Skocz do zawartości

saikolank

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 m20b20 1988 LPG
    E53 M54 2001 LPG

Osiągnięcia saikolank

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedzi panowie. chciałem się upewnić, czy nie spotka mnie w połowie roboty jakaś niemiła niespodzianka. Także niech przewody przybędą i zabieram się do pracy :)
  2. Cześć, Mam szybkie pytanie do obeznanych w temacie, szukałem odpowiedzi, ale nic nie znalazłem. Potrzebuję wymienić wszystkie przewody hamulcowe w mojej X5, stąd moje pytanie czy jest to wykonalne bez kanału, no i jakie trudności mogą mnie spotkać. Ostatnio wymieniałem lata temu przewody w E34, to nie było problemu. Pozdrawiam.
  3. Dzięki za odpowiedź. Czyli po odpięciu czujnika powietrza w dolocie komp przestaje sprawdzać sondy? Odma wymieniona cała, z wężykami na sposób bez zdejmowania kolektora. O pomiarze szczelności dolotu już czytałem, także chyba faktycznie czas go zrobić. Dam info potem co znalazłem. Pozdrawiam.
  4. Cześć wszystkim, Dawno tutaj nie zaglądałem idąc dzisiejszym trendem, że fora trochę umierają, ale spróbuje tu. Zacznę od tego, że mojej beemki nie mam od wczoraj, checka widzę często, filmów, artykułów, poradników też trochę przeczytałem. Kilka rzeczy tak samo już na tym etapie zostało zrobione. Jednak główne problemy tego pieca nadal są na tym samym etapie, co jak go kupiłem. Ale do rzeczy. Auto cały czas wyrzuca na sondach system too lean, lubią wypadać zapłony, check sobie skacze. Za mojej kadencji zmienione zostało: -Odma - uszczelka pokrywy zaworów, komplet -świece co 20k km, obecnie NGK V-line -pompa wody, bo obstawiałem na niej wyciek, ale dalej mam delikatny ubytek wody -czujnik wałka - wszystkie sondy, live data wykazuje, że pracują ok - rura dolotowa końcowa na krokowiec i przepustnice Przedmuchu na dolocie nie widać za bardzo, psikanie plakiem nie powoduje zmian odczytu na sondach, ale całego kolektora nie ściągałem. Mam nabity błąd zaworu oparów z baku, i jego tez na dniach planuje wymienić- czy może mieć coś do rzeczy? Wyskakiwał raz na czas, odkąd auto zakupiłem. Cewki mam obecnie oryginały, auto ma 170k km potwierdzonego przebiegu na ten moment. I teraz moim zdaniem dosyć ważna informacja- Problem wypadania zapłonu i błędów sond po prostu ustępuje w momencie wypięcia czujnika powietrza w dolocie. Sam czujnik podmieniałem, ale ma prawidłowe odczyty i nic się nie zmieniało. W pamięci błędów po jego wypięciu widnieje tylko on. Check się nie pojawia wcale. Po ponownym wpięciu sondy od razu wskazują na ubogą mieszankę. Dodam, że auto na ciepłym nie lubi palić od strzała, tj. przy pierwszym kręceniem można kręcić bardzo długo i nie zapali. Ja mam to wyczute, i jak nie pali za pierwszym, to od drugiego strzała zawsze. Nie obserwuje objawów typu falujące obroty, no może nieznaczne na poziomie +-40. Auto w miarę jeździ, po nagrzaniu zamula, ale zabieram się za Vanosa w tym tygodniu. Ma założony gaz BRC, ALe w obecnej sytuacji i cenie benzyny nie jeżdżę na LPG, dopóki nie rozwiąże problemu. Auto tak samo tradycyjnie podbiera olej, jak to M54 Jak ktoś coś może wróżyć z odczytów, mogę mu wrzucić co tylko chcę. Czekam na pomoc, bo nadal wierzę, że ten M54 to jednak nie złom pokroju Twin Sparka z Alfy Romeo, choć na razie tak mi się tylko kojarzy :cry:
  5. Cześć wszystkim, Szukam rozwiązania następującego problemu. Jakiś czas temu rozgrzebałem drzwi pasażera z przodu. Zdemontowałem cały boczek, wraz ze sterownikiem umieszczonym w nim. Autem trzeba było jeździć, i tak sobie ponad pół roku bez boczku drzwi jeździłem. Po pewnym czasie ogarnąłem co miałem tam ogarnąć, złożyłem, wszystko spiąłem tak jak było. No ale sterownik ALPS-a z drzwi nie melduje się. Znaczy nie ma go w statusie INPY, nie ma sterowania lusterkiem, szyby centralnego zamka. Jedynie szyba z guzika pasażera da się otwierać, ale z konsoli kierowcy już nie. Stąd moje pytanie czy faktycznie wykodowanie jest możliwe, i jak w takim przypadku postepować. INPE, NCS mam w miarę ogarniętą, bo już trochę w innych tematach walczę. Czekam na porady i pozdrawiam
  6. Ok, chyba jednak odpuszczę temat. Nie chcę dozbrajać mojej sztuki w gadżety odbiegające od wizji tej, która leciała fabrycznie. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.
  7. Dzięki za odpowiedź. Czyli to co widziałem to była jakaś rzeźba? Z założenia nie mam zamiaru odchodzić od oryginału, czy też od fabrycznych rozwiązań. Ale chyba ringi ccfl sobie zakupię, bo to chyba nie będzie profanacją.
  8. Cześć, kiedyś widziałem e53 na czarnych lampach z przodu, oraz z tyłu. Zaznaczam, że to nie były lekko dymione czy coś. Także pytanie do znawców czy coś takiego wychodziło fabrycznie, tak jak choćby hella black do e34. Czekam na podpowiedzi i pozdrawiam.
  9. Jak znajde kawałek garażu to zrobię diagnostykę metodą na żarówkę i zobacze czy coś wyrzuci
  10. Nie chcę zakładać kolejnego wątku, a mam podobny problem. Mój silnik to M20B20 i sprawa wyglada tak, że jak przyszły mrozy -10st. auto przestało chcieć zapalać normalnie, tj kręce i próbuje załapywać, po czym jak złapie nie chcę się wkręcać na obroty, wskazówka obrotów chodzi od 500do około 1000obr. i nie chcę wskakiwać wyżej, przy dodawaniu gazu dziura. I tak dopiero po kilku próbach autko zaczyna palić, ale nie bardzo się wkręca w obroty na pb, i dopiero zaczyna chodzić po przełączeniu na lpg. Potem jak już troszkę się pokręci na pb wszystko wraca do normy. Co sprawdzać w moi przypadku? Dodam, że przy dodatnich temperaturach jak jeżdżę na pb to mam dziurę w obrotach z dołu, tj jak chcę wysprzęglić nie mając tych 2tys. obrotów na blacie, auto zamiera nie ma mocy- wciskam wtedy gaz i chwilę nic się nie dzieje, tak jakby paliwo na chwilę zostało odcięte po czym auto zaczyna jechać. Może to być już niedomagający przepływomierz? Co mam sprawdzić, pomierzyć?
  11. znajomek zrobił swoją e36 w m50b20 przeszło 300k km i wskazówka złapał jedynie wychył w momencie, gdy chłodnica chwyciła wycieki. Po wymianie norma. U mnie tak samo- wskaźnik świrował jak miałem takie jaja jak cieknąca pompa wody, przy rozcięty wąż. Tak to nie ma szans na wychył a już ze dwa lata jeżdże tym egzemplarzem.
  12. Może być też dyfer 4.45- ja mam tak u siebie. Odcinka zdjęta na Pb i maks prędkość przy 7tys. rpm to koło 160km/h- więcej nie kręce bo nie chcę zrobić kuku silnikowi. Na dyfrze na pewno jest wybite przełożenie. Trzeba wejść pod auto i zobaczyć, zanim zabierzesz się za demontaż licznika.
  13. W moim M20B20 mam licznik cyfrowy i Zawsze ale to zawsze po nagrzaniu wskazówka trzyma się pionu, czy upał, czy zima, czy dokładam do pieca mniej czy bardziej. Tak samo ma każdy znajomy w swojej beemce- wskazówka ma stać na baczność i koniec kropka a jak nie to coś jest na rzeczy.
  14. Witam tych, którzy mnie nie znają, jestem tu dość nowym użytkownikiem, tak samo moje pierwsze bmw mam dopiero od roku :8) Ale przejdźmy do sedna sprawy. Jako, że do tej pory siedziałem jedynie w opelku, to i też śmigałem po tamtejszych forach, poznałem kilka aut i zasobność mojej wiedzy się poszerzyła. Ale to też nie o tym. Otóż na KTK swego czasu jeden user zaczął przeróbki customowe Gazu 2gen. Bajer w silniku C16SE wyglądał w ten sposób, że zaraz nad przepustnicą była umieszczona owa rurka emulsyjna i skrócony został przewód reduktor-rurka do minimum. Tak samo gość potem zrobił w C20XE- umieścił rurkę zaraz przy puszcze SFI i też mało rurki Reduktor- rurka. Obydwa setupy były sterowane lekko dłubniętym stagiem 2l, choć autor pisał, że staga 50l nie trzeba przerabiać. Ale do rzeczy- tego typu rozwiązanie, przy dobrej regulacji sprawiało, że taki C20XE jeździł o wiele lepiej niż na pb i o niebo lepiej aniżeli przy sekwie. Także C20XE na LPG legitymowało się mocą większą prawie o 20 koni niż na pb :shock: I dla sceptyków napiszę, że nie jest to wyssane z palca i naprawdę robi robotę nie do wiary, zresztą podaje fotki i źródło: C16SE: http://images22.fotosik.pl/69/661480156897ddcdm.jpg C20XE: http://images31.fotosik.pl/325/14001f87ad5686f7.jpg http://images26.fotosik.pl/252/79c4bbf1b7f3ca41.jpg http://images30.fotosik.pl/252/2c9ca37c9ebe1518.jpg a tutaj jest dokładny opis co i jak w przypadku opla- rejestracja wymagana: http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=15049&highlight=staga+2-l http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=37844 I tak jako, że moja beemka w gazie 2 gen. jak na razie jeździ bez polotu i tytułem tego chciałbym zaszczepić ten pomysł w m20b20, aby go ożywić. A piszę tutaj aby wysłuchać Waszych porad, czy jest jakieś "ale" w temacie beemki. Silniki Opla lubią gaz, silniki bmw lubią go nieco mniej, także jeżeli to ma być daremny trud, to odpuszczę, ale jeżeli mam uzyskać efekt taki sam jak w C20XE to ja w to wchodzę! Może ktoś z Was tutaj już na takie patenty wpadł? Pozdrawiam.
  15. Witam mam po pieniądzach do kupienia panel check control oraz pełne OBC z kością kodującą. Proszę o wszelkie porady, sugestie , linki dotyczące instalacji takiego zestawu do m20b20 w wersji bieda nic- czyli nie ma klimy i szyb w elektryce ani abs-u. Starałem się coś odgrzebać , ale napotkałem tylko chaotycznie rozrzucone informacje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.