Skocz do zawartości

Olej w skrzyni automatycznej.


arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sprawiłem sobie nowsze auto - czyli 530D z 1999 roku kombi z automatyczną skrzynią biegów. Chciałbym teraz sprawdzić poziom oleju w skrzyni i ewentualnie go wymienić. Mam jednak problem: nie mogę zlokalizować miejsca w którym można dokonać pomiaru poziomu oleju oraz gdzie ten olej wlewać. Jednocześnie chciałbym zapytać jaki olej jest stosowany w w/w skrzyni biegów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagnetu nie ma bo skrzynia zalana jest olejem typu "lifetime" co z załżenia ma wystarczyć na cały okres eksploatacji, stan można sprawdzić w kanale po odkręceniu korka rewizyjnego.olej oczywiście dobrze jest zmienić, ale tylko na zalecany przez bmw (lifetime)

a wszystkie informacje znajdziesz tu:

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto zajmuje się skrzyniami powie wam,że olej się wymienia.Od spodu jest korek spustowy i korek do nalewania oleju.Olej powinno się zmieniać raz na 100 tys km, razem z filtrem.Wejdź na www.zf.com a dowiesz się więcej i poszukaj w starszych postach bo był ten temat poruszany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

WYMIENIA SIĘ OLEJ W AUTOMACIE (zwykły, tiptronic itd.)!!!

Tak jak napisał alox...średni co 100 tys jeśli jest zalana dobrym olejem "lifetime"-ok 80. zł za litr.

Nie wszystkie skrzymie mają bagnet pod maską, jesli go nie widać, to musisz wejść pod auto, tam od spodu na misce olejowej skrzyni jest taki plastikowy dekielek (u mnie koloru zielongo), musisz go wydłubac śrubokrętem. Zobaczysz wówczas korek - śrubę na klucz imbusowy (chyba 17''). Generalnie trudno sprawdzić poziom oleju, dolewanie go tez nie jest najprostez-skomlikowali to na maxa. Jeśli sie obawiasz, że jest go za mało, to najlepiej na rozgrzanym silniku odkręcić korek wlewu - "śrubę na imbus" i lać olej do miski, aż zacznie się wylewać. Jak się przeleje, to zakręcić korek, powinno być ok. Generalnie lepiej wymienic olej jeśli niedawno kupiłeś auto, będziesz miał spokój przez następne 100 tys km. Musisz kupic uszczelkę pod miskę olejową, oczywiście nowy filtr do skrzyni no i ok 8 l oleju....czasem nawet więcej wchodzi.

I nie słuchaj głupot o niewymienialności oleju w autoamcie bo jest lifetime. Faktycznie książka serwisowa nie przewiduje wymiany oleju w takich skrzyniach i zazwyczaj nikt tego nie robi. Olej jednak się zużywa i to dosyc mocno (żaden nie jest wieczny) a filtr się zapycha.

Ostatnio kuzynowi w E46 2001 rok przy 200 tys przebiegu wywaliło błąd na kompie, auto dosłownie zgasło na trasie a skrzynia nie przeżucała powyżej 1 biegu. Doznał szoku, nie wiedział co się dzieje. Jednak auto trochę postało, wystudziło się i zaczęło znowu normalnie funkcjionować. Podjechał do Wawy do serwisu, podpięli furę do kompa i powiedzieli WYMIANA OLEJU. Olej był mocno przepracowany, filtr nieźle zapchany i stąd te problemy. Po wymianie jak ręką odjął, skrzynia idealnie pracuje.

Wniosek: nie jesteś pewny przebiegu, masz zamiar pojeździć automatem.......WYMIEŃ OLEJ!!! najlepiej na oryginalny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bono325e po pierwsze filtra nie trzeba wymieniac gdyz jest metalowy i sie go czysci (chyba ze widac slady uszkodzenia siatki), uszczelke pod miske jak najbardziej nalezy wymienic.

Jak jest olej LIFETIME i nie ma ubytkow to wymieniac go nie trzeba ale dla swietego spokoju mozna.

Ja osobiscie dla osoby ktora sie nie bardzo zna na wymianie oleju w automacie polecam jakis dobry warsztat. Przy wymianie takiego oleju nalezy zachowac precyzje i odpowiednia czystosc. Nie polecam dolewania oleju w sposob jaki przedstawil kolega Bono325e. Wszelki brud jest zabujczy dla skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna wazna sprawa jest taka, ze oleju trzeba dolac dokladnie tyle ile przewidzial producent. I nie zawsze jest to pod korek. nieodpowiednia ilosc oleju w skrzyni AT to szarpanie, uslizgi i w koncu zgon. Dlatego jestem zdania, ze jesli jest lifetime i nie ma uszkodzen oraz wyciekow to nie ruszac

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wymianie oleju w automatach było już na tym forum nie raz i nie dwa. Jeżeli ktoś uważa, że filtra przy wymianie oleju nie trzeba wymieniac, to niech go sobie nie wymienia tylko myje za każdym razem (najlepiej w płynie albo proszku z biedronki) :mad2: . To samo tyczy się wymiany oleju lifetime czy ATF Dexton III i innych, bądź wola towoja. I pierwsze słysze, żeby komputer głupiał po wymianie oleju...a właśnie przez zaniedbanie wymiany może pokazywać błędy, tak jak to wcześniej opisałem. Oczywiście najlepiej wymienic olej w dobrym warsztacie, sam tez tego nie polecam. Ale jeśli gdzieś w trasie coś się przytrafi, to podany wcześniej sposób jest jak najbardziej dopuszczalny ipozwoli dojechać do domu, a potem zrobić to jak się należy. Zobaczymy typson ile nakręcisz bez ruszania oleju na swojej skrzyni. Zresztą każdy i tak zrobi jak uważa. Ja wymieniłem i jest git.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobaczymy typson ile nakręcisz bez ruszania oleju na swojej skrzyni

 

To Cie nie musi akurat interesowac. Wazne, ze Ty masz najfajniej. Oczywiscie, moze i lepiej jest zmieniac oleje i plyny przy kazdym przegladzie, paski rozrzadu co 50 a lancuchy co 100kkm. Tylko po co? Nie zamierzam tym autem jezdzic do poznej starosci.

 

A odnosnie filtrow. So rozne rodzaje filtrow. Jedne sa jednorazowe a inne wielorazowe. W 126p nieczystosci osadzaly sie na deklu rozrzadu - trzeba bylo go wlasnie umyc, usunąc osad. Wiec nie przesadzaj z biedronką, no chyba, ze ten w pralce tez wywalasz i kupujesz nowy.

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc własnie nic mi do twojego auta. Wróć jednak do postu i pytań postawionych przez arkom. Chciał kolega wiedzieć, jak sprawdzic poziom oleju w automacie to mu opisałem jak to zrobić domowym sposobem, chce sobie wymienić olej w skrzyni-jego sprawa. Wiadomo, że jeśli tego nigdy nie robił, to najlepiej udać się do fachowca. Musi sie jednak liczyć przy wymianie z zakupem nowj uszczelki pod miskę, nowego filtra (nie sądzisz chyba, że kolega przyoszczędzi 100 zł bo tyle kosztuje nowy filtr do automatu, kiedy stać go na 530d, i zleci jego płukanie) no i oczywiście najlepiej oryginalnego oleju.

Udaj się lepiej do swojego zaprzyjaźnionego serwisu BMW i opowiedz o możliwości płukania filtrów do skrzyń automatycznych i o ich wielorazowosci użytku. Kolega arkom zadał konkretne pytania, więc konkretnie mu odpowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udaj się lepiej do swojego zaprzyjaźnionego serwisu BMW i opowiedz o możliwości płukania filtrów do skrzyń automatycznych i o ich wielorazowosci użytku

 

Sluchaj Bono, widze ze jestes najmondrzejszy na tym forum i nie dociera do Ciebie kwestia plukania filtra. Powiem Ci ze to wlasnie sewrwis jak i firma BMW twierdz ze metalowego filtra nie nalezy wymieniac gdyz jest on w 100% sprawny po wymyciu.I powiem Ci ze jakims cudem bardziej im wierze niz tobie.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzieliście olej Lifetime i filtr ze skrzyni po przejechaniu 300 tyś?.Bo ja akurat widziałem i dlatego go wymieniłem.A co do poziomu oleju to przypuszczam (jeśli chodzi o jego skrzynię),że gdy olej w skrzyni ma 30-40 stopni powinno go być pod korek.Po drugie skoro jest korek do wlewania i spuszczania oleju to znaczy,że przewiduje się jedo wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w skrzyni raczej się nie wymienia,

a robimy to tylko wtedy gdy:

 

widoczne jest zużycie oleju (widać gołym okiem i w dotyku, poza tym zazwyczaj olej jest przypalony, skrzynia szarpie lub się ślizga, wtedy tarcze cierne w skrzyni szybko nam polecą)

 

naprawa skrzyni, wycieki itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś się odważył się zalać te skrzynie innym olejem jak Esso.Olej ten nie jest może bardzo drogi,bo kosztuje około 18 zł ale trzeba go kupić 20 l,bo takie jest najmniejsze opakowanie.Samemu wymieniając i tak można zaoszędzić,bo w serwisie kosztuje więcej a oleju mamy na dwie wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jadnak lepiej nie zmieniać oleju na inny. ZF czyli producent wyraźnie piszę, że lać tylko ESSO LT 71141. Więc będę wymianiał na właśnie taki.

Jest w bańkach po 20L więc zostanie mi 10L.

Może jest ktoś chętny na te 10L do swojej skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie :D

Poszło sprawnie, koszta też nie duże (filtr - 86zł, uszczelka - 40zł, 2 korki - 30zł, olej 5L - 100zł)

 

Oto zdjęcia z wyniany:

Miska po zdjęciu wraz ze starym filterm i uszczelką

Mista z widocznym szlamem

Magnesy całe oblepione opiłkami

Wyczyszczona miska i magnesy

Zużyty olej

 

Jak widać zużyty olej jest czarny (nowy jest złotawy), na dnie miski zebrało się trochę szlamu i to po przebiegu 125000km.

Niech więc nikt nie mówi, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia, bo to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Radi i jak po wymianie?

 

Myśle czy też tego nie zrobić

Skrzynia 5HP24 (A5S 440Z) przebieg 138tys km, niby nie szarpie i chodzi super, ale poczytałem troche forum i zaczynam sie zastanawiać czy oby nie warto :?:

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.