Skocz do zawartości

gażnik do gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Całkowicie zgadzam się z barto. Problem tkwi w nieprawidłowym umiejscowieniu blosa względem silnika krokowego sterującego dodatkowym powietrzem. Ten silniczek musi ciągnąć mieszanke powietrza i lpg, a nie samo powietrze. Jak przeniesiesz go na drugą stronę blosa to wolne obroty wrócą do normy, a prawdopodobnie również w całym niskim zakresie obrotów zauważysz poprawę. No i będziesz musiał potem wykręcić z powrotem śrubę podpierającą przepustnicę w blosie. Po tej małej operacji uśmiech sam pojawi się na Twojej tważy :mrgreen: . Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

 

Czytam o Blosie i widze że wszyscy jesteście zgodni że jednym z najważniejszych elementów jest wydajny reduktor. W mojej E30 M20B20 z 09.87 roku mam roczną instalacje lovato i dopiero teraz po przeczytaniu wszystkich postów z tego tematu zacząłem się zastanawiać jaka jest wydajność mojego reduktora. Zszedłem nawet przed chwilą sprwdzić ale nigdzie nie ma na nim żadnego numeru. Porónując do wizualnie z tym co jest na stronie producenta może to być albo RGE92 do silników do 90kW albo RGE92 SUPER do silników do 140kW. Nie potrafie jednak rozpoznać który ja mam zainstalowany. Czy ktoś z was ma taki model i wie gdzie ewentualnie odszukać na nim oznaczeń mówiących o wydajności ? 400zł jest do przełknięcia ale jeśli jeszcze reduktor jest do wymiany to klapa i nici z Blosa :(

Podsumowywując wszystkie wypowiedzi to nikt sie już chyba nie zastanawia czy zakładać Blosa.... wychodzi na to że świetna sprawa.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam.

Chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami po zamontowaniu blosa jak i przed jego montażem.

Za nim zacznę chcę podziękować koledze Zbichowi za fachowe porady.

Do tej pory miałem założoną instalkę I gen.z reduktorem BRC do 140 kw, niemogłem narzekać na pracę silnika, na wolnych ok żadnego falowania, przyspieszenie całkiem całkiem ale zmułka od 4500 rpm, niestety spalanie przy jeździe mieszanej 22-23 l/100, a w trasie 14-15 l/100.

Po przeczytaniu pozytywów na temat blosa zdecydowałem się na jego założenie wraz z reduktorem OMVL.

Blosa założyłem bez problemów, pozostawiając nastawy fabryczne i stary reduktor.

Pierwszy rozruch na pb, wszystko w porządku po chwili przełączenie na lpg i tutaj również ok. Po nagrzaniu próba wstępnej regulacji i tutaj klops okazało się że nie idzie jej przeprowadzić, kręcenie śrubami regulacyjnymi nic nie dawało.

Pierwsza jazda próbna na pb wszystko prawidłowo i oczywiście efekt łamania fotela od 4000 rpm, przełączenie na lpg, tutaj miałem wrażenie że lepiej się wkręca ale zmułka od 4500 rpm.

Zmieniłem reduktor na OMVL iiiiiii ogień aż do odcinki, niewiwrygodne

nawet na moment nie poczułem że auto nie idzie, do tego dołączył efekt łamania fotela chyba tak samo jak na pb.

Małym problemem nadal była ta regulacja, okazało się że najmniejszy oring na głównej śrubie regulacyjnej zaraz przy gwizdku jest luźny, po jego wymianie regulacja jest i to jaka czuła.

Do regulacji pod ociążeniem chyba potrzebna będzie hamownia zresztą koledzy już o tym wspominali.

Po montażu blosa spalanie spadło przy takiej samej jeździe do 18 l/100 w trasie jeszcze nie byłem, silnk pracuje równo lepiej się wkręca mniej spala w moim przypadku warto było zamontować blosa.

Pzdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dałeś za ten reduktor OMVL, bo ja z moim BRC 140 KW mam cały czas na wolnych troche zabogata mieszanke pomimo ze parownik zakreciłem na minimum i Blosa małą śrubkę tez mam do końca wkręconą, i występuje niewielkie ale jest opożnienie na wcisnięcie gazu w szczególności jak jest już silnik gorący. Ponieważ dość spokojnie jeźdzę swoją 520 to niebardzo przeszkadza mi ze przy 5 tys traci ciąg, ale gdybym pewnie poczuł radość ciągnięcia do końca to pewnie bym już sie nie chciał odzwyczajać od tego. Przypuszczam ze to wina reduktora i nosze się z zamiarem kupna OMVL. Jednak mój malutki silniczek może okazać sie zamały na takiego kolosa. Są różne rozmiary tych reduktorów OMVL??? i gdzie mozna je kupić i za ile, napewno robiłeś rozeznanie na rynku tak więc chętnie skorzystam z twoich doświadczeń.

 

:lol:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Reduktorek kupiłem na allegro tam był najtańszy, wówczas tzn. w listopadzie cena kształtowała się ok270 pln, a ja trafiłem chyba na jakąś promocję i wyrwałem go za 245 pln.

Podobno są dwa typy do 6 l motoru i 300 km oraz do 3,5 l, ten drugi trochę tańszy.Osobiście kupiłem ten mocniejszy(o ile są dwa typy) dlatego żeby pozostała jakaś "rezerwa".

Objawy które u Ciebie występują na wolnych obrotach (brak regulacji)mogą mieć swoją przyczynę w samym blosie, otóż najpierw zamontowałem blosa do brc, nie mogąc go wyregulować całą winę zwaliłem na reduktor, chwilę później założyłem omvl i regulacji nadal nie było, dopiero pomogła wymiana oringu na głównej śrubie regulacyjnej przy połączeniu z gwizdkiem. Po wymianie tego oringu jak ręką odjął.

Jeżeli chodzi o regulacje reuktora to z tego co wiem powinien być rozkręcony na maxa, a blos decyduje ile tego gazu "przepuści".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale regulacja jest tylko im wiecej wykrecam tym bardziej bogata mieszanka i zaczyna juz kołysac na ciepłym silniku na wolnych obrotami (spadaja zanisko) jak przykrecam jest coraz lepiej ale do super brakuje mu pewnie z obrotu którego juz nie ma bo śruba wkrecona na maxa i parownik ten do minimum zakrecony. Duża natomiast ma cos koło 3.5 obrotu odkrecona wtedy pali w normi i najlepiej z tych ustawien przyśpiesza. Pozatym blosa mam nowego takze nie podejrzewam oringu zadnego, tymbardziej ze roznica w ustawieniach jest bardzo widoczna. Takze podejrzewam reduktor choc dopiero ma z 40 tys i w zasadzei super sie spisuje pozatym ze na blosie nie moge juz zubozyc mieszanki, a na mikserze tradycyjnym był regulowalny w swoim zakresie. Czyli pod wzgledem technicznym oczywiscie sprawny reduktor ale chrakterystyka jego dzialania i ustawien chyba nie pasuje do blosa pomimo tego ze to tez BRC. A na allegro znalazłem za 230 zł i to niedaleko mnie w Tarnowskich Górach. Mozliwe ze podmienia dla proby na inny reduktor np lovato i wtedy sie okaze czy skrecony na min dalej bedzie podawał zabogata mieszanke jak tak to ewidentna wina blosa a jak nie to wina reduktora BRC.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niechcę nic sugerować ale ja tak samo mam nowego blosa(w którym był feler), może sprawdź jak to wygląda w środku, roboty niema dużo a efekt może Cię zaskoczy, ja też myślałem że przyczyną braku regulacji jest reduktor, dlatego zalożylem omvl, a dopiero po tym wymieniłem nieszczęsny oring, po którego wymianie doznałem olśnienia.

Z tą podmianą reduktora to dobry pomysł, gdzieś wyczytałem że do motoru 150 km powinien być reduktor który wyrobi się przy 150 kw.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz mi który oring miałes uszkodzony- luźny i czy mie mogles wyregulować, mieszanki tą małą śrubką czy tą duża, bo u mnie duża śrubka jest bardzo czuła i nią mogę jaknajbardziej regulować, ale ta mała jest wkrecona na maxa bo inaczej mieszanka jest zabogata na niskich obrotach i występuje efekt jakby opóźnienia reakcji na wciśniety gaz co wg mnie może kierować w stronbe parownika, no i daleczego musi on byc skrecony na maxa zeby spalanie i moc była w normie w instrukcji blosa ewidentnie pisze o rozkreceniu parownika. Ogólnie nie ma problemu ale na niskich jak mu wcisne to dusi sie i dopiero przy około 3 tys a nawet wiecej moge mu gwałtownie wcisnac i idzie wczesniej jakby miał zabogato, bo gdy delikatnie dodaje gazu jest o wiele lepiej. Myśle że zaruzykuje i wymienie w koncu to nie wiele roboty i kasa tez nie wielka. Napisz mi czy przy zmianie BRC na OMVL musiałeś cos przerabiać, tzn przewody, łaczone parownik z mikserem, czy przewody do butli itp

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bmww.webpark.pl/blos.jpg

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ten luźny oring to chyba pozycja 24 OR2025, miałem problem z ustawieniem na wolnych i przy ok 3500 rpm- tutaj wkręcanie jednej czy drugiej śruby do końca nie powodowało zubożenia mieszanki do wartości normalnej.

Jeżel chodzi o parownik to napisałem że musi być rozkręcony na maxa, wtedy blos działa w pełnym zakresie.

Przy założeniu omvl będziesz musiał przerobić jego zasilanie między filtrem gazu a reduktorem z 8mm na 6mm, w komplecie z omvl powinny być niezbędne do tej przeróbki elementy oprócz rurki 6mm. Tak naprawdę zamiana tych reduktorów to mała godzinka. Wyjście gazu z omvl to 16mm ,ale to sprawdź moę się mylić, poza tym wszystko pozotaje bez zmian.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zmieniłem reduktor na OMVL, nei widze specjalnei jakiś różnic, jednak wnioskuje po tym że przy tym reduktorze aby samochod szedł musi być duża śruba od blosa mocno odkrecona około 4-4.5 razy, jednak przy takim mocnym rozkreceniu wzbogaca sie dół, co wg mnie może swiadczyć o zamałym slicie, czy ma ktos jakies doswiadczenie w piłowaniu slitów lub gdzie kupić większe???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barto, jak Ty regulujesz ta instalacje? "Na oko"? do 2.0 wkladac taki reduktor i jeszcze pilowac slit? Moze sprobuj regulacji na analizatorze albo na sonde... U mnie jest motor M50b25, reduktor EMMEGAS ~160kW + blos z wymienionym wlasnie oringiem 24 i wszystko dziala super. Wkreca sie do konca, mieszanke mozna regulowac bez problemow ( oczywiscie przed wymiana oringu byl problem z mala sroba..non stop bogato ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nalegacie to powiedzcie mi gdzie te oringi kupić. Na analizator narazie neiwarto jechać, bo ewidentnie po paru rundach i ustawieniach widać ze mieszanka zabogata (na jałowym) jeżeli ustawić tak zeby fajnie ciągnął, czyli mocno odkrecona śruba duża i całkiem wkręcona śruba mała zeby wolne miał stabilne, natomiast jak wkrecam duza na 2.5 obrotu to wtedy dopiero moge wykrecic mała, i na jałowym fajnie chodzi ale je muł straszny, i na mocniejsze wcisnięcie gazu nie ma reakcji. Ale dobrze spróbuje wymienić te oringi - gdzie je dostać????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz blosa, sciagnij ten oryginalny oring i zrob rundke po sklepach motoryzacyjnych.. Troche sie najezdzilem zanim znalazlem odpowiedni. Sroba z nowym oringiem ma do slita wchodzic bardzo ciasno. WAZNE, oring musi byc z materialu, ktory nie bedzie sie rozlazil pod wplywem gazu - wlasnie te oryginalne sa z takiego kiepskiego materialu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ktos powinien na tym zarobić, bo z tego co przegladałem forum to sporo ludzi wymieniało te oringi i naszukało sie, ja wolałbym zapłacić więcej ale kupić komplet. No nic musze znaleźć czas na robiórke tego blosa i przy okazji sprawdze czy czasami nei dostałem jakiegoś innego slita dla malutkich silniczków, jak bedzie standard to szukam gumek i dam znac czy cos sie zmieniło.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.