Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

na poczatku, jako nowy uzytkownik forum WITAM!!!

 

mam pytanie, na przelomie sierpnia-wrzesnia planuje kupic moje pierwsze auto, nie wiem na jaki sie zdecydowac, Opel calibra, jakas BMW czy AUDI?? co polecacie???? :8)

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie dość złośliwości.

Dan V8 sprecyzuj pytanie. Jakich doznań spodziewasz się po kupnie samochodu.

Na tym Forum pewnie większość będzie Ci radziła BMW, ale to Ty będziesz tym jeździł, a nie inni, więc podchodź sceptycznie do propozycji.

Opublikowano

Słabo sforumowane pytanko :duh:

To nie jest pytanie o wybór samochodu, tylko marki, ze wskazaniem na Opla Calibrę. Skądinąd to najładniejszy Piorun w Kółeczku z ostatnich 35 lat. Ale to wciąż tylko Vectra A w eleganckiej kiecce.

:naughty: :naughty:

Na tym forum bardziej sensownym pytaniem jest "Jaki typ BMW?"

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Na tym Forum pewnie większość będzie Ci radziła BMW

:?: :?: :?:

A ja myslalem, ze wszyscy :mad2: :duh: :oops: :!:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

Panowie, bez tych uszczypliwości :)

Dan V8, skoro trafiłeś na to forum, to znaczy, że dasz się przekonać do BMW (jedyny słuszny wybór) :)

Z Twojego postu (ta calibra) wywnioskować można, że szukasz auta o sportowym charakterze – bierz BMW. Ja osobiście jeszcze nie mam, ale już kilkoma jeździłem i powiem, że calibrze daleko do BMW (szczególnie takiej z min. R6), a audi (podobnie jak merc) to raczej taki „dupowóz” – dobre, solidne, ale bez wyrazu.

Calibra pali troche wiecej niż BMW o podobnej mocy, jest awaryjne, no i wogole to .... opel :mrgreen:

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano
Calibra ma niestety przedni naped, a to zabiera sporo radochy w tego typu samochodzie. Kup E36 Coupe - najlepiej 325i. Jezdzi, wyglada i brzmi duuuzo lepiej od Calibry.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

W Calibrze stylistyka ciekawa, silnik w miarę .......ale rdza zżera nawet plastik :shock:, samochód z zewnątrz może wyglądać ok, a od wewnątrz wsuwają go korniki, jak każdego Opla ..... :twisted2:.

Brat miał Calibrę 4x4, za moją delikatną namową :wink: przesiadł się na E34 525i i stwierdził że TO JEST TO.

Audi = VW - jak dla mnie, może nie istnieć.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Jak już pisali moi poprzednicy, musisz określić swoje wymagania.

 

Jeśli chcesz zostać taksówkarzem to polecam Audi :)

Jeśli chcesz... nie mam pojęcia co może zaoferować Calibra... Może tak - jeśli lubisz rozpadające się "samochody" to bierz kalibrę.

 

Jeśli natomiast chcesz odczuwać przyjemność z jazdy to wybór jest oczywisty, teraz tylko pozostaje Ci tylko zdecydować który model i jaki silnik chcesz.

Opublikowano
Calibra pali troche wiecej niż BMW o podobnej mocy, jest awaryjne, no i wogole to .... opel :mrgreen:

 

Jak piszesz o spalaniu to nie pisz głupot - Calibra czy to 8, 16 V pali zdecydowanie mniej od 2 litrowego e36. A czy awaryjne to się nie zgodze bo miałem calibre 16v przez 3 lata, potem vectre 16V przez 4 lata i oprocz materiałów eksploatacyjnych nic przy nich nie robiłem.

 

A jeśli chodzi o wybor auta to oczywisnie nie ma o czym dyskutowac. :D Jedynie rożnica na korzyść opla to niski koszt zakupu i "powiedzmy" tańszy koszt utrzymania.

Opublikowano

Zdecydowanie polecam Opla Calibre :clap: zawsze można wstąpić do Calibra Team :clap:

 

A tak wogóle to polecam np. E36 318iS Coupe lub z większym motorem :cool2:

M3 - I K E R
Opublikowano
Jak piszesz o spalaniu to nie pisz głupot - Calibra czy to 8, 16 V pali zdecydowanie mniej od 2 litrowego e36. A czy awaryjne to się nie zgodze bo miałem calibre 16v przez 3 lata, potem vectre 16V przez 4 lata i oprocz materiałów eksploatacyjnych nic przy nich nie robiłem

 

Widzisz, wszystko jest kwestią doświadczenia, ja opla źle wspominam...

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano

 

Widzisz, wszystko jest kwestią doświadczenia, ja opla źle wspominam...

 

No akurat ja nie miałem złych doświadczeń z Oplami i samochody służyły dobrze, jednak ostatnio mialem okazje jechać około 20 km calibrą i po jezdzie stwierdziłem - jak to auto moglo mi sie wtedy podobac :duh: (najgorsze to chyba trzeszczace "plastiki") :D Jak to człowiek szybko się przyzwyczaja do lepszych rzeczy :D

Opublikowano

1) tak... trafilem na to forum powniewaz rozwarzam jakie autko, moj wujek ma BMW 740 z 98r, baardzo zachwala auta marki BMW, ale z uwagi ze to moj pierwszy samochod i mam zamiar przeznaczyc 14.000zł jestem w rosterce poniewaz jezeli mialbym kupowac calibre to z roku 95-96 z 2litrowym motorem 16V (eco tec- 136 KM), jezeli chodzi o calibre z napedem 4X4 to sa wlasnie te starsze wersje do 93r mialy 204 KM to byly silniki z turbo. ale podobno calibre produkowali w finladii i niemczech te finladzkie nie rdzewieja jak te niemieckie.

PO za tym nie ma co ukrywac jako mlody czlowiek nie mam drugich 14.000 zeby ladowac w auto. chcialbym kupic autko w miare zadbane i cieszyc sie nim przez 2-4 lata :roll:

 

2) jezeli chodzi o typ nadwozia to raczej coupe, podobaja mi sie takie linie nadwozia.

 

3) Panfil - BMW Klub Polska mowisz ze tylko 325i ale jak by nie patrzec to motro 2,5l :!: co za tym idzie ubezpieczenie leci w gore.

 

jezeli chodzi o model i silnik BMW to chcialbym autko zeby wygladalo i jezdzilo, zeby mialo moc powiedzmy, dobry start spod swiatel i sie nie wleklo przy wyprzedzaniu. NIe mam zamiaru szpanowac autem gdzies pod dyskotekami, tlyko nabierac doswiadczenia jako kierowca i czasmi przycisnac jak beda dobre warunki

 

P.S. wielkie thx ze angazujecie sie, (mam nadzieje ze pomozecie dokanac mi wlasciwego wyboru)

 

pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma się o co spierac, nie wiadomo przecież jaką gotówkąkolega dysponuje? Jesli odłozyłeś kilka groszy, a moi poprzednicy namówili Cie na BMW (ja bym się nie dał namowic, sam się zdecydowałem - na szczescie :mrgreen: ) to kup którys z modeli, kóry da Ci maksimum przyjemności z jazdy. Oczywiście zaraz narodzi się pytanie jaki model BMW wybrać na poczatek zabawy z BMW ? Odpowiedź jest prosta na poczatek i na koniec - E66, myślę ,że znajdziesz kilka malo uzywanych egzemplarzy?

:twisted:

PS> Tak na serio, juz zupelnie powaznie - bierz BMW, jesli już miałeś jakikolwiek samochód zapomnij o nim lub o nich.

Śmigło z przodu, wiatr z tyłu :norty:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Dan V8, zamiast Calibry proponuje Ci E36 318 is coupe. Samochod pali stosunkowo niewiele - moj egzemplarz miescil sie w 7,5 litra w trasie i 10 litrow w miescie. Silnik 1.8 16V ma 140 koni mocy, osiagi ma ciut gorsze niz Calibra 2.0 16V, ale za to prowadzenie i radocha z jazdy jest nieporownywalanie wieksza. Za 14 tys PLN powinno Ci sie udac kupic egzemplarz w dobrym stanie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

a jeszcze jedno, co rozumiecie poprzez termin "przyjemnosc z jazdy"??

jest to stwierdzenie nie sprecyzowane (sorry ze sie czepiam, ale chce sie dowiedziec o BMW jak njawiecej zeby byc w pelni swiadomym swojego wyboru)

 

mowisz o calibrze z 150KM czy 136KM?? jedna i druga ma 2.0 16V

Opublikowano

BMW jest cicsze od calibry, ma super skrzynie biegow i duzo lepsze prowadzenie ze wzgledu na tylny naped i lepsze zawieszenie. Wnetrze np w E36 jest doskonale, ergonomiczne i wygodne az sie nie chce wysiadac, w calibrze jest po prostu paskudne, a wnetrze ma sie podobac, bo w koncu to tam sie spedza wiekszosc czasu. POza tym ten stereotyp kierowcy calibry jest juz tak silny, ze ja bym sie wstydzil tym jezdzic... bez urazy dla kierowcow cali :wink:

Jesli zas chodzi o audi to jesli jest quattro to ok, auta tanie w utrzymaniu, ale daja mniej radochy niz BMW, gorsza skrzynka biegow, mniej udane wnetrze. Ogolnie ok, ale jak to juz ktos powiedzial - dobre na taxi :D

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Opublikowano

Przyjemność z jazdy nie jest tak łatwo opisać słowami, ale mniej więcej chodzi o to, że BMW to wozy, które genialnie się prowadzą, układy kierownicze są precyzyjne, a drogi trzymają się jak przyklejone, niezależnie od wersji silnikowej. Mają prawie idealny rozkład mas (dzięki tylniemu napędowi). Do tego komfort podróżowania, jakiego nie spotyka się w zwykłych produktach samochodopodobnych. No i napęd na tył, tutaj zabawa jest świetna :cool2: .

 

Zgadzam się z Panfilem, że najlepsza dla Ciebie będzie wersja z silnikiem 1.8is, możesz też rozważyć zwykłe 1.8 na łańcuchu (M43 albo M42, ciągle mi się mylą :) ). Jest to silnik 4 cylindrowy, więc potrzebuje mniej oleju, mniej płynu chłodniczego, mniej świec i kabli :) niż większe silniki. No i mniejsze zużycie paliwa, a także w razie, gdy będziesz chciał założyć LPG (co jednak nie jest zbyt dobrym wyjściem) - instalacja kosztuje mniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.