Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Między F10 i 11 jest jakieś 150-200kg różnicy więc i spalanie w kombi jest wyższe :D
  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Duzo? Aha...

 

Według mnie dużo jak na 184KM.

A co ma tutaj moc do tego?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Między F10 i 11 jest jakieś 150-200kg różnicy więc i spalanie w kombi jest wyższe :D

To prawda, aczkolwiek powinno to być odczuwalne głównie w mieście - gdzie trzeba tą większą masę ustawicznie rozpędzać i hamować.

Na trasie różnice raczej powinny być minimalne...

Opublikowano

I wedlug mnie - sa.

A niektore wartosci spalania tutaj podawane, to mozna miedzy bajki wlozyc.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
A niektore wartosci spalania tutaj podawane, to mozna miedzy bajki wlozyc.

 

Dzień dzisiejszy: Najpierw Rzeszów->Katowice A4 (jakieś 250 km; 140km/h na tempomacie), potem przebijanie się przez Śląsk: Katowice->Chorzów->Piekary Śl.->Bytom->Tarnowskie G.-> potem już DK11 kierunek Poznań

 

3 osoby, pełny bagażnik, opony zimowe R17 ROF

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/31653.jpg

Opublikowano
Dzień dzisiejszy...

 

Wow.

Nawet biorąc pod uwagę to, że komp trochę zaniża to spalanie bardzo OK.

Ja w analogicznych warunkach mam 8.6 wg kompa a w realu prawie 9.

 

Pozdr Czujnik

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

Jak patrzę na niektóre Wasze wyniki, to się zastanawiam, czy coś nie tak ze mną, czy z moim autem.

 

Wynik robert88 z F01 730d jest dla mojej F11 zupełnie nieosiągalny :shock: . Spalanie na poziomie 5,5l/100 udało mi się osiągnąć jadąc równo 80km/h (ustawiony limiter).

Zaliczam właśnie moim autem pierwszą jesień. I niewyjeżdżając z Wwy mam średnią 11l/100, mimo że duża część przelotów to obwodnica (50%+). Pierwsze 2km porannego rozgrzania to spalanie od ruszenia ok. 14-15l/100 gdy korek jest niewielki, aż po 18-19 gdy przejeżdżam początkowy dystans w totalnym korku (20min/2km). Przy czym nie szarżuję, podjeżdzam spokojnie w korku, wyłączam SS w żabce, ale włączam przed światłami gdy wiem, że postoję. Po wyjechaniu z korka spalanie spada do 10-12, zależnie od tego, czy dojeżdżam do obwodnicy, czy cały czas poranne korki.

 

Na tutejszym forum powszechny jest też pogląd, że 530d/535d pali niewiele więcej niż 520d. Moje doświadczenie pokazuje, że między 520d a 535d różnica w spalaniu jest duża na korzyść pierwszego. Ten pierwszy pali w trasie 5,5-7,5l, drugi 6,5-9l przy podobnej jeździe. Może gdy mowa o wysokich prędkościach (180km/h+), gdy 20d daje z siebie wszystko, opór powietrza nie zależy od silnika, prędkość stała - tam wyniki mogą być porównywalne. Czyli 10l/100km i więcej. Ale tam, gdzie często przyspieszamy, 35d reaguje spontanicznie na gaz i niestety jedyna forma poskromienia apetytu to Eco mode. To tak apropos - czy moc ma znaczenie.

 

Skupiamy się na spalaniu w funkcji silnika. Tymczasem dużo robi masa - różnica między najlżejszymi limuzynami z R4 a najcięższymi kombi R6 to 380kg, czyli ok. 20%. Samo nadwozie kombi zwiększa opór w trasie i kosztuje 100kg w tej samej konfiguracji. xDrive - nie dość że 100kg, to dużo większe opory. Ale największe różnice to wynik porównywania nieporównywalnych warunków. Ja jestem w stanie pokonać tę samą trasę z identyczną średnią, osiągając spalanie od 6,5l (płynna jazda nocą na emeryta) do 8,5l (gęsty ruch, dużo maruderów i wyprzedzania). W mieście Wwa spalanie 11l/100 wymaga delikatnej jazdy (mieszkając w mieście, nie pod Wwą), gdy w mniejszym mieście przy podobnych stylu osiągnąć mogę 9l/100.

 

Zatem podając wynik spalania, warto zweryfikować, czy w profilu jest pełen zestaw (F10/11, silnik, xDrive/RWD), ale i podać godziny przejazdu lub orientacyjny ruch.

Opublikowano

Witam

 

Spalanie to temat rzeka gdyż każdy jeździ czymś innym, inaczej, z innym motorem, obciążeniem i w innych warunkach.

Generalnie przy tylu zmiennych jest to nie do porównania

Należy także zauważyć że porównywanie 3 litrowego 6 cylindrowego diesla z xdrivem, jeżdżącego 15 km jeden odcinek, stojącego w korkach do 2 litrowego 4 czterocylindrowego diesla jeżdżącego tylko w trasie jest kompletnie bez sensu

 

Zauważam przy tym że diesel z racji swojej konstrukcji rozgrzewa się znaczenia dłużej w mieście niż w trasie (a czasami w zimie wskazówka może nawet nie drgnąć przy małych przebiegach i srogich mrozach)

Dochodzi do tego częstsze wypalanie DPF, wypalanie DPF w mieście jest mniej skuteczne, a śmiem twierdzić że również często przerywane i znowu ponawiane do skutku. Fakt że to zwiększa zużycie paliwa, a opory niewypalonego DPF nie jesteśmy policzyć czy przeliczyć na zużycie paliwa. Dalej w mieście ilość sadzy w kolektorze itd znacznie się zwiększa i to także wpływa na końcowe spalanie

 

Każdy swoje wnioski sobie wyciągnie lub nie :mrgreen:

Opublikowano
Pierwsze jazdy nową F10-tka i spalanie odrobinę inne niż w 550d :)

Po mieście średnio 16l/100km i to przy grzecznej jeździe :mrgreen:

Na trasie z Wawy do Poznania również grzecznie spalanie wychodzi 12l/100km :D

 

Załóż galerię kolego :twisted:

 

No już obiecałem Pemkowi :oops:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/22/0946c11560793ecdcec05e34fdb37a72.jpg

 

F11 x520d trasa Kraków - Luksemburg

 

 

f01 730d lci

 

jawor - debica

 

http://i63.tinypic.com/35n10sj.jpg

Opublikowano

Na moje oko xDrive zmienia bardzo dużo.

Podróż z prędkością 170 +/- 10, średnia ok. 150, Poznań-Wwa jako pasażer, F10 520d xDrive - spalanie 8,9l

Podróż z prędkością 170 +/- 10, średnia ok. 150, A4 w Germanii, F10 535d xDrive - spalanie 10,4l

 

Twoje wyniki 730d wydają się nieosiągalne dla F11 535d z xDrive, ważącym przeszło 100kg więcej niż F01 730d. Stała prędkość 140km/h to ok. 8l.

Opublikowano

Wrocław - Austria - Wrocław.

Autostrady w D na tempomacie 140 czyli 135 wg gps.

Wg komputera 8.8 wg wlanego paliwa 9.3. Tak, 9.3 mimo że nie mam xdrive ani nie miałem paka na dachu.

Trzeba było kupić 3-litrową benzynę :mrgreen:

jest moc, będzie szmoc ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik - jaki silnik? W De jechałeś 140 na autostradzie?

 

Send with Tapatalk...

Opublikowano
Czujnik - jaki silnik?

 

2.0d prawie 190 KM :mrgreen:

 

W De jechałeś 140 na autostradzie?

 

Licznikowo 140. W realu 135 i to było duże wyzwanie bo padał deszcz ze śniegiem.

Tak czy siak chyba mam coś zepsute bo od nowości pali 9 i więcej jak tylko przekraczam 120 :mrgreen:

jest moc, będzie szmoc ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kurdę, jak czytam zamieszczone tutaj raporty spalania, to mnie ch** strzela. Jeżdżę naprawdę ekonomicznie i spokojnie - rodzice maja GLK 220 CDI 170 KM 4Matic po lifcie i mój rekord to 4.8l w trasie, zejście do 5, 5.5l nie stanowi problemu. Mam od kilku dni F10 520d xDrive 190 KM, opony 18" run flat - dzisiaj odcinek 50km (7-8 km miasto, 42km trasa) i średnie spalanie komputer wskazał 6.1l. Jechałem mega spokojnie, niewiele wyprzedzania, program ECO. Powrót z pracy do domu (miasto, odcinek 3km) spalanie wg komputera 10.5l. Nie wiem od czego to zależy, bo czasami potrafi mi pokazać równe spalanie na poziomie 3.3l przy równej prędkości - 70km/h, po czym przyspiesze do 90km/h i pokazuje spalanie rzędu 7.6l przy równej prędkości. Autko pochodzi z lutego 2016r. Czytałem, ze silnik jest ekonomiczny, ale poki co jestem niemile zaskoczony. A jak czytam, ze niektórzy potrafią mieć spalanie rzędu 6-7l jadąc 150km/h na autostradzie, to pytam jak to kuzwa możliwe?!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik - jaki silnik?

 

2.0d prawie 190 KM :mrgreen:

 

W De jechałeś 140 na autostradzie?

 

Licznikowo 140. W realu 135 i to było duże wyzwanie bo padał deszcz ze śniegiem.

Tak czy siak chyba mam coś zepsute bo od nowości pali 9 i więcej jak tylko przekraczam 120 :mrgreen:

No popatrz, na święta i z powrotem - tam gdzie było można 180km/h, potem Polska i na tempomacie 155 zapięte, potem mega korek pod Krapkowicami, potem znów 155, trochę po mieście i z powrotem. Średnia z tankowania 6.5...

Coś ci chyba za dużo pali albo masz więcej cylindrów niż w dowodzie :)

 

Send with Tapatalk...

Opublikowano
525xd 218km jazda emeryta do100km/h jazda nocą mało wyprzedzania 5.5l jazda mieszana miasto szybka trasa 7.8l miemiecka autostrada często prędkość pow 200 km/h ale było i 100km/8.6l mierzone na odcinkach ok 500_ 600km
Opublikowano

Przy moim 535xd w sedanie i tak jak czytam porównania z 520d czy nawet xd to mam wrażenie, że jedyna różnica w spalaniu to miasto i w miarę spokojna jazda do 140-150km/h. Potem spalanie się wyrównuje.

 

Ja nie jeżdzę w korkach po mieście, ale średnią mam 12-13L/100. W korkach sądzę, że skoczyło by spokojnie o te 1-2L więcej. Natomiast trasa to bajka, 1L różnicy na niekorzyść 535d vs 520d to w/g mnie nie warte rozważania, bo poziom kopa przy R6stce jest niewyobrażalny.

 

70tka na tempomacie - 6.3L/100km

trasa 160-180km/h - ok 10-11L/100km

trasa 180-220km/h - ok 11-12L/100km

miasto bez korków - ok 13L/100km

Opublikowano

BMW 520d F11 '14 190 konny silnik B47D20, skrzynia AT8. Felgi 17". Opony Falken 225/55 R17 (lato), Barum 225/55 R17 (zima).

Sposób użytkowania : około 3 kilometrów drogą lokalną, +/- 10 kilometrów Południową Obwodnicą Warszawy i półtora kilometra korka. Nie jestem demonem szybkości, na POW-ie w porywach do 120km/h. Spalanie między 6,7 a 7,3l/100km.

Wakacyjna wycieczka +/- 1100 kilometrów głównie autostrada (A2/A1), dalej droga krajowa i trochę kręcenia się "wokół komina", 4 osoby dorosłe + bagażnik ponad linię szyb + box dachowy : 8,2l/100km.

Opublikowano
Kurdę, jak czytam zamieszczone tutaj raporty spalania, to mnie ch** strzela. Jeżdżę naprawdę ekonomicznie i spokojnie - rodzice maja GLK 220 CDI 170 KM 4Matic po lifcie i mój rekord to 4.8l w trasie, zejście do 5, 5.5l nie stanowi problemu. Mam od kilku dni F10 520d xDrive 190 KM, opony 18" run flat - dzisiaj odcinek 50km (7-8 km miasto, 42km trasa) i średnie spalanie komputer wskazał 6.1l. Jechałem mega spokojnie, niewiele wyprzedzania, program ECO. Powrót z pracy do domu (miasto, odcinek 3km) spalanie wg komputera 10.5l. Nie wiem od czego to zależy, bo czasami potrafi mi pokazać równe spalanie na poziomie 3.3l przy równej prędkości - 70km/h, po czym przyspiesze do 90km/h i pokazuje spalanie rzędu 7.6l przy równej prędkości. Autko pochodzi z lutego 2016r. Czytałem, ze silnik jest ekonomiczny, ale poki co jestem niemile zaskoczony. A jak czytam, ze niektórzy potrafią mieć spalanie rzędu 6-7l jadąc 150km/h na autostradzie, to pytam jak to kuzwa możliwe?!

 

Chłopie auto waży ok 1,8 tony to po pierwsze :) , drugie - najwiecej spala przy rozpedzaniu tej masy oraz przy rozgrzewaniu silnika do temp. roboczej :) - ZAWSZE krótkie odcinki w mieście będą miały większe spalanie niż trasa :duh: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powrót z pracy do domu (miasto, odcinek 3km) spalanie wg komputera 10.5l. Nie wiem od czego to zależy

Tak jak napisał kolega christo74.

Na takim odcinku, zwłaszcza w mieście, auto nawet nie zdążyło się rozgrzać, więc nie dziw się że pokazuje takie spalanie... (nota bene wg. mnie jak na takie warunki całkiem dobre)

Swoją drogą użytkowanie diesla (zwłaszcza o sporej pojemności w dużym i ciężkim aucie) na dojazdy rzędu kilku km po mieście nie jest optymalne pod kątem ekonomii eksploatacji, a w szczególności pod kątem trwałości...

Opublikowano
Witam

Interesuje mnie spalanie F10 528i. Wydaje mi sie ze u mnie jest za wysokie. Czy mozecie podac swoje pomiary wedlug wskazan komputera. Najlepiej w cyku miejskim. U mnie przy bardzo delikatnej jezdzie pokazuje przeszło 14l/100km auto bez xdrive i bez jazdy z funkcją start stop,skrzynia automat,opony 17" 225/55 Pzdr.

 

Ja mam 528i N20:

 

1. Miasto - jazda agresywna: 18-22L. Jazda spokojna, ale dynamiczna:14-15L. Po mieście jeżdżę przeważnie w pojedynkę.

2. Trasa - jazda agresywna (autostrada 180-200km/h, reszta 140-160km/h): 13-14L. Jazda spokojna (autostrada 150-160km/h), reszta 120-130km/h): 11L. W trasie jeżdżę w 3 osoby, pies i dużo bagaży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam 528i N20:

1. Miasto - jazda agresywna: 18-22L. Jazda spokojna, ale dynamiczna:14-15L...........

właśnie dlatego sprzedałem swoje 528xi :D i kupiłem f11 525xd

trasa blisko 2tkm 4 osoby + lekki bagaż - spokojna jazda z tempomatem na 150 i sporo korków.

Przy dynamicznej jeździe jak i w mieście mieszczę się w 10 l.

98361921ae44ad29med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.