Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co pamiętam to powinna się przelewać cały czas. Jak miałem źle odpowietrzony układ to właśnie przelewałą się z przerwami...

 

Albo słabo pompuje pompa, albo układ Ci się zapowietrza, tylko dlaczego?

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano

TIGERs napisał;w chlodnicy jest odpowietrznik! jak uszczelka nie siedzi to napewno termostat!

 

 

 

Tigers nie piepsz jak nie wiesz gdzie w e32 jest odpowietrznik :duh: :nienie:

NA TERMOSTACIE SROBKA NA KLUCZ 8 :twisted2: :twisted2:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Posprawdzaj to co koledzy radzą ale też napisz jak z nagrzewnicą. Ja miałem to samo /nagrzewnica też nie działala/ i faktycznie był zapowietrzony układ chłodzenia. Mechanicy szybko się uporali ale nie wiem jak to robili.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich miłośników BMW. Ostatnio odpowietrzałem układ chłodzenia: silnik M43:

1. otwórz ogrzewanie na max.

2. odkręć, poluzuj odpowietrznik na chłodnicy

3. nalej płyn do baniaka wyrównawczego ze 3 cm ponad max

3a. cały czas w trakcie nalewania płynu powietrze powinno "wychodzić" prze odpowietrznik

4. UWAGA: cały czas pełna kontrola poziomu płynu w baniaku wyrównawczym

5. i teraz mój patent bo nie słyszałem, żeby któś tak robił (ale jest skuteczne) :D

6. na wlew kładę czystą szmatkę, żeby sobie japy nie pobrudzić i przykładająć usta do wlewu dmuchaw w korek :D :D :D i wyciskam powietrze zalegające w układzie!!!!

7. UWAGA cały czas kontrola poziomu płynu!!!

8. w trakcie wyciskania płucami powietrza w odpowietrzniku pojawia się powietrze

9. jak z odpowietrznika cieknie stale już płyn nie przerywając tłoczenia powietrza zakręcamy odpowietrznik :lol:

Całość operacji to kilkanaśćie sekund. Wydaję się bardzo śmieszne ale cholernie skuteczne. (nie ma konieczności dodatkowego uciskanie węży!!) Oczywiście są to moje spostrzeżenia i praktyki na własnym aucie. pozdrawiam jak nie wiem co :hand:

Opublikowano

u mnie (E30 325i) też się grzało

odpowietrzyłem układ, sprawdziłem visco i termostat i nic.... w między czasie przegrzała się głowica i szlag ją trafił :evil: ... wymieniona :evil:

 

Jeździłem (w te największe upały) z włączonym na maxa ogrzewaniem, dzięki czemu temperatura cały czas utrzymywała się "w pionie", bo głupio by było rozwalić drugą głowicę i na ile czas mi pozwalał - szukałem przyczyny, aż w końcy zaczęło lecieć z pompy wody

wymieniłem i jak ręką odjął

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Moim zdaniem (jezeli mamy klime) przy takich objawach nie dziala elektryczny wentylator od klimy i to on zapoczatkowal jego problemy. Ma on rowniez za zadanie wspomagac chlodzenie silnika jezeli wisko nie wyrabia.Ma on dwa uklady zasilania napiecia. Jeden wlacza go przy korzystaniu z klimatyzacji a drugi wlasnie odpowiada za wspomaganie chlodzenia(jezeli klima jest wtedy wylaczona) Sprawdzic trzeba czy po wlaczeniu klimatyzacji zalacza sie wentylator. Pozdrawiam

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, oczywiście że to wina zapowietrzonego układu i małej wydajności pompy przy wolnych obrotach. Przecież kolega napisał, że w środku jest ciepło dopiero po jakimś czasie, więc obiegi sie jednak otwierają. Winą jest zapowietrzony układ i mało płynu. Miałem kiedyś u siebie dokładnie ten sam objaw. pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.