jest do prawdy. Ale to po update softu dla nowej przepływki, przed update komputer w ogóle pokazywał co chciał, nie było w ogóle jakiejkolwiek logiki w pokazywanym spalaniu, o odbiciu wyników w rzeczywistości nie wspomnę.

 

Co ważne - nie uważam, żeby to był jakiś krytyczny wskaźnik, czy błąd. Wiadomo, komputer liczy to sobie znanym tylko algorytmem, wiadomo, że bierze pod uwagę styl jazdy, a przecież ten nie jest powtarzalny. Jak dla mnie to spalanie to tylko bajer, ot, mniej więcej jakaś tam wartość. Najlepiej jest jednak sprawdzać to "po staroświeckiemu", czyli z kartką i ołówkiem w łapce ;)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u 650km zatankowałem znów pod korek weszło 31litrów średnia z kalkulatora wyszła 4.8 na komputerze wyszła 8.2

mistrz eko darjwingu, może przesiądź się do skody to wyjdziesz ze średnią 3,1 na setkę ;) :mrgreen:

tak jest jak kobieta prowadzi ja jeżdząc autem spalam duzo duzo więcej ok 9 litrów jak bede chciał jeżdzic eko kupie tico :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest spokojnie do zrobienia :wink: w 2 osoby na trasie do hiszpanii i z powrotem wyszło mi równe 5l, średnia prędkość 90km/h, bo omijałem płatne autostrady we francji, na autostradach ok 140 km/h, "krajówki" ok 100. Ogólnie przepisowa jazda :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spalanie to chyba na jakichś magnetyzerach albo dwa cylindry odłączone :lol:

 

Zeszłej zimy podczas cholernej śnieżycy zrobiłem trasę. Mega delikatnie z gazem, prędkość przelotowa 60-80 km/h. Spalanie spadło do jakichś 6 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spalanie to chyba na jakichś magnetyzerach albo dwa cylindry odłączone :lol:

 

Zeszłej zimy podczas cholernej śnieżycy zrobiłem trasę. Mega delikatnie z gazem, prędkość przelotowa 60-80 km/h. Spalanie spadło do jakichś 6 l.

nikomu nie każe wierzyć ile spaliło tyle wyszło nic nie poradze mrozów nie ma na razie mi w czasie jazdy na ekonomizerze pokazuje 6l a czasem 10 l a wynik podczas tankowania wyraznie inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panie Witam.

2 post... :)

 

PIszę w sprawie spalania prośba o komentarz.: (e46 320d 2003 automat)

Trochę faktów.:

 

Jazda Miasto.: 100% (warszawa)

Samochód Parkowany pod chmurką.

 

Cykl .: Do pracy w korkach . (15 świateł stoje na około 10). Czas do celu 45 minut.

Parking pod Chmurką w pracy, powrót.

Ta sama sytuacja korki (15 świateł) Czas do 45 minut...

 

Czasami stoje po 3-4 razy na jednych światłach...

 

CZas i dystans mówią chyba wszystko za siebie... Średnia prękość według komputera to 18km/h...

 

(Jazda jak emeryt, kick down ani razu nie użyty..., bez trybu AC).

Temperatura według wskażań komputera od -3 do +3.

Silnik zagrzewa się po około 30-40 minutach tak że wskazówka stoi w pionie... Czyli praktycznie po całej trasie...

Zagrzewa się tak tylko po nocy... Jak dojadę i za godzinę jadę dalej. (to grzeje mi go szybciej)... Jak u was z grzaniem po nocy pod chmurką przy temperaturze -3 i 0...

 

Spalanie wedlug dystrybutora to około 12,3 ON...

 

Z ostatnich wymian( zmiana oleju w automacie - super płynniej zmienia, wyczyszczenie EGR, zdjęcie klapek z kolektora, wymiana odmy).

Prośba o komentarz...

 

Mały komentarz.:

Jazda w mieście jeżdzie nie równa... Niektórzy przejeżdzają przez miasto (nawet Warszawie).

Ja mówię o jeździe przez centrum w godzinach 7-9 powrót w godzinach 16-18... Czyli teoretycznie bez korków się nie da...

Korki to nie jest dużo samochodów, korki to częsta jazda bez wciskania gazu... 5 Km/h moze 10/h... średnia 18km/ o czymś mówi:)

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod chmurka po 3-5km pion czyli 74stopnie do 90 stopni po okolo 7-8km. Ogrzewanie na 22stopnie od odpalenia.

Sprawdz u siebie termostaty.

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszę puzonn, do sprawdzenia termostat egr (jeżeli go masz) i term. główny. Ja u siebie wymieniłem term. egr - jest zdecydowanie lepiej, aczkolwiek myślę że powinien zagrzewać się szybciej. Pozostaje główny, dodam że na okres zimowy zakładam zaślepki nerek (ori) które skracają nagrzewanie się auta.

Co do spalania, czyli tego co pokazuje komp a rzeczywistość : Steptronic - miesiące ciepłe 13 stopni wzwyż jazda miejska wg kompa 6,5 - 7, rzeczywiste 8. Miesiące zimne od 7 stopni w dół 7,9 - 8,5, realnie ok 10.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.