Skocz do zawartości

E34 M20B20 temperatura na zegarach a temperatura rzeczywista


rpw_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewne pytanie dotyczace temperatury silnika,

od poczatku: w moim e34 w przeciagu roku zmieniłem 3 wiska, pierwsze doprowadzalo wskazowke do nastepnej kreski za pionem a wiec mechanik mi je wymienil, nastepne zalaczalo sie chyba zbyt szybko poniewaz trzymalo temperature na kresce przed pionem, jezdzilem na nim pol roku, po czym wracam do mechanika i mowie zeby je sprawdzil bo wydaje m sie ze silnik jest zbyt "zimny", a wiec wymienil je na jeszcze inne renomowanej marki ktore trzyma temperature ok, tylko ze w KORKACH temperatura wychodzi za pion (tylko w korkach), a dokladnie jest pomiedzy pionem a nastepna kreska, czyli 3 do 4 milimetry za pionem, nie dalej, i tu zaczyna sie problem bo wedlug niektorych opini za pion wskazowka niepowinna wychodzic, a wiec dzwonilem z tym do mechanika i powiedzal mi ze po wlozeniu nowego wiska temp byla miezona komputerem i wskazywala 96 stopni i nigdy niedochodzila do 100 stopni, miezona byla takze dodatkowymn miernikiem z sondą i wskazywala to samo (96 stopni) / nie wiecej niz sto.

dodam ze: ukl chlodzenia byl rok temu plukany i zalany nowym plynem, odpowietrzany i byl zakladany nowy termostat, czujniki temperatury byly wymieniane, nawet zegary na desce byly wymieniane (wiec bład zegarow to niejest), pompa wody tez wymieniona, licznik jest w starej wersji (licznik bebenkowy) a wiec pokazuje temp dosyc dokladnie a nie tak jak w nowoczesnych buforowanych licznikach ze od 70 do 110 stopni jest pion, mechanik twierdzi ze wszystko jest ok, a opinie ludzi sa rozne, jedni twierdza ze pion ma byc caly czas i niemozna go przekraczac ale w starych licznikach trzymanie caly czas pionu jest niemozliwe, a drudzy mowia ze wazne aby tylko niewchodzilo na czerwone pole, instrukcja obslugi pisze ze prawidlowe wskazanie powinno byc miedzy niebieskim a czerwonym polem tylko niewiem jak mam to rozumiec, ilu ludzi tyle opinii, jak jest naprawde z tą tamperaturą?? moze przekraczac pion? czy nie? a jesli nie to dlaczego po przekroczeniu rzeczywista temperatura niedochodzi nawet do 100 stopni?

troche sie rozpisalem, moze komus bedzie chcialo sie doczytac do konca i mi odpisze, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, mi moje e34 525i caly czas trzyma temp. powyzej pionu, nie duzo, ale widocznie. Nie wazne czy stoje czy jade i nic sie nie dziej. Wydaje mi sie ze w moim samochodziku jest to normalne, bo mam Vanosa, a on potrzebuje troche wiecejtemperatury, aczkolwiek moge sie mylic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to u mnie jest troche inaczej bo temperatura sie zmienia w zaleznosci czy stoje czy jade czy jest cieplo czy zimno, czy sa korki czy nie itp, ale m50 niemaja juz zegarow bebenkowych i moze dlatego, ciekawi mie tylko czemu jest tak duza roznica zdan na temat co powinna pokazywac wskazowka temperatury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odkąd pamiętam ma być pion i tyle. U mnie stoi w pionie idealnie, u kolegi minimalnie wychyla się za pion gdy bardzo ciśnie lub w mega korku. Dopóki wody Ci nie wywala to myślę że nic nie powinno się stać. M50 to dośc wytrzymałe silniki nawet na przegrzanie oczywiście nie żebym zachęcał;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...byl zakladany nowy termostat...moze przekraczac pion? czy nie?...

Przypomnij sobie, czy ten nowy termostat jest wersją 80st.C (bo właśnie taki ma być w M20).

 

W M20B20 (w fabrycznej specyfikacji) po nagrzaniu silnika normalne działanie wskazówki, to ruchy w granicach maksymalnie jej własnej grubości w lewo, bądź w prawo od pionowej kreski (czyli można powiedzieć, że wskazówka jest prawie „przyklejona” do pionu, bo w tych wahaniach nie pozostawia wolnej przestrzeni między sobą a pionową kreską podziałki). Jedynie po przepuszczeniu płynu przez nagrzewnicę, wskazówka może pójść ciut bardziej w lewo (powiedzmy, o dwie, trzy własne grubości od pionu, różnie). A np. w drugą stronę, nawet w 1,5h warszawskim korku latem, nie wychyliła mi się poza jedną swoją grubość od pionowej kreski.

 

Poza wszystkim, w każdym M20 już jakiś czas temu powinna nastąpić wymiana chłodnicy na nową (zresztą niektórych innych elementów układu chłodzenia i ogrzewania też).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam niewiem jaki mam termostat, niepytalem mechainika jaki mi zalozyl, jesli wiec wskaznik temp powinien oscylowac tak blsko pionu to cos mam nietak, tylko ze temp sprawdzona oddzielnym czujnikiem przez mechanika byla prawidlowa, wiec moze sam wskaznik po tylu latach jest rozkalibrowany...? (zegary mam z 88r.),

mam dostep do pirometru, tylko niewiem czy temp zmiezona pirometrem bedzie rzeczywista, przemierze nim kilka punktow przez ktore plynie plyn i dam znac :D, co do chlodnicy i wezy to wydaja sie ok (tak tez twierdzi mechanik), pewnie poprzedni wlasciciel zmienial , ja samochod posiadam od poltora roku.

temp przekracza pion o 3mm gdy stoje w korkach ponad 20 minut. gdy rusze opada.

Kolego solaris masz wskaznik z naliczaniem kilometrow bebenkowo czy cyfrowo? bo one roznia sie tez kalibacja wskaznika temp.

w polskiej instrukcji obslugi pojazdu pisze ze podczas obciazenia wskazowa temp cieczy moze dojsc nawet do czerwonego pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam niewiem jaki mam termostat

Warto wiedzieć. ;-)

 

 

wiec moze sam wskaznik po tylu latach jest rozkalibrowany...?

Bardzo mało prawdopodobne, dlatego wątpię. Starość w tych zegarach objawia się czym innym i zazwyczaj dość łatwo można ją naprawić.

 

 

masz wskaznik z naliczaniem kilometrow bebenkowo czy cyfrowo?

Oczywiście bębenkowy, jak każde M20B20.

 

 

w polskiej instrukcji obslugi pojazdu pisze ze podczas obciazenia wskazowa temp cieczy moze dojsc nawet do czerwonego pola.

Może tak (nie wiedziałem, mam niemiecką ;-) ), ale jednak, gdy tak się już stanie, wyłącza się silnik, szuka się usterki i sposobu na to, żeby się tak już nie działo. ;-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatury zmiezone termometrem laserowym: pierwszy pomiar podstawowym, drugi troche drozszym (sa lekkie roznice)

 

samochod stał godzine odpalony na biegu jałowym

 

zbiorniczek wyrownawczy mial 95,5 / 96,8

 

wskazowka temperatury na zegarach w samochodzie byla w tym czasie wychylona milimetr za pionem i niedrgneła dalej.

 

mam wrazenie ze to dobra temperatura, co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie siebie :)

 

teraz poważnie. Wskazówka swoją drogą temperatura swoją drogą. Ja mam 3-e e34 i 2-e e30 i tylko w dwóch wskazówka stała w idealnym pionie i dwa bez znaczenia na jakich zegarach bo były zmieniane. Temperaturę radzę sprawdzić na bloku silnika, na obudowie termostatu, tam temperatura musi być właściwa!

Jeśli wskazania są stałe na licznikach nie ma sensu drążyć tematu, jest OK! Jeśli temperatura rośnie w korkach np. trzeba sprawdzić visco i termostat. Jeśli wskazówki wskazują ewidentne bzdury sprawdzić należy czujniki.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim M20B20 mam licznik cyfrowy i Zawsze ale to zawsze po nagrzaniu wskazówka trzyma się pionu, czy upał, czy zima, czy dokładam do pieca mniej czy bardziej. Tak samo ma każdy znajomy w swojej beemce- wskazówka ma stać na baczność i koniec kropka a jak nie to coś jest na rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazówka ma stać na baczność i koniec kropka a jak nie to coś jest na rzeczy.

 

warto wiedzieć jak ta wskazówka działa :)

nie może się nadmiernie wychylać, choć i to górskie drogi Hiszpanii czy Włoch prostują, ale to czy pion jest pionem to inna kwestia... warto uważać z tymi kropkami i końcami :norty:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak ta konkretnie pompa może niedomagać...? pytam bo trudno mi sobie to wyobrazić...

jak będzie wsadzony zamiennik "kasztanowy " z plastikowym wirnikiem , może dojść do jego wyszczerbienia ,przez co może spaść wydajność pompy, ale w takim wypadku wzrost temperatury był by znaczny.

Ja u siebie też mam wskazówkę wychyloną o grubość w prawo , w niczym to nie przeszkadza , temperatura jest odpowiednia ,wskazówka nie wychyla się bardziej. Dodam że wcześniej stała w pionie ,ale po założeniu chipa wychyliła się o grubość w prawo , może ma to związek z wyższą temperaturą spalin?idąc tym tropem ,może rpw ma niewłaściwy skład mieszanki a mianowicie za ubogi ,przez co temperatura w cylindrach jest wyższa. Składowych na tą temperaturę może być kilka po przez ,zasyfioną chłodnice , niewłaściwy termostat ,ww.skład mieszanki, po przez zapowietrzony układ (tu oczywiście mogą być szybkie wzrosty a następnie spadki temperatury do stanu normalnego)

a tak na marginesie ,atonre masz zacnie wyglądającego tego cirrusa, naprawdę ładna sztuka

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :cool2:

 

troszkę pracy to kosztowało ale te autka są tego warte :)

 

wracając do pompy, bardzo często ciekną... raz spotkałem się z ukręconym wirnikiem, wyszczerbienia nawet jeśli się zdarzą nie mają wpływu, dlatego to moje odniesienie do kropek i pewności...

Wirnik spokojnie mógłby mieć większą wydajność, przez odrobinę szersze łopatki, ale ten silnik przy tej masie, a już zupełnie b20 nie był postrzegany jako tandem z e34 do szybkiej jazdy czy na tor. Warto też założyć chłodnicę oleju jeśli jeździmy szybko. Koszt niewielki a daje sporo.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem dodac ze gdy sprawdzalem ta temperature gdy samochod stał godzine odpalony na biegu jałowym, wskozowka byla milimetr za pionem, zgasilem samochod, po czym przekrecem stacyjke i wskazowka w pionie :D , przekrecam dalej (odpalam) a wskazowka odrazu o milimetr wyszla za pion :x :roll: to by wskazywalo na to ze po odpaleniu wskazowka dostawalaby jakby ciut wieksze napiecie i lekko sie przesunela... dziwne, brak mi juz pomyslow na to, dodam jeszcze ze CZASAMI niedziala mi przedni prawy reflektor mimo ze zarowka jest nowa, moze elektryka wariuje?

co do pompy to jest nowa, co do czujnikow tez sa nowe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
znajomek zrobił swoją e36 w m50b20 przeszło 300k km i wskazówka złapał jedynie wychył w momencie, gdy chłodnica chwyciła wycieki. Po wymianie norma. U mnie tak samo- wskaźnik świrował jak miałem takie jaja jak cieknąca pompa wody, przy rozcięty wąż. Tak to nie ma szans na wychył a już ze dwa lata jeżdże tym egzemplarzem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.