Skocz do zawartości

(EXX) działanie ASC przy wyższych prędkościach


dsvidoff

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie O asc, Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja że ASC zadziałało np przy 100 km/h i więcej ? np wchodzac troche za szybko w zakręt ? ogólnie jestem ciekaw na ile jest to pomocne własnie gdy np na ostrym zakręcie będzie leżał jakiś piasek (raz maiłem taką sytuacje w innym aucie z ESP - leżał piasek chyba wysypał się z wywrotki co go wiozła) i wtedy ESP zadziało bardzo dobrze, a jak sie zachowuje ASC w takich sytuacjach ? ogólnie gdzieś czytałem że powyżej jakiejś prędkości ten system wogóle nie działa, wątpie aby to było prawdą, ale czekam na wasze doświadczenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raz leciałem 130km/h w zakręcie, widziałem jak mruga kontrolna od trakcji, więc chyba coś tam się działo, ale szczególnie nie poczułem. Z kolei zimą wjechałem na mokry 5-centymetrowym opad śniegu jakieś 80km/h i mimo skręcania kołami reakcja była minimalna, ASC świeciło, ale reakcji żadnej na naprostowanie kierunku jazdy nie czułem, chociaż możliwe, że dzięki ASC właśnie udało mi się utrzymać tor jazdy, ale napewno pomógł spokój, opanowanie i hamowanie silnikiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ASC nie jest od tego żeby przy ruszaniu koła nie buksowały, i może zadziałać jeżeli jakieś koło wpadnie w poślizg lub

jeżeli przy jakiejś prędkości na nierównościach koło straci kontakt z podłożem, z różnych powodów http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio się zaświeciła na takim można powiedzieć dołku przy 200km/h jak głup podjeżdżał mi pod sam zderzak audi a6, więc postanowiłem go odstawić trochę i się zdziwiłem jak zaświeciła :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy facet nigdy nie korzysta z instrukcji obsługi http://www.karawanier.pl/images/smilies/hahaha1.gif

 

NIGDY http://www.karawanier.pl/images/smilies/red%20card.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawdziwy facet nigdy nie korzysta z instrukcji obsługi
...to na pewno tak właśnie miało działać." :mrgreen:

http://img5.demotywatoryfb.pl//uploads/201207/1341317564_by_Elfines_inner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji opisane masz bardziej działanie dsc. Testowałem asc w zimie i raz latem :) i w sytuacji gdy nie dodajesz gazu (np. hamujesz silnikiem) to auto idzie bokiem bez żadnego mrugnięcia kontrolki i ingerencji w tor jazdy. Moim zdaniem jedynie jest to kontrola trakcji a jeśli nawet jest jakaś stabilizacja toru jazdy to ja jej nie wyczułem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jakoś nie mogę Ciebie zrozumieć.

Czym się różni działanie ASC i DSC?

W instrukcji jest napisane przecież, że ASC jest na koła napędowe, a DSC na koła napędowe i skrętne czyli wszystkie 4 koła.

Zasada działania jest jednak taka, że ASC działa podczas ruszania i przyspieszania, natomiast DSC jeszcze przyspieszenie poprzeczne, siłę hamowania i ruch samochodu wokół jego osi.

Wynika z tego, że ASC dławi kiedy butujemy i koła zaczynają się ślizgać, a DSC to taka prawdziwa kontrola trakcji.

Może masz coś uwalone. U mnie w momencie kiedy koła zaczynają się ślizgać obcina obroty silnika i nie ważne czy jadę 20 czy 60.

Nie jest nawet wskazane żeby w momencie poślizgu ASC hamowało tylne koła wtedy poślizg by się pogłębiał. To tak jakby zaciągnął ręczny w momencie kiedy już i tak stawia nas bokiem- wtedy rolka gwarantowana.

Trochę dziwne jest dla mnie żeby ktoś kto jedzie bardzo szybko i wpadnie nagle w poślizg przyglądał się na kontrolkę ASC jak ma inne zmartwienie na głowie.

Wyjątkiem tutaj może być krys :mrgreen:

Kur.... krys postaraj się :? Następnym razem chcę zobaczyć u Ciebie już taki nowy dokument(który byśmy opili :mrgreen: ).

Mój jest już po wymianie bo przecież musiałem wymienić żeby dać naszemu Państwu 105,50zł :evil:

prawo%2520jazdy.jpg

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz będzie dobrze. Musi. A co do kontroli to nie może się nie rzucić w oczy żółta kontrolka migająca przy 200 km/h :lol: Edytowane przez krys32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cichy - no właśnie o to samo mi chodziło co napisałeś. myślałem, że chcesz pokazać w tej instrukcji, że asc ingeruje w tor jazdy, bo tak troche dziwnie jest to napisane, jakby obydwa systemy zapewniały stabilność podczas przyspieszania i na zakręcie.

 

u mnie też asc obcina moc przy każdej prędkości jeśli tylko koła zaczynają buksować, tylko chodziło mi o to, że poza tym nic innego nie robi - jak lecisz bokiem (ale nie driftem) to asc nic nie pomoże i żadna kontrolka mrygać nie będzie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.