Skocz do zawartości

520i / wiatrak od klimatyzacji


tomgw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powinien miec bardziej plynna regulacje obrotow, ale u mnie startowal po tych minutach z maksymalna pyda. Bylo wtedy upaaalnie! Samochod nie byl w ruchu, moze wtedy inaczej.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wentylatory 4-pin ruszają po załączeniu klimy zazwyczaj od razu na 1 biegu, kolejne biegi załączają się przy wyższych temperaturach, zazwyczaj jak wisko nie wyrabia.

Wentylatory 3-pin robią po włączeniu klimy test, jakiś obrót, czy dwa, zazwyczaj z opóźnieniem do kilku sekund startują, ale jak jest ok 5 stopni, i załączysz klime to nie ruszy, dopiero wyżej.

Obroty są regulowane w zależności od temperatury, czyli np w trasie będzie wolniutko się kręcił, a w korkach obroty wzrastają. Tak przynajmniej wygląda to w M57.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo tam nie ma elektroniki.

Włącza się i działa, tyle.

A widać to gdzieś czy jest cztero pinowy czy trzy pinowy, bo na RealOEM mam numer wiatraka i tyle

ale nie pisze ilu pinowy.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedź http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1 wentylatorze mam uszkodzone oporniki a w drugim prawdopodobbie uszkodzone uzwojenie silnika.

Czy bawic sie w wymiane opirnic, czy sprzrdac 2 uzywki dolizyc i kupic nowke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3 pinowy czy to prawda że nie da się tam wymienić żadnych oporników http://www.karawanier.pl/images/smilies/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawda, bo 3-pinowy nie ma żadnych oporników.

Tam jest moduł elektroniczny który steruje prędkością wentylatora.

Na elektrodzie czytałem kiedyś że ktoś to naprawiał, ale do tego trzeba mieć trochę wiedzy i umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie wiedziałem że trafię na ten wiatrak http://www.karawanier.pl/images/smilies/mad.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie może dziwne, ale czy wymienić wiatrak na nowy ale zamiennik czy oryginalny ale używany?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamienniki nie zawsze działają, ktoś już pisał że kupił zamiennik, i nie ruszył, ktoś znowu pisał że chodzi, więc wygląda na to że jest z tym loteria.

Ja bym wolał osobiście dorwać używany oryginał, najlepiej gdzieś na miejscu żeby go sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego trzy pinowego za nic nie idzie sprawdzić metodą "na krótko" no chyba że ktoś zna jakiś sposób. Napięcie na nim jest cały czas

natomiast nie wiem z wychodzi sterowanie na tym trzecim kablu http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najprościej to podłącze wentylator od kumpla bo ma taki sam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie w e39 520I wiatrak i zamawiałem na allegro zamiennik nie było żadnych problemów to było jakieś 2 lata temu i nowy właściciel auta śmiga dalej :) na pewno na postoju jeżeli jest uszkodzony, a klima włączona będzie rosła temp. aż się zagotuje jak u mnie :P w trasie nie widać różnica przez opór zimnego powietrza, ale już podczas gwałtownego ruszania auto będzie zmulone :) z tego co pamiętam to tam są jakieś magnesy, ale u mnie nie udało się uratować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem te wentylatory kilka razy i zamienniki się sprawdzały zarówno 4 jak 3 pinowe. 4 pinowy często można naprawić wymieniając oporniki jeżeli silnik jest OK.3 pinowy ciężko sprawdzić z racji jego budowy-sterowanie PWM-sygnał prostokątny o pewnej częstotliwości i regulowanym współczynnku wypełnienia.Do sterowania na stole musi być specjalny tester. Często w nich śniedzieją przewody przyłączeniowe wewnątrz sterownika. Przy odrobinie wiedzy można go rozebrać ,wyczyścić i polutować.Ewentualnie przykleić magnesy :). Zakup używanego jest większą loterią bo jeżeli działa to i tak ma kilka mocnych lat i szybko dochodzą do stanu podobnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.