Skocz do zawartości

520i / wiatrak od klimatyzacji


tomgw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Przeczytalem wiele tematow ale nie znalazlem ostatecznych odpowiedzi.

 

1. Jak mam wlaczona klimatyzacje na AUTO ustawiona na 16*C i wlacze sniezynke czy wiatrak tez powinien sie od razu zalaczyc? Czy po jakims czasie?czy w ogole? Temp na dworze ok 20*C

2. Jaka jest zasada dzialania tego wiatraka przy manualnych ustawieniach?

Edytowane przez tomgw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

po jakimś czasie jak temperatura wzrośnie na czujniku przy osuszaczu

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż osiągnie zadaną temperaturę jak jest upał to nawet po 5 sekumdach a jak jest zimno to wcale może się nie włączyć

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie podlinkowac moja strone. http://www.oporniki-bmw.pl tam masz wyjasnione jak to dziala i jak sprawdzic wentylator. Po nacisnieciu sniezynki wentylator robi test pierwszego biegu (kilka obrotow), popros kogos zeby nacisnal a sam patrz przez nerki (na wlaczonym silniku), musisz miec sprawny czujnik temp zewnetrznej. Co do tego kiedy wentylator wlacza sie na stale, to nie ma reguly. Jest to zalezne od temperatury. Wiem, ze niektorzy potrafia miec niesprawny wentylator i klima chlodzi mocno, ale w miejskim korku bez dodatkowego wentylatora jest kicha. Generalnie malo beemek ma sprawne opornice, czestym problemem sa tez odklejone magnesy (rdza na obudowie silnika). Warto o to zadbac, bo jak visco ma juz pare lat, to moze kiedys potrzebowac pomocy wentylatora (wlacza sie nawet jak klima off a temp silnika niebezpiecznie rosnie).

 

Aha, zeby sie upewnic, to sprawdz wentylator na krotko podajac napiecie na kostke. Wszystko masz opisane na stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krótko podobno można zniszczyć silnik wentylatora.

Ja słyszałem, że niby odrazu po włączeniu ma się włączyć. Ja u siebie włączę klimę i wentylator nie chodzi. Raz na jakiś czas tylko się załączy na minutę może mniej chyba że jest wielki upał. W korkach czy na trasie klima chłodzi dobrze. Mam włączoną temp 22st bo w długich trasach inaczej robi się za zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym temperatura zewnętrzna wyższa, tym zalącza się wczesniej i w upalne dni działa cały czas, przynajmniej na postoju. Nie wiem jak to działa podczas jazdy w trasie kiedy pęd powietrza jest dużo wiekszy niż to co wentylator nadmucha podczas postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprezarka pp nacisnieciu sniezynki powinna sie zalaczyc od razu na auto i manual?

Czy po jej wylaczeniu sprezarka wylacza sie od razu? Czy po paru minutach?

 

Odnosnie testu wiatraka po wlaczeniu sniezynki, u mnie w ogole nie robi testowego obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są dwa typy wiatraków, sterowany elektronicznie sygnałem cyfrowym (kostka 3 piny) i 3 biegowy, taki zwykły (kostka 4 piny).

Tego pierwszego nie sprawdzisz przez podanie napięcia, bo go upalisz, najlepiej robić to przez komputer, np inpa, ten drugi można testować podając napięcie na kostkę.

Wiatrak włącza się jeśli wymaga tego klima, albo przegrzewający się silnik.

Sprężarka klimy jak jest sprawna i czynnika jest więcej jak minimum potrzebne do pracy, to przy temp 20 stopni włącza i wyłącza się cyklicznie, tak jak wymaga tego klimatronik, zależy wszystko od tego jak bardzo trzeba schłodzić wnętrze.

Przy pełnym obciążeniu (30 stopni na polu, 40 w aucie) na początku zazwyczaj chodzi cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzialem mam 3 przewody do kostki wiatraka (wiatrak siemens)

 

sprezarka po nacisnieciu sniezynki wlacza sie po okolo 3-5 minutach

jak wcisne drugi raz sniezynke zeby wylaczyc klime, sprezarka chodzi caly czas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z tego co widzialem mam 3 przewody do kostki wiatraka (wiatrak siemens)

 

sprezarka po nacisnieciu sniezynki wlacza sie po okolo 3-5 minutach

jak wcisne drugi raz sniezynke zeby wylaczyc klime, sprezarka chodzi caly czas....

 

Tab być nie powinno, włączasz, ma chodzić na stałe lub cyklicznie, wyłączasz, ma stanąć.

Coś tu jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój gość od klimy powiedział, że jak chodzi wiatrak cały czas to jest prawdopodobnie mało czynnika, bo powinien się włączać i wyłączać chyba, że jest ukrop na dworze taki porządny. Jeśli się włącza i chodzi cały czas to trzeba sprawdzić czynnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie moj panel klimatronika jest sprawny, reaguje na wszystkie wcisniecia prawidlowo procz tego ze sniezynka, zalacza po 3-5 minutach sprezarke.

Jak moge sprawdzic, zeby miec pewnosc ze to panel klimatronika;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator dwubiegowy

Włacza sie po załaczeniu klimy z panela na pierwszy bieg niezaleznie czy jest zimno czy ciepło. U ciebie uwalony opornik pierwszego biegu lub uzwojenie silnika ale to zadki przypadek. Piszesz ze załacza sie po dłuzszym czasie ale to pewnie jak cisnienie jest duze to wtedy na drugi bieg wskakuje.

Sprezarka powinna wystartowac od razu i tak samo powinna sie wyłaczyc po wyłaczeniu klimy z panela bez znaczenia czy to w auto czy w manualu.

Układ załaczania wentylatora jest cisnieniowy a nie temperaturowy wiec czujniki temperatury nic nie maja do rzeczy.

Nie ma auta na swiecie ze sterowanym cyfrowo wiatrakiem od klimy chyba ze te nowe hybrydy a juz napewno nie stare BMW.

Wentylator elektronicznie sterowany.

Zasada działania podobna jak wyzej ale przy uszkodzonej elektronice nie działa w ogóle. Roznice rozpoznawalne dla kazdego w wygladzie miedzy zwykłym a sterownym elektronika.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator dwubiegowy

Włacza sie po załaczeniu klimy z panela na pierwszy bieg niezaleznie czy jest zimno czy ciepło. U ciebie uwalony opornik pierwszego biegu lub uzwojenie silnika ale to zadki przypadek. Piszesz ze załacza sie po dłuzszym czasie ale to pewnie jak cisnienie jest duze to wtedy na drugi bieg wskakuje.

Sprezarka powinna wystartowac od razu i tak samo powinna sie wyłaczyc po wyłaczeniu klimy z panela bez znaczenia czy to w auto czy w manualu.

Układ załaczania wentylatora jest cisnieniowy a nie temperaturowy wiec czujniki temperatury nic nie maja do rzeczy.

Nie ma auta na swiecie ze sterowanym cyfrowo wiatrakiem od klimy chyba ze te nowe hybrydy a juz napewno nie stare BMW.

Wentylator elektronicznie sterowany.

Zasada działania podobna jak wyzej ale przy uszkodzonej elektronice nie działa w ogóle. Roznice rozpoznawalne dla kazdego w wygladzie miedzy zwykłym a sterownym elektronika.

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2333606.html

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie ten wiatrak: 520i z 2001 po lifcie wiatrak z 3-ma pinam: 64546919057. Kupiłem używany z gwarancja rozruchową za chyba 300zł.

Mi ogólnie klima działała jak jeździłem. Ale jak stałem w korku, kiedy czynnik się zbytnio nagrzewał a spalony wentylator nie chłodził chłodnicy, czujnik wyłączał klimę aby czynnik się nie zagotował.

Teraz na nowym wiatraku zaraz po wciśnięciu gwiazdki wykonuję on ze 4 obroty i staje jeśli nie jest za gorąco.

Na krótko 3-pinowego nie podpinaj bo go spalisz. Tam jest na nim jakiś sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy opozniona praca sprezarki (zalacza sie pi 3-5min) jest spowodowana panelem klimatronika?

Kolego, podałem ci najlepszy sposób na sprawdzenie - podmienić. :duh:

Jeśli oczekujesz że od razy 100 forumowiczów odpisze "tak", to trochę się rozczarujesz. :roll:

Nie jest to "typowa" usterka, więc nie każdy przez to przechodził, i rozwiązań pewnych potwierdzonych brakuje, dlatego sprawdzasz po kolei.

I nie oczekuj gotowego rozwiązania, bo takiego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opozniona praca sprezarki (zalacza sie pi 3-5min) jest spowodowana panelem klimatronika?

raczej uszkodzonym sprzęgiełkiem w sprężarce

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.