Skocz do zawartości

E39, 525d, '01, szarpie przy 2000 obrotow


Zielik

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim, mam taki problem z moim cackiem (e39, 2001, 525td, 163hp, automat, angol) ze przy 2000 obrotow szarpie, tak jakby sie dlawil (tylko na granicy 2000 obrotow nic ponizej nic powyzej) trwa to zaladwie kilka sekund ale czuc.

Wczoraj wymienilem:

- olej, filtr oleju, diesel filtr, filtr powietrza i oba pylkowe, miesiac temu wymienilem 3 z 6 wtrzyskow na nowe (pozostale 3 byly wporzo)... i nadal nie wiem co jest kurde grane! co warto wspomniec taka sytuacja zaczela sie jakies 3 tyg temu i zdaza sie co ktorys dzien rano podczas pierwszej przejazczki. podczas wymiany filtrow zauwazylem ze turbina gubi troche wiecej oleju niz wczesniej (gdzie zawsze gubila) ale nie chleje oleju az tak duzo! z max bagnetu do minimum w ciagu 10tys mil (16 tys km)... znalazlem troche oleju na rurach intercoolera i wokol turbiny - podokrecalem opaski. Zero bledow ze SnapOn'a.

Uwielbiam ten samochod jak kazde inne bmw i wpompowalem juz kupe kasy w cale zawieszenie i chce nim nadal jezdzic! dlatego tez kieruje pyatnie do was drodzy koledzy o pomoc.. dzieki z gory! Michal

Edytowane przez Zielik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popraw sobie temat, masz 525d, nie td, td to stary diesel na mechanicznej pompie 115KM.

Skontroluj odmę, tędy ucieka sporo oleju jak dawno nie zmieniana.

Oczywiście wygląda to jakby turbo jadło olej, a leci on przez odmę.

Co do wymiany oleju, to czemu kolega wyżej tak się bulwersuje?

Ja też zmieniam co 15tyś, a i tak interwał mam skrócony, wg komputera to sporo ponad 20 tyś.

Ja rozumiem jakbym latał na półsyntetyku, to wtedy zmieniał bym co 10, a na pełnym śmiało do 15 można jechać, gdzie niektórzy nawet pod 20 podciągają i silniki chodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, zmienione.

Smigam na syntetyku - Quantum long life 3 - 5w30, od dawna ale fakt normalnie zmieniam co 7-10 tys. duzo wczeniej nic komp pokladowy wyswietla (z wyjatkiem tego razu :)

A jak moge sprawdzic odme? bo do zakupu to duzy wybor, kuknelem na allegro i sa czesci poczawszy od filtrow do zaworow poprzez caly komplet z rurkami takze spory wybor...

dziekowa jeszcze raz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już ci tłumaczę, odma to taki filterek/wkładka, te z wężami to do benzyniaków.

Tutaj masz kompletny zestaw, obudowa, wkładka, i uszczelki, i to wygląda na oryginalne części.

http://allegro.pl/bmw-separator-odma-3-0d-m57-330d-e46-e39-530d-org-i3717217790.html

Zazwyczaj wymieniasz samą wkładkę, czyli to niebieskie, a resztę czyścisz i składasz.

Niby co któryś tam raz zalecają wymianę kompletu, no ale jak kto woli, ja wymieniłem dla świętego spokoju.

Potem wymieniasz wkładkę co druga wymianę oleju, oryginał kosztuję ok 100zł, będziesz ja miał na widoku jak zdejmiesz górne osłony silnika.

Zanim zamówisz, to zerknij czy ktoś czasem nie wymienił tej wkładki na taką plastikową z nowszego modelu, one są niewymienne, raz zakładasz i spokój, ale lepiej sprawują się wymienne (odcedzają więcej oleju z oparów).

Czyli najpierw zobacz jak to wygląda, i co masz założone.

Tu na zdjęciu masz zaznaczone w kółeczku który to element:

http://img171.imageshack.us/img171/6744/15218519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czesc wszystkim,

Zmienilem odme albo bardziej wsadzilem bo jezdze autem dwa lata a tam filtra nie bylo! jakkolwiek, niestety nie wyeliminowalo to problemu...musze szukac dalej - koledzy jakis inny pomysl? Po dokreceniu opasek odprowadzajacych weze od turbiny i intercoolera nie ma wiekszych wyciekow, umyte alkoholem wczesniej i sprawdzone po 3 tyg.

 

Ponizej podaje informacje dla uzytkownikow w UK:

odma = breather filter - ebay: £25, BMW: £70

 

Zycze wszystkim Wesolych Swiat i udego Sylwesra!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też tak mam u siebie w 525d . Szarpnięcie pojawia się zazwyczaj w okolicach 1800-1900 obrotów , ale tylko przy delikatnym przyśpieszaniu . Ktoś kiedyś sugerował mi błąd/usterkę przepływomierza . Nigdy tego nie sprawdzałem będąc w serwisie , zawsze zapominam ... i tak już minęło 5 lat :lol: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepne sie pod temat. W moim przypadku jest podobnie z ta roznica ze w wiekszym zakresie obrotow go muli. podpiolem dzis inpe i na postoju pokazywal male roznice w ilosci potrzebnego powietrza a faktycznie zasysanego ale w trakcie jazdy juz bylo to 500-800 jednostek, na plus lub minus. Przy tym tylko raz pojawil sie blad przeplywomierza powietrza jakies 5-6tys kmi po wykasowaniu nie pokazywal sie wiecej.

Drugie pytanie, podobno po wymianie przeplywomierza powietrza trzeba to zresetowac podobno w DIS , problem w tym ze moj DIS sie ostatnio rozchorowal i nie potrafie go uleczyc. Czy mozna te przeplywomierz zresetowac INPA lub jakims innym domowym sposobem.

Pozdrawiam i Zycze Wesolych Swiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reemo dzieki za odpowiedz. z tym wierceniem dziurki to mozesz powiedziec w ktorym dokladnie miejscu? i czy ktos juz stosowal takie praktyki. Znika wtedy problem mulenia na malych i srednich obrotach? Jestem w tej chwili w gorach na feriach i czeka mnie jeszcze powrot do domu 1000km i bardzo by sie przydalo te kilka konikow ktorych ostatnio brakuje, choc musze powiedziec ze auto stalo sie jakby oszczedniejsze

I jeszcze jedno pytanie, czy ktos ma juz doswiadczenia z produktami AUTLOG. Znalazlem taka przeplywke za pol ceny i zastanawiam sie czy zaryzykowac, czy moze jest to produkt z serii "skapy placi dwa razy" http://allegro.pl/przeplywomierz-powietrza-bmw-3-e46-5-e39-itk-i3792240562.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za link, mam bardzo podobne objawy do twoich szarpanie zamienilo sie po 4-5 tygodniach w falownie jakby silnik/skrzynia nie mogla sie zdecydowac na obroty (wystepuje to przy 1950-2050 obrotow - zeby lepiej zilustrowac to tak smiesnie :)... musze przyznac ze bylem w Polsce na swieta i ani razu nie mailem zlych objawow, ale wszystko wrocilo jak tylko odbylem pierwsza jazde w UK na drugi dzien po powrocie! Moglbys mi tylko podpowiedziec gdzie miesci sie ten konwenter i jakie ewentualne koszta bo musze znajlezc angielska nazwe a w bmw pracuja cioly wiec bede musial pokazac z diagramu? Z gory dzieki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wszelkie koszty masz w zalączonym linku do mojego postu:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=190368&start=30

Po tej naprawie jeżdżę już ponad rok i problem z FALOWANIEM nie powrócił - więc diagnoza i naprawa były dobre.

Ale zaznaczę. Mi te obroty falowały przy jeździe ze stałą prędkości i przy około 1500 obr. Jak przyspieszyłem lub zwolniłem to ustawało. Musiała być stała prędkość i te obroty. Żadnego szarpania nie czułem.

 

Konwerter to inaczej przekładnia hydrokinetyczna i jest pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów -> :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT21&mospid=47538&btnr=24_0829&hg=24&fg=05 - część nr 2. Nie wiem czy sam się do tego dostaniesz bo to trzeba skrzynię biegów wyciągnąć. Konwerter można zregenerować i ja tak zrobiłem. Wysyłasz im swój a oni przysyłają ci zregenerowany. Więcej info w moim wątku z linka powyżej.

Konwerter wygląda jak ufo: http://img.archiwumallegro.pl/?1359939452.

 

Oczywiście do tego będzie do wymiany olej w skrzyni + filtr + uszczelka - ale szczegóły masz w tym moim poście.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przy okazji przytoczę.. ktoś napisał ze olej wymienia co 7-10tyś, a jeszcze inny sie przerazil wymianą co 16tkm. :shock:

7-10tyś to sie zmienia przy mineralnym, przy syntetyku spokojnie co 15tkm mozna zmieniac, a i tak "cegiełki" nie giną, tylko swiecą nawet dwie zielone jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uściślając - cegiełki to są wyliczone na jakieś 20-22tys km.

Też nie bardzo rozumiem tej paniki, że ktoś wymienia olej co 16 tys km. Generalnie inżynierowie BMW przewidzieli dla olejów syntetycznych o zalecanych przez BMW parametrach wymianę co 20-25 tys. km (tyle mnie więcej upływa jeśli sugerujemy się wskazaniem cegiełek na zegarach).

Jeśli więc ktoś wymienia olej co 16 tys. km to i tak robi to dużo częściej niż normalnie dopuszcza producent. Nie róbmy więc z tych silników jakichś uposledzonych jednostek żeby konieczne było wymienianie oleju co 7-10 tys. km. Aczkolwiek - jeśli ktoś lubi wymieniać olej w tak krótkich interwałach to proszę bardzo - silnikowi to na pewno nie zaszkodzi. Podobnie jak interwały 16 tys km (czy nawet 20 tys km - pod warunkiem lania oleju bardzo dobrej jakości).

Co 7-10 tys km to wymieniałbym - tak jak napisano już wcześniej - mineralny lub gdyby użytkował jakiś sportowy samochód z mocno wysilonym silnikiem.

Co do samego problemu autora postu - w jakim stanie masz pompę progową? Pytam bo jak jest zmęczona to potrafi dawać właśnie takie objawy. Na jałowych obrotach pompka powinna mieć ciśnienie około 4 bar (3,95-4,00). Przy pełnym bucie na 3 cim biegu u mnie ciśnienie nie spada poniżej 3,65-3,70bar.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniasz olej co 16 tyś k??? :shock:

To długo się tym "cackiem " nie pocieszysz.

 

Chłopie co ty gadasz ?

Może lejesz mineralka do siebie i musisz wymieniać olej co 3 tys km ale oleje dobrej jakości można wymieniać co 16 tys km i nie bać się jak to pisałeś ze się autem nie pocieszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.