Skocz do zawartości

rpw_2005

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 520 '89 m20b20

Osiągnięcia rpw_2005

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. witam, mam pytanie odnosnie zuzycia oleju w moim m20 2.0, a mianowicie jednostka wogule niebierze mi oleju silnikowego z wyjatkiem jazdy po autostradach, moge przejechac duzo km bez dolewania oleju, lecz gdy wyjade na autostrade i jade z predkosciami okolo 190km/h (okolo 5 tys rpm) chocby przez 20 minut to znika mi okolo 100- 200ml oleju silnikowego, czy to normalne ze przy wysokich obrotach silnik spala mi olej a przy normalnych wogule? i czy dlugotrwala jazda predkosciami rzedu 180-200km/h np 100kilometrow autostradą jest bezpieczna dla tej jednostki? mam wlany 10w40 polsyntetyk Pozrawiam.
  2. Witam , mam problem z poziomem płynu chlodzacego w zbiorniczku wyrównawczym, na starym korku od zbiorniczka płyn trzymał mniej wiecej swoj stan (połowa) , ukl chlodzenia zostal odpowietrzony , zmienilem korek na nowy profilaktycznie bo tamten mial swoje lata i, przejechalem troche km, samochod ostygl, i sprawdzam plyn na zimnym, a tam jest go wyraznie wiecej :( a przeciez go niedolewalem, spuscilem troche plynu, nastepnego dnia po trasie gdy samochod wstepnie ostygl (godzina od zgaszenia silnika) odkrecam korek i plyn momentalnie sie podniusl i slychac bylo bulgotanie, zakrecilem korek i myslalem ze plyn opadnie, nastepnego dnia patrze a plyn opadl tylko troche, zapalam auto , jade , po trasie gasze , patrze na zbiorniczek a tam plyn jest juz prawie przy korku, dlaczego plyn po odkreceniu korka na LETNIM silniku podniusł mi sie i niechce opasc? dodam ze nowy korek jest o takich samych parametrach tzn jest napisane na nim 140 tak samo jak na starym wiec powinien puszczac cisnienie tak samo, co mam robic, niechce aby plyn mi sie wylal albo co gorsza uklad reozszczelnil przez nadmiar plynu/cisnienia , co mam robic? pozdrawiam, Korneliusz
  3. zapomnialem dodac ze gdy sprawdzalem ta temperature gdy samochod stał godzine odpalony na biegu jałowym, wskozowka byla milimetr za pionem, zgasilem samochod, po czym przekrecem stacyjke i wskazowka w pionie :D , przekrecam dalej (odpalam) a wskazowka odrazu o milimetr wyszla za pion :x :roll: to by wskazywalo na to ze po odpaleniu wskazowka dostawalaby jakby ciut wieksze napiecie i lekko sie przesunela... dziwne, brak mi juz pomyslow na to, dodam jeszcze ze CZASAMI niedziala mi przedni prawy reflektor mimo ze zarowka jest nowa, moze elektryka wariuje? co do pompy to jest nowa, co do czujnikow tez sa nowe. Pozdrawiam.
  4. temperatury zmiezone termometrem laserowym: pierwszy pomiar podstawowym, drugi troche drozszym (sa lekkie roznice) samochod stał godzine odpalony na biegu jałowym zbiorniczek wyrownawczy mial 95,5 / 96,8 wskazowka temperatury na zegarach w samochodzie byla w tym czasie wychylona milimetr za pionem i niedrgneła dalej. mam wrazenie ze to dobra temperatura, co sadzicie?
  5. moze sie ktos orientuje jaka powina byc prawidlowa temperatura pracy m20b20? od ilu do ilu w stopniach celsjusza?
  6. sam niewiem jaki mam termostat, niepytalem mechainika jaki mi zalozyl, jesli wiec wskaznik temp powinien oscylowac tak blsko pionu to cos mam nietak, tylko ze temp sprawdzona oddzielnym czujnikiem przez mechanika byla prawidlowa, wiec moze sam wskaznik po tylu latach jest rozkalibrowany...? (zegary mam z 88r.), mam dostep do pirometru, tylko niewiem czy temp zmiezona pirometrem bedzie rzeczywista, przemierze nim kilka punktow przez ktore plynie plyn i dam znac :D, co do chlodnicy i wezy to wydaja sie ok (tak tez twierdzi mechanik), pewnie poprzedni wlasciciel zmienial , ja samochod posiadam od poltora roku. temp przekracza pion o 3mm gdy stoje w korkach ponad 20 minut. gdy rusze opada. Kolego solaris masz wskaznik z naliczaniem kilometrow bebenkowo czy cyfrowo? bo one roznia sie tez kalibacja wskaznika temp. w polskiej instrukcji obslugi pojazdu pisze ze podczas obciazenia wskazowa temp cieczy moze dojsc nawet do czerwonego pola.
  7. to u mnie jest troche inaczej bo temperatura sie zmienia w zaleznosci czy stoje czy jade czy jest cieplo czy zimno, czy sa korki czy nie itp, ale m50 niemaja juz zegarow bebenkowych i moze dlatego, ciekawi mie tylko czemu jest tak duza roznica zdan na temat co powinna pokazywac wskazowka temperatury.
  8. Witam, mam pewne pytanie dotyczace temperatury silnika, od poczatku: w moim e34 w przeciagu roku zmieniłem 3 wiska, pierwsze doprowadzalo wskazowke do nastepnej kreski za pionem a wiec mechanik mi je wymienil, nastepne zalaczalo sie chyba zbyt szybko poniewaz trzymalo temperature na kresce przed pionem, jezdzilem na nim pol roku, po czym wracam do mechanika i mowie zeby je sprawdzil bo wydaje m sie ze silnik jest zbyt "zimny", a wiec wymienil je na jeszcze inne renomowanej marki ktore trzyma temperature ok, tylko ze w KORKACH temperatura wychodzi za pion (tylko w korkach), a dokladnie jest pomiedzy pionem a nastepna kreska, czyli 3 do 4 milimetry za pionem, nie dalej, i tu zaczyna sie problem bo wedlug niektorych opini za pion wskazowka niepowinna wychodzic, a wiec dzwonilem z tym do mechanika i powiedzal mi ze po wlozeniu nowego wiska temp byla miezona komputerem i wskazywala 96 stopni i nigdy niedochodzila do 100 stopni, miezona byla takze dodatkowymn miernikiem z sondą i wskazywala to samo (96 stopni) / nie wiecej niz sto. dodam ze: ukl chlodzenia byl rok temu plukany i zalany nowym plynem, odpowietrzany i byl zakladany nowy termostat, czujniki temperatury byly wymieniane, nawet zegary na desce byly wymieniane (wiec bład zegarow to niejest), pompa wody tez wymieniona, licznik jest w starej wersji (licznik bebenkowy) a wiec pokazuje temp dosyc dokladnie a nie tak jak w nowoczesnych buforowanych licznikach ze od 70 do 110 stopni jest pion, mechanik twierdzi ze wszystko jest ok, a opinie ludzi sa rozne, jedni twierdza ze pion ma byc caly czas i niemozna go przekraczac ale w starych licznikach trzymanie caly czas pionu jest niemozliwe, a drudzy mowia ze wazne aby tylko niewchodzilo na czerwone pole, instrukcja obslugi pisze ze prawidlowe wskazanie powinno byc miedzy niebieskim a czerwonym polem tylko niewiem jak mam to rozumiec, ilu ludzi tyle opinii, jak jest naprawde z tą tamperaturą?? moze przekraczac pion? czy nie? a jesli nie to dlaczego po przekroczeniu rzeczywista temperatura niedochodzi nawet do 100 stopni? troche sie rozpisalem, moze komus bedzie chcialo sie doczytac do konca i mi odpisze, pozdrawiam :)
  9. kupie felgi o tym samym rozmiarze z et 20, jesli to niepomoze to bede musial sie wziasc za wymiane amortyzatorow i sprezyn, dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam:)
  10. amortyzatory i spręzyny sprawdzano mi w dwóch serwisach i stacji kontroli i są podobno dobre, nie mam pojęcia co z tym zrobic, moze zmiana felg na takie z et 20 by pomogła?
  11. Witam, mam pewien problem, mianowicie felgi które mam na lato obcieraja przy nierównosciach, wybrzuszeniach drogi powyzej 60km/h, niestety niejestem w stanie powiedzieć o co obcieraja, mechanik powiedzial mi ze mam za duze/szerokie felgi i dlatego ten problem wystepuje, zalozylem dystanse 20mm ale to nic niedalo, jestem wiec zmuszony jeździć na felgach stalowych z oponami zimowymi przy których tego problemu niema, chciałbym kupić alu felgi na lato, dlatego mam pytanie jaki rozmiar felg jest pewny dla tego samochodu aby nic nieobcierało nawet przy pełnym obciązeniu? dodam ze felgi które mi obcierały maja parametry (8Jx17H2, RS7, ET10, lk120, opony: 235/45/17 94y). Pozdrawiam
  12. Witam, mam krótkie pytanie, czy w m20 byla fabrycznie montowana oslona pod miske oleju? pytam bo u mnie miska nie jest niczym oslonieta, ale za miska jest jakis plastik. Pozdrawiam.
  13. Czyli jednak cos nietak... :? samochod znow oddalem do warsztatu, czekam na diagnoze.
  14. Termostat wymienialem w znajomym warsztacie/stacji kontroli pojazdow, oni tylko najdrozsze czesci kupuja :lol: , układ tez oni odpowietrzali, podczas wymian dzwonili ze mam wisko do wymiany, oczywiscie zgodzilem sie na jego wymiane, po czym znow otrzymalem telefon ze "mechanicy mocniej zagrzali samochod" i stare wisko jest jednak sprawne i nietrzeba wymieniac wiec pozostalo stare, przed wymiana czesci tez tak mialem ze po 40 minutwej pracy na wolnych temp wychodzila poza polowe i byla o grubosc przed nastepna kreska, co do uszczelki to sprawdzam plyn i niema ubytkow, olej tez jest czysty, niema masla pod korkiem, ogrzewanie dziala b. dobrze na nogi i na szyby, srodkowy panel niegrzeje wcale, auto bylo podpinane pod komputer i temp wahala sie niby od 70 do 106 stopni w zaleznosci od warunkow pracy, podczas jazdy wskazowka jest wychylona o swoja grubosc za kreske PRZED pionem, w korkach jest MIEDZY pionem a kreska przed nim, zegary wymienione i pokazuja to samo co stare. Pozdrawiam
  15. Witam, mam pytanie, do jakiej wartosci moze dojsc temperatura plynu na postoju na wolnych obrotach?, zaobserwowalem ze po 40 minutowym postoju wskazowka dochodzi mi prawie do nastepnej kreski za pionem (wskazniki analogowe z 89' byly sprawdzane i są ok) dluzej niz 40 minut nietrzymalem bo niechcialem go przegrzac, czy wskazowka moze na postoju wychodzic poza pion? w czasie jazdy i w korkach jest ok, choc wiadomo ze o tej porze roku jest zimno. Dodam ze jest nowa pompa wody, termostat, nowy plyn i uklad odpowietrzony. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.