Skocz do zawartości

Skrzynia automat - awaryjność, opinie, uwagi


olo2

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przydaje się to zwłaszcza w benzynowych wersjach, diesel lepiej sobie radzi ze skrzynią ze względu na wyższy moment obrotowy. W benzynie w niektórych sytuacjach trzeba bardziej rzeźbić podczas jazdy, szczególnie przy nagłym wyprzedzania o czym automat może nie wiedzieć. Co nie oznacza, że jazda w położeniu D nie jest bardziej komfortowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam. A czy mosna zmieniac biegi lopatkami jadac wvtrybie d. Czy tylko dziala to na ds.

 

Można, włączy się tryb manualny, po jakimś czasie wróci do trybu D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

W przyszłym roku późną wiosną, będę chciał sprzedać moją E46 330i i poszukać E91 (ostatecznie E90) najlepiej 330i ale w automacie.

Czy w E90 automaty w benzynach R6 występowały tylko ZF (tak jak w E46) bo nie chciałbym sie naciąć na jakieś GM :nienie:

We wcześniejszej E46 323 miałem ZF-a i jeździł bajerancko :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W przyszłym roku późną wiosną, będę chciał sprzedać moją E46 330i i poszukać E91 (ostatecznie E90) najlepiej 330i ale w automacie.

Czy w E90 automaty w benzynach R6 występowały tylko ZF (tak jak w E46) bo nie chciałbym sie naciąć na jakieś GM :nienie:

We wcześniejszej E46 323 miałem ZF-a i jeździł bajerancko :cool2:

 

Nikt nie wie jakie skrzynie były w benzynach??? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakoś dziwnie, bo mi 335xi z softem na 360KM i 500Nm , automat w Wawie pali jakieś 16

 

Warszawa ma różne oblicza. Są miejsca gdzie średnia prędkość jest równa dopuszczalnej (50), a są i takie gdzie jest 10 razy mniejsza. Wszystko zależy od kierunku i pory dnia.

 

Co do automatu to wg mnie różnica w stosunku do manualnej jest zdecydowanie niższa niż 1l/100km. Komfort jazdy w zakorkowanych miasta bezcenny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym modelu wyłącznie ZF, ale niestety tylko 6 biegów. 8 biegowe są w następnej generacji czyli F30.

Co do przyspieszeń to nie jest demon, ale wg mnie da się całkiem sprawnie poruszać. Gorzej będzie jak załadujesz auto na maxa, bo wtedy dynamika jest znacznie gorsza. Duży plus jest taki, że to auto ma silnik N46 jest ostatnim z wtryskiem wielopunktowym i w sumie dość mało awaryjny (oczywiście też ma swoje słabe strony - jest na ten temat trochę wątków na forum). Następca to N43 uznany jako bardzo nieudany, a kolejny to N20, który też sprawia kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę czytałem o tym n46 :)

Co do tego automatu to nawet nie ma gdzie się takim przejechać, chodzi mi o ten właśnie silnik bo ogólnie benzyn jest mało a z automatem to już w ogóle, a jechać do niemiec tylko po to żeby kawałek się przejechać to lipa. Chyba jednak skupie się na manualu, trochę szkoda bo wygoda pewnie super no ale cóż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nastawiam sie tylko i wyłącznie na automata! Wygoda jest zajebiaszcza a do tego kickdown :shock: :cool2:

Ja po mojej wcześniejszej 323iA jak kupiłem E46 330i w manualu to w ch..re czasu nie mogłem sie przyzwyczaić do wachlowania. :evil:

Różnica w spalaniu mnie w.li a wygoda robi swoje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty jak będziesz brał automat to raczej w 3Litrowej benzynie?

a co sądzisz o automacie w 2Litrowej? Myślisz że automat w takiej wersji będzie fajnie jeździł? Może jeździłeś takim?

Kiedyś sie przejechalem 320i 150km but w E46 no i dupy mi nie urwała, ale o gustach sie nie dyskutuje.

Mam w planach minimum 325 ale celuje w 330i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mowa o spokojnej jeździe. Normalnie skrzynia zmienia bieg przy ok. 1700 obrotów. Czasami dzieje mi się tak, że mogę jechać ze stałą prędkości nawet przy 2000 obrotów i skrzynia nie zmienia przełożenia i robi to dopiero koło 2100-2200. Od niedawna jeżdzę automatem, także czy to podejrzane?

320d z 2006 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Przy zmianie z 1 na 2 podrzuca obroty o ok. 500. To samo przy zmiane z 4 na 5, przy czym czasem nie udaje się wbić biegu i po 3 próbach wywala błąd skrzyni i trzeba zrestartować silnik. Przy zmianie manualnej, z 1 na 2 jest to samo. Co ciekawe, z 4 na 5 wrzuca ładnie, jedynie podrzuca obroty z 5 na 6, ale błędu tutaj nie wyrzuca.

W serwisie automatycznych skrzyń powiedziano mi na podstawie samego opisu i jazdy próbnej, że to konwerter. Naprawa prawie 4 tys. (regeneracja konwertera w ZF, montaż, wymiana oleju). Biorąc pod uwagę, że to było bez dokładnych oględzin, jest to możliwe? Nie chcę wywalać 4 tys. żeby później wyszło, że to co innego.

Oczywiście wszystkie te problemy nie są za każdym razem, ale na przestrzeni miesięcy coraz częściej.

 

320d 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o spokojnej jeździe. Normalnie skrzynia zmienia bieg przy ok. 1700 obrotów. Czasami dzieje mi się tak, że mogę jechać ze stałą prędkości nawet przy 2000 obrotów i skrzynia nie zmienia przełożenia i robi to dopiero koło 2100-2200. Od niedawna jeżdzę automatem, także czy to podejrzane?

320d z 2006 roku

 

Tak to jest normalne, też tak mam u siebie czasem wydaje mi się że to zależy od ukształtowania terenu - jak jedziesz pod górę to trzyma na wyższym biegu, już rok jeżdżę na automacie i nie zamieniłbym na nic innego, komfort, wygoda. Co do wymiany oleju możecie polecić kogoś z okolic Głogowa? Autko ma 265kkm i pewnie nie miało nigdy oleju w ASB wymienianego, póki co nie ma żadnych szarpnięć czy problemów w eksploatacji ale chciałbym wymienić olej, miskę plus wszystkie niezbędne rzeczy dostępne po zdemontowaniu miski olejowej.

Przebrnąłem przez 12 stron tego wątku i często pojawiało się pytanie o spalanie, moje 177km pali średnio 6,8-7,0 l/100km i jest to wynik z dystrybutora a nie z kompa. Oczywiście jazda po miasteczku gdzie maksymalny czas oczekiwania na światłach to jeden, dwa cykle tak około 20%, poza zabudowanym 50% i autostrada 30%. Ze spalania jestem zadowolony, poprzednik golf IV 130km palił 6,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.