Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. W ostatnim czasie padł mi katalizator, w takim sensie że korozja zeżarła całą blachę i dmucha na zewnątrz przez co samochód troche stracił na mocy.O spawaniu nie ma mowy, nie ma co spawać.

Mam pytanko.

Czy zamiast katalizatora (nawet używanego) można wpakować coś takiego co nazywa się "strumienica łuskowa"? Nie chcę wstawiać samych rur (tak zaproponowali w jednym z warsztatów gdzie montują tłumiki) ale też nie chcę aby samochód buczał jak po jakimś chorym tuningu w momencie kiedy założę strumienice. Auto ma jeździć jak dotychczas a nie buczeć jak polonez z nakładką na wydechu.

Co Wy na to koledzy?

Opublikowano

Jesli kat jest juz padniety to albo zalozysz nowy (podrobka, bo oryginal cenowo cie zalamie), albo zaluz zamiast kata dodatkowy tlumik.

Taki manewr zastosowalem i jest git. Pracuje cicho, spalanie takie same tylko przeglady nie przechodza, ale to mozna zalatwic :).

Pozdr.

GO NAVY...
Opublikowano
Nawet nie myślę o jakimkolwiek przyroście mocy.Tylko gdzieś czytałem, że coś takiego wkładają właśnie zamiast katalizatora gdy ten już padnie. Ile może kosztować taki zamiennik katalizatora jakby co? Jak pytałem w warsztacie to ze względu na koszty katalizatora zaproponowali albo wspawanie rur albo właśnie strumienice.
Opublikowano
Spiesze z odpowiedzia bo akurat kwestie przerabiam. Przypuszczam, ze masz taki sam silnik jak ja, stad zakladam, ze masz 2 rury i 2 katalizatory o pojemnosci 1,5. W Warszawie, 2 ceramiczny zamiennik plus wyciecie i wspawanie to koszt tysiaca zlotych. Zamiennik metalowy (bardziej trwaly choc podobno lubi sobie rezonansowac) jeszcze drozszy. Moim zdaniem 200-300 km od Warszawy mozesz urwac 200-300 zlotych.
Opublikowano

Witam

Właśnie muszę wyrzucić katalizator w E36 325i 24V z 92r i nie wiem co robić. Piszecie żeby nie zakładać strumienic, powiedzcie jak dobrać tłumik środkowy do mojej beci. Są tam dwa katalizatory, od jakiej pojemności musiał by być na jedną rurę.

Z góry dziękuję

Opublikowano
w BMW nic takiego jeszcze nie miałem, ale w renault laguna rocznik '95 kiedy padł mi katalizator to razem ze znajomym mechanikiem w obudowę katalizatora wsadzilismy fragment rurki zbliżonej do rury od odkurzacza tylko, że była ona wykonana ze stali jakiejś przemysłowej, nawet nie wiem dokładnie, ale miała ogromną wytrzymałośc termiczną. po tym zabiegu spalał mniej, chodził tak cicho jak nigdy a jedyna wada no to oczywiście wzrost emisji spalin, ale i tak prawie się mieścił w normach. w BMW 7 może być problem bo tu katalizator jest zdwojony, tylko zamknięty w jedna obudowę.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Opublikowano
Niedawno dałem wyciąć katalizator i w jego miejsce kazałem wspawać kawałek rurki kwasoodpornej o odpowiednio dobranej średnicy. Efekt jest taki,że ,silnik trochę lepiej wkręca się na obroty,spalanie pozostało takie samo a głośność też raczej bez zmian. Jestem z tego rozwiązania zadowolony.
Opublikowano

u mnie w e34 530 12v katalizatory się przytkały, wspawali mi w ich miejsce rury i teraz jak bujne go ponad 4 tys obrotów to glośno jak coś! Ale na wolnych obrotach fajnie mruczy, odglos jakby jakaś lódź hehe..

Ogólnie jak zależy Ci na komforcie to nie polecam.

http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

ja zastanawiam sie nad wybebeszeniem katalizatora w E38 750i.

myslicie, ze komp zacznie meldowac bledy?

mozna spodziewac sie zmian w dynamice i spalaniu?

kiedys wywalilem kata w 2-litrowej lagunie i auto bylo szybsze,

a palilo 1-2 litry mniej. niektore auta ponoc traca na dynamice.

jak bedzie to w moim przypadku?

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Wyciąłem katalizator w E36 318 is jakieś 10 tys temu przy przebiegu prawie 290 tys km. Nie był zatkany, jednak już nie działał. Poprawiła się dynamika auta i spadło spalanie, jednak na skutek wzrostu ciśnienia pojawił się nieprzyjemny metaliczny dźwięk przy przyspieszaniu z powodu wpadania w drgania przegród w ostatnm tłumiku. W pewnym zakresie obrotów pojawia się dźwięk jak w starym polonezie lub dużym fiacie i należy się z tym liczyć przed wycięciem.

Obecnie szukam rozwiązania tego problemu, a z tego co wiem, wspawanie zwykłej przelotówki w miejsce katalizatora tak do końca sprawy nie załatwi. Jednak mimo wszystko do starego katalizatora nie będę wracał, gdyż przyrost dynamiki bez niego jest zadowalający(nie mylić ze złudzeniem związanym ze wzrostem hałasu).

  • 1 rok później...
Opublikowano
to powiedzie co mam wkoncu zrobic bo wywalam kat, ma byc dobze i cicho!!!!!
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
z tym niema problemu
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Zamiast kata wspawal mechanik na moje zyczenie rure dokladnij dwie bo mam dwururke i dzwiek jak dla mnie jest wporzadku troche glosniej ale nie pierdzi ładnie chodzi.
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Opublikowano

Jest jeszcze jedna opcja:

 

wstawienie sportowego tłumika przelotowego w miejsce kata.

Pare firm coś takiego robi, i wygląda to dobrze.

 

Jak sie wywali sam katalizator, to wtedy większe ciśnienia dostaje tłumik końcowy, i potrafi go rozwalić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.