Skocz do zawartości

Olej w skrzyni automatycznej.


arkom

Rekomendowane odpowiedzi

No i jestem po wymianie :D

Poszło sprawnie, koszta też nie duże (filtr - 86zł, uszczelka - 40zł, 2 korki - 30zł, olej 5L - 100zł)

 

Oto zdjęcia z wyniany:

Miska po zdjęciu wraz ze starym filterm i uszczelką

Mista z widocznym szlamem

Magnesy całe oblepione opiłkami

Wyczyszczona miska i magnesy

Zużyty olej

 

Jak widać zużyty olej jest czarny (nowy jest złotawy), na dnie miski zebrało się trochę szlamu i to po przebiegu 125000km.

Niech więc nikt nie mówi, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia, bo to bzdura.

 

czlowieku, zasiałeś ziarno wątpliwosci. Mam jakies 170kkm i jakos przestałem myslec o wymianie w momencie, gdy w serwisie powiedzieli mi, zeby nie ruszac.

 

No ale te fotki. Niby wiekszosc olejow po jakims czasie pracy wyglada nieciekawie. Poza tym dno michy jest po to "pomarszczone" by caly osad sie tam gromadzil. Magnesy rowniez maja za zadanie zbierac opiłki. Tyle, ze jakos na sercu lżej, gdy sie wie, ze w srodku jest czysto i swiezo ;)

 

Ile weszlo oleju?

Jakie klucze do odkrecenia korków i michy?

Czy trzeba miec strzykawke do napełniania?

 

dzieki za foty (w imieniu forumowiczow)

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile weszlo oleju?

Oleju weszło ok 5,5L

 

Jakie klucze do odkrecenia korków i michy?

napewno muszą być porządne, a nie jakieś z marketu za 5zł

- imbus 8mm, najlepiej długi

- gwiazdka (torx) #27

 

Czy trzeba miec strzykawke do napełniania?

koniecznie, najlepiej z elastyczną końcówką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno wejsc 8l, to sie robi na raty,

 

gosc z usa zrobil fotki, napisal jak trzeba wymieniac, i napisal ze wchodzi 8l

tak z reszta pisza nawet w dokumentacji ze leje sie 8l

 

i ta instrukcja jest na e38.org jako podstawowa instrukcja wymiany oleju w automacie

 

wiec dlaczego ty wymieniles tylko 5.5 l ?

 

chyba nie spusciles wszystkiego

albo nie nalewales tego jak trzeba?

 

 

gosc napisal zeby wymianic tak:

 

najpierw wlewasz 5l na zimnym do przelania, potem wlaczasz silnik przelaczasz biegi i wchodzi nastepny litr, po 2 minutach wylasz silnik

czekasz 15 minut, wlewasz kolejny litr, potem znow wlaczasz silnik

przelaczasz biegi i nalewasz kolejne 2 litry, i tak przez 10 minut, nalewasz przelaczajac biegi co jakis czas...

 

 

a wszystko jest na tej stronie

http://home.comcast.net/~vicent/trannye38.html

 

 

poza tym co sklonilo cie zeby juz przy 120tys wymienic olej???

chyba ze nie byles pewny przebiegu, bo dziwnie to wyglada jak na 120tys

niezly syf jak na taki przebieg

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno wejsc 8l, to sie robi na raty

Nie wiem skąd się wzięło to 8L. W instrukcji ZF dla skrzyni jest wyraźnie napisane że wchodzi 9.9L.

 

tak z reszta pisza nawet w dokumentacji ze leje sie 8l

Ciekawe w jakiej. Napewno nie w tej ze strony ZF.

 

wiec dlaczego ty wymieniles tylko 5.5 l ?

Bo zrobiłem niepełną wymianę. A gościu na tej stronie opisuje jakąś "prawie pełną".

 

gosc napisal zeby wymianic tak...

No szczerze mówiąc to nie wiem skąd on wziął taki sposób (dziwny). ZF nie opisuje takowych procedur.

 

poza tym co sklonilo cie zeby juz przy 120tys wymienic olej???

Po 1 mało kto powinien być pewien przebiegu.

Po 2 większość serwisów naprawy skrzyń automatycznych zaleca wymianę max co 100.000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szczerze mówiąc to nie wiem skąd on wziął taki sposób (dziwny). ZF nie opisuje takowych procedur.

 

to zdradz nam jakie sa w takim razie procedury opisane przez zf

wiele osob zainteresowanych jest tematem

jak sie powinno wymienic ten olej?

 

 

zerknalem w dokumentacje i pisze ze wchodzi 9l do silnika 4.4l

http://www.nmia.com/~dgnrg/SD92-113.pdf

 

bo 9.9 to wchodzi do silnika 4.6?? co to za silnik??

 

ale with torque converter, ale nie wiem co to jest

 

bo bez tego 5.35

 

a ten gosc robil full, tylko chyba nieprezycyzyjnie sie wyrazil i napisal ze potrzeba 8l oleju, ale potem napisal ze dolewac okolo 2l do przepelnienia, wiec moze mu wyszlo i 9 :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich przeglądam ten temat i nadziwić się nie mogę choć na forum o oleju w automatach było setki razy to chyba nikt prawdziwych wniosków nie wyciąga. Mogę się z wami podzielić swoimi wrażeniami na temat automatu OLEJ I FILTR SIĘ BEZWZGLĘDNIE WYMIENIA tylko trzeba to zrobić w autoryzowanym warsztacie który to wystawi na to gwarancje i poniesie wszelkie konsekwencje w przypadku awarii skrzyni W ŻADNYM WYPADKU NIE RÓB TEGO NA WŁASNĄ RĘKĘ W GARAŻU Z KOLEGĄ Ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to 4500 zł Znajdż dobry warsztat z dobrą opinią zapłacisz ok 1000 zł i po sprawie. Bądż przy aucie jak spuszczą olej ILOŚĆ CIEMNEGO OSADU NA DNIE MISKI I MAGNESACH powie ci o kondycji twojej skrzyni Powodzenia :cool2: :roll2: wymiana statyczna oleju to ok 3 l ta druga to od 8.5-9l i tak wszystko nie zleci z układu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że statyczna to rozgrzewasz skrzynię i spuszczasz olej korkiem, a dynamiczna to przewodami od chłodzenia skrzyni wpuszcza się sprężone powietrze i w ten sposób schodzi prawie cały olej. Ja robiłem statyczną w skrzyni 5HP18 weszło ok 5 l. z groszami, tyle ile spuściłem, było to z jazdą na podnośniku i więcej nie zapakujesz bo się przelewa, a potem jeszcze kontrola po jeździe czy stan jest dobry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie tym się różnią te wymiany niepełna(statyczna) to spuszczasz tylko to co zleci z miski, a pełna to opróżniasz cały układ obiegu oleju (chłodnica oleju, węże, itd.)

 

A co do informacji o skrzyni 5HP24 to mam coś takiego.

5HP24

 

Gdzieś jeszcze miałem o samej wymianie, ale qrde coś nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Radi masz rację te wymiany różnią sie tylko ilością gdzie statyczna oznacza warsztatową wymianę a ta druga serwisową gdzie wymienia się cały olej w skrzyni. Cały szkopuł tkwi w oleju ok rocznika 88-92 wlewano do skrzyń ZF półsyntetyk Dexron II ,(cerwony) póżniej 92-95 syntetyk Dexron III (też czerwony) a do teraz o kolorze miodowym i szlag wie co to za olej jedno jest pewne wymiana jego jest bardzo droga (może dla tego że wymienia sie go o wiele żadziej) dla tego zalecam wizytę w autoryzowanym warsztacie specjalizującym się :!: tego typu operacjami NIE POZWÓLCIE GRZEBAĆ BYLE KOMU W AUTOMACIE BO DALEKO NIE ZAJEDZIECIE znam to z autopsji :!: :!: :!: :!: :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja na pewno nie pozwolę grzebać byle komu w mojej betce. A sama wymiana jest na tyle prosta, że można to zrobić samemu (no chyba, że ktoś ma 2 lewe) oczywiście pamiętając o zachowaniu czystości.

1L oleju LT71141 w ASO to ok 100zł, a taki sam w hurtowni dostaniesz po 20zł za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie drogo 20 za litr :?: :?: :?: Ja do swojej wlałem Dexron III i płaciłem 32 za litr w hurtowni :!: do E39 z 2000r 20 zł to jak za darmo :!: to dlaczego wymiana kosztuje ok 800-1000 zł. :?: jeśli wchodzi 9 l. to 180+filtr 100+ uszczelka ok 100= 380 aż 420 robocizna :?: :?: :?: i to nie w ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie już po wymianie oleju w skrzyni. Koszty:

 

Filtr febi-85zł

olej 7l-180zł

uszcelka, oryginał z ASO-49zł+pobranie

Wymiana 30zł

 

Miska wyglądała jak kolegi na fotkach wcześniejszych, została wymyta razem z magnesem.

 

Skrzynia chodzi tak jak chodziła, idealnie. Zmieniłem olej dla spokojności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o dane producenta numery tak zebym sie jakos dogadal w servisie angielskim

dzisiaj zaobserwowalem ze skrzynia zmieniz mi z 3 na 4 dopiero na 5000 obrotow i zachwile odrazu na 5

ostatnio coraz czesciej sie tak dzieje

na manualu idzie dobrze

czy to moze byc wina starego oleju???

a moze komputer sie cos poprzestawial??

 

pozdrawiam

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to skrzynia ASG, która próbuje dostosować się do stylu jazdy kierowcy i być może taki sposób przełączania biegów wynika z jej trybu pracy. Może ostatnio inaczej jeżdziłeś i ona zaczyna się do tego dostosowywać. Też mam taką skrzynię i wiele zależy od tego w jaki sposób operujesz gazem, jak korzystasz z kick-downa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc

no ostatnio wlasnie pare razy deplem po kickdownie

skoro tak moze byc to trzemu 1 i 2 chodza tak jak chodzily zmienia na okolo 2000

ale ciekawi mnie czemu nie ciagnie na 4 wyzej skoro na 3 do 5000 a na 4 zaraz zmienia przy okolo 3000

 

pozdrawiam

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

 

sprawdzilem tak jak pisales

teraz wszystkie biegi wchodza plynnie oprocz 5

na piatke jest jakby za wolno jakby zawolne obroty

sprawdzilem tez na tempomacie 4 wchodzi bez takiego gazowania

czyli wychodzi na to ze miales racje Wojtek, tylko teraz zastanawia mnie jak oduczyc go zeby zmienial bieg w nizszym zakresie, moze pomoze rozlaczenie akumulatora??

i skoro jestes taki mily to jeszcze jedna rzecz

chodzi o prace skrzyni umnie ja slychac jak pracuje na wolnych obrotach w servisie powiedzieli ze to normalne ale kogo pytam to u niego jest totalna cisza wiec sam juz niewiem

 

pozdrawiam i dziekuje

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Masy52.

Jak u Ciebie z poziomem oleju, czy sprawdzałeś? Mam wrażenie, że u mnie nie słychać skrzyni, ale muszę sprawdzić (E-39 jeździ żona, a ja E-32). Dam znać pod koniec tygodnia bo chwilowo wyjeżdzam na parę dni i czy chodzi Ci o dzwięk wewnątrz auta czy na zewnątrz?

Nie próbowałem jeszcze resetować komputera skrzyni, ale wydaje mi się, że po 15-20 min. odłączenia akumulatora skrzynia powinna się "wykasować" i będzie się uczyła od nowa. Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom mialem sprawdzany i na kompie tez sprawdzili

dzwoek slychac na zewnatrz tylko jak sie schylisz pod auto albo jak jest bardzo cicho na dworze jest to dzwiek jakby jakies tryby dzialaly w oleju niepotrafie dobrze tego wytlumaczyc.

 

pozdro

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.