Skocz do zawartości

Obrócona panewka M47


maciek1982

Rekomendowane odpowiedzi

Rivasi przybliz nam bardziej teorie na temat :

 

- "przeterminowany olej" w hermetycznie zamknietej bance-brak wlasciwosci smarnych?

- "10% starego oleju zostaje w silniku" jak to wyliczyles??? chodzilo o silnik okretowy diesla?????

- zabarwienie na czarno jest OK - popioly i szlam maja wlasciwosci smarne??

-"dluzszy czas olej jasny,problemy w silniku??" podaj zrodlo tej teorii

-"sprawdzic zapach oleju" (w dieslu??)

-"roscienczenie oleju" na krotkich odcinkach (zima?,latem?)

-"podrobiony olej"

-niedogrzany silnik a wplyw na strukture metalu panewek

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mam obrocona panewke i jest szansa ze mam tez butelke po tym oleju ale dostep do garazu bede mial dopiero za jakies 3 tygodnie wiec wtedy wrzuce zjecie. panewka zostala rozprasowana i jet o polowe cienszaz i o polowe szersza ze az sie jakby wylala. czy chip mial az takie znaczenie? ledwie to bylo 6 miesiecy po chipie i okolo t tyś kilometrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mają jakąś wadę fabryczną. Chip raczej nie pomógł, ale jest masa przypadków gdy i bez chipa panewka sie obróciła.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi przybliz nam bardziej teorie na temat :

 

- "przeterminowany olej" w hermetycznie zamknietej bance-brak wlasciwosci smarnych?

 

Opakownia PET nie sa hermetyczne. po pierwsze te opakowania przepuszczaja niketore plyny a w szczegonosci na ich zawartoc ma miedzy innymi wplyw temperatura i swiatlo. sami producenci daja tylko 5 lat przydatnosci olejow w optymalnych warunkach skladowania (wentylowane pomieszczenie ciemne ze stala temperatura)

 

- "10% starego oleju zostaje w silniku" jak to wyliczyles??? chodzilo o silnik okretowy diesla?????

 

Gdybys czytal ksiazki wiedzial bys ze pojemnosc olejowa ktora ci podaje producent jest pojemnoscia dolewkowa. Calkowita ilosc oleju w ukladzie jest okolo 10% wieksza bo uwzglednia olej odkladajacy sie na sciankach i w separatorze oleju. dlatego jak zalewasz silnik po kompletnym remoncie, wskazania bagnetyu masz mniej wiecej na srodku po pewnym momencie pracy oleju w silniku i robisz dolewke.Ty naprawde slowo kumaty masz tylko w nicku...

 

- zabarwienie na czarno jest OK - popioly i szlam maja wlasciwosci smarne??

poki liczba zasadowa jest w normie, te zawiesiny nie maja wplywu na zdolnosci smarne oleju. Jezeli olej utraci swoje wlasciwosci dyspergujace to i tak przestal smarowac,. rola oleju jest miedzy innymi mycie silnika. Jezeli by tego nie robil nie spelnial by jednej ze swoich rol. Brod umyty musi sie gdzies podziac, a moze tylko w oleju i jest to przewidziane aby tak to dzialalo w nowoczesnych olejach. Nie uzywal slowa szlam w tym wypadku bo widac ze nie wiesz o czym mowisz ponownie.

 

-"dluzszy czas olej jasny,problemy w silniku??" podaj zrodlo tej teorii

http://partsblog.olathetoyota.com/4411/engine-oil-discoloration-guide-what-different-oil-colors-represent/

http://www.le-international.com/pdf/068-motor-oil-degradation.pdf

http://www.dirt-bike-tips-and-pics.com/the-meaning-of-engine-oil-color.html

 

-"roscienczenie oleju" na krotkich odcinkach (zima?,latem?)

Nie ma znaczenia. Jak startujesz samochod pracuje on na wzbogaconej mieszance, czesc paliwa splywa do miski olejowej, jezeli nie dogrzewasz silnika jezdzac czesto na krotkich dystansach, zawartosc paliwa w oleju drastycznie zwrasta a paliwo traci swoje wlasciwosci smarne. silnik Dizla dogrzewa sie wolniej niz benzynowy dlatego to zjawisko jest bardziej powszechne w dizlach to podstawa wiedzy o olejach.

 

-"podrobiony olej"

W polsce zjawisko powszechne.

 

-niedogrzany silnik a wplyw na strukture metalu panewek

jezeli chodzi w tym niestaranym streszczeniu o odpornosc metalu na korozje (bo o tym decyduje struktura metalu miedzy innymi) przez brak wlasciwosci smarnych oleju poprzez zbyt duza obecnosc paliwa w niedogrznych silnikach to tak.

 

Nudzi mnie udzielania ci ciagle lekcji w zakresie podstawowym. Moze zanim zaczniesz zadawac pytanie z zakresu wiedzy ogolnej (jak sie robi dzieci ?) to poczytaj co nieco ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wyczytałem w Auto Świecie, cyt:" Przy niskich obrotach w silniku pracującym pod znacznym obciążeniem, np. w czasie przyspieszania od niskiej prędkości na najwyższym biegu, ponadprzeciętnie mocno obciążone są sworznie tłokowe, korbowody i panewki, a nawet gładzie cylindrów. Warto pamiętać, że przy wolnych obrotach spada ciśnienie oleju smarującego silnik!"

Wydaje mi się to całkiem realne. Co sądzicie?

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Otworz nowa banke oleju i zobacz jak jest zbudowany korek pod ktorym jest zgrzana folia. 0 (nieznany u nas termin best before )

 

ad 2. Kazdy silnik jest inny i te 10% nie wystepuje w kazdym szczegolnie rzedowym. 50/50

 

ad 3.Odpowiedz prawidlowa 100 :)

 

ad 4. "frothy and milky" to nie to samo co przezroczysty amber 0

 

ad 5. Tylko zima 50/50

 

ad 6. "Podrobiony olej" juz jest w fabryce ktora leje go z beczki na rozne rynki naklejajac rozne etykiety firm dla ktorych jest przeznaczony.Ta sama banka w roznych krajach ma rozny sklad. (identycznie robia producenci proszku do prania i whiski)

Oleje w rafinerii " (cenzura)" na terenie kraju rozlewa sie dla wszystkich duzych producentow obecnych na naszym rynku.

 

ad.7 Niedogrzany silnik (zakladam to slowo na 60-70 stopni) nie jest przyczyna wadliwej panewki a jedynie jej stop metalu z ktorego ja wykonano gdy czasem olej moze wejsc w reakcje z korodujacym stopem.

Przegrzany silnik wzmaga korozje i oslabia strukture metalu,niedogrzany tego nie powoduje.

Twoja teoria nie ma racji bytu w silnikach o sprawnych termostatach gdy po wymianie oleju uzytkownicy przejechali ponad 1500km.

 

Przyznam ci racje ze cos tam wiesz ale jednak nie do konca zbadales problemy w tematach o ktorych piszesz.

 

 

PS.Gdy ja jezdzilem juz bmw to telefon stacjonarny byl rzadkoscia wiec mi nie wkrecaj ze jestem niekumaty :) Moze na forum Vw-gena bylbys wyroczna ale tu brakuje ci jeszcze ze 20 lat.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS.Gdy ja jezdzilem juz bmw to telefon stacjonarny byl rzadkoscia wiec mi nie wkrecaj ze jestem niekumaty :) Moze na forum Vw-gena bylbys wyroczna ale tu brakuje ci jeszcze ze 20 lat.

 

Jak jezdzilem pierwszy raz BMW, nikt nie wiedzial w polsce ze jest cos takiego jak telefon komorkowy ktory wazyl jakies 15 kg i zamykal sie w walizce przekraczajace dzisiejsze wymiary bagazu podrecznego w samolotach a ty jezdziles duzym fiatem a wiec nie mow mi ze mi brakuje 20 lat... chcial bym... :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj pierwszy samochod to byl FIAT 132 2.0L benzyna ,zloty met.a ten duzy telefon to wszedl w US ok 1985 roku.

Nigdy nie mialem duzego fiata wiec pudlo rivaSi.

Czekam z niecierpliwoscia na kolejne twoje poradniki.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj pierwszy samochod to byl FIAT 132 2.0L benzyna ,zloty met.a ten duzy telefon to wszedl w US ok 1985 roku.

Nigdy nie mialem duzego fiata wiec pudlo rivaSi.

Czekam z niecierpliwoscia na kolejne twoje poradniki.

 

Ta... nawet na telefonach do ktorch sie powlujesz sie nie znasz motorola byla uzywana powszechnie w zadach w firmach zachodnich w stanach i w europie od konca lat 70 tych, zeszla do strzebli dyrektorskich z poczatkiem lat 80 tych. Ja mialem przyjemnosc miec pierwszy w 1994 we francji i byl to zestaw satelitrny wojskowy Thomsona. a fiat to fiat : brzydkie slabe ale latwe w naprawach.

 

Kolejny poradnik : przeczytaj troche na temat olejow, pochodz troche po forach wyspecjalizowanych (poradzam BOBistheoilguy.com

 

poza tym twoje przyznanie mi racji nie kompletne to idzie tak ;

 

ad 1. Otworz nowa banke oleju i zobacz jak jest zbudowany korek pod ktorym jest zgrzana folia. 0 (nieznany u nas termin best before )

Tylko to nie jest problem korka tylko materialu. PEt sa tanie ale nie sa hermetyczne. Jeszcze gorzej jest z metalowymi pojemnikami. Koszt wprowadzenia prozniowych pokemnikow byl by za wysoki dlatego w kazdym jest powietrze a powietrze + metal = korozja dlatego tylko 3 lata zazwycza dla metalowych pojemnikow.

 

ad 2. Kazdy silnik jest inny i te 10% nie wystepuje w kazdym szczegolnie rzedowym. 50/50

wystepuje w kazdym silniku, i wacha sie od 6 do 13% (srednia 10). W N52 w BMW to 11% bo liczylem dokladnie przy remoncie silnika.

 

ad 3.Odpowiedz prawidlowa 100 :)

jak zawsze

 

ad 4. "frothy and milky" to nie to samo co przezroczysty amber 0

jezeli masz przezroczysty amber to znaczy ze twoj olej nie zgarnia zadnych brudow a nie ma kombusti bez pozostalosci carbonowych, proste prawo Lavoisier czyli olej nie spelnia swojej roli. Fakt wlej minerala do aut klasycznych do BMW bez zadnych Estrow ani detergentow, bedziesz mial kolor wysciowy po wyianie tylko ze ci sie silnik zatrze wczesniej.

 

ad 5. Tylko zima 50/50

to ze ktos ci powiedzial ze to zima jest problem i nie umiesz zrozumiec ze zrobil skrot myslowy bo wudzial ze nie zrozumiesz procesu to nie znaczy ze tak jest. nie nie tylko zima, temperatura zewnetrzna nie ma nic wspolnego z porcesem opisanym, czy jest - 10 czy + 20 jezeli ne dogrzejesz silnika nie spalisz paliwa i rozcieczysz olej. Temperatura zewnetrzna ma tylko wplyw na szybkosc rozgrzewania silnika czyli niska temperatura wydluza dystans szczegiolnie w traktorze ktorym jezdzisz. Twoja wiedza jest polowiczna i zaslyszana

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowoczesnych silnikach dizla jest tak ze po paru tysiacach km olej jest w miare czysty z prostego powodu: sa dokladniej wykonane. Olej obojetnie jaki spelniajacy norme producenta nie ma tu nic do rzeczy. Na lpg nawet nie zmieniajac oleju przez 30tys km kolor zuzytego byl taki sam jak nowego.

Nowe Silniki diezla sa sprawniejsze, wyeliminowano do granic mozliwosci tarcie I przedmuchy, do oleju przedostaje sie malo produktow spalania I nie brudza oleju - dla mnie to najrozsadniejsza odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś na temat koloru oleju:

Amsoil AFL 5W40 + Archoil AR9200 w M47D20

 

Co prawda silnik też M47 lecz z tej pierwszej generacji przebieg blisko 300tyś. olej wymieniany co max. 10tyś. km.

P.S do przebiegu 2tyś. olej był na tyle przezroczysty, że ciężko było sprawdzić stan oleju przy 3tyś. jak widać lekko ściemniał.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wyczytałem w Auto Świecie, cyt:" Przy niskich obrotach w silniku pracującym pod znacznym obciążeniem, np. w czasie przyspieszania od niskiej prędkości na najwyższym biegu, ponadprzeciętnie mocno obciążone są sworznie tłokowe, korbowody i panewki, a nawet gładzie cylindrów. Warto pamiętać, że przy wolnych obrotach spada ciśnienie oleju smarującego silnik!"

Wydaje mi się to całkiem realne. Co sądzicie?

 

W kwestii obciążeń układu korbowego i jego podpór przy niskich obrotach silnika, to mają dużo racji. Dodatkowo tyczy się to koła dwumasowego.

Natomiast w kwestii ciśnienia oleju to nie...Każdy sprawny silnik ( sprawny układ smarowania ) ma za zadanie utrzymanie tych samych wartości ciśnienia oleju ( zawór znajdujący się w pompie olejowej ) w pełnym zakresie obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na kiepskim oleju nie padla by napierw turbina?

Jestem ciekaw jaka jest prawdziwa przyczyna awarii panewek.

W slaba jakosc oleju nie chce mi sie wierzyc, tak samo jak w zapchanie kanalu olejowego jako przyczyne.

Chociaz jezeli pada ludziom po wymianie na millers, a na castrolu nie. To moze millers nie nadaje sie do diesla.

Dlaczego lejac najtanszy olej bmw wymiany co 40tys km robi sie przebiegi 400 tys km i wieksze I nic sie nie dzieje, a auta z przyslowiowym przebiegiem 176tys km na milersie traca panewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielkim skrocie, dlatego ze jedni jezdza dostojnie a inni pala gume. Moja sztuka ciagla lata po odcinkach i jest zalana Millersem od 100kkm wymiana co 10-15kkm i nic sie nie obrocilo i turbina MITSU tez ma sie dobrze, u mnie tylko sprzagla padaja co 80kkm ale dwumasa przez ciagle latanie na wys obrotach ma sie doskonale :mrgreen:

Poza tym nalezy tez pamietac ze LOW SAPS nie oszczedza silnika bo dba o DPF. Najnizej to nalezy zalewac MID SAPS dla LL04.

Acha i ja zalewam sie gestoscia 40 bo wymeczona 40 bedzie zachowywac sie jak 30, a jak kros sie zaleje na dzien dobry 30 to jak ja zmeczy to bedzie mial tam olej gestosci wody. To takze moze byc przyczyna padajacych panewek, bo jezeli olej spadnie do 20 to zaczyna sie robic problem.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi widze wdales sie w dyskusie z NIEKUMATYM :norty:

Musisz pamietac ze on ma racje i tylko on :mrgreen:

 

tak naprawde nie do konca rozumie cel jego interwencji. Duzo ogolnikow, malo konkretow i nie odpowiada na pytania albo odpowiada obok.

 

Teraz zalalem mobila 1 5w30 esp. Z tego testu wynika ze jest najgorszy. Spalanie na mobilu jest nizsze o 3litry na 1000km niz na liqui moly toptec 5w30 4600. Ale to moze byc blad gdyz warunki nie sa nigdy ye same.

 

ostroznie z tym linkiem, to bardziej skomplikowane niz sie wydaje :) latwo wyciagnac falszywe wnioski patrzac tylko na butelke i nie czytajac opisu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to sa testy pozostalosci po spalaniu w wysokich temperaturach roznych olejow. po samym wygladzie mozna zle ocenic dany olej. Trzeba przeczytac opis powiazany z kazdym olejem i cale tlumaczenie i metodologie co jest skomplikowane bo tlumaczenie po polsku przez google niszczy rozklad strony.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakich ?

 

Jak mowilem o wysokich temperaturach to wysokich dla olejow. Test byl przeprowadzony przy temperaturze mw 400 stopni aby lepiej pokazac pozostalosci zostawiane przez oleje (chodzilo o to aby spalic olej).

 

Ogolnie w komorze spalania silnika benzynowego poczatek fazy kombusti to jakies 900/1000 stopni+( a koniec 300), a w dizlu gdzie zaplon nie jest sterowany przez swiece zaplonowe wystarczy temperatura sprezonego powietrza rzedu 550 stopni aby doszlo do zaplonu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

tu sa zdjecia mojej panweki po 2 latach od awarii obrocila sie po wlaczeniu silnika ale nie wiedzialem ze to ona wiec przejechalem jeszcze z 10 kilometrow i dalem ze 2 razy w palnik.

 

http://zapisz.net/images/587_1.jpg http://zapisz.net/images/917_2.jpg http://zapisz.net/images/323_3.jpg http://zapisz.net/images/472_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.