Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie z jazdy do pracy i z powrotem - średnie 6.9l/100km z odcinka 13km.

rN3hnBP9Dd_t.gif

YavZWGoxs7_t.gif

Na tych 13-14km mam do pokonania kilka pagórków - największy ma bodajże 100m wertykalnie, więc to też robi różnicę - szacuję, że taki jeden pagórek 100m zawyża o około 0.5l/100km względem płaskiego terenu.

Co ciekawe te 6.9l/100km w cyklu miejskim/podmiejskim nie było jakieś suuper trudne do osiągnięcia (droga to głównie "powiatówka" (50%) + miasteczka/miasto (50%). Ruch mały/umiarkowany.


PS Widzę, że w takim cyklu start-stop też nieco ogranicza spalanie (zazwyczaj miałem nieco powyżej 7), a teraz spokojnie bez specjalnego uważania osiągnąłem poniżej 7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

RalfPi zrób test, jak djzoom, będziesz miał odniesienie do diesla z podobnym potencjałem w serii.


Mam identyczny odcinek w jedno miejsce. 13 km średnio 4.8-5.1.

Dla odmiany w piątek jechałem z południa Krakowa na północ i z powrotem, godzina 16.00, średnia 18.6, spalanie 9.8 :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RalfPi zrób test, jak djzoom, będziesz miał odniesienie do diesla z podobnym potencjałem w serii.

Medicus, z chęcią.

Napisz jeszcze czy 8.5l/100km przy 160km/h dla 3l diesla w BMW F11 to oszczędnie czy nie.

I jakiego spalania oczekujesz od 2l benzyny w F10 co by potem nie było.. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
RalfPi zrób test, jak djzoom, będziesz miał odniesienie do diesla z podobnym potencjałem w serii.

Medicus, z chęcią.

Napisz jeszcze czy 8.5l/100km przy 160km/h dla 3l diesla w BMW F11 to oszczędnie czy nie.

I jakiego spalania oczekujesz od 2l benzyny w F10 co by potem nie było.. :P

 

Moim zdaniem 8.5 przy średniej 160 jest wartością bardzo dobrą. Akurat ten egz jest podkręcony, niemniej jednak w praktyce nie wpływa to na zużycie, a już na pewno nie na jego wzrost.


Jakiś czas temu testowałem F30 20ix. Jadąc tak, żeby nadążała za F20 20d spaliła 13 na tym samym odcinku na którym lżejsze F20 rwd spaliło 7.5.

Szczerze to spodziewam się wyniku 11 w przypadku 528i, przy średniej 160 na odcinku rzędu 70-100 km, który to będzie uwzględniał ślepych, którzy Cię spowolnią do 120 zanim zakończą zaplanowany na popołudnie manewr wyprzedzania :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RalfPi zrób test, jak djzoom, będziesz miał odniesienie do diesla z podobnym potencjałem w serii.

Medicus, z chęcią.

Napisz jeszcze czy 8.5l/100km przy 160km/h dla 3l diesla w BMW F11 to oszczędnie czy nie.

I jakiego spalania oczekujesz od 2l benzyny w F10 co by potem nie było.. :P

 

Moim zdaniem 8.5 przy średniej 160 jest wartością bardzo dobrą. Akurat ten egz jest podkręcony, niemniej jednak w praktyce nie wpływa to na zużycie, a już na pewno nie na jego wzrost.

..

Szczerze to spodziewam się wyniku 11 w przypadku 528i, przy średniej 160 na odcinku rzędu 70-100 km, który to będzie uwzględniał ślepych, którzy Cię spowolnią do 120 zanim zakończą zaplanowany na popołudnie manewr wyprzedzania :wink:

Kolega miał ustawiony tempomat na 160km/h a średnią miał 159.5... więc chyba nie szalał :wink:


Myślę, że jeden z nas będzie zaskoczony, bo ja obstawiam 9l.

Póki co nie szykuje mi się żadna podróż.


djzoom - dzięki za fotkę!


PS W takich pomiarach wiatr odgrywa dużą rolę.. im wyższa prędkość tym większy wpływ wiatru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie szalałem :wink: co do spalania to moim zdaniem dobry wynik jak na tak duże auto 3l pojemności i ponad 300KM. Mam wrażenie, że jakbym jechał dalej to spalanie by jeszcze troszeczkę spadło :D

A silnik miałeś rozgrzany przed pomiarem? Zauważyłem, że u mnie silnik się wygrzewa dopiero po wieeelu kilometrach - 50km? Wtedy olej osiąga temp. w okolicy 120 stopni Celsjusza.

Też uważam, że spalanie jak najbardziej ok jak na 6 garów, duży samochód i 300 kuni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie szalałem :wink: co do spalania to moim zdaniem dobry wynik jak na tak duże auto 3l pojemności i ponad 300KM. Mam wrażenie, że jakbym jechał dalej to spalanie by jeszcze troszeczkę spadło :D

A silnik miałeś rozgrzany przed pomiarem? Zauważyłem, że u mnie silnik się wygrzewa dopiero po wieeelu kilometrach - 50km? Wtedy olej osiąga temp. w okolicy 120 stopni Celsjusza.

Też uważam, że spalanie jak najbardziej ok jak na 6 garów, duży samochód i 300 kuni :)

 

Tak, silnik był rozgrzany +30 na dworze plus przejazd z centrum Poznania A2 do S5 :) Fakt jest taki, że gdy silnik się nie rozgrzeje to na pierwszych kliku-klikunastu km spalanie jest dosyć spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście, że nie szalałem :wink: co do spalania to moim zdaniem dobry wynik jak na tak duże auto 3l pojemności i ponad 300KM. Mam wrażenie, że jakbym jechał dalej to spalanie by jeszcze troszeczkę spadło :D

A silnik miałeś rozgrzany przed pomiarem? Zauważyłem, że u mnie silnik się wygrzewa dopiero po wieeelu kilometrach - 50km? Wtedy olej osiąga temp. w okolicy 120 stopni Celsjusza.

Też uważam, że spalanie jak najbardziej ok jak na 6 garów, duży samochód i 300 kuni :)

 

Tak, silnik był rozgrzany +30 na dworze plus przejazd z centrum Poznania A2 do S5 :) Fakt jest taki, że gdy silnik się nie rozgrzeje to na pierwszych kliku-klikunastu km spalanie jest dosyć spore.

 

Jakim znowu dworze? :shock:

Na polu :mrgreen:


Nie tyle wiatr ma znaczenie, co jego kierunek ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja powiem szczerze ze od zakupu do dziś nie wiedziałem ile pali - zawsze było na tankstelle do pełna i sru :wink:


Dziś sprawdziłemi jest 6.7 srednia z 9 tys km. Ze wzgledu na znany wszem i wobec fakt :mrgreen: iż 520d "nie jedzie", muszę trzymać auto cały czas w trybie sport i stąd pewno wynik spalania jak u Ciebie maja w 535d :wink:

 

Powaznie nie jedzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja F11 520d xdrive B47 190KM ostatnio na odcinku autostradowym 2x130km przy prędkościach pomiędzy 180-200 połknęła 9.5L/100km. Komp przekłamuje o 0.2L więc realnie było 9.7. Ogólnie jazda bardzo nierówna. Niestety 6 razy PPO po kilka, kilkanaście samochodów i przerwa na dymka na MOP (odpalony silnik) popsuły wynik średniej do 132km/h więc ciężko o średnią samej jazdy. Na pierwszych bramkach średnia była 168km/h. Uważam że jak na 2t masy, napęd 4x4, koła 19" i 4 osoby dorosłe całkiem nieźle.

Moja poprzednia e61 520d 177KM jadąca za mną spaliła 9.2L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja F11 520d xdrive B47 190KM ostatnio na odcinku autostradowym 2x130km przy prędkościach pomiędzy 180-200 połknęła 9.5L/100km. Komp przekłamuje o 0.2L więc realnie było 9.7. Ogólnie jazda bardzo nierówna. Niestety 6 razy PPO po kilka, kilkanaście samochodów i przerwa na dymka na MOP (odpalony silnik) popsuły wynik średniej do 132km/h więc ciężko o średnią samej jazdy. Na pierwszych bramkach średnia była 168km/h. Uważam że jak na 2t masy, napęd 4x4, koła 19" i 4 osoby dorosłe całkiem nieźle.

Moja poprzednia e61 520d 177KM jadąca za mną spaliła 9.2L/100km.

Jechałeś 180-200km/h przez 2x130km sam czy z kimś ? Tak czy owak słabo to świadczy o Twoich szarych komórkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są dogodne warunki do bezpiecznego podróżowania z takimi prędkościami to nie widzę problemu. Nie martw się nie jestem wariatem. Nie uważam też siebie za króla szos i mistrza kierownicy. Wiem kiedy i gdzie można :wink: Więc proponuję takie komentarze zachowaj dla siebie. Chyba że rozmawiam z osobą która nigdy, przenigdy nie przekroczyła prędkości. To przepraszam... :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem szczerze ze od zakupu do dziś nie wiedziałem ile pali - zawsze było na tankstelle do pełna i sru :wink:


Dziś sprawdziłemi jest 6.7 srednia z 9 tys km. Ze wzgledu na znany wszem i wobec fakt :mrgreen: iż 520d "nie jedzie", muszę trzymać auto cały czas w trybie sport i stąd pewno wynik spalania jak u Ciebie maja w 535d :wink:

 

Powaznie nie jedzie?

a jedzie?

F10 520d 190bhp/~2000kg

fiesta 1.0eb 120bhp (1.5tdci 95bhp)/~1100kg

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Birmingham-Warszawa relatywnie maly ruch , mało robót drogowych...

1900km jazda przepisowa +-10km/h czas podróży 17 godzin w obu przypadkach

kolega f10 LCI n47 automat program ~230ps 6.7l z komputera

ja e60 LCI m57 automat seria 235ps 6.7l z baku

oba aut w sedanie taka sama liczna pasażerów podobny bagaż oponki r18 245mm

kolega startowal z rana (zimny) ja zaraz po pracy ok 16 (rozgrzana maszynownia) choć przy tak długiej trasie nie wydaje mi się żeby to mialo jakieś znaczenie


jak dotankowywałem w Folkestone do pelna po 400km@112km/h wyszlo 5.6l/100km z baku

:)

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F11 535d, trasa Oświęcim - Koszalin w kółku 1350 km, 5 osób (troje dzieci) bagażnik po dach. Gierkówka cała w remoncie później A1 do Grudziądza, następnie lokalnymi krzakami do mety. Prędkość bez szaleństw 130 autostrada i na reszcie dróg jak sytuacja drogowa pozwalała.

Wynik na kompie 6.7 po zatankowaniu i dokładnemu przeliczeniu kalkulator wskazał 6.6 szczerze to spodziewałem się jeszcze minimalnie mniej bo przecież jazda była spokojna bez żadnych rajdów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z czystej ciekawości. Ma ktoś jakieś doświadczenia jak napęd x-drive wpływa na zużycie paliwa? Ja niestety mam tylko porównanie z moją poprzednia e61 LCI 520d 177KM. Często jeździmy razem na dwa auta (wakacje, weekendy) i zazwyczaj różnica wynosi ok 0.5L/100km. Tylko że tam siedzi n47 u mnie nowszy b47 więc porównanie tak naprawdę żadne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Poznań - Szklarska Poręba. 325km. Na pokładzie dwójka dorosłych, dziecko i bagażnik zapakowany do rolety. S11, A8, A4 mały ruch przeważnie 150km/h, kilka razy zwolnienie do 120 i przyspieszanie do 170. 40 minut stania, wolnej jazdy w korku na A4 - dwa wypadki, reszta trasy raczej przepisowo - jazda w kolumnie. Spalanie 6.6L/100km czyli realnie 6.8. Średnia końcowa 80km/h - mocno spadła gdy stałem w korku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW f11 520d xdrive 190KM. Wczorajszy wyjazd ze Szklarskiej Poręby do domu. Bagażnik zapakowany do rolety, ale ciasno, trzy osoby na pokładzie. Jazda w kolumnie samochodów drogą krajową, raczej przepisowo max 120km/h, kilka wyprzedzień. Wynik uchwycony po wjeździe na A8 we Wrocławiu.

IMG-20200919-WA0000.jpg

Komputer przekłamuje o 0.1-0.2L. Pierwszy raz widziałem w tym aucie tak niski wynik.

Dalsza część trasy eska cały czas 150-160km/h. Całkowity wynik 6.6L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jakim cudem udaje się Wam osiągać takie niskie wyniki. Mam F11 B47 190KM, automat. Podliczyłem spalanie z 9tys km i wychodzi mi równiutkie 8 litrów przy średniej prędkości 57,7km/h (tak pokazuje komputer), natomiast spalanie to moje notatki i wyliczenia. Tankuje na tych samych stacjach, zawsze do delikatnego "przelania". Czasami wynik był 7,9 czasami 8,1 ale finalnie z 9tys km jest 8,0.

1/2 z tego dystansu to trasa S8 z prędkościami 140-150, 1/4 to drogi krajowe z prędkościami do 100 i 1/4 to toczenie w się po Jerozolimskich w Warszawie.

Na tych samych trasach w Passacie B8 2.0TDi 150KM w automacie miałem wynik 6,0 latem i 6,2 zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podobnie jak kolega wyżej...

F11 / 2.0d / 184km / automat

1/4 autostrada 160km/h

3/4 drogi krajowe 80 - 110 km/h

Przejechany odcinek 200km

Średnia prędkość z całego odcinka niecałe 80 km/h

Trzy osoby , w sumie 300kg.

Spalanie 5,6 L , pokazane na wyświetlaczu.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F11 535dX

Jazda w nocy prędkości przepisowe Eco pro

http://img1.garnek.pl/amin.garnek.pl/036/169/36169364_200.0.jpg


Jazda nad morze część autostrada 130 km/h, reszta jak warunki pozwalały, 2 osoby dorosłe, 3 dzieci bagażnik po dach...tryb comfort+

http://img1.garnek.pl/amin.garnek.pl/036/169/36169362_200.0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.