Skocz do zawartości

Obrócona panewka M47


maciek1982

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

artuj, wydaje mi się, że nie stało sie to z chwili na chwile. Aczkolwiek pare miesięcy wczesniej (2-3) jak wkręciłem go na 3-4k obrotów i puściłem gaz to strasznie hałasował jakby się coś obijało. Byćmoże jedno z drugim jest jakoś powiązane, ale raczej stawiałbym na zapchane kanaliki dopływu oleju. Też wymieniłem olej pojeździłem 300-500km i się rypsło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadnej plukanki nigdy wczesniej nie stosowalem. Teraz po zlozeniu silnika tez raczej nie bede stosowal bo nie jestem do nich przekonany tym bardziej ze silnik bede mial wyczyszczony do cna przed skrecniem.

Kuba pisze ze u niego nie stalo sie to z chwili na chwile - u mnie natomiast tak. Nic nie hałasowało, dzien wczesniej samochod dostal ostro w palnik, tego dnia przejechalem nim moze ze 4 kilometry, zostawilem samochod na parkingu, po godzinie wsiadlem odpalilem i zaczelo mocno stukac.

 

Kubaj a ty olej wymieniles na jakis inny czy nie? Nie boisz sie kupic uzywanego silnika bez jego sprawdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było dokładnie jak u Ciebie, zostawiłem na parkingu i po kilku godzinach patrze ze coś puka/wali. Olej wymieniałem na ten sam co wczesniej tylko, że jedynym problemem było to, że po tym jak auto mi powiedziało, że mam wymienić przejechałęm z 3k km. Co do wymiany silnika owszem sie troche boje, ale raczej wole kupić cały kompletny nie ruszany odkad wyjechał z fabryki, gdyż bo remoncie już nie uzyska się tej szczelności i spasowania wszystkich elementów. Jak już będe kupował to tylko z auta w którym jest założony i jest do wyjęcia lub po znajomości. Rzeczy typu Allegro: "mam silnik m47n2 90k km z 2005r" nie wchodzą w grę gdyż trzeba doliczyć zapewne do 99% silników z allegro około 150-200tys km. Kuzyn polecił mi serwis regeneracji turbin gdzie większość polskich rajdowców i ludzi z tym związanych regeneruje, powiedzieli mi za kompletna regeneracje 700zł miejscowość coś na "G" się zaczyna ale nie pamiętam dokładnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile przejechałem dokładnie, przed poprzednią wymianą było do oprogramowania wbite ze jest wymieniony jak kazał wymienić po paru miesiacach czy iluśtam, przejchałem tak na oko z 3tys km po czym wymieniłem na nowy ten sam olej. Auto zostawiłem na parkingu przed pracą i po pracy patrze i coś zaczęło walić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się nie dziwię ,że masz problem . Jeśli nie wiesz kiedy olej był wymieniany to wymieniasz od razu a potem kasujesz odliczanie ale nie czekasz do 30 tysięcy tylko wymieniasz po góra 15kKM . Ja wymieniam zawsze po 15Kkm i nie mam problemów . :norty:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubaj Nie wyremontujesz silnika który się kręci 5000 obr/min bo nikt tego nie złoży jak fabryka ale dasz turbo do regeneracji które się kręci 20000 i więcej . .... mało tego -ustawienie zmiennej geometrii turbiny.

 

Rób jak chcesz ale marne masz informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku co do turbin to bym polemizował, w dobie dzisiejszej techniki to moi znajomi robią je bez żadnych problemów, włącznie z regulacją nastawnika zmiennej geometrii. Wyważarki do turbin pracują od kilku lat w zakresie do 200tyś obrotów (bo takie obroty mają we większości te maluśkie turbinki z bippera, dablo itd.).

Znam również kilka małych firm które specjalizują się w obróbkach wałów, dorabianiem do nich panewek itd. (samochody od tego czasu mają już ponad 200tyś nastukane)

Sami u nas w firmie kilkanaście razy korzystaliśmy z ich usług. Stąd twierdzę, że bez większych problemów można wskrzesić silnik, jedynym największym problemem jest tylko do fachowiec mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby się nie dało zregenerować turbiny to wszyscy ludzie którzy jeżdżą profesjonalnie w rajdach by kupowali nowe, a sam wiem, że regenerują gdyż troche siedzę w tym temacie. Jak wiesz gdzie zregenerować to będzie prawie jak nowa. A co do oleju to wiem kiedy był wymieniany ale nie powiem Ci dokładnie co do kilometra, jak się zaświeci wymiana oleju wtedy wymieniam. A remont silnika w tym wypadku wg mnie jest nie opłacalny tylko lepiej jest kupić ze sprawdzonego powypadkowego, gdzie jeszcze jest zamontowany w budzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony chcesz uzasadnić, że orientujesz się w tematach mechaniki aby chwilę później napisać, że wymieniasz olej jak samochód Ci o tym przypomni. Dwie skrajności w jednym poście.

 

Silnik po pewnym przebiegu nie ma bata, ma już większe przedmuchy. Olej znacznie szybciej ulega zanieczyszczeniu i te interwały które producent przewidział dla nowych 3-letnich samochodów mają się już nijak do stanu faktycznego.

 

Spuść olej po przejechaniu 15 tyś km. Jestem ciekaw, czy po tym co zobaczysz, byłbyś skłonny wlać go ponownie i przejechać na nim kolejne 15 tyś km. Jak tak zrobisz, to krzyknij "jestem hardkorem" i wrzuć na YouTube. Będzie milion odsłon jak nic.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem, że oleje w silnikach w naszej strefie klimatycznej nie nadają się na 30tkm, 20tkm to już za dużo.

Muszę się z jednym nie zgodzić, ale po zalaniu nowego oleju do silnika diesla i przejechaniu kilkuset kilometrów wygląda on bardzo podobnie do tego co ma 30tyś, ale tylko optycznie. Silniki diesla w motorze bardzo szybko zmieniają barwę (brudzą się) z resztą mają więcej środków płuczących w swej zawartości. Nie będę się tu rozdrabniał bo to nie temat olejów. Jak jest ktoś chętny to literatury w necie jest całe mnóstwo, wystarczy wpisać w okulary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to racja. Jednak w moim przypadku po płukaniu silnika niezbyt szybko robi się ponownie czarny. Po przejechaniu ~ 100km miałem problem aby sprawdzić jego poziom. Olej był tak czysty, że ciężko było sprawdzić na bagnecie ile go naprawdę jest. Jak jest już czarny jak smoła, to żaden problem. Jak ktoś jest skłonny zaryzykować tak jak ja, to sam będzie mocno tym zaskoczony.

 

Tylko proszę tego nie traktować jako bezwarunkowej rekomendacji. Autor tematu dobrze to ujął w pierwszym poście, można przedobrzyć i doprowadzić do oderwania zbyt dużego fragmentu nagaru w wiadomymi konsekwencjami. Każdy ryzykuje na własną odpowiedzialność. Ja ze swojej decyzji jestem zadowolony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artuj, mówisz o płukaniu silnika przez płukankę, czy jakiś inny patent?

ja w swoim e90 pierwszy raz wymieniałem olej, i użyłem płukanki millers,

zalalem nowym olejem, niestety nie mam tak jak ty, olej po jakimś krótkim czasie odrazu zrobił się ciemny.

 

Odnośnie płukanek to u mnie w miejscowości mechanik mi powiedział, że najlepsza płukanka to wlać jakiś najtańszy olej, przejechać się 1k km i zlać, i zalać nowy.

albo przed spuszczeniem dolać litr ropy i by pochodził 15 min, podobno silnik będzie "jak nówka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkujemy obudowy turbin dla Borgwarner tzw "bearing housings". Otwór pod łożyska wykonany jest w tolerancji +/- 0.004 mm (w żeliwie). W niego są wciskane tulejki "łożyska". Nie chodzi tu o dokładność wykonania samą w sobie tylko o rozszerzalność cieplną. Ciekawy jestem jak ten otwór wygląda po wybiciu tej tulejki a następnie jak on jest obrabiany przez "regenerującego".

Regeneracja do rajdu to też co innego niż do autka które ma zrobić 200000km. Oczywiście też nie twierdzę że nie da się tego zrobić.

Ale w tym samym poście kolega pisze że "nikt nie złoży silnika tak jak fabryka" -ja poprostu myślę że prościej zrobić remont silnika niż zregenerować turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)zalalem nowym olejem, niestety nie mam tak jak ty, olej po jakimś krótkim czasie odrazu zrobił się ciemny.(...)

 

Tylko ja ten dystans zrobiłem emerycko w trasie i to jednego dnia. Na drugi dzień jak wracałem z pracy to też już był ciemny. Jednak nie tak jak wcześniej, że ledwo zaleję, odpalę silnik aby wyjechać z kanału i już czarno na bagnecie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem toyota avensis 2.2 d4d (ten sam olej castrol) tam po zmianie oleju do 1 tys km olej byl czysty, potem dopiero zaczynam czerniec.

 

W Bmw praktycznie zaraz po wymianie zrobil sie ciemny.

 

To wina tych smiesznych interwalow co 30 tys (tak byl serwisowany). Ja zamierzam zmeniac co 15tys

 

Odnosnie samych plukanek to jakos boje sie tym zalac silnik :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja poprostu myślę że prościej zrobić remont silnika niż zregenerować turbinę.

 

 

Owszem, prościej, gdyby nowa turbina nie kosztowała ponad 3tys złotych. Tak czy siak turbo działa tylko ma luzy przód tył a nie na osi, więc tragedii nie ma. Gdyby osiowo było coś rypsnięte było by już gorzej Z racji tego, że w ciągu roku będe kupował nowe bmw też najprawdopodobnie serie 3 to nie opłaca mi się robić remontu gdyż jest to ten sam koszt co kupno uzywanego sprawdzonego po znajomosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

pozwole sobie wrocic do podstawowego problemu obroconej panewki macka ktory wspomnial o problemie w poscie o myciu silnika

Nie chce wracac do 1000 mozliwosci obrocenia panewki innych niz olej bo inni znaja to lepiej.

 

Tak naprawde postanowilem pojsc sciezka Macka i uznac jak zreszta slusznie podkresla ze to jednak dziwny przypadek ze mu sie obrocila panewka zaraz po zmianie oleju.

 

Jakie sa mozliwe przyczyny ze panewka nie byla smarowana :

 

 

A/ Brak oleju czyli brak smarowania poprzez zatkanie przez wyplukanie kawalka

Nie ma mozliwosci chemicznej aby millers wyplukal w 200 kilometrow osady po Castrolu. Nie ma czym po prostu zrobic takiego cudu w 200 km.

Castrol sport i Millers sa oboje olejami API SM, ta klasyfikacja miedzy innymi zmusza producenta aby dodatki dyspersyjne utrzymywaly jednorodna zawiesine oleju czytaj bez platow i ze olej API SM nie wymyje innego oleju API SM (zreszta ani SL ani SN, dopiero przy SA juz moga byc problemy). Chodzi o komptybilosci olejow miedzy soba. Jak chodzi o detergenty to Millers XFS jest olejem o niskiej zawartosci detergentow (wpolczynik detrgent do zinc ponizej 2) a Castrole w wersjach SN przed titanium wrecz przeciwnie to oleje z "mocnymi" detergentami bardzo czesto ale to nie zmienia faktu ze nie ma mozliwosci takiego ekstremalnego dzialania w tak krotkim czasie. NAwet jak bys wlal Penzoil Ultra ktory jma wspolczynik 4.2 to nie uzyskal bys takich wynikow. i nawet jezeli bys zaczal myc silnik to dalej bylo by to w jednorodnej zawiesinie a nie w kawalkach (moge zrobic zdjecie jak wyglada olej po myciu, to jest zawiesina tam nie ma zadnych kawalkow). Jezeli by wam lataly platy nie wiem jak sformowane ze spalonego oleju po silniku to by sie zatarl.

 

B/ roscienczenie oleju poprzez jazde na krotkich dystanse na dizlu w miescie z niedogrzanym silnikiem

Odpada wlasnie wymienilismy olej

 

C/Zalany podrobiony olej.

Odpada kolega mowi o pewnym zrodle

 

D/Przeterminowany olej = brak wlasciwosci smarnych

Jest to rzadkie zjawisko, dotyczy zazwyczaj oleji niszowych albo zle przechowywanych. W odpowiednim pomieszczeniu ze stala temperatura i zamknietych pojemnikach indiwidualnych olej wytrzyma spokojnie 4 lata a w beczce jakies 2 lub 3 lata. Przy zlych warunkach skladowania trzeba podzielic te wartosci przez 2.

 

Millers XFS 0W40 przestal istniec w katalogu Millersa i byc przez niego dystrybuowany na poczatku 2013 roku gdzie zastapil go XF 0W40 API SN.

Podejrzewam ze ostatnia partia zostala wyprodukowana poczatek 2012 albo pod koniec 2011. W sklepie obok butelki byly z 2011 ale to nie jest reprezentatywne pewnie.

 

Masz jeszcze butelke ? moze pech oddalonej daty i srednie skladowanie i olej byl juz po dacie. To malo prawdopodbne wedlug mnie ale bardziej niz kawalek wedrujacego syfu.

 

Chip + kiepski olej + wymiana co 30 tys km robi swoje. Slusznie powiedziales ze nie ma duzo ludzi ktorym sie obraca panewka przy 200 tys km za to jest mnostwo ludzi wymieniajacy olej z castrola na inny, popatrz na sekcje jaki olej (E90) wiekszosc ludzi jezdzi dizlami?

 

A jezeli masz jeszcze panewke... to daj zdjecie porownamy do mozliwych przyczyn zamiast gdybac :

 

http://www.bobistheoilguy.com/bearing-wear-analysis/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lendio

Mialem toyota avensis 2.2 d4d (ten sam olej castrol) tam po zmianie oleju do 1 tys km olej byl czysty, potem dopiero zaczynam czerniec.

 

W Bmw praktycznie zaraz po wymianie zrobil sie ciemny.

 

To wina tych smiesznych interwalow co 30 tys (tak byl serwisowany). Ja zamierzam zmeniac co 15tys

 

Odnosnie samych plukanek to jakos boje sie tym zalac silnik :?

 

 

w starszych bmw z przebiegami po 500 tys km albo 1 mln robi sie od razu czarny, poniewaz silnik już ma slady zużycia i jest mniej dokładnie wykonany. w tych nowszych nawet przy przebiegach 500 tys km olej robi sie czarny dopiero po paru tysiacach. chyba dokładniej je teraz produkują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lendio
Mialem toyota avensis 2.2 d4d (ten sam olej castrol) tam po zmianie oleju do 1 tys km olej byl czysty, potem dopiero zaczynam czerniec.

 

W Bmw praktycznie zaraz po wymianie zrobil sie ciemny.

 

To wina tych smiesznych interwalow co 30 tys (tak byl serwisowany). Ja zamierzam zmeniac co 15tys

 

Odnosnie samych plukanek to jakos boje sie tym zalac silnik :?

 

 

w starszych bmw z przebiegami po 500 tys km albo 1 mln robi sie od razu czarny, poniewaz silnik już ma slady zużycia i jest mniej dokładnie wykonany. w tych nowszych nawet przy przebiegach 500 tys km olej robi sie czarny dopiero po paru tysiacach. chyba dokładniej je teraz produkują.

Mam od wymiany przejechane ok 1,5kkm i olej dalej jest przeźroczysty ale już trochę ciemniejszy (przebieg 200kkm).

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze sie wtrace w wasza dyskusje o kolorze oleju.

Kolor oleju zalezy od :

- ilosci detergentow w danym oleju lub kompozycji estrowej, czym wiecej detergentow lub estrow lionoliny w oleju tym wiecej brudow powieszchownych wymyja szybciej a oleje beda ciemniejsze. Roznice miedzy olejami sa nawet 5 krotne

- ilosci sadzy oraz innych zanieczyszczen w silniku

- pozostalosci oleju poprzedniego. Mniej wiecej 5 do 10% starego oleju zostaje na sciankach i w separatorze oleju i juz to wystarcza aby zabarwic olej na czarno.

- jakosci paliwa i czystosci ukladu zasilania paliwem.

 

Oprocz koloru wazna jest textura oleju, jezeli jest gesty to pora sie martwic

 

 

Tak naprawde powinien sie martwic bardziej ten ktory ma olej przez dluzszy czas jasny. Jest to zazwyczaj znak ze olej stracil swoje wlasciwosci myjace (spalanie zawsze pozostaje carbon a wiec powinno to byc zmyte). Pierwszym podejrzanym jest obecnosc wody lub plynu chlodzacego ktory nawet w nieduzych ilosciach moze zniweczyc dodatki myjace (szczegolnie detergenty)

 

Jezeli olej jest nawet zaraz po odpaleniu ciemny lub nawet CZARNY ale nie gesty to wszystko jest super. Ciemny olej w tym przypadku jest oznaka po pierwsze dobrze dzialajacego systemu mycia (estrow lub detergentow) a po drugie zazwyczaj uaktywnieniem sie wlasnie dodatkow ochronnych (Boron, potas, MOS2, grafiotu itd) pod wplywem cepla i cisnienia

 

Warto jeszcze sprawdzic zapach. Niespalone paliwo przez systematycznie niedogrzany silnik daje zapach.. paliwa zamiast oleju a wtedy przestaja dzialac dodatki ochronne.

 

Teraz tak na boku. Oleje sa oprocz kilku wyjatkow robione na tanio. Sa zrobione po to aby zaspokoic srednio wysilony silnik. Ludzie obeznani z tematem olejowym uzywaja tak zwanych "super doladowaczy" ktore maja tak skoncentrowane najwyzszej jakosci i ilosci dodatki ze olej jest juz tylko nosnikiem tych dodatkow : Przkladami takich produktow to Archoil 9100 Estry do mycia i ochronny i ogromne ilosci Nanoboru i potasu (najlepszy wedlug mnie), Atomex2Xesters &rewitalizant (ale trzeba go stosowac wraz z ochronna podstawowa rewitalizanta,) Xenum Mox-G itd

 

oprocz tego sa jeszcze tak zwane zawory bezpieczenstwa w postaci ochronny nano ceramicznej (Archoi 9300, Xado 1 stagee, XG-100k, Ceratech) ktorych dzialnie jest np brak odwroconych panewek lub zjechanych cylindrow przy zimnych startach.

 

W koncu srodki wyspecjalizowane do uzywania np przy bardzo duzych wysilkach silnikow chipowanych podczas zawodow np (np. Archoil 9200)

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.