Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Między F10 i 11 jest jakieś 150-200kg różnicy więc i spalanie w kombi jest wyższe :D

To prawda, aczkolwiek powinno to być odczuwalne głównie w mieście - gdzie trzeba tą większą masę ustawicznie rozpędzać i hamować.

Na trasie różnice raczej powinny być minimalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niektore wartosci spalania tutaj podawane, to mozna miedzy bajki wlozyc.

 

Dzień dzisiejszy: Najpierw Rzeszów->Katowice A4 (jakieś 250 km; 140km/h na tempomacie), potem przebijanie się przez Śląsk: Katowice->Chorzów->Piekary Śl.->Bytom->Tarnowskie G.-> potem już DK11 kierunek Poznań

 

3 osoby, pełny bagażnik, opony zimowe R17 ROF

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/31653.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę na niektóre Wasze wyniki, to się zastanawiam, czy coś nie tak ze mną, czy z moim autem.

 

Wynik robert88 z F01 730d jest dla mojej F11 zupełnie nieosiągalny :shock: . Spalanie na poziomie 5,5l/100 udało mi się osiągnąć jadąc równo 80km/h (ustawiony limiter).

Zaliczam właśnie moim autem pierwszą jesień. I niewyjeżdżając z Wwy mam średnią 11l/100, mimo że duża część przelotów to obwodnica (50%+). Pierwsze 2km porannego rozgrzania to spalanie od ruszenia ok. 14-15l/100 gdy korek jest niewielki, aż po 18-19 gdy przejeżdżam początkowy dystans w totalnym korku (20min/2km). Przy czym nie szarżuję, podjeżdzam spokojnie w korku, wyłączam SS w żabce, ale włączam przed światłami gdy wiem, że postoję. Po wyjechaniu z korka spalanie spada do 10-12, zależnie od tego, czy dojeżdżam do obwodnicy, czy cały czas poranne korki.

 

Na tutejszym forum powszechny jest też pogląd, że 530d/535d pali niewiele więcej niż 520d. Moje doświadczenie pokazuje, że między 520d a 535d różnica w spalaniu jest duża na korzyść pierwszego. Ten pierwszy pali w trasie 5,5-7,5l, drugi 6,5-9l przy podobnej jeździe. Może gdy mowa o wysokich prędkościach (180km/h+), gdy 20d daje z siebie wszystko, opór powietrza nie zależy od silnika, prędkość stała - tam wyniki mogą być porównywalne. Czyli 10l/100km i więcej. Ale tam, gdzie często przyspieszamy, 35d reaguje spontanicznie na gaz i niestety jedyna forma poskromienia apetytu to Eco mode. To tak apropos - czy moc ma znaczenie.

 

Skupiamy się na spalaniu w funkcji silnika. Tymczasem dużo robi masa - różnica między najlżejszymi limuzynami z R4 a najcięższymi kombi R6 to 380kg, czyli ok. 20%. Samo nadwozie kombi zwiększa opór w trasie i kosztuje 100kg w tej samej konfiguracji. xDrive - nie dość że 100kg, to dużo większe opory. Ale największe różnice to wynik porównywania nieporównywalnych warunków. Ja jestem w stanie pokonać tę samą trasę z identyczną średnią, osiągając spalanie od 6,5l (płynna jazda nocą na emeryta) do 8,5l (gęsty ruch, dużo maruderów i wyprzedzania). W mieście Wwa spalanie 11l/100 wymaga delikatnej jazdy (mieszkając w mieście, nie pod Wwą), gdy w mniejszym mieście przy podobnych stylu osiągnąć mogę 9l/100.

 

Zatem podając wynik spalania, warto zweryfikować, czy w profilu jest pełen zestaw (F10/11, silnik, xDrive/RWD), ale i podać godziny przejazdu lub orientacyjny ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Spalanie to temat rzeka gdyż każdy jeździ czymś innym, inaczej, z innym motorem, obciążeniem i w innych warunkach.

Generalnie przy tylu zmiennych jest to nie do porównania

Należy także zauważyć że porównywanie 3 litrowego 6 cylindrowego diesla z xdrivem, jeżdżącego 15 km jeden odcinek, stojącego w korkach do 2 litrowego 4 czterocylindrowego diesla jeżdżącego tylko w trasie jest kompletnie bez sensu

 

Zauważam przy tym że diesel z racji swojej konstrukcji rozgrzewa się znaczenia dłużej w mieście niż w trasie (a czasami w zimie wskazówka może nawet nie drgnąć przy małych przebiegach i srogich mrozach)

Dochodzi do tego częstsze wypalanie DPF, wypalanie DPF w mieście jest mniej skuteczne, a śmiem twierdzić że również często przerywane i znowu ponawiane do skutku. Fakt że to zwiększa zużycie paliwa, a opory niewypalonego DPF nie jesteśmy policzyć czy przeliczyć na zużycie paliwa. Dalej w mieście ilość sadzy w kolektorze itd znacznie się zwiększa i to także wpływa na końcowe spalanie

 

Każdy swoje wnioski sobie wyciągnie lub nie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze jazdy nową F10-tka i spalanie odrobinę inne niż w 550d :)

Po mieście średnio 16l/100km i to przy grzecznej jeździe :mrgreen:

Na trasie z Wawy do Poznania również grzecznie spalanie wychodzi 12l/100km :D

 

Załóż galerię kolego :twisted:

 

No już obiecałem Pemkowi :oops:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Na moje oko xDrive zmienia bardzo dużo.

Podróż z prędkością 170 +/- 10, średnia ok. 150, Poznań-Wwa jako pasażer, F10 520d xDrive - spalanie 8,9l

Podróż z prędkością 170 +/- 10, średnia ok. 150, A4 w Germanii, F10 535d xDrive - spalanie 10,4l

 

Twoje wyniki 730d wydają się nieosiągalne dla F11 535d z xDrive, ważącym przeszło 100kg więcej niż F01 730d. Stała prędkość 140km/h to ok. 8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocław - Austria - Wrocław.

Autostrady w D na tempomacie 140 czyli 135 wg gps.

Wg komputera 8.8 wg wlanego paliwa 9.3. Tak, 9.3 mimo że nie mam xdrive ani nie miałem paka na dachu.

Trzeba było kupić 3-litrową benzynę :mrgreen:

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik - jaki silnik?

 

2.0d prawie 190 KM :mrgreen:

 

W De jechałeś 140 na autostradzie?

 

Licznikowo 140. W realu 135 i to było duże wyzwanie bo padał deszcz ze śniegiem.

Tak czy siak chyba mam coś zepsute bo od nowości pali 9 i więcej jak tylko przekraczam 120 :mrgreen:

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Kurdę, jak czytam zamieszczone tutaj raporty spalania, to mnie ch** strzela. Jeżdżę naprawdę ekonomicznie i spokojnie - rodzice maja GLK 220 CDI 170 KM 4Matic po lifcie i mój rekord to 4.8l w trasie, zejście do 5, 5.5l nie stanowi problemu. Mam od kilku dni F10 520d xDrive 190 KM, opony 18" run flat - dzisiaj odcinek 50km (7-8 km miasto, 42km trasa) i średnie spalanie komputer wskazał 6.1l. Jechałem mega spokojnie, niewiele wyprzedzania, program ECO. Powrót z pracy do domu (miasto, odcinek 3km) spalanie wg komputera 10.5l. Nie wiem od czego to zależy, bo czasami potrafi mi pokazać równe spalanie na poziomie 3.3l przy równej prędkości - 70km/h, po czym przyspiesze do 90km/h i pokazuje spalanie rzędu 7.6l przy równej prędkości. Autko pochodzi z lutego 2016r. Czytałem, ze silnik jest ekonomiczny, ale poki co jestem niemile zaskoczony. A jak czytam, ze niektórzy potrafią mieć spalanie rzędu 6-7l jadąc 150km/h na autostradzie, to pytam jak to kuzwa możliwe?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik - jaki silnik?

 

2.0d prawie 190 KM :mrgreen:

 

W De jechałeś 140 na autostradzie?

 

Licznikowo 140. W realu 135 i to było duże wyzwanie bo padał deszcz ze śniegiem.

Tak czy siak chyba mam coś zepsute bo od nowości pali 9 i więcej jak tylko przekraczam 120 :mrgreen:

No popatrz, na święta i z powrotem - tam gdzie było można 180km/h, potem Polska i na tempomacie 155 zapięte, potem mega korek pod Krapkowicami, potem znów 155, trochę po mieście i z powrotem. Średnia z tankowania 6.5...

Coś ci chyba za dużo pali albo masz więcej cylindrów niż w dowodzie :)

 

Send with Tapatalk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim 535xd w sedanie i tak jak czytam porównania z 520d czy nawet xd to mam wrażenie, że jedyna różnica w spalaniu to miasto i w miarę spokojna jazda do 140-150km/h. Potem spalanie się wyrównuje.

 

Ja nie jeżdzę w korkach po mieście, ale średnią mam 12-13L/100. W korkach sądzę, że skoczyło by spokojnie o te 1-2L więcej. Natomiast trasa to bajka, 1L różnicy na niekorzyść 535d vs 520d to w/g mnie nie warte rozważania, bo poziom kopa przy R6stce jest niewyobrażalny.

 

70tka na tempomacie - 6.3L/100km

trasa 160-180km/h - ok 10-11L/100km

trasa 180-220km/h - ok 11-12L/100km

miasto bez korków - ok 13L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW 520d F11 '14 190 konny silnik B47D20, skrzynia AT8. Felgi 17". Opony Falken 225/55 R17 (lato), Barum 225/55 R17 (zima).

Sposób użytkowania : około 3 kilometrów drogą lokalną, +/- 10 kilometrów Południową Obwodnicą Warszawy i półtora kilometra korka. Nie jestem demonem szybkości, na POW-ie w porywach do 120km/h. Spalanie między 6,7 a 7,3l/100km.

Wakacyjna wycieczka +/- 1100 kilometrów głównie autostrada (A2/A1), dalej droga krajowa i trochę kręcenia się "wokół komina", 4 osoby dorosłe + bagażnik ponad linię szyb + box dachowy : 8,2l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdę, jak czytam zamieszczone tutaj raporty spalania, to mnie ch** strzela. Jeżdżę naprawdę ekonomicznie i spokojnie - rodzice maja GLK 220 CDI 170 KM 4Matic po lifcie i mój rekord to 4.8l w trasie, zejście do 5, 5.5l nie stanowi problemu. Mam od kilku dni F10 520d xDrive 190 KM, opony 18" run flat - dzisiaj odcinek 50km (7-8 km miasto, 42km trasa) i średnie spalanie komputer wskazał 6.1l. Jechałem mega spokojnie, niewiele wyprzedzania, program ECO. Powrót z pracy do domu (miasto, odcinek 3km) spalanie wg komputera 10.5l. Nie wiem od czego to zależy, bo czasami potrafi mi pokazać równe spalanie na poziomie 3.3l przy równej prędkości - 70km/h, po czym przyspiesze do 90km/h i pokazuje spalanie rzędu 7.6l przy równej prędkości. Autko pochodzi z lutego 2016r. Czytałem, ze silnik jest ekonomiczny, ale poki co jestem niemile zaskoczony. A jak czytam, ze niektórzy potrafią mieć spalanie rzędu 6-7l jadąc 150km/h na autostradzie, to pytam jak to kuzwa możliwe?!

 

Chłopie auto waży ok 1,8 tony to po pierwsze :) , drugie - najwiecej spala przy rozpedzaniu tej masy oraz przy rozgrzewaniu silnika do temp. roboczej :) - ZAWSZE krótkie odcinki w mieście będą miały większe spalanie niż trasa :duh: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powrót z pracy do domu (miasto, odcinek 3km) spalanie wg komputera 10.5l. Nie wiem od czego to zależy

Tak jak napisał kolega christo74.

Na takim odcinku, zwłaszcza w mieście, auto nawet nie zdążyło się rozgrzać, więc nie dziw się że pokazuje takie spalanie... (nota bene wg. mnie jak na takie warunki całkiem dobre)

Swoją drogą użytkowanie diesla (zwłaszcza o sporej pojemności w dużym i ciężkim aucie) na dojazdy rzędu kilku km po mieście nie jest optymalne pod kątem ekonomii eksploatacji, a w szczególności pod kątem trwałości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Interesuje mnie spalanie F10 528i. Wydaje mi sie ze u mnie jest za wysokie. Czy mozecie podac swoje pomiary wedlug wskazan komputera. Najlepiej w cyku miejskim. U mnie przy bardzo delikatnej jezdzie pokazuje przeszło 14l/100km auto bez xdrive i bez jazdy z funkcją start stop,skrzynia automat,opony 17" 225/55 Pzdr.

 

Ja mam 528i N20:

 

1. Miasto - jazda agresywna: 18-22L. Jazda spokojna, ale dynamiczna:14-15L. Po mieście jeżdżę przeważnie w pojedynkę.

2. Trasa - jazda agresywna (autostrada 180-200km/h, reszta 140-160km/h): 13-14L. Jazda spokojna (autostrada 150-160km/h), reszta 120-130km/h): 11L. W trasie jeżdżę w 3 osoby, pies i dużo bagaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 528i N20:

1. Miasto - jazda agresywna: 18-22L. Jazda spokojna, ale dynamiczna:14-15L...........

właśnie dlatego sprzedałem swoje 528xi :D i kupiłem f11 525xd

trasa blisko 2tkm 4 osoby + lekki bagaż - spokojna jazda z tempomatem na 150 i sporo korków.

Przy dynamicznej jeździe jak i w mieście mieszczę się w 10 l.

98361921ae44ad29med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.