Skocz do zawartości

Dan V8

Zarejestrowani
  • Postów

    189
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Dan V8

  • Urodziny 08.08.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    był e36
    był e38
    jest e46
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia Dan V8

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Witam koleżanki (nieliczne) :P i kolegów :) Zastanawiam się nad zakupem BMW. Ostatni model jaki miałem to było e38 735... Pod koniec ub. roku kupilem typowego dostawczaka z mysla o tym ze bede nim jezdzic takze prywatnie, jednak zycie zweryfikowalo ze trudno przesiasc sie z takiego auta jak bmw do w tym przypadku nowej cytryny... Wracając do meritum, zastawiam sie nad zakupem 5 lub 7. Powaznie myslalem takze nad zakupem nowej F01... ale po kalkulacji uwazam ze na dzien dzisiejszy nie jest dla mnie to oplacalna "inwestycja" stad uklon w strone uzywanych BMW :) Uwazam ze najlepszym rozwiazaniem bedzie silnik benzynowy. Sporo naczytalem sie o awariach diesla. Intereuja mnie auta tylko po liftingu bez tzw. chorób wieku dzieciecego. Wedlug wlasnych doswiadczen co byscie doradzili? ktore auto nie bedzie sprawiać problemow? Mam swiadomosc ze 7 jak to 7 komfort na najwyzszym poziomie a 5 ma jednak wiecej sportowego pazura. Mnie interesuje mocna benzyna oraz komfort przy zachowaniu lekkiego charakteru sportowego. Z tego co widze to z tych samych rocznikow 5 w wielu przypadkach sa drozsze od 7. Po moim doswiadczeniu z 7 szczerze powiem boje sie brac kolejny raz 7 poniewaz, bardzo dobrze utrzymanego egzemplarza mialem problemy ze sprzedaza... bo silnik za duzy... bo BMW... bo automat... rozmawialem ze znajomym handlarzem to mowil ze przy odsprzedazy najlatwiej z dwojga zlego sprzedac 5 z dieslem, ale ja uparłem sie na benzyne i koniec! Wertujac ogloszenia jest kilka ciekawych propozycji motorem o mocy 333KM lub 367 (rozumiem ze nowszy silnik montowany po lifcie) i najprawdopodobniej taka opcja bylaby satysfakcjonujaca. Pytanie tylko co lepiej wybrac zeby nie przebywac w warsztatach? Potrzebuje autka na prawde bezawaryjnego...
  2. przy zamówieniu jeszcze w marcu będzie najpóźniej w czerwcu ;)
  3. BTW sorry za maly off top ale mam pytanie kiedy pojawi sie kolejna generacja X6? Obecnie zastanawiam sie nad zakupem BMW 520d albo X6 (bardziej sklaniam sie ku 5) i zawirusowaniu go do ok 220KM. Podobno sa spece co wgrywaja taki program i nie ma mozliwosci sprawdzenia tego w ASO, dopiero ewentualne zgranie softu silnika i przeslanie do Bawarii moze pokazac ze jest niefarbyczny program :)
  4. nie linczujcie za odkopanie starego i lekko podplesnialego kotleta. Ale swiat idzie do przodu i mam pytanie czy sa obecnie jakies antyradary jeszcze nowszej generacji, ewentualnie w lepszych pieniadzach te ktore wykrywaja nowoczesne suszarki laserowe?
  5. hehe masz kolego racje :) ale mowiac mlodzi w AMG masz na mysli chyba 40 latkow :) bo ja raczej mlodszych w takich wozach nie widuje
  6. stereotyp taki sam ze BMW jezdza dresy :)
  7. tak jak pisalem wczesniej merc wydaje mi sie ze jest ogolnie gorszy jesli chodzi o jakosc wykonczenia a jesli chodzi o zawieszenie to o dziwo BMW wydaje mi sie bardziej miekkie :P i zawias ma lepiej zestrojony, gdy jedzie sie po nierownosciach to nie zuca tak autem. Co do ukladu kierowniczego to merc byl wyposazony w jakis tam system ze im wolniej jedziemy tym wieksze jest wspomaganie, nazwe to wspomaganiem progresywnym :P a im szybciej jedziemy to wspomaganie jest mniejsze. Gdy jezdzilem po miescie to na poczatku trudno mi bylo wyczuc to wspomaganie... kiera chodzila az za lekko :P zeby byla jasnosc... smigalem C klasa na 17' felach. Jesli chodzi o trzymanie sie drogi to przy ok 220km/h mercem bralem dosyc ostry luk i wg. mnie trzymal sie drogi bardzo dobrze, nie bujalo i generalnie trzymal sie drogi bardzo pewnie. P.s. wydaje mi sie ze merc w porownywalnej cenie co BMW daje troche wiecej "wypasu"
  8. Chipem tego nie osiagniesz. najmocniejszy realny program jak widzialem to 211 km i 430 Nm lecz nie w aucie na codzien. zaznaczam ze obecnie diesel 2,0 ma 184KM wiec generalnie 211KM to zadne fajerwerki wydaje mi sie ze podobnie jak 220KM :) nie znam sie ale z obiegowych opinii spokojnie na samym programie moznaby jeszcze wiecej wyciagnac.. ale auto ma przedewszystkim jezdzic bezusterkowo i zrobic przyzwoity przebieg.pozdrawiam. jesli chodzi o spostrzeganie dres czy gosc... to szczerze powiedziawszy nie zwracam na to uwagi ;) Jednak po 2 dniowym ochlonieciu BMW ma u mnie znow 70% :P
  9. argumentacja cos w stylu: no z nami sie nie napijesz? :D i wszystkie inne argumenty bledną :P no kolego jestem przywiazany do BMW, od njamlodszych lat chcialem jezdzic tym autem ale tylko krowa nie zmienia pogladadow. Musze sie jeszcze przejecac BMW zeby nakierowac sie na dobra droge :D Kolego... generalnie nigdy nie jezdzilem dieslem ale slyszalem co chwila slychac opinie o padnietych dieslach... :P jesli chodzi o paliwo... robie generalnie 45-60.000 rocznie, jesli auto pali np 2-3 litry wiecej przy wiekszej mocy to ok, ale jesli przy identycznej mocy pali wiecej to po co przeplacac? :) jesli chodzi o LPG to wiesz... jestem pro ekologiczny :D nie chce zatruwac srodowiska ta trujaca pb :P :mrgreen: apropo, rozwin kolego mysl, jak to wyglada? nigdy nikt ze sprzedawcy BMW mi o tym nie opowiadal :P
  10. Wielkimi krokami zbliza sie czas w ktorym chce kupic ktores z w/w aut. Do 25.07 br. wybor byl prosty BMW z 2l dieslem i chip na ok 220KM... do 25.07... kiedy przejechalem sie nowa C klasa... wg. mnie wnetrze jest brzydsze od BMW bez dwoch zdan... materialy nieco twardsze. Jezdzilem tym autem 4h i jestem bardzo mile zaskoczony pod maska siedzial motor 1,8 184KM benzyna. Jezdzilem autem w trasie i w miescie. W trasie srednia spalania przy nie oszczedzaniu wyszla 8,3l ok. 10km jechalem z predkoscia praktycznie max 230km/h reszte trasy pokonalem bardzo dynamicznie, takze automat mial co robic. w miescie przy srednich korkach gdzie miescilem sie w przejechaniu skrzyzowania na 2 zmiany swiatel wyszlo ok 9,7l wyniki jak dla mnie... biorac pod uwage ze to benzyna sa fantastyczne!!! Zaczalem sie powaznie zastanawiac nad mercem... generalnie nowa BMW 3 wchodzi w 2012 a merc w 2014r (przy zakupie tej generacji 3 juz w 2 roku duzy spadek wartosci przez wejscie nastepnej generacji) gdzie merc dopiero po 2 latach wprowadza nwoa czyli spadek wartosci powyzej 50% bedzie za mna a to tak nie boli :D po za tym silnik benzynowy bez DPF gdzie nei trzeba pakowac co ok 150.000km dodatkowych 5.000zł (jak znam siebie zalozylbym filtr zalecany z ASO) Dogadalem sie z dealerem merca ze nawet moglbym wsadzic LPG do tego merca!! to juz mnie zwalilo z nog... :P co prawda zostalo zaznaczone ze gwarancja na silnik bedzie honorowana tylko u niego a na drugim koncu polski nie, ale zawsze... :P i o to mam taki problem... a co wy o tym wszystkim sadzicie?
  11. to faktycznie kolego sie nie popisales rozsadkiem... :P czasami wydaje mi sie ze jestem wariatem drogowym (kazdy z nas ma wieksze lub mniejsze predyspozycje) ale nie przypominam sobie zebym z takmi predkosciami jezdzil po miescie... na trasie owszem i to nie zadko :duh: ale koniec offtop. czyli po chipsie szykowac sie na zblizona predkosc vmax jak przy serii? +- 10km/h wiecej?
  12. 320XD wystepuje jak najbardziej :) silnik ma 184KM (dane z katalogu BMW) najmniejszy silnik diesla ktory ma Xdrive ;) moze przed liftem tego nie bylo teraz wystepuje i nalezy za X doplacic 10.000 pln :wink: czyli jesli 2.0d pali ok 9-9,5l a 3.0 (245KM) pali 11,5l... to jest 10zł roznicy na 100km... :D a radosc z jazdy o wiele wieksza... :D widze ze chyba poczekam troche i dozbieram do 3.0 zastanawia mnie tylko doplata prawie 20.000zl do 330XD... skad sie bierze 2 razy wieksza doplata X w 3.0d niz 2.0d?
  13. ja takze podlacze sie do pytania :) przymierzam sie do zakupu nowej 320xd automat, obowiazkowo musi miec naped na 4 łapy, po mniej wiecej 5kkm planuje chipsa w 320xd, z tego co rozmawialem z uzytkownikami to po wawie w korkach pali max 9,5l a jak wyglada spalanie 330xd? jesli roznica jest znikoma to chetniej wzialbym 330. Autem bede jezdzic 1/3 miasto 2/3 trasa, zaznaczam ze mimo wszystko po miescie bede robic spore przebiegi. zastanawialem sie ewentualnie nad benzynowa wersja i wsadzeniem LPG (poprosze o powstrzymanie sie od komentarzy na ten temat) ale z powodu braku kola zapasowego musialbym butle wsadzic do bagaznika co nie jest mi na reke, po za tym skomplikowanie silnikow powoduje ze podobno w obecnych silnikach problemy z lpg sa nad wyraz czeste... i tak kolo sie zamyka i jestem raczej za dieslem. pozdrawiam DAN V8
  14. sorry za odkopanie starego kotleta ale... temat ma 2 strony i tylko kilka danych nt v max a reszta to rozpisywanie sie o spalaniu... jesli chodzi o obroty itp. kwestie to podam moj przyklad. jezdze bmw 735 e38. jadac szeroka i dluga, droga majac czas do rozbujania spokojnie sie rozpedzam, skrzynia wrzuca 5 i na 5 rozpedza sie do 250km/h mam wtedy 5.000 kprm, jesli chce przycisnac to jadac na DS albo M na 4 automat wrzuca mi 5 przy 245km/h przy 6100-6200 kprm. Wiec jednak jadac na wyzszym biegu silnik ma na tyle mocy ze bez problemu je rozpedza do 250 :) uwazam ze 320d 184KM katalogowo ma chyba 228km/h vmax jak dobrze pamietam, wiec po wirusie gdzie np moc jest podniesiona o ok 20% (podzespoly napedowe jak i silnik sa konstruaowane tak ze do 30% bezpiecznie mozemy podniesc moc sinlika) wychodzi ok. 220KM wiec spokojnie powinien sie rozpedzic do 250km/h tak mnie sie wydaje. Nie znam sie dokladnie na tym, nigdy nie jezdzilem dieslem... sledze praktycznie caly dzial e90 bo szykuje sie do zakupu takowej na poczatku przyszlego roku z salonu.
  15. powiedzcie koledzy ile pali e90 320d 184KM? zastanawiam sie nad zakupem tego modelu, producent podaje spalanie na poziomie 6,5l (chce wersje z Xdrive) a takie realne spalanie po duzym miescie najlepiej wawie ile wynosi? i z ciekawosci spalanie w trasie jakie jest? zmieszcze sie w 6l w trasie przy mocniejszym wciskaniu gazu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.